Gå til innhold

Når skal neste eier ha omreg. bilen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg og samboer kjøpte en bil i fjor med lån fra bank, dessverre ble det misligholdt av min samboer og gikk til inkasso, og pga økonomien ble vi nødt til å levere bilen tilbake fordi vi ikke hadde mulighet til å betale på lånet. Det gikk via namnsmannen og det hele gikk relativt greit, bilen ble hentet av inkasso-selskap for 2 uker siden, og nå vil jeg gjerne avslutte forsikringen. Men de har ikke omregistert bilen og den står fortsatt i mitt navn, så jeg får ikke lov til å fjerne forsikringen. Når kan jeg forvente at de skal ha omregistert bilen, eller hvordan går jeg fram for å få fortgang i det? Jeg har verken råd eller vilje til å betale dyre dommer for en bil som ikke en gang er min lenger, og snart kommer jo regning på årsavgiften også - og den skal vel ikke jeg betale når de har bilen.

Anonymkode: e3305...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble det skrevet ei salgsmelding? Sitter dere enda på del 2 av vognkortet? Dette vil jeg tro er noe som må være på plass, selv om det er inkasso....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen salgsmelding så vidt jeg vet om. Jeg leverte bilen på et verksted slik at de kunne sjekke og sette en verdi på bilen, og vognkort del 2 fulgte med bilen, med underskriften til meg og samboeren min. Så hentet inkasso-selskapet bilen, og jeg fikk noen papirer i posten på hva vi skylder inkasso-selskap etter at de hentet bilen.

Anonymkode: e3305...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen Vil stå registrert på ditt navn helt til det blir ny eier. Det blir også registrert eierskifte når eierskiftemeldingen er registrert hos States vegvesen. Dette er to forskjellige føringer, og eierskifte kan du ikke lese åpent på nettet. Kontakt Statens vegvesen for å se om eierskiftet er registrert  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehhhh, kontakte inkasoselskapet som hentet bilen og høre om den er solgt, hva med årsavgift osv???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/salgsmelding-på-nett/salgsmelding

http://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/salgsmelding-på-nett/avgifter-og-vognkort

 

Vegtrafikkloven.

§ 15. Registrering av motorvogn.

Motorvogner skal registreres. Departementet gir nærmere bestemmelser om slik offentlig registrering av motorvogner, om kjennemerker (nummerskilt) og om vognkort. Departementet kan bestemme at tilhenger til motorvogn skal registreres som motorvogn.

Den som melder en motorvogn til registrering, har plikt til å gi de opplysninger som kreves i samband med registreringen.

Når motorvogn skifter eier, skal  både den tidligere og den nye eier innen 3 dager gi skriftlig melding til registreringsmyndigheten. Eier av motorvogn plikter å melde adresseendring innen 3 dager til registreringsmyndigheten.

Registrering kan ikke skje uten at det er lagt fram trygdeerklæring fra et trygdelag i samsvar med bilansvarslova eller bevis for at motorvognen ikke trenger å være trygdet etter nevnte lov.

Utgiftene til kjennemerker bæres av motorvognens eier dersom ikke departementet  bestemmer noe annet.

Endret av Peter007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ring inkassoselskapet og spør. Si at du gjerne ønsker å avslutte forsikringen. Dersom bilen fremdeles var din/deres 1.1-17 så er det dere som skal betale årsavgift. Du kan også sende REGNR til 2282 for å finne ut om bilen er omregistrert enda.

http://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kjøretøyopplysninger/SMS+tjeneste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...