Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Det er ingenting annet enn flott at dette har kommet ut i media. Det kan virke som om redigeringen har kommet helt ute av kontroll. Når man vet at man har mange unge lesere som idoliserer deg, er det i beste fall ekstremt kynisk og tilnærmet ondskapsfullt å redigere bilder av en tynn jente til en enda tynnere jente! Hvilke signaler gir dette?

Til dere veldig unge fans her inne som ser på Caroline som en "venninne" dere vil beskytte: Det er nøyaktig dette som er problemet. Dette er en millionbedrift som livnærer seg av unge jenters usikkerhet og ønske om å bli som noen de ser opp til (kjøpe tingene hun "liker"). Det er ingen stakkars jente som bare "liker og blogge" og som derfor bør få være i fred. Dere ser det ikke nå, men det kommer dere til å gjøre. Dette har ingenting med mobbing å gjøre.

Denne bedriften er skremmende kynisk, opptrer uetisk, og det er derfor så mange ønsker å bringe slike ting frem i lyset. Ikke fordi noen ønsker å "ta en stakkars jente bare på pur faen".

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest auroravictoria

Litt dårlig forklart av meg å kalle det tiggebrev, men da de var på bryllupsreise lagde en nettavisen en stor sak på at Fotballfrue hadde kontakten flere bokforhandlere og spurt om hun kunne skrive en bokanmeldelse mot betaling. Dette er jo STRENGT ulovlig så det ble jo en stor nyhet ut av det.

Kan dere slutte å ta spørsmål om moderering i denne tråden for da blir den slettet!!!! Lag en ny tråd på ris og ros.

Har du link til artikkelen der det sto? Har ikke sett noe blogginnlegg pm det
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Det er ingenting annet enn flott at dette har kommet ut i media. Det kan virke som om redigeringen har kommet helt ute av kontroll. Når man vet at man har mange unge lesere som idoliserer deg, er det i beste fall ekstremt kynisk og tilnærmet ondskapsfullt å redigere bilder av en tynn jente til en enda tynnere jente! Hvilke signaler gir dette?

Til dere veldig unge fans her inne som ser på Caroline som en "venninne" dere vil beskytte: Det er nøyaktig dette som er problemet. Dette er en millionbedrift som livnærer seg av unge jenters usikkerhet og ønske om å bli som noen de ser opp til (kjøpe tingene hun "liker"). Det er ingen stakkars jente som bare "liker og blogge" og som derfor bør få være i fred. Dere ser det ikke nå, men det kommer dere til å gjøre. Dette har ingenting med mobbing å gjøre.

Denne bedriften er skremmende kynisk, opptrer uetisk, og det er derfor så mange ønsker å bringe slike ting frem i lyset. Ikke fordi noen ønsker å "ta en stakkars jente bare på pur faen".

Jeg er verken ung eller fan, bare for å ha sagt det. Og jeg kunne sikkert ha skrevet en hel bok om akkurat hva jeg syns om bloggen hennes, påvirkningen hun og likesinnede har på unge jenter, og alt hun står for. Det er i grunn denne tråden her jeg reagerer på og det at enkelte(neida, ikke alle) oppfører seg som sensasjonslystne gribber. Jeg er klar over at jeg drukner i havet av "kritikken" her, men syns det er greit å vise at i hvert fall noen tar avstand på måten denne tråden har utviklet seg. Endret av Olivia Benson
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som har tatt kopier av bildene må maile de til nett-avisene.

Det fryder meg når hyklere blir tatt på fersken slik som dette - håper media følger opp

Endret av Fredrik29
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har tatt kopier av bildene må maile de til nett-avisene.

Det fryder meg når hyklere blir tatt på fersken slik som dette - håper media følger opp

Herlig, jeg er ikke alene om å være skadefro😁 Jeg velter meg rundt på gulvet i latter😁
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er litt skuffende at hun gir uttrykk for at bilderedigeringen fant sted for flere år siden, som om dette er noe hun drev med før og ikke nå.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun redigerer da alle bilden hun legger utPoser under øynene, linjer, all misfarginger. Og det er forsåvidt greit det, men ikke kom med at det bare var før, når hun gjør det hver dag. Bare innrøm det og move on. Ferre ville hengt seg opp i det om hun bare var ærlig

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må si at ut i fra den pollen på VG angående redigering så er det ikke superfarlig om "mannen i gata" redigerte huden sin på et profilbilde på FB eller redigerer rumpa si mindre. Men når man reklamerer for tannbleking og lar tenna få en runde i Photoshop blir det noe langt mer uetisk med det.

Kommersiell reklame gjør så klart det samme, men det er ingen hemmelighet at de retusjerer heller. Hun har blånektet for å retusjere, samtidig bruker hun de redigerte bildene til sin fordel når hun utgir seg som en bestevenninne som bare må anbefale et flott produkt som virkelig virker. I den settingen er det uetisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det her alle skadefro kvinnfolk har gjemt seg i kveld ja. Altså, jeg er enig i at bloggen og redigeringen er både kritikk-og bekymringsverdig. Men dette er bare ekkel lesing. Fatter ikke at dere for holde på. Og spar meg for den "et firma har blitt avslørt", det er frua dere er etter. Blir bare tåpelig å nekte for det.

Flott å se at ikke alle mister hodet. Jeg er fullstendig enig med deg. Selvfølgelig er denne redigeringen kritikkverdig og mye annet med bloggdrift er det også. Men det lyser så godt igjennom at mange her inne gnir seg i hendene og fryder seg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg elsker at Dagbladet er helt konkrete på at journalisten selv har sett bildebevisene og at det ikke er tvil om hva Caroline (les: Lars-Kristian) har gjort. Her levner det ingen tvil om at Caroline lyver. De viser til og med til kommentarfeltet hennes.

Vil også legge til at jeg synes det er ytterst uprofesjonelt av bedriften Fotballfrue å ikke svare media på en eneste mail, sms eller telefonsamtale om dette. Det er ikke nok å forklare gjennom et blogginnlegg.

Vi vet jo ikke om de kommer til å svare. Det er vel sjeldent at den det gjelder svarer med en gang media forsøker å få tak i en når slike ting kommer ut. En ting er å sitte å skrive ett blogginnlegg. Det er noe helt annet å skulle svare media på dette midt i "kampens hete". Det hadde vært fint om de svarte men jeg tror de gjør lurt i å vente litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at ut i fra den pollen på VG angående redigering så er det ikke superfarlig om "mannen i gata" redigerte huden sin på et profilbilde på FB eller redigerer rumpa si mindre. Men når man reklamerer for tannbleking og lar tenna få en runde i Photoshop blir det noe langt mer uetisk med det.

Kommersiell reklame gjør så klart det samme, men det er ingen hemmelighet at de retusjerer heller. Hun har blånektet for å retusjere, samtidig bruker hun de redigerte bildene til sin fordel når hun utgir seg som en bestevenninne som bare må anbefale et flott produkt som virkelig virker. I den settingen er det uetisk.

Enig. Likte ikke vinklingen på VG-artikkelen. Hovedpoenget er jo at hun har servert løgner gang på gang i møte med direkte spørsmål om redigering. Hun mister troverdighet som reklameplakat for diverse skjønnhetsremedier når kvisene forsvinner med et museklikk, og ikke fordi hun bruker ansiktsmaske fra Ole Henriksen.

For ikke snakke om den flaue smaken man får i munnen når man vet at hun poster inspirerende "elsk deg selv"-sitater samtidig som hun redigerer inn større thigh gap...

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...