Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er så rart at hun fortsetter å skrive "I run the biggest blog in Norway" som det står på Instagramen hennes, når Blogglisten viser dette, jeg... :sjenert:

http://tinypic.com/usermedia.php?uo=nvlS1L5AwLO76z0cCl0%2BFIh4l5k2TGxc#.VOiXZEtfWvs

Og at managementet hennes skriver at bloggen har over 100 000 daglige lesere...

http://friendly.no/clients/caroline-berg-eriksen/

Endret av el-len
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er enig i at dette bør merkes. Synes heller ikke det er "rett og rimelig", som enkelte brukere i tråden skriver, at tradisjonelle kommersielle aktører ikke behøver å merke innlegg fordi dette er etablerte merkevarer de fleste kjenner til. En slik tankegang åpner i beste fall for store gråsoner.

Slutt å trekk dine egne konklusjoner om meninger til andre brukere uten å ha noe grunnlag for det. Det jeg skrev var at jeg syns at bloggere burde ha strengere krav til hva som skal merkes som reklame, det kan være vanskelig for mange lesere å skille mellom gode råd fra ei upartisk vennine og råd fra ei som kun har fokus på profitt. Jeg sa ikke at Elle skal slippe å merke reklamen sin, men at det er enklere å skille "Shoppingkveld hos L’Oréal Paris' Concept store" som reklame fra ELLE enn "Superfresh tskjorte fra Kari Traa, ikke noe er som litt nytt treningstøy for treningsmotivasjonen eller hva <3 <3" hvor Get Inspired kommenterer med link hvor den kan kjøpes.

Bloggere har sluppet alt for lenge unna og nå er det på tide at det kommer strengere regler for dem som er tilpasset dems målgruppe, syns også at aktører som sammarbeider med bloggere burde få refs for å oppmuntre til ikke merket reklame.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å trekk dine egne konklusjoner om meninger til andre brukere uten å ha noe grunnlag for det. Det jeg skrev var at jeg syns at bloggere burde ha strengere krav til hva som skal merkes som reklame, det kan være vanskelig for mange lesere å skille mellom gode råd fra ei upartisk vennine og råd fra ei som kun har fokus på profitt. Jeg sa ikke at Elle skal slippe å merke reklamen sin, men at det er enklere å skille "Shoppingkveld hos L’Oréal Paris' Concept store" som reklame fra ELLE enn "Superfresh tskjorte fra Kari Traa, ikke noe er som litt nytt treningstøy for treningsmotivasjonen eller hva <3 <3" hvor Get Inspired kommenterer med link hvor den kan kjøpes.

Bloggere har sluppet alt for lenge unna og nå er det på tide at det kommer strengere regler for dem som er tilpasset dems målgruppe, syns også at aktører som sammarbeider med bloggere burde få refs for å oppmuntre til ikke merket reklame.

Beklager om jeg misforsto utsagnet "Det syns jeg egentlig bare er rett og rimelig" :) Videre kan jeg forsikre deg om at hverken ELLE eller Loreal har ærligere hensikter og mindre "fokus på profitt" enn CBE og Treasures.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager om jeg misforsto utsagnet "Det syns jeg egentlig bare er rett og rimelig" :) Videre kan jeg forsikre deg om at hverken ELLE eller Loreal har ærligere hensikter og mindre "fokus på profitt" enn CBE og Treasures.

Du skrev at; Det virker på meg som om FO er strengere overfor bloggere enn de er overfor kommersielle magasiner og da svarte jeg det er rett og rimelig, det er ikke det samme som å "tradisjonelle kommersielle aktører ikke behøver å merke innlegg fordi dette er etablerte merkevarer de fleste kjenner til"

Jeg er helt sikker på at ingen i denne tråden tror at ELLE eller Loreal har ærligere hensikter og mindre "fokus på profitt" enn CBE og Treasures. Problemet jeg ser med bloggere er at de spiller en dobbeltrolle, de vil være personlige og glossy magazines. Personlige når de reklamerer for produkter som"vennlige tips", men når de skal forsvare profitten sin og redigering så skylder bloggere på at de fungerer som online magasiner som har dette som jobb, derfor mener jeg at med denne dobbeltrollen må det føres strengere krav til bloggere enn idag

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så rart at hun fortsetter å skrive "I run the biggest blog in Norway" som det står på Instagramen hennes, når Blogglisten viser dette, jeg... :sjenert:

http://tinypic.com/usermedia.php?uo=nvlS1L5AwLO76z0cCl0%2BFIh4l5k2TGxc#.VOiXZEtfWvs

Og at managementet hennes skriver at bloggen har over 100 000 daglige lesere...

http://friendly.no/clients/caroline-berg-eriksen/

Jeg stiller meg undrende til at bloggen har mellom 10 000 og 13 000 utenlandske lesere DAGLIG.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stiller deg undrende?????? Må du ha ett bevis på att denne dama har av lesere innlands og fra utlandet??

Hva om hun har det da?? Hvordan skal du finne det ut.

Hun ligger stort sett mellom nr 1 og 5 plass på blogglisten.. dette forandrer seg jo hver dag for alle bloggere

Det ville jo i så fall ikke være første gangen Berg Eriksen har løyet. Det har vi grundige kilder for ettersom nyhetartikler har blitt rullet opp.

Endret av Vind
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville jo i så fall ikke være første gangen Berg Eriksen har løyet. Det har vi grundige kilder for ettersom nyhetartikler har blitt rullet opp.

Det er jo det verste med alt dette -de har jo mistet all troverdighet. Jeg holdt på å dø av flauhet på hennes vegne da jeg så henne på senkveld.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det verste med alt dette -de har jo mistet all troverdighet. Jeg holdt på å dø av flauhet på hennes vegne da jeg så henne på senkveld.

Hun går seg jo vill i løgnene sine. Hun sa jo så mye "rart" på senkveld som ikke stemmer med tidligere utsagn... Enkleste er å snakke sant. Så slipper en å huske alle sjøforklaringene.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå har de slettet hele den lange facebookdiskusjonen. Jeg fikk i alle fall tatt en kopi av en del av den :-) Det er noe trist over at de ikke tør å ha helt normal kritikk stående.

Jeg, med fritidsproblemer tydeligvis :-) måtte bare skrive en liten en til, men jeg skal gi meg, altså - ikke pepre dere med disse innleggene mine. En skikkelig klage skal jeg forfatte i helgen, enn så lenge, her er et lite hjertesukk fra meg til Forbrukerombudet:

http://mamsi.no/kjaere-forbrukerombudet/

Slettet hele diskusjonen?!

Hva skjedde med "nå sletter vi ingenting lenger?"

Jeg tror de er veldig redde for at det skal bli enda mer synlig hvor gjennomsponset og produktplassert hele bloggen er, når de sletter en sånn tråd.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GlutenBlaster

Selvfølgelig skal FF bli PT. Så kan hun selge treningsprogrammer til en formue for alle som ønsker å bli post-babyfit.

Akkurat det Norge trenger, en ny PT. Tydeligvis det vi skal leve av etter oljen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig dette har blitt nevnt, men har ikke fulgt med på noen dager.

Jeg synes innlegget hennes om "hvordan unngå cravings i hverdagen" er noe av det mest latterlige jeg har lest, og i tillegg har jeg ingen problemer med å skjønne hvorfor folk blir påvirket negativt av å lese et sånt innlegg.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker bloggen hennes. Mye inspirasjon med både klær og matoppskrifter.

Og kanskje tipsene for å unngå cravings funker for henne. Da må hun vel få lov å dele det da.

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker bloggen hennes. Mye inspirasjon med både klær og matoppskrifter.

Og kanskje tipsene for å unngå cravings funker for henne. Da må hun vel få lov å dele det da.

Ja. Det funker sikkert for henne. Men mange spør henne, ifølge henne selv, om hun aldri skeier ut.

Jo. Hun skeier ut ved å nippe til vin og kutte grønnsaker i helga. Herrejesus, er det rart folk føler seg mislykka liksom. Å skeie ut er vel å ligge i fosterstilling etter en jævlig cheeseburger fra en eller annen sjappe, etterfulgt av alarmerende mengder godteri. Eller å ligge langflat etter endel flasker vin for mye. Eller å spise for tre når man bare er én.

Jeg syns det blir så patetisk når til og med "skeie ut-innleggene" er så ordentlige at ingen kjenner seg igjen.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det funker sikkert for henne. Men mange spør henne, ifølge henne selv, om hun aldri skeier ut.

Jo. Hun skeier ut ved å nippe til vin og kutte grønnsaker i helga. Herrejesus, er det rart folk føler seg mislykka liksom. Å skeie ut er vel å ligge i fosterstilling etter en jævlig cheeseburger fra en eller annen sjappe, etterfulgt av alarmerende mengder godteri. Eller å ligge langflat etter endel flasker vin for mye. Eller å spise for tre når man bare er én.

Jeg syns det blir så patetisk når til og med "skeie ut-innleggene" er så ordentlige at ingen kjenner seg igjen.

Hun må da få skeie ut slik hun vil. Hvorfor skal folk sammenligne seg med henne hele tiden. Det er de selv som gjør seg selv usikre. Gjerne de bare kan la være å lese bliggen da. Det er faktisk valgfritt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun har forresten oppskrift på ganske fetende kyllingnuggets. Hun spiser ikke baare ultrasunt hele tiden da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del syns hun kunne unnlatt å svare på de spørsmålene der. Jeg synes det blir så lite troverdig. Spesielt nå, etter alt som har kommet frem. Jeg mener ikke at man må skeie ut med tre tonn smågodt og mc donalds hele helga liksom. Men å drekke litt vin og spise yoghurtnøtter i helga? Wow.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del syns hun kunne unnlatt å svare på de spørsmålene der. Jeg synes det blir så lite troverdig. Spesielt nå, etter alt som har kommet frem. Jeg mener ikke at man må skeie ut med tre tonn smågodt og mc donalds hele helga liksom. Men å drekke litt vin og spise yoghurtnøtter i helga? Wow.

Jeg kjøper yoghurtnøtter når jeg skal skeie ut. Noen ganger spiser jeg gresk yoghurt naturell med honning og nøtter når jeg får lyst på noe godt.

Er kjempeglad for at jeg ikke orker spise en pose smågodt, en pose chips eller en 200-grams melkesjokolade.

Det må være måte på å lete etter noe å kritisere mennesker for.

Skal jeg skeie ut så skal det ihvertfall gjøre med noe som gir meg næring.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...