Gå til innhold

Er det mange jenter som ønsker mann som er mann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Liker at denne diskusjonenutviklet seg i retningen bøyning av stupid!

 

De fleste damer vil ha en mann, noen er lesbiske og vil ha en kvinne. Andre kvinner igjen vil ha noe annet.

 

Men de fleste kvinner i dag vil ha noen som bidrar med tanke på husarbeid, så mannemannen som slår seg på brystet, hogger litt ved og slenger føttene på stuebordet og roper etter øl har nok begrenset nedslagsfelt om han ikke også tar oppvasken eller henter ungene i barnehagen. Dette er mitt generelle inntrykk.

 

For meg selv vil jeg ha en mann. Han må nok bidra litt med husarbeid, for vedhugging og bilmekking er det lite av. Barske menn som tar oppvasken er sexy saker!

 

Stupide menn (stupid her brukt i flertallsform) som tror å være tøff og barsk handler om å ikke gjøre husarbeid, å ikke snakke om hvordan man har det og å ikke bidra i oppdragelsen av ungene, får finne seg noen andre enn meg.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. Skal ha en mann som deltar like mye i hjemmet og med fremtidige barn som meg. Er ikke interessert i late menn.

Anonymkode: 0c1d3...404

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår at det er forskjell på hokjønn og hankjønn. Jeg ønsker meg ei kvinne som er litt jente av seg, kler som som ei kvinne/jente, gjerne har typiske feminine trekk. Dette er viktig for at jeg skal bli tiltrukket. 

Det er jo stor forskjell på jente og gutt eller mann og kvinne, eller om du vil hankjønn eller ho-kjønn. 

Er det viktig for mange kvinner at mannen er typisk mann? Har mannlige trekk og oppfører seg som mann, og ikke "guttunge"? 

For mitt vedkommende er det sjarmerende med ei kvinne som kler seg som ei kvinne, oppfører seg som ei kvinne, og er ei typisk jente. 

Jeg føler mange kvinner kan være så "gutteaktige", og det finner jeg svært, svært turn-off. 

Innspill? 

- Mann i tjueårene

 

Anonymkode: 4a6ff...d89

Men hva mener du med å være en "typisk" mann og en "typisk jente", da? Klær og sånn er jo enkelt og greit, det forstår vi, men hva legger du i å oppføre seg som ei kvinne? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest impressa

Kler seg som en mann? Ja! Trange bukser og rosa t-skjorter er f.eks. turn-off for meg.

Ser ut som en mann? Ja! Tiltrekkes oftest av typisk maskuline trekk både på kropp og ansikt, selv om det har vært unntak.

Ter seg som en mann? Tja! Det er her blir det vanskelig. For hva er egentlig det?

  • Selvtillitt, trygghet, ro, å vite hva man vil i livet er egenskaper jeg ser etter, men det er jaggu bra egenskaper for en kvinne også og jeg klarer ikke helt å se det som mer typisk mann enn kvinne (i hvert fall i yngre generasjoner). 
  • Gentleman-gester liker jeg innenfor visse grenser, men blir veldig provosert og avtent av de som gjør et poeng ut av det (ja, jeg har et kjent facebook-opprop i tankene :P).
  • Tradisjonelle kvinneoppgaver i hjemmet. Her er jeg også tvetydig. De beste minnene om dette har jeg fra en eks som var klar på at han syntes matlaging, vasking, handling +++ var forferdelig, men gjorde det likevel av respekt for meg.
  • Hobbyer. Mekke bil, lese om bil, båt, fly...den type ting er vel typisk mann. Det er turn-off for meg. Friluftsliv derimot er kanskje også typisk mann, og det tiltrekker meg skikkelig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sol87 skrev:

Men hva mener du med å være en "typisk" mann og en "typisk jente", da? Klær og sånn er jo enkelt og greit, det forstår vi, men hva legger du i å oppføre seg som ei kvinne? 

Jeg tenker kvinner som er brautende og frekke,som spytter og banner mye. Som hele tiden skal vise at de kan det samme som menn,litt sånn "se på meg!Jeg kan også skru bil!"..

Jeg vil ha en mann som er litt handy og slikt,det er hva jeg legger i mandig. Ikke en som ikke kan noenting og da er det helt greit om han foretrekker en som kan lage mat og ikke en sånn som absolutt ikke skal lage mat fordi "jeg er så selvstendig atte".

MEN jeg synes det er sykt mandig med en som kan lage mat og som evner å bidra,det er IKKE feminint gjort. Synes også at menn som feks tør å gå i rosa skjorte er mandig og det fordi han er trygg nok på seg selv og ikke er redd for å bli kalt homo eller femi☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok mye forskjellig i dag hva som foretrekkes, men jeg ser at jenter liker feminime menn som sprader rundt i trange tights med hestehale på toppen av hodet. Jeg er nok en jente som heller liker mandige menn :) men er lite av dem der jeg bor etter at jeg flyttet dessverre.

Anonymkode: 0e122...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da en kvinne i et mannsyrke turn off for menn som vil være menn? Selv om hun har langt hår og lange negler? 

Jeg er kvinne og kjører lastebil. Jeg ville ikke vært sammen med en mann som kjører elbil, har herreveske og bruker mer tid på badet enn meg. 

Anonymkode: 4184f...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha en mann som ikke ser på meg som mindre kvinnelig fordi jeg liker teknologi, ikke er jålete og fordi jeg liker bedre å måke snø enn å støvsuge. Jeg vil gjerne ha en mann som er praktisk anlagt og liker ting som dataspill , fisking og friluftsliv, men ser ikke på en sånn mann som mer mann enn en med trange jeans og interesse for strikking. Når det kommer til husarbeid så forventer jeg at det deles omtrent likt.

Anonymkode: 83591...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dagens kvinner vil ha er en miks mellom den gamle machomannen og den mer moderne mannen.
Han skal være sterk & barks, skal beskytte og forsørge. Fikse på hus og bil, hogge ved. Samtidig skal ha vaske leil og klær, lage mat, bytte bleier, Kle seg pent.

Han skal egentlig være alt det postive av begge variantene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Jeg tenker kvinner som er brautende og frekke,som spytter og banner mye. Som hele tiden skal vise at de kan det samme som menn,litt sånn "se på meg!Jeg kan også skru bil!"..

Jeg vil ha en mann som er litt handy og slikt,det er hva jeg legger i mandig. Ikke en som ikke kan noenting og da er det helt greit om han foretrekker en som kan lage mat og ikke en sånn som absolutt ikke skal lage mat fordi "jeg er så selvstendig atte".

MEN jeg synes det er sykt mandig med en som kan lage mat og som evner å bidra,det er IKKE feminint gjort. Synes også at menn som feks tør å gå i rosa skjorte er mandig og det fordi han er trygg nok på seg selv og ikke er redd for å bli kalt homo eller femi☺

Men er det attraktivt med en mann som spytter, banner mye og er brautende da? Jeg vil si at det er en uattraktiv egenskap uansett kjønn. Blir man mindre kvinnelig fordi man kan noe få kvinner kan?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sol87 skrev:

Men er det attraktivt med en mann som spytter, banner mye og er brautende da? Jeg vil si at det er en uattraktiv egenskap uansett kjønn. Blir man mindre kvinnelig fordi man kan noe få kvinner kan?

Men det du lister opp der er jo negative egenskaper, har jo ingenting med "mann" å gjøre...

Anonymkode: 4a6ff...d89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men det du lister opp der er jo negative egenskaper, har jo ingenting med "mann" å gjøre...

Anonymkode: 4a6ff...d89

Nei, det var jo poenget mitt...Det ble framstilt som "kvinnelig", men spørs om man heller må framstille det som ufordragelig, for begge kjønn, altså ble ikke spørsmålet mitt besvart: hva er kvinnelig oppførsel, og hva er mannlig oppførsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, sol87 skrev:

Nei, det var jo poenget mitt...Det ble framstilt som "kvinnelig", men spørs om man heller må framstille det som ufordragelig, for begge kjønn, altså ble ikke spørsmålet mitt besvart: hva er kvinnelig oppførsel, og hva er mannlig oppførsel?

Gi meg litt tid skal jeg komme tilbake og svare på det.

Anonymkode: 4a6ff...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2017 den 13.40, impressa skrev:

Kler seg som en mann? Ja! Trange bukser og rosa t-skjorter er f.eks. turn-off for meg.

Ser ut som en mann? Ja! Tiltrekkes oftest av typisk maskuline trekk både på kropp og ansikt, selv om det har vært unntak.

Ter seg som en mann? Tja! Det er her blir det vanskelig. For hva er egentlig det?

  • Selvtillitt, trygghet, ro, å vite hva man vil i livet er egenskaper jeg ser etter, men det er jaggu bra egenskaper for en kvinne også og jeg klarer ikke helt å se det som mer typisk mann enn kvinne (i hvert fall i yngre generasjoner). 
  • Gentleman-gester liker jeg innenfor visse grenser, men blir veldig provosert og avtent av de som gjør et poeng ut av det (ja, jeg har et kjent facebook-opprop i tankene :P).
  • Tradisjonelle kvinneoppgaver i hjemmet. Her er jeg også tvetydig. De beste minnene om dette har jeg fra en eks som var klar på at han syntes matlaging, vasking, handling +++ var forferdelig, men gjorde det likevel av respekt for meg.
  • Hobbyer. Mekke bil, lese om bil, båt, fly...den type ting er vel typisk mann. Det er turn-off for meg. Friluftsliv derimot er kanskje også typisk mann, og det tiltrekker meg skikkelig.

 

Syntes det er herlig med kvinner som er såpasse dømmende som det over. Jeg har er langt fra noe "mote-løve" og ser helt at kvinnen i mitt liv har mer peiling på trender og moter som løper landegrensene en meg. Men man skal jo ikke være født igår for å få med seg at "slim-jeans" for menn har vært på moten en stund. Selv har jeg forelsket med i Italienske jeans som Jacob Cohen og andre. Disse kjøpes KUN på livvidde og utifra det så er lengden/bredde satt, disse er stort sett slim i passform. Det var vell på 90-tallet det var inn med flagrende jeans hengende så lavt at både undikk og rumpesprekk skulle viser. Psycho-Cowboys var det et merke som het den gangen og i baklommen fikk man plass til en 1 1/2 flaske Cola.... Håper for guds skyld vi aldri får tidene tilbake.

Til deg Impressa så håper jeg du tenker på meg neste gang du ser en vellkledd mann i "skinny-jeans" for det er stort sett det jeg ikler meg for tiden....

Endret av Prebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest impressa
På ‎21‎.‎01‎.‎2017 den 15.58, Prebs skrev:

 

Syntes det er herlig med kvinner som er såpasse dømmende som det over. Jeg har er langt fra noe "mote-løve" og ser helt at kvinnen i mitt liv har mer peiling på trender og moter som løper landegrensene en meg. Men man skal jo ikke være født igår for å få med seg at "slim-jeans" for menn har vært på moten en stund. Selv har jeg forelsket med i Italienske jeans som Jacob Cohen og andre. Disse kjøpes KUN på livvidde og utifra det så er lengden/bredde satt, disse er stort sett slim i passform. Det var vell på 90-tallet det var inn med flagrende jeans hengende så lavt at både undikk og rumpesprekk skulle viser. Psycho-Cowboys var det et merke som het den gangen og i baklommen fikk man plass til en 1 1/2 flaske Cola.... Håper for guds skyld vi aldri får tidene tilbake.

Til deg Impressa så håper jeg du tenker på meg neste gang du ser en vellkledd mann i "skinny-jeans" for det er stort sett det jeg ikler meg for tiden....

Forskjell på å si hva jeg synes er turn-off og å være dømmende :)

Endret av impressa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På Saturday, January 21, 2017 den 11.10, sol87 skrev:

Men er det attraktivt med en mann som spytter, banner mye og er brautende da? Jeg vil si at det er en uattraktiv egenskap uansett kjønn. Blir man mindre kvinnelig fordi man kan noe få kvinner kan?

Har jeg skrevet at det er attraktivt med det da?Jeg skrev hva som var uattraktivt med kvinner som oppfører seg som menn.

Det er ikke få kvinner som kan skifte dekk altså,men når de skal gjøre et stort poeng ut av det er det latterlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/21/2017 den 15.58, Prebs skrev:

 

Syntes det er herlig med kvinner som er såpasse dømmende som det over. Jeg har er langt fra noe "mote-løve" og ser helt at kvinnen i mitt liv har mer peiling på trender og moter som løper landegrensene en meg. Men man skal jo ikke være født igår for å få med seg at "slim-jeans" for menn har vært på moten en stund. Selv har jeg forelsket med i Italienske jeans som Jacob Cohen og andre. Disse kjøpes KUN på livvidde og utifra det så er lengden/bredde satt, disse er stort sett slim i passform. Det var vell på 90-tallet det var inn med flagrende jeans hengende så lavt at både undikk og rumpesprekk skulle viser. Psycho-Cowboys var det et merke som het den gangen og i baklommen fikk man plass til en 1 1/2 flaske Cola.... Håper for guds skyld vi aldri får tidene tilbake.

Til deg Impressa så håper jeg du tenker på meg neste gang du ser en vellkledd mann i "skinny-jeans" for det er stort sett det jeg ikler meg for tiden....

Prebs, du er såpass hot så deg hadde jeg snudd meg etter uansett! 

Anonymkode: c5673...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19. januar 2017 den 17.47, Maverick* skrev:

Stakkars dame. 

En ting er i alle fall sikkert; snakker du sånn til folk er du verken ekte mann eller ekte kvinne. Ekte voksenpersoner snakker ikke ned om folk, og du gjør det jo til en spirt å dra ned brownbrown.

 

På 19. januar 2017 den 16.44, brownbrown skrev:

feil! ikke gi en pekepinn på hva en "ekte mann" liker. en ekte mann liker det han selv vil og det er alt forskjellig fra person til person

34.jpg

Enig. Bare gi f i den der Maverick-personen. Er bare helt utrolig mye nedsnakking her for tiden og jeg tipper det henger sammen med at "kvinner vil være like tøffe som menn" eller at de rett og slett bare er misfornøyd med de små livene sine.

Anonymkode: a4c51...7f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg liker mest kunstner-typer, og det er sikkert ikke det du legger i "menn som er menn". Men de er menn for meg, da. Og menn som er "mandige" på den måten at de ikke har boevne, er opptatt av sport og bil, de styrer jeg bevisst og grøssende unna. Så har du den typen som liksom skal være så mandige med store muskler og slikt, de er jo superforfengelige og selvopptatte på en ikke-mandig måte spør du meg.

Heldigvis har jeg en mann, og han syns tydeligvis jeg er feminin nok.

Anonymkode: 12139...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...