Gå til innhold
Gregor Clegane

CBE AS - debatt rundt hennes virksomhet

Anbefalte innlegg

Atheena
1 time siden, Hallepalle skrev:

Sikkert avsporing, men mannen sitter i salongen mens hun er hos frisøren!?!? Jeg hadde virkelig klikka hvis mannen skulle vært med meg 24 timer i døgnet. Er dette det nye hos rosabloggerene, at mannen slutter å jobbe for å dilte etter kona mens hun tjener penger?

Huff stakkars. Syns nesten litt synd på fyren. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

visningsnamn
1 time siden, lamebook skrev:

Hei. Dette er ikke helt relevant, men er det noen som har oversikt over hvilke bedrifter som har sponset CBE før og etter kommentarjukset i 2015? Skal skrive en bachelor om blogg og omdømme generelt. Og evt hvor man kan finne salgstall for å vite hvordan det gikk med de bedriftene etter jukset? Takk på forhånd

Jeg har ikke svar på det du spør om, og det har nok med både bilde- og kommentarjukset å gjøre, men hvis det er til noe hjelp så har du denne artikkelen: http://www.nettavisen.no/na24/kan-tape-millioner-pa-bloggskandalen/8529651.html

Står dessverre ikke noe om hvilke annonsører det gjaldt, men det er i hvert fall to mediebyråer som er nevnt, og som "satte ned foten" og anbefalte annonsørene sine om å holde seg unna Caroline Berg Eriksen, i tillegg til at flere annonsører selv mente det var uaktuelt "på kort sikt" å annonsere hos henne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
naivsuper
24 minutter siden, visningsnamn skrev:

Jeg har ikke svar på det du spør om, og det har nok med både bilde- og kommentarjukset å gjøre, men hvis det er til noe hjelp så har du denne artikkelen: http://www.nettavisen.no/na24/kan-tape-millioner-pa-bloggskandalen/8529651.html

Står dessverre ikke noe om hvilke annonsører det gjaldt, men det er i hvert fall to mediebyråer som er nevnt, og som "satte ned foten" og anbefalte annonsørene sine om å holde seg unna Caroline Berg Eriksen, i tillegg til at flere annonsører selv mente det var uaktuelt "på kort sikt" å annonsere hos henne.

Hurra!!!! Dette er det beste jeg har hørt på lenge. 

Håper det kommer en dag hvor det ikke er mulig å dra inn millioninntekter av blogging. Håper folk kan bli mer bevisste forbrukere. Når en blogger skriver sponset innlegg, og legger ut om hvor bra sminken/ansiktsmaska/hårkuren er og oppfordrer alle til å kjøpe, og i tillegg gir 20% rabattkode OG sånn ca alle andre bloggere kjører det samme innlegget, da blir det bare for dumt for meg. At folk lar seg lure.

Og nei - bloggeren ser ikke på deg som en kjær leser. Hun ser på deg som en som kjøper dritten og lar henne tjene penger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Inocybe
2 timer siden, Missy1 skrev:

Jeg har faktisk kjøpt to gamle bøker fordi jeg syns de var fine (veldig gamle da) og kommer aldri til å lese de (det er leksikon). Men hadde aldri kjøpt masse gamle bøker for å fylle et rom. Et rom som skal hete "bibliotek", et rom som sikkert aldri vil bli brukt med bøker som bare samler støv. Da ville det kanskje vært like greit å kjøpe en tapet som ser ut som bokhyller med bøker i? 🙄

image.jpg

Syns det er helt innafor å kjøpe noen bøker bare fordi man syns de er vakre. Og det er det jo mange gamle innbundne bøker som er. 

Der i mot er et rom med bøker som aldri kommer til å bli lest eller tittet på eller verdsatt. Som bare er kjøpt inn som kullisse i et "mitt perfekte liv hvor jeg later som om jeg er veldig belest og intellektuell"-teaterstykke er bare patetisk. Jeg har forståelse for at ikke alle er like interessert i bøker som meg og har like lett for å fylle et rom med bøker de har lest eller vil lese (jeg har store problemer med å moderere meg til bare ett rom :skratte:) men hvorfor på død og liv late som om man er det? Hvorfor denne trangen til å framstå som noe man ikke er? Et hus er et hjem også selv om det ikke inneholder et liksombibliotek. Det er da helt kurant å høre på lydbøker og bare lese Cover Girls (eller gjør CBE ikke det og det bare det bare var enda en reklame for produkter hun ikke benytter seg av?). 

Endret av Inocybe
Presisering

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lille_Krokodille
53 minutter siden, naivsuper skrev:

Hurra!!!! Dette er det beste jeg har hørt på lenge. 

Håper det kommer en dag hvor det ikke er mulig å dra inn millioninntekter av blogging. Håper folk kan bli mer bevisste forbrukere. Når en blogger skriver sponset innlegg, og legger ut om hvor bra sminken/ansiktsmaska/hårkuren er og oppfordrer alle til å kjøpe, og i tillegg gir 20% rabattkode OG sånn ca alle andre bloggere kjører det samme innlegget, da blir det bare for dumt for meg. At folk lar seg lure.

Og nei - bloggeren ser ikke på deg som en kjær leser. Hun ser på deg som en som kjøper dritten og lar henne tjene penger.

I dag "tipser" hun "de kjære leserne sine" om hudpleie. Tips er noe man gir bort gratis, Caroline...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MissUniverse
3 timer siden, Missy1 skrev:

Jeg har faktisk kjøpt to gamle bøker fordi jeg syns de var fine (veldig gamle da) og kommer aldri til å lese de (det er leksikon). Men hadde aldri kjøpt masse gamle bøker for å fylle et rom. Et rom som skal hete "bibliotek", et rom som sikkert aldri vil bli brukt med bøker som bare samler støv. Da ville det kanskje vært like greit å kjøpe en tapet som ser ut som bokhyller med bøker i? 🙄

image.jpg

Stor forskjell på det, og det CBE ønsker å gjøre. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Zaza
2 timer siden, CecilieX skrev:

Jeg synes bibliotek med bøker man ikke har lest passer perfekt som illustrasjon på bloggen. ALT handler om å skape en perfekt fasade. Sminke, extensions, fillers, redigering, hva handler det om? Jo å fremstille seg som en bedre versjon. Kritiske kommentarer som ikke blir godkjent, påberope seg utdanning og titler som man ikke har for å vinne diskusjoner. What else is new? 

Men hvem er det som kjøper det, naive fans? Billige triks i så fall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Zaza
4 timer siden, Lille_Krokodille skrev:

I dag "tipser" hun "de kjære leserne sine" om hudpleie. Tips er noe man gir bort gratis, Caroline...

Jeg tror kanskje jeg skal begynne å ta betalt for tips jeg måtte gi venner eller de på jobb :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Zaza

Det går jo og å kjøpe sånne falske bokrygger med ingenting bak, "same same", skal vel ikke leses uansett:fnise:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kollontaj

Kulisser for et narrespill. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hallepalle
Akkurat nå, Zaza skrev:

Jeg tror kanskje jeg skal begynne å ta betalt for tips jeg måtte gi venner eller de på jobb :-)

Denne kritikken skjønner jeg ikke? Dere kritiserer når det er manglende reklame, greit nok. Men når et innlegg fremstår som ren reklame, korrekt merket og greier, så må dere klage da også? Det er da ingen som tror at hun anbefaler reklamemerkede produkter av sitt hjertes godhet? Det er jo dette det å blogge handler om for de fleste. 

Det blir bare for dumt når det klages uansett. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Zaza
2 timer siden, Hallepalle skrev:

Denne kritikken skjønner jeg ikke? Dere kritiserer når det er manglende reklame, greit nok. Men når et innlegg fremstår som ren reklame, korrekt merket og greier, så må dere klage da også? Det er da ingen som tror at hun anbefaler reklamemerkede produkter av sitt hjertes godhet? Det er jo dette det å blogge handler om for de fleste. 

Det blir bare for dumt når det klages uansett. 

Vel, det jeg reagerer på er at også når det merkes og det er opplagt reklame så pakkes det alltid inn i denne venninneprat stemmen. Ofte med en innledning à la "jeg har nylig oppdaget produkt X, det er bare helt a.m.a.z.i.n.g..... bla bla bla". Troverdigheten til bloggere som reklamere for produkter over en lav sko synker spør du meg. Den ene dagen ditt, den andre datt. Og jeg kjøper ikke dette med at nå har jeg virkelig oppdaget noe helt fantastisk. Det er vel heller nå har jeg blitt kontaktet av produsent X, tenkte at dette var gode penger for et produkt som jeg tilfeldigvis kan stå inne for.

Endret av Zaza

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Hallepalle
3 minutter siden, Zaza skrev:

Vel, det jeg reagerer på er at også når det merkes og det er opplagt reklame så pakkes det alltid inn i denne venninneprat stemmen. Ofte med en innledning à la "jeg har nylig oppdaget produkt X, det er bare helt a.m.a.z.i.n.g..... bla bla bla". Troverdigheten til bloggere som reklamere for produkter over en lav sko synker spør du meg. Den ene dagen ditt, den andre datt. Og jeg kjøper ikke dette med at nå har jeg virkelig oppdaget noe helt fantastisk. Det er vel heller nå har jeg blitt kontaktet av produsent X, tenkte at dette var gode penger for et produkt som jeg tilfeldigvis kan stå inne for.

Selvsagt. Dette skjønner jo de fleste av oss. Det er jo sånn all 'personlig' reklame fremstår. Jeg tror heller ikke at Emil Hegle Svendsen bruker Head and shoulder utenfor kamera. 

Det blir mye å klage på om man skal henge seg opp i selvfølgeligheter. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Missy1
1 time siden, MissUniverse skrev:

Stor forskjell på det, og det CBE ønsker å gjøre. 

Er jo det jeg sier. Jeg har selv kjøpt bøker fordi de er fine (men bare et par stykker) men kunne aldri kjøpt inn gamle bøker for å fylle et helt rom som sikkert aldri skal bli brukt. Da blir det for dumt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LillaGorilla🐒

Denne bloggen er virkelig Keiserens nye klær legemliggjort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Zaza
49 minutter siden, Hallepalle skrev:

Selvsagt. Dette skjønner jo de fleste av oss. Det er jo sånn all 'personlig' reklame fremstår. Jeg tror heller ikke at Emil Hegle Svendsen bruker Head and shoulder utenfor kamera. 

Selvfølgeligheter ja, mulig det. Men er det en ubetydelig side ved en bloggbusiness? I så fall får vi være enige om å være uenige. Ser jeg en reklame for et produkt på tv hvor de bruker en kjendis til å selge meg shampoo tenker jeg heller ikke at vedkommende bruker dette produktet i hverdagen. Mye spons, og salg av merkevare, lite troverdig. Men jeg synes at hele bloggverden er mye mer shady og kynisk. Nettopp fordi gråsoner og venninneprat  er en del av pakka. Jeg mener at man bør kunne stille spørsmålstegn og diskutere slike selvfølgeligheter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gregor Clegane

Hun så bedre ut uten sminke. Sats på et naturlig utseende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Viking-girl
På 24.1.2017 den 20.57, Vitulina skrev:

TM Design importerer billige designetterlikninger fra Kina og selger dem til sinnsyke priser, mye takket være bloggere som FF og co. Samme med fruen til Riise som importerer det samme rælet og selger f eks nattbord til 8000 kr stykket 

Syns hele TM interiøret ser tacky ut for å være ærlig. 

Endret av Viking-girl

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fredrik29
20 timer siden, Hallepalle skrev:

Helt enig med deg. Så lenge hun merker riktig og det tydelig fremkommer at det er reklame, så får man tåle det hjernedøde "venninne-pratet". 

Synes ellers at bildene på bloggen er veldig gode 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   39 medlemmer

• formula
    • Oz-
    • monstergospel
    • Pandagirl
    • Miranda16
    • yellafella
    • h/k