Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Du har ikke skjønt det enda, ser jeg.

Iver Lina: har du så innmari tungt for det eller bare later du som? At du gidder!
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ive Lina

Iver Lina: har du så innmari tungt for det eller bare later du som? At du gidder!

Du kan jo komme tilbake å diskutere når du er ferdig med å rulle på gulvet i skadefryd og blir tørr bak ørene:

"Herlig, jeg er ikke alene om å være skadefro Jeg velter meg rundt på gulvet i latter"

"Ja hun er lei seg for at folk har funnet ut at hele fotballfruebedriften er løgn, bedrag og lureri! Tillogmed i innrømmelsen juger hun jo. Må bare innrømme at jeg er så skadefro at jeg velter rundt i latter"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

Retusjeringen er så bagatellmessig at jeg måtte le når jeg så noen av linkene som ble lagt ut her på KG. Snakk om å "ause" hverandre opp! Endringene var så små og uvesentlige at man knapt så forskjell. Dere lager en fjær om til ti høns i denne debatten, det er rett og slett flaut å lese hva som skrives.

Det er flaut å lese trådene her inne, og jeg grøsser ved tanken på at noen av dere er mødre med barn.

Der er vel nettopp fordi jeg er mor til et lite barn at jeg har vært kritisk til opplegget til Fotballfrue AS!

Dette handler ikke om sunnhet og en sunn livsstil. Dette handler om kontroll, om å være flink, penest/tynnest/, alle som våger å stille seg kritiske er sjalu og "hatere".

Når en svært slank dame, som påstår at dette er naturlig fra hennes side (til tross for lavkarbo og heftig trening) gjør grep for å framstå enda tynnere er det skummelt og bør fram i lyset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retusjeringen er så bagatellmessig at jeg måtte le når jeg så noen av linkene som ble lagt ut her på KG. Snakk om å "ause" hverandre opp! Endringene var så små og uvesentlige at man knapt så forskjell. Dere lager en fjær om til ti høns i denne debatten, det er rett og slett flaut å lese hva som skrives.

Det er helt vanlig og forståelig at man nekter for å retusjere bilder. For Caroline er det snakk om forretningen hennes og det er klart hun ønsker å gjøre bildene penest mulig - enkelte ganger kan det være et krav fra sponsorene hennes. Det finnes idag ingen lov som sier at det må opplyses om retusjering - det burde i det minste du vite om du er utdannet fotograf. Så jeg forstår godt at hun har benektet at det har foregått.

Nå kommer hun helt sikkert til å slutte med det - etter alt oppstyret de siste dagene. Debatten her på KG kommer imidlertid til å fortsette i det uendelige uansett hva hun foretar seg. Er det ikke retusjering så er det noe annet som provoserer KG-bermen. Her er det snakk om å ta henne - samme hva - bare dere får kritisert henne for noe. Det er flaut å lese trådene her inne, og jeg grøsser ved tanken på at noen av dere er mødre med barn.

Da jeg var liten så var det vanlig at fotografer retusjerte bilder for kundene - til og med mine barnebilder er retusjerte.

Jeg vil vel ikke si at retusjeringen er bagatellmessig? Alt fra gravidmage til stolputer har blitt "tryllet" med, for deretter blånektet på en forholdsvis krass måte ovenfor leserne etterpå.

Bloggere som sophie Elise og Voe innrømmer selv redigering, men da presiseres det at kviser ol er innafor i deres øyne å redigere, men at en allerede meget slank og veltrent kropp skal bli tynnere/mer muskulløs (i LKs tilfelle), sier selv de at blir over grensa.

Dette handler om å føre leserne sine bak lyset. Ikke bare lyve, men også bli sint og frekk i kommentarfeltet når man blir konfrontert.

Hvordan kan vi nå stole på at "alt som skal merkes, merkes"?

Eller

At Kathrine Sørland sendte et personlig kort til FF den gangen og at alle klær kjøpt på Lindex er betalt av egen lomme?

Dette handler på ingen måte om en heksejakt. Men at en av Norges største bedrifter (da ikke målt i omsetning, men i treff på siden), systematisk lyver og krangler med sine kunder. Dette bør i aller høyeste grad være av interesse for både samarbeidspartnere og eventuelle lesere som enda ikke hadde forstått tegninga.

Her inne er ikke dette noen nyhet og det har lenge irritert ganske mange her inne. Derfor er det nok også noen nå som kjenner det tilfredsstillende å si told you so.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retusjeringen er så bagatellmessig at jeg måtte le når jeg så noen av linkene som ble lagt ut her på KG. Snakk om å "ause" hverandre opp! Endringene var så små og uvesentlige at man knapt så forskjell. Dere lager en fjær om til ti høns i denne debatten, det er rett og slett flaut å lese hva som skrives.

Det er helt vanlig og forståelig at man nekter for å retusjere bilder. For Caroline er det snakk om forretningen hennes og det er klart hun ønsker å gjøre bildene penest mulig - enkelte ganger kan det være et krav fra sponsorene hennes. Det finnes idag ingen lov som sier at det må opplyses om retusjering - det burde i det minste du vite om du er utdannet fotograf. Så jeg forstår godt at hun har benektet at det har foregått.

Nå kommer hun helt sikkert til å slutte med det - etter alt oppstyret de siste dagene. Debatten her på KG kommer imidlertid til å fortsette i det uendelige uansett hva hun foretar seg. Er det ikke retusjering så er det noe annet som provoserer KG-bermen. Her er det snakk om å ta henne - samme hva - bare dere får kritisert henne for noe. Det er flaut å lese trådene her inne, og jeg grøsser ved tanken på at noen av dere er mødre med barn.

Da jeg var liten så var det vanlig at fotografer retusjerte bilder for kundene - til og med mine barnebilder er retusjerte.

Dette handler ikke kun om norske lover (selv om hun til tider også er dyktig på å omgå markedsføringsloven), men om etikk, holdninger og ikke minst om hvilke signaler hun sender ut.

Den eneste det må være flaut for å lese her inne må være godeste FF.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo komme tilbake å diskutere når du er ferdig med å rulle på gulvet i skadefryd og blir tørr bak ørene:

Men jeg tror du misforstår hvis tror at skadefryden handler om å håpe at eiere i FF bedriften har vondt i magen i jula.

Dette handler om at vi har visst dette lenge, men blitt kalt løgnere og mobbere. FF påstod til og med at noen her hadde hacket bloggen hennes, da det ble avslørt at gravidmagen ble retusjert mindre.

Dermed er det en digg følelse nå at "vi hadde rett".

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Dette handler ikke kun om norske lover (selv om hun til tider også er dyktig på å omgå markedsføringsloven), men om etikk, holdninger og ikke minst om hvilke signaler hun sender ut.

Den eneste det må være flaut for å lese her inne må være godeste FF.

Det mest flaue i denne tråden er hetsingen og hatet som tar helt overhånd.

Jeg er sjokkert over hvilken heksejakt som bedrives og jeg grøsser med tanke på at endel av de som skriver er voksne kvinner med barn. Sannelig ikke rart at barn og unge opplever en eksplosjon av mobbing og utfrysning på nett når man ser hvilken skole endel av dem går i.

Empati er noe av det jeg har satt høyest når det gjelder oppdragelse av mine barn. På skolen ble barn og foreldre tatt med på en stor og landsomfattende antimobb-kampanje hvor vi foreldre ble fortalt hvor viktig det var at vi gikk foran som et godt eksempel.

Når jeg ser elendigheten her så ser jeg dessverre at det er en lang vei å gå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Hvis jeg hadde vært sponsor hadde jeg kuttet henne ut. Dette går på troverdighet og ingen vil vel lenger tro på at det er produktene hun reklamerer for som gjør huden hennes feilfri....

Så du tror virkelig at det finnes reklame for kosmetikk, tannkrem og hudprodukter hvor det IKKE er retusjerte bilder?

Kan du ikke sende meg link til disse i såfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervju med Lars Kristian i VG:

Caroline har aldri oppfordret til usunne vaner. Hun oppfordrer andre jenter til å være stolt av egen kropp. Personlig skulle jeg ønske at jenter i alle aldre og størrelser ikke vegrer seg for å posere i for eksempel bikini.Caroline har en sunn og veltrent kropp, men det viktigste er at hun er fornøyd med seg selv.

I samme Intervju sier Caroline:

Alle bør være fornøyd med kroppen sin som den er, ikke pirke på andre fordi de mener at noe er feil. Det er det som skaper presset i samfunnet. Man skal være stolt av den man er, og det er et tema jeg har blogget om mange ganger.

Javell. Hvordan går dette överens med å redigere seg selv tynnere?

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tror virkelig at det finnes reklame for kosmetikk, tannkrem og hudprodukter hvor det IKKE er retusjerte bilder?

Kan du ikke sende meg link til disse i såfall.

Klassisk hersketeknikk å tillegge andre meninger de egentlig ikke har. Det er vel ingen som har påstått at reklamebransjen ikke retusjerer? Du ser bare deler av saken, og ikke den store helheten. Retusjering isolert sett er ikke den store problematikken.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Klassisk hersketeknikk å tillegge andre meninger de egentlig ikke har. Det er vel ingen som har påstått at reklamebransjen ikke retusjerer? Du ser bare deler av saken, og ikke den store helheten. Retusjering isolert sett er ikke den store problematikken.

:fnise: .. for det gjør du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner det moralsk forkastelig å minske sin egen vakre gravidmage, retusjere seg tynnere og hardnakket påstå noe annet samtidig som man tjener store summer på å være nettvenninnen til blinde kvinner. Ikke bare det, hun vet også at mange unge jenter ser opp til henne hva angår kropp - det er jo den hun lever av.

At andre ikke ser dette betyr bare at det er flere med samme moralske utgangspunkt (eller manglende sådan) som Fotballfrue.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er bra det kom opp jeg. At reklamebransjen redigerer er jo noe ALLE er klar over. Derimot har FF hele tiden BENEKTET at hun redigerer på kroppen sin ol. Forskjellen er graden av åpenheten. For hvem vil vel ikke ha et flott bilde av seg selv? Vil tro de aller fleste. Dermed er det greit å være åpen rundt det også. Selv de gangene hvor det har vært åpenlyst at bildet er redigert, så er det kun "farger og lys" som har blitt gjort noe med. Dersom man skal drive en seriøs bedrift hvor du selv står i bresjen, stå for de handlingene du gjør. Det skaper troverdighet. Det er feks. ingen tvil om at Sophie Elise redigerer bilder, eller Voe, men de er åpne om det også. Da skapes det troverdighet.

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser aldri Dagbladet - men jeg gjorde det nå på din oppfordring.

Begynnelsen på artikkelen var nok til å minne meg på hvorfor jeg sluttet å lese Dagbladet for flere år siden:

Derimot har Dagbladets journalist hvertfall fått med seg hovedpoenget i saken sin - at hun konsekvent i lang tid har direkte løyet til alle leserne om at hun ikke redigerer.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det største i livet er å være oppriktig glad i seg selv, først da kan man virkelig bli glad i andre mennesker. Hvis ikke vil man ofte trekkes mot mennesker som dekker basale oppmerksomhetsbehov eller andre ting man kommer til kort på.

Jeg skjønner ikke at vanlige folk ønsker å redigere på bryllupsbilder, barnebilder og annet man har på veggen - det er jo ikke dukker man vil se på, det er jo det som er ekte - og godt. Hvis en kvinne kan ta av seg sminken, alle påsetninger av ymse slag (som for noen er naturlig i dag) som vipper, hår og annet og fortsatt være glad i den man ser, ja da har man kommet et sted. Det FF legger opp til og forherliger er noe helt annet, og derfor er iallefall jeg kritisk til bloggere som henne, og ikke minst hva angår dette siste som kom frem.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så du tror virkelig at det finnes reklame for kosmetikk, tannkrem og hudprodukter hvor det IKKE er retusjerte bilder?

Kan du ikke sende meg link til disse i såfall.

Er du så brennende opptatt av å forsvare Fotballfrue at du faktisk må sitere innlegget mitt TO ganger på 9 nattestimer? Noen av oss ikke-bloggere trenger skjønnhetssøvnen vår for å se plettfrie ut ;)

I VG-intervjuet fikk FF spørsmål om hun var en reklameplakat, da lo hun, nei det var hun absolutt ikke! Det var kun reklame et par ganger i uka og kun produkter "hun bruker hver dag" og som hun ville brukt uansett. Hun sier at bloggen er ment som et livsstilsmagasin og at hun er opptatt av klær, sminke, trening og kosthold. Hun er opptatt av å være et godt forbilde og ønsker å inspirere andre. Hun oppmuntrer unge jenter til å være glad i den de er uansett kropp og størrelse. I intervjuet ble det sagt at det aldri var tynnhet, men sunnhet, som var viktig for henne. At trening gir energi og at en fin kropp er noe "man får med på kjøpet". Hun smører så tjukt på med hvor sunn hun er og hvor mye hun trener for å oppnå kroppen sin, så viser det seg, etter x antall løgner, at det er Photoshop som er vidunderkuren. Da ville jeg si at man har mistet sin troverdighet.

Hun sier selv hun vil drive et "livsstilsmagasin på nett", hele millionbedriften hennes lever av usikre jenter som desperat ønsker seg vår tids store ideal - et perfekt ytre. Hun selger dem en drøm og et håp om at hvis de bruker produktene hennes og trener og spiser som hun gjør, vil de få hennes kropp og hud. Dette viser seg å være løgn og bedrag. Bør man la slike fortsette uimotsagt?

Endret av TK76
  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen være så snill å linke til bildet/ innlegget?

FF har fjernet muligheten til å se originalbildene på hennes blogg, det er kun de som sitter med dem lagret på egen data som får sett dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...