Gå til innhold
Gregor Clegane

CBE AS - debatt rundt hennes virksomhet

Anbefalte innlegg

Thisisnotmyname

^ på eiendom og hjem sin facebook. Og kommer flere episoder

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

MissUniverse

Hvorfor skriver hun på IG at hun er Norges største blogger innen mote og livsstil? Livsstil, kanskje, om jeg skal være veldig snill, men mote? Mener hun de sponsede antrekksbildene? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Edie

Ryddet for spekulasjoner, krenkende utsagn og svar til dette.

Edie, mod.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Oz-

Lene Orvik benyttet også Eiendom og hjem da hun pusset opp leiligheten i september 2016. Hun merket i hovedsak ingenting som annonse eller sponsing, og firmanavnet ble nevnt flere ganger. Eksempel på umerket innlegg her (lenke til blogg), på instagram her og her. De ble også snakket mye om på snapchat, dette var et tema i tråden om Lene Orvik. Det er altså ikke nytt at eiendom og hjem får umerket reklame av United Influencers-bloggere. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Loveheartx
21 timer siden, MissUniverse skrev:

Hvorfor skriver hun på IG at hun er Norges største blogger innen mote og livsstil? Livsstil, kanskje, om jeg skal være veldig snill, men mote? Mener hun de sponsede antrekksbildene? 

Helt enig med deg. Jeg henter ikke mye inspirasjon fra henne når det kommer til mote, for å si det sånn...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

CecilieX

TNS gallup har gjort en tillitsundersøkelse som flere lenker til i trådene om bloggere. Faktum er at bloggere har svært liten tillit i befolkningen. Andelen som leser blogger har sunket. Kommunikasjonsbyrået Trigger som har bestilt undersøkelsen mener at bloggere har vannet ut merkevaren sin ved å selge seg til altfor mange. De har rett og slett solgt sin troverdighet. 

http://imgur.com/rL1M6Z4

Dette bør bekymre firmaet i Sarpsborg. Hvem vil egentlig ta sjansen på å annonsere hos CBE.no og risikere å få egen merkevare knyttet opp til et firma med så lav troverdighet. Man risikerer jo at bloggerens lave troverdighet smitter over på egen merkevare. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kollontaj

Det er vel ingen tvil om at den gjør det? 

Dessverre virker nok reklame selv om leseren ikke har tiltro til bloggeren. Tror man skal være veldig bevisst for å ikke la seg påvirke.

Jeg hadde Adams matkasse på døra her om dagen ("kampanje i nabolaget ditt") og vedkommende virket nokså himmelfallen da jeg oppga årsaken til at jeg ikke vil kjøpe fra dem. Håper flere bloggsponsorer får opp øynene for hvordan bloggeres dårlige troverdighet skader omdømmet deres. Mitt bidrag er ikke stort, men jeg tipper det blir lagt merke til. Vet jo at mange reagerer når man feks mailer dem om dette. Vi må bli flinkere til Å SI FRA. 

Fra undersøkelsen (link over):

– Vi stoler ikke på folk som selger troverdigheten sin til høystbydende, , iallfall ikke hvis det ikke er en naturlig link mellom bloggerens DNA og merkevarens. Stadig flere har sett at de må forvalte sin personlige merkevare med større omhu, velge samarbeidspartnere med samme verdisett som dem selv, samt bli flinkere til å merke det kommersielle innholdet tydelig. Det er bærekraftig blogging av denne typen som vil øke troverdigheten deres på sikt, sier Kielland

Endret av Kollontaj

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tahini
9 minutter siden, Kollontaj skrev:

Dessverre virker nok reklame selv om leseren ikke har tiltro til bloggeren. Tror man skal være veldig bevisst for å ikke la seg påvirke.

Jeg hadde Adams matkasse på døra her om dagen ("kampanje i nabolaget ditt") og vedkommende virket nokså himmelfallen da jeg oppga årsaken til at jeg ikke vil kjøpe fra dem. Håper flere bloggsponsorer får opp øynene for hvordan bloggeres dårlige troverdighet skader omdømmet deres. Mitt bidrag er ikke stort, men jeg tipper det blir lagt merke til. Vet jo at mange reagerer når man feks mailer dem om dette. Vi må bli flinkere til Å SI FRA. 

Amen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Asti

@Kollontaj, ja reklame virker, men undersøkelsen kan nå påvirke valg av kanaler som blir brukt for annonsere varer/tjenester siden blogg og snapchat er de med minst tillit blant folk, jfr. http://www.tillitsundersokelsen.xyz/kanalene/#kanaler. Denne undersøkelsen bør bloggere ta på alvor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Viking-girl
2 timer siden, Kollontaj skrev:

Fra undersøkelsen (link over):

– Vi stoler ikke på folk som selger troverdigheten sin til høystbydende, , iallfall ikke hvis det ikke er en naturlig link mellom bloggerens DNA og merkevarens. Stadig flere har sett at de må forvalte sin personlige merkevare med større omhu, velge samarbeidspartnere med samme verdisett som dem selv, samt bli flinkere til å merke det kommersielle innholdet tydelig. Det er bærekraftig blogging av denne typen som vil øke troverdigheten deres på sikt, sier Kielland

Er VELDIG takknemlig for at KappAhl og Tilbords avsluttet sitt samarbeid med AB feks. Og det pga at vi stilte kritiske spørsmål, nektet å handle der pga bloggeren. 

Endret av Viking-girl

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Edie

Ryddet for spekulasjon.

Edie, mod.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lille_Krokodille

Innlegget der hun står på alle kassene burde vel være merket med sponset treningstøy..? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

BlendaSensitive
11 minutter siden, Bergensia skrev:

Er det bare meg eller er ringen på denne (sponsede eller tungt rabatterte) stolen litt mer til venstre enn midt på?

http://imgur.com/F67GsZL 

(Det er ikke spekulasjon ang stolen, den er fra TM design hvor CBE har besøkt showrommet og tidligere har fått store rabatter og sponsede gjenstander; https://m.facebook.com/commerce/products/1057465084379802/ )

Hele mønsteret på stolen er jo skeiv. Om det ikke er meningen da, ringen ser også ut til å være litt for langt til venstre ja. Men kan være fordi mønsteret er skeivt satt på, at det ser sånn ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vitulina
16 minutter siden, Bergensia skrev:

Er det bare meg eller er ringen på denne (sponsede eller tungt rabatterte) stolen litt mer til venstre enn midt på?

(Det er ikke spekulasjon ang stolen, den er fra TM design hvor CBE har besøkt showrommet og tidligere har fått store rabatter og sponsede gjenstander; https://m.facebook.com/commerce/products/1057465084379802/ )

TM Design importerer billige designetterlikninger fra Kina og selger dem til sinnsyke priser, mye takket være bloggere som FF og co. Samme med fruen til Riise som importerer det samme rælet og selger f eks nattbord til 8000 kr stykket 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kollontaj

Ringen er skjevt satt på og mønsteret er heller ikke riktig, det ser du øverst ved kanten der det er en mørk detalj mellom de to "mønstergreiene" som stikker ned, den er ikke på høyre side. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hjarte
16 minutter siden, Bergensia skrev:

Her var det ikke godt å si om det er mønsteret, eller ringen det er noe gale med :ler: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
loffen

Jeg hadde ikke greid å se på det.:alice:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Cavatina
30 minutter siden, loffen skrev:

Jeg hadde ikke greid å se på det.:alice:

Jeg er en sånn en som retter på skjeve bilder hjemme hos andre. Hadde tørna om noe som ser ut som feilvare hadde kommet over dørstokken hjemme.:overrasket:
Men det ville ikke ha skjedd, for her er det katter. Velour og katter går ikke så bra sammen. Cavatina og velour går ikke så bra sammen heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   41 medlemmer

• femme_pilot
    • DesperatHusfrue
    • penny_
    • bibbis
    • lurker
    • Lud0123
    • Consita