Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Zeitgeist

Hva var det som påvirket deg i din ungdom?

Vi som var unge på 70-tallet fikk vår påvirkning stort sett fra magasiner som Det Nye, filmstjerner og sanghelter. Skulle mor skylde på redaktørene i Det Nye for at jeg fikk anoreksia på ungdomsskolen?

Som det ble skrevet i en avis i helgen så driver Caroline en personlig nettside, ikke et opplysningsmedium. Hun har aldri skrevet under på "Vær varsom-plakaten". Resten kan du lese her.

Jeg er klar over at hun ikke har skrevet under "Vær varsom"-plakaten. Men i motsetning til en rekke andre bloggere, er CBE faktisk utdannet journalist og har dermed kjennskap til hva "Vær varsom"-plakaten inneholder.

Selvsagt er det absurd å hevde at CBE alene er årsaken til at en person utvikler en spiseforstyrrelse. Sykdomsbildet er adskillig mer komplisert sammensatt til at man kan utpeke en faktor som eneste årsak. Hvorvidt CBE har en spiseforstyrrelse eller ikke, ønsker jeg ikke å spekulere i. Det er strengt tatt et personlig anliggende. Og i henhold til henne selv har hun kun hatt et anstrengt forhold til mat (det blir i så fall et definisjonsspørsmål om spiseforstyrrelse = anstrengt forhold til mat, men det er en helt annen diskusjon).

Det som derimot ikke er et personlig anliggende, er hvorvidt det er greit av en voksen person som egenhendig fremstiller seg i media i årevis har bedratt og løyet ovenfor leserne sine, for så å hevde at det er lesernes feil at hun drev med lurendreieri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GlutenBlaster

Caroline er nydelig på de uredigerte bildene også. Det er ganske morsomt at dere fryder dere over å dele bilder av folk med litt uren hud, hun er fortsatt sylslank på de ikke-redigerte bildene, men jeg skjønner det ikke er tilstrekkelig for skjønnhetsstandarden for folk her inne hvis dere seriøst mener at hun kommer til å miste alle leserene og sponsorene av dette? :D Hva i alle dager skal da folk som veier 10-20-30 kg mer gjøre? Eller som har fett hår eller kviser?

Endret av GlutenBlaster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett de der. :) men de som kommer seg inn på bloggen å finner bildene.

http://webcache.googleusercontent.com/search?ion=1&q=cache:carolinebergeriksen.no/wp-content/uploads/&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv.82001339,d.bGQ&biw=1280&bih=701&ech=1&psi=nomgVIXvH6aHygOPuYKACw.1419807135692.3&ei=nomgVIXvH6aHygOPuYKACw&emsg=NCSR&noj=1

Foran hver eneste lenke på denne siden setter du inn "cache:" slik: cache:http://eksempel.no

Go nuts.

Endret av Beph
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Hva var det som påvirket deg i din ungdom?

Vi som var unge på 70-tallet fikk vår påvirkning stort sett fra magasiner som Det Nye, filmstjerner og sanghelter. Skulle mor skylde på redaktørene i Det Nye for at jeg fikk anoreksia på ungdomsskolen?

Som det ble skrevet i en avis i helgen så driver Caroline en personlig nettside, ikke et opplysningsmedium. Hun har aldri skrevet under på "Vær varsom-plakaten". Resten kan du lese her.

Hva er det du ikke skjønner?

Hun legger ut treningsdagbøker, helt detaljert, fra dag til dag, matoppskrifter, lavkarbo som skal føre til en slank kropp. Denne slanke, veltrente kroppen legger hun ut bilder av. Unge jenter som er misfornøyde med kroppene sin tenker:

Hvis jeg følger denne treningsdagboka, hvis jeg følger disse matoppskriftene, hvis jeg gjør AKKURAT som henne, får jeg en kropp som henne. De jobber HARDT. Virkelig HARDT. De legger sjela si i det. Men så får de ikke de samme resultatene. FORDI bildene frua har lagt ut er retusjerte. Hva tror du da skjer med alle disse unge jentene som ikke har visst om alle disse retusjeringene? De går i dype depresjoner. De tror det er noe galt med dem. De tyr til desperate metoder: som å spy.....De får spiseforstyrrelser etc. Javisst har hun et ansvar. Javisst ligger skylda hos henne, og ikke hennes lesere.

Er kommentarene vonde å lese: BYTT jobb. Eller er det inntektene som er for gode, og det er der det ligger? Og inntektene kommer tross alt fra leserne, og de som har klikket inn og har giddet å legge inn KOMMENTARENE.

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ive Lina

Hva er det du ikke skjønner?

Hun legger ut treningsdagbøker, helt detaljert, fra dag til dag, matoppskrifter, lavkarbo som skal føre til en slank kropp. Denne slanke, veltrente kroppen legger hun ut bilder av. Unge jenter som er misfornøyde med kroppene sin tenker:

Hvis jeg følger denne treningsdagboka, hvis jeg følger disse matoppskriftene, hvis jeg gjør AKKURAT som henne, får jeg en kropp som henne. De jobber HARDT. Virkelig HARDT. De legger sjela si i det. Men så får de ikke de samme resultatene. FORDI bildene frua har lagt ut er retusjerte. Hva tror du da skjer med alle disse unge jentene som ikke har visst om alle disse retusjeringene? De går i dype depresjoner. De tror det er noe galt med dem. De tyr til desperate metoder: som å spy.....De får spiseforstyrrelser etc. Javisst har hun et ansvar. Javisst ligger skylda hos henne, og ikke hennes lesere.

Er kommentarene vonde å lese: BYTT jobb. Eller er det inntektene som er for gode, og det er der det ligger? Og inntektene kommer tross alt fra leserne, og de som har klikket inn og har giddet å legge inn KOMMENTARENE.

Ærlig talt - skjerp deg.

Har rapportert deg ... og håper at tråden blir stengt for godt denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere som forsvarer Fotballfrue og bagatelliserer redigeringen hennes skal stille dere følgende spørsmål:

1. Ville jeg ønske at min usikre tenåringsdatter med et komplisert forhold til mat leste bloggen hennes? Ville jeg attpåtil oppmuntre henne til å lese den fordi den ville styrke selvbildet hennes?

2. Ville jeg vist frem tre blåbær og en lettyoghurt som frokost på bloggen og deretter skrevet «nå er jeg så mett at jeg triller avgårde»?

3. Ville jeg, etter med hard hånd ha redigert hundrevis av bilder av meg selv, preket for andre om hvor mye de må elske seg selv og kroppen sin uansett størrelse og fasong?

4. Ville jeg kjøpt en bil der selgeren åpent fortalte at kilometerstanden var «slanket» fordi det jo ikke er så farlig for det gjør alle andre bilforhandlere også?

Endret av uranus
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline er nydelig på de uredigerte bildene også. Det er ganske morsomt at dere fryder dere over å dele bilder av folk med litt uren hud, hun er fortsatt sylslank på de ikke-redigerte bildene, men jeg skjønner det ikke er tilstrekkelig for skjønnhetsstandarden for folk her inne hvis dere seriøst mener at hun kommer til å miste alle leserene og sponsorene av dette? :D Hva i alle dager skal da folk som veier 10-20-30 kg mer gjøre? Eller som har fett hår eller kviser?

Siden du ikke har forstått det; hun kommer ikke miste sponsorene sine fordi hun plutselig har litt mer uren hud eller mer normalstørrelse på kroppen sin. Det kan skje fordi hun har løyet vedrørende hvordan hun ser ut. Dette virker utrolig uprofesjonelt og er ganske pinlig for CBE - noe som igjen reflekterer på hennes samarbeidspartnere.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Salvesen

Ærlig talt - skjerp deg.

Har rapportert deg ... og håper at tråden blir stengt for godt denne gang.

Kan du De slutte med den jævla rapporteringen din Deres? Jeg Undertegnede prøver å lese i denne tråden.

(editert innlegg)

Endret av lars37
  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fotballflue

Ærlig talt - skjerp deg.

Har rapportert deg ... og håper at tråden blir stengt for godt denne gang.

Kan jeg spørre hvorfor du har rapportert? Det er jo sant det hun sier

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er problematisk å retusjere bort halve ryggen, gjøre midjen smalere, større tigh-gap (og deretter hevde at hun bare er født sånn), tynnere armer, lår og legger. Dette er drøyt, og å påstå at dette er minimalt med endringer blir feil i mine øyne. At frua selv kan sitte å ta så lett på det, legge skylden på leserne og mene dette har blåst seg altfor stort opp - vitner om at hun fortsatt ikke er ærlig. Hun har blånektet for dette i alle år, nå ble hun tatt på fersken, men ikke søren om hun skal legge seg flat og ta til seg kritikken. Hun er jo en mester i å bortforklare. Nå viser det seg jo at det berømte magebilde er retusjert. Nei vet du hva, hvis folk ikke kan forstå at dette er urovekkende da vet ikke jeg!

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er problematisk å retusjere bort halve ryggen, gjøre midjen smalere, større tigh-gap (og deretter hevde at hun bare er født sånn), tynnere armer, lår og legger. Dette er drøyt, og å påstå at dette er minimalt med endringer blir feil i mine øyne. At frua selv kan sitte å ta så lett på det, legge skylden på leserne og mene dette har blåst seg altfor stort opp - vitner om at hun fortsatt ikke er ærlig. Hun har blånektet for dette i alle år, nå ble hun tatt på fersken, men ikke søren om hun skal legge seg flat og ta til seg kritikken. Hun er jo en mester i å bortforklare. Nå viser det seg jo at det berømte magebilde er retusjert. Nei vet du hva, hvis folk ikke kan forstå at dette er urovekkende da vet ikke jeg!

Synes på mange måter hun gjør ting så utrolig mye vanskeligere for seg selv med måten hun håndterer disse situasjonene.

Andre som driter seg ut foran nasjonen legger seg skinnflat og tar all ansvar selv. Se bare på fyllekjøringen til Nordthug. Han la seg skinnflat for hele nasjonen og fikk nasjonens forståelse. Frua derimot hun kjøre forsvarstalen sin på bloggen hvor hun ALLTID tar på seg offerrollen, går lavt og venter til stormen er stilnet og lar blodhundene ta jobben med å forsvare henne.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er problematisk å retusjere bort halve ryggen, gjøre midjen smalere, større tigh-gap (og deretter hevde at hun bare er født sånn), tynnere armer, lår og legger. Dette er drøyt, og å påstå at dette er minimalt med endringer blir feil i mine øyne. At frua selv kan sitte å ta så lett på det, legge skylden på leserne og mene dette har blåst seg altfor stort opp - vitner om at hun fortsatt ikke er ærlig. Hun har blånektet for dette i alle år, nå ble hun tatt på fersken, men ikke søren om hun skal legge seg flat og ta til seg kritikken. Hun er jo en mester i å bortforklare. Nå viser det seg jo at det berømte magebilde er retusjert. Nei vet du hva, hvis folk ikke kan forstå at dette er urovekkende da vet ikke jeg!

Hvor mange har ikke opp igjennom spurt frua hvordan man får mellomrom mellom bena, hva hun gjør for å oppnå det. Hver gang sier hun at det "alltdi" har vært sånn og at hun er "født" sånn. Dette viser jo seg nå å ikke være sant. At man ikke kan ta selvkritkk for det er for meg helt uforståelig. Og at folk støtter dette og nærmest hyller henne er så langt på viddene som jeg kan forstå.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes på mange måter hun gjør ting så utrolig mye vanskeligere for seg selv med måten hun håndterer disse situasjonene.

Andre som driter seg ut foran nasjonen legger seg skinnflat og tar all ansvar selv. Se bare på fyllekjøringen til Nordthug. Han la seg skinnflat for hele nasjonen og fikk nasjonens forståelse. Frua derimot hun kjøre forsvarstalen sin på bloggen hvor hun ALLTID tar på seg offerrollen, går lavt og venter til stormen er stilnet og lar blodhundene ta jobben med å forsvare henne.

Hel enig med deg. Hun fremstiller seg alltid som offeret. Hun klarer ikke ta imot noe som helst kritikk overhodet, dette så vi tydelig da hun var med på skal vi danse. Hun klarte ikke ta til seg dommernes kritikk, og fant alltid en måte å snu det slik at det skulle se ut som hun ble hardere dømt enn andre fordi hun var en kjent blogger. Nei, det blir for dumt. Hun må lære seg å ta ansvar for egne handlinger og stå for det hun har gjort.

Endret av Kritisk
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All publisitet er bra publisitet! Hun har ihvertfall sluttet å photoshoppe. I kosedressbildet på hytta til svigersønn har buksa krøllet seg slik at hun har fått en diger kuk. Godt å se at hun har begynt å gi litt f.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ive Lina

Hvor mange har ikke opp igjennom spurt frua hvordan man får mellomrom mellom bena, hva hun gjør for å oppnå det. Hver gang sier hun at det "alltdi" har vært sånn og at hun er "født" sånn. Dette viser jo seg nå å ikke være sant. At man ikke kan ta selvkritkk for det er for meg helt uforståelig. Og at folk støtter dette og nærmest hyller henne er så langt på viddene som jeg kan forstå.

Igjen: Caroline har gått ut i riksdekkende aviser i julen og beklaget dette. Er ikke det nok for deg?

Eller er det meg (og andre som mener at dette er gått for langt) du er forbanna på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen: Caroline har gått ut i riksdekkende aviser i julen og beklaget dette. Er ikke det nok for deg?

Eller er det meg (og andre som mener at dette er gått for langt) du er forbanna på?

Det er jo helt feil!

Media har jo ikke fått tak i henne og managementet hennes vil ikke kommentere saken og ønsker heller ikke å formidle kontakt med henne.

Det som er sitert i media er jo tatt i fra bloggen hennes.

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Synes på mange måter hun gjør ting så utrolig mye vanskeligere for seg selv med måten hun håndterer disse situasjonene.

Andre som driter seg ut foran nasjonen legger seg skinnflat og tar all ansvar selv. Se bare på fyllekjøringen til Nordthug. Han la seg skinnflat for hele nasjonen og fikk nasjonens forståelse. Frua derimot hun kjøre forsvarstalen sin på bloggen hvor hun ALLTID tar på seg offerrollen, går lavt og venter til stormen er stilnet og lar blodhundene ta jobben med å forsvare henne.

Ok. Så du ville vært fornøyd dersom Caroline holdt en pressekonferanse publisert på våre viktigste TV-stasjoner - hvor hun hadde lagt seg skinnflat?

Kanskje hun også skulle gjort det litt ekstra dramatisk og gått i dekning på fremmed sted noen dager før? Sendt ut faren eller søsteren for å be om at media tar hensyn?

Blodhunder? Ville vel ikke akkurat kalt de små søte nøstene for det :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Det er jo helt feil!

Media har jo ikke fått tak i henne og managementet hennes vil ikke kommentere saken og ønsker heller ikke å formidle kontakt med henne.

Det som er sitert i media er jo tatt i fra bloggen hennes.

Nei, sier du det? Du store min tid ..

Du klarer ikke vente litt og se om hun slutter å redigere bilder? Eller er forbrytelsen så alvorlig at en personlig beklagelse i riksdekkende media er det som må til for å roe gemyttene i den norske befolkning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...