Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Det er ikke akkurat en nyhet. Vi har jo skjønt det hele tiden. Nyheten er at hun innrømmer det. Hun som så bastant har benektet det hele tiden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den der skjønte jeg ikke.

Mener du at kritikerne som kritiserte bedriften nå forsvarer henne som et enkeltmenneske? Tenker siden du skriver at Caroline har to ulike roller, men så omtaler du debattantene nedenfor. Er det Caroline som har to ulike roller eller er det debattantene du mener har byttet roller?

Er ikke ufint ment, men ser ikke det du ser (eller at jeg ikke skjønner hva du ser).

Jeg mener at Caroline har 2 ulike roller og at folk definerer henne på ulike måten. Den ene gruppen ser på henne som en venninne og som nabojenta. Den andre gruppen ser på henne som en bedrift og en reklameplakat. Og nå har hun byttet roller i de to gruppene. Om du skjønner?

Det er kun min oppfatning, det trenger ikke nødvendigvis være slik det er, men unektelig interessant likevel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, måtte sjekke om det var en diskusjon på kvinneguiden om fotballfrue og det var det! Takk kvinner for at dere bekrefter alle mine fordommer mot dere. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Hehe, måtte sjekke om det var en diskusjon på kvinneguiden om fotballfrue og det var det! Takk kvinner for at dere bekrefter alle mine fordommer mot dere. :laugh:

Ja, vi er mange som ventet på denne diskusjonen. At KG lar tråden bli stående viser jo at det er pengene som rår. Aldri har vel en tråd hatt flere lesere på en gang - og lesere = penger i kassen. Da er det ikke så farlig om man trør over noen lik på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er mange som ventet på denne diskusjonen. At KG lar tråden bli stående viser jo at det er pengene som rår. Aldri har vel en tråd hatt flere lesere på en gang - og lesere = penger i kassen. Da er det ikke så farlig om man trør over noen lik på veien.

Trør over lik? Hvem sitt ærende løper du her egentlig?

Fotballfrue og bloggen er en millionbedrift og hovedpersonen har selv valgt å sette seg i offentlighetens lys. Opp igjennom årene har de fått massiv kritikk for diverse saker, men hun har jo også en hel fanskare som alltid støtter henne i tykt og tynt. Det er fint det, men det er nå en gang lov å kritisere kritikkverdige forhold ved det meste her.

Hva mener du virkelig at man ikke kan diskutere her? Ingenting kanskje? Har du noen gang sett hvordan paret, og da spesielt hennes ektemann, har hengt ut personer på nett og søkt en offentlig skittentøyvask med personer spesialt han er uenige med? Har du sett hvordan han omtaler vaksinemotstandere og andre han er uenige med? Skal ikke han få lov til å ta opp ting han reagerer på han heller kanskje?

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle damer kan bli pen i PhotoShop. God jul!

Photoshop er ikke verdens ende. Til og med da min farmor var ung og var modell for en reklamekampanje, så ble hennes bilde også fikset på.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vi er mange som ventet på denne diskusjonen. At KG lar tråden bli stående viser jo at det er pengene som rår. Aldri har vel en tråd hatt flere lesere på en gang - og lesere = penger i kassen. Da er det ikke så farlig om man trør over noen lik på veien.

Ive Lina, fortell meg hvorfor det er greit for deg at en voksen forretningskvinne (og mamma) lyver og dermed bidrar til et fullstendig sykt kroppsbilde?

Den tynne kvinnen var altså ikke tynn nok. Derfor photoshoppet hun seg til å bli enda tynnere.

Og hun "klaget" på at det var ikke hennes feil at hun var utstyrt med tynne "spaghettiarmer" og en veldig svai rygg. Nå vet vi at "spaghettiarmene" ble justert til "superspaghettiarmer", og at svaien/midjen ble manipulert slik at hun ble enda "svaiere".

("Nei, jeg er ikke opptatt av å være tynn. Det viktigste er å være sunn")

Og hun blånektet hver gang noen spurte om bildene var fikset på.

Hva er greit for deg med dette, Ive Lina?

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Jeg ser heller ikke hvordan det trøs over lik i denne tråden.

En utdannet journalist med egen blogg blottlegges for å ha drevet falsk spill med sine lesere. CBE vet godt hvordan media fungerer, hun er tross alt selv utdannet journalist.

Hun har forfektet et syn på at man skal være stolt av sin egen kropp, men nå viser det seg at det ikke er samsvar mellom ord og handling. I årevis har hun retusjert bilder av seg selv, men samtidig hevdet at hun kun gjorde små endringer i form av lys og kontrast.

Det er ikke retusjeringene som sådan som skaper harme, det er de løgnene CBE har servert år etter år etter år. I tillegg kaster hun for enkelte bensin på bålet i det hun går ut og gir en av sine hovedinntektskilder (les: lesere av bloggen) skylden for at hun ser seg nødt til å retusjere bilder av seg selv.

Det blir rett og slett for søkt og halvhjertet. Hun fraskriver seg ansvaret til et kroppsideal hun selv har vært bidragsyter til i mer eller mindre større grad.

Personlig gir jeg blanke i om hun retusjerer bildene sine. Men at en voksen kvinne ikke kan stå til ansvar for sine egne overlagte handlinger, samt i årevis har bedratt leserne sine - altså "preket vann men selv drukket vin" - finner jeg rett ut forkastelig og kritikkverdig i aller høyeste grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva de syns om at hun blir omtalt som "tidligere anorektiker" i dagbladet. De har jo bestemt benektet at hun har hatt spiseforstyrrelser (kun et "anstrengt forhold til kropp og mat i en kortere perisode" eller noe i den duren.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på ingen måte overrasket over at CBE redigerer seg selv tynnere. Det er vel noe de fleste toppbloggere driver med. Jeg som voksen finner det ikke så problematisk da jeg vet at de fleste bilder av "perfekte" mennesker er tuklet med. Det som blir trist er de unge leserne som ikke vet at retusjering er veldig vanlig. Det flaueste er at både CBE og LKE gang på gang har gått ut i media og syntes synd på seg selv for at CBE får tyn forr å være så tynn, når hun i virkeligheten lyver av seg noen kilo på bildene sine.

Skal sies at hun er slank nok til å holde seg for godt til retusjering og at hun ikke trenger å holde på i PS på den måten. Synd at hun føler hun må det. Ekstra synd at hun har løyet om det i lengre tid. Tenker at det beste hadd nok vært om både Herr og Fru trakk seg ut av rampelyset snart. For sin egen skams skyld.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GlutenBlaster

Haha dette her er helt fantastisk. Her har småfeite tragiske misunnelige damer frydet seg og skrevet stygge kommentarer om at "på bilde X ser fotballfrue feit ut" i årevis, og når det viser seg at denne trakasseringen har medført dårlig selvtillit og at man har endret på seg selv, så ser man på det også som en personlig seier. "Haha! Dette har vi visst hele tiden! Hun hadde dårlig selvtillit hele tiden, og nå har vi mobbet det frem til overflaten"

Dere er folkene jeg håper mine barn aldri kommer til å måtte forholde seg til. Jeg håper deres barn aldri blir som dere. Det er dere som skaper utseendepresset dere selv utroper dere til motstandere av, og dere klarer det fantastiske kunsttykket å både være forferdelige mobbere OG utrope dere til moralsk høyverdige.

Drittmennesker. Jeg håper dere alle sammen en gang oppdager hvor hyggelig det er når folk snakker stygt om deg bak ryggen din.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badebuksa

Haha dette her er helt fantastisk. Her har småfeite tragiske misunnelige damer frydet seg og skrevet stygge kommentarer om at "på bilde X ser fotballfrue feit ut" i årevis, og når det viser seg at denne trakasseringen har medført dårlig selvtillit og at man har endret på seg selv, så ser man på det også som en personlig seier. "Haha! Dette har vi visst hele tiden! Hun hadde dårlig selvtillit hele tiden, og nå har vi mobbet det frem til overflaten"

Dere er folkene jeg håper mine barn aldri kommer til å måtte forholde seg til. Jeg håper deres barn aldri blir som dere. Det er dere som skaper utseendepresset dere selv utroper dere til motstandere av, og dere klarer det fantastiske kunsttykket å både være forferdelige mobbere OG utrope dere til moralsk høyverdige.

Drittmennesker. Jeg håper dere alle sammen en gang oppdager hvor hyggelig det er når folk snakker stygt om deg bak ryggen din.

Jeg skal starte blogg der jeg reklamerer for foryngelseskremer. Kan jo bare photoshoppe meg yngre, feilfri og perfekt, og tjene en god slant penger på lettlurte og naive unge mennesker som kjøper alt jeg reklamerer for. Samtidig sørger jeg for en eller annen katastrofe i bloggen et par ganger i året så jeg får ekstra god råd og ekstra mange klikk.
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha dette her er helt fantastisk. Her har småfeite tragiske misunnelige damer frydet seg og skrevet stygge kommentarer om at "på bilde X ser fotballfrue feit ut" i årevis, og når det viser seg at denne trakasseringen har medført dårlig selvtillit og at man har endret på seg selv, så ser man på det også som en personlig seier. "Haha! Dette har vi visst hele tiden! Hun hadde dårlig selvtillit hele tiden, og nå har vi mobbet det frem til overflaten"

Dere er folkene jeg håper mine barn aldri kommer til å måtte forholde seg til. Jeg håper deres barn aldri blir som dere. Det er dere som skaper utseendepresset dere selv utroper dere til motstandere av, og dere klarer det fantastiske kunsttykket å både være forferdelige mobbere OG utrope dere til moralsk høyverdige.

Drittmennesker. Jeg håper dere alle sammen en gang oppdager hvor hyggelig det er når folk snakker stygt om deg bak ryggen din.

Tullehøne!

Du håper kanskje heller barna dine blir som fotballfrue? Som skaper falske og usunne trender blant tusenvis av jenter, utseende og ikke minst svangerskap som ikke en gang har rot i virkeligheten? Ja, skam alle oss som ønsker at barna våre skal vokse opp rundt sunne, realistiske forbilder.

Har det aldri falt deg inn at det faktisk er mulig å ha en kritisk mening til bedrifter og offentlige personer og at det ikke innebærer at man verken er feit, misunnelig eller en "hater" ?

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha dette her er helt fantastisk. Her har småfeite tragiske misunnelige damer frydet seg og skrevet stygge kommentarer om at "på bilde X ser fotballfrue feit ut" i årevis, og når det viser seg at denne trakasseringen har medført dårlig selvtillit og at man har endret på seg selv, så ser man på det også som en personlig seier. "Haha! Dette har vi visst hele tiden! Hun hadde dårlig selvtillit hele tiden, og nå har vi mobbet det frem til overflaten"

Dere er folkene jeg håper mine barn aldri kommer til å måtte forholde seg til. Jeg håper deres barn aldri blir som dere. Det er dere som skaper utseendepresset dere selv utroper dere til motstandere av, og dere klarer det fantastiske kunsttykket å både være forferdelige mobbere OG utrope dere til moralsk høyverdige.

Drittmennesker. Jeg håper dere alle sammen en gang oppdager hvor hyggelig det er når folk snakker stygt om deg bak ryggen din.

Siden samtlige av innleggene her inne (som har vært saklige) har blitt rapportert, ser jeg meg nødt til å gjøre det samme med ditt. Det er ingen grunn til å ty til personhets, jeg er et sabla bra menneske og vi hadde sikkert blitt gode venninner om du hadde møtt meg :danse:

Om du vil diskutere så tilføy heller diskusjonen noe nyttig enn det oppgulpet der. Du kan ikke kritisere folk for å være mobbere når du selv gulper opp så mye stygt, tullehøne.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GlutenBlaster

Ikke folk jeg er uenige med. Jeg har merket meg utseendet på folk som bruker facebooken sin og sosiale sammenhenger for å rakke ned på andre. At hetsingen av Fotballfrue anses som sosialt akseptert bodyshaming er for meg ganske irrelevant.

Men for all del, jeg sier ikke at det ikke også kan være slanke, pene og vellykkede mobbere også. Dere er bare fortsatt tragiske mennesker :)

Husk å beskytte barna dine mot dem som kaller dem man er uenige med småfeite tragiske kjerringer også da Glutenblaster. :-) når du er så bekymret for idioti og kroppspress.

Endret av GlutenBlaster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke folk jeg er uenige med. Jeg har merket meg utseendet på folk som bruker facebooken sin og sosiale sammenhenger for å rakke ned på andre. At hetsingen av Fotballfrue anses som sosialt akseptert bodyshaming er for meg ganske irrelevant.

Men for all del, jeg sier ikke at det ikke også kan være slanke, pene og vellykkede mobbere også. Dere er bare fortsatt tragiske mennesker :)

Du ser ikke selv dobbeltmoralen i det du skriver?

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...