Gå til innhold

"Du må skrive hvor dårlig du er"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er sykmeldt og var på møte med sjefen min. Da fikk jeg beskjed om at hvis jeg skulle legge ut noe på facebook i sykmeldingsperioden min, da måtte jeg passe på å skrive hvor dårlig jeg var i tillegg til selve statusen. Virkelig?!!! Visste ikke om jeg skulle le eller grine av dem beskjeden. 

Anonymkode: 0f2dc...102

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste mennesker ligger rundt gjennomsnittet når det gjelder intelligens. Og her skal jeg fortelle deg noe nedslående: gjennomsnittlig intelligens er egentlig noe mindre-smarte mennesker. De kategoriserer, dømmer og tenker enkelt. Det er derfor nazistene fikk holde på som de gjorde (det var enkelt å konvertere folk til å tenke at jøder var dritt, kan sammenligne det med innvandrere idag). Det er derfor politikere fordummer budskapene sine slik at folk skal forstå dem. Folk flest hører på catchy reklamer eller forenklede onelinere. Det er noe av grunnen til at listhaug er populær.

Om du vil bli tatt seriøst må du legge deg på samme nivå. Du må understreke at du er syk og dårlig. Husk at folk ikke klarer å tenke i nyanser, de må ha det i svart/ hvitt

Anonymkode: 071eb...cf6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste mennesker ligger rundt gjennomsnittet når det gjelder intelligens. Og her skal jeg fortelle deg noe nedslående: gjennomsnittlig intelligens er egentlig noe mindre-smarte mennesker. De kategoriserer, dømmer og tenker enkelt. Det er derfor nazistene fikk holde på som de gjorde (det var enkelt å konvertere folk til å tenke at jøder var dritt, kan sammenligne det med innvandrere idag). Det er derfor politikere fordummer budskapene sine slik at folk skal forstå dem. Folk flest hører på catchy reklamer eller forenklede onelinere. Det er noe av grunnen til at listhaug er populær.

Om du vil bli tatt seriøst må du legge deg på samme nivå. Du må understreke at du er syk og dårlig. Husk at folk ikke klarer å tenke i nyanser, de må ha det i svart/ hvitt

Anonymkode: 071eb...cf6

Kan senke meg ned på det nivået, kun for å understreke at jeg er syk! Men resten av tiden er jeg komfortabel på nivået hvor jeg klarer å se at det er flere farger enn svart og hvitt. 

Takk for at du fikk meg til å føle meg intelligent 👍🏻😉

Anonymkode: 0f2dc...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan mengden trollinnlegg på KG reduseres? Dette begynner å bli latterlig. 

Anonymkode: 18b61...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du et stort behov for å være aktiv på facebook? Vil det føre til et stort tap for deg å bare unngå det?

Anonymkode: 8fde2...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du et stort behov for å være aktiv på facebook? Vil det føre til et stort tap for deg å bare unngå det?

Anonymkode: 8fde2...6a7

Absolutt ikke. Poenget her var at sjefen tok opp dette i det hele tatt, og foreslår at ansatte skal skrive om hvor syke de er hvis de først legger ut noe. 

Anonymkode: 0f2dc...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan mengden trollinnlegg på KG reduseres? Dette begynner å bli latterlig. 

Anonymkode: 18b61...048

Skulle så gjerne ha sagt at dette er et tulleinnlegg, men da lyver jeg.

Men at du tror det, det forstår jeg godt. Jeg ble rimelig paff selv da sjefen sa dette. 

Anonymkode: 0f2dc...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke. Poenget her var at sjefen tok opp dette i det hele tatt, og foreslår at ansatte skal skrive om hvor syke de er hvis de først legger ut noe. 

Anonymkode: 0f2dc...102

Det viser jo at sjefen din er mindre intelligent, ihvertfall hvis h*n legger det frem på den måten. Det er ikke dumt tenkt sånn egentlig, man burde ihvertfall blokkere alle kollegaer og sjefen hvis man skal poste om alt man holder på med mens man er syk. Men at sjefen legger det frem på den måten virker ekstremt merkelig.

Anonymkode: 8fde2...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det viser jo at sjefen din er mindre intelligent, ihvertfall hvis h*n legger det frem på den måten. Det er ikke dumt tenkt sånn egentlig, man burde ihvertfall blokkere alle kollegaer og sjefen hvis man skal poste om alt man holder på med mens man er syk. Men at sjefen legger det frem på den måten virker ekstremt merkelig.

Anonymkode: 8fde2...6a7

Helt enig.

Var veldig merkelig å høre dette også. 

Anonymkode: 0f2dc...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen er ikke mindre intelligent, han vet at de fleste mennesker er mindre intelligente og vil dømme ts hvis h*n er aktiv på nettet og syk.

Anonymkode: fe4ee...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...