Gå til innhold

Enkle/spennende retter med kylling/fisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal lage middag til kjæresten. Lei av å lage det samme hver gang. Vi spiser mest kylling/fisk. Forslag?😊

Anonymkode: 58c9d...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du ikke fått svar ennå! Jeg er veldig glad i denne: Trinidadian Chicken Curry with Coconut Grits & Collard Greens - synes den tilfredsstiller både "enkelt" og "spennende" :P

Jeg bruker polenta, grønnkål, limesaft fra flaske, vanlig kokosmelk, paprikapulver og svart pepper, og dropper karripulver, muskat, koriander og kokosflak. Dessuten steker jeg kyllingen først og har oppi grønnsværet idet kyllingen såvidt er stekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasta med laks i kremet saus:
Kok opp tagliatelle eller annet type pasta. Finhakk chili, hvitløk og sjarlottløk og stek dette sammen med laks skjært i terninger. Tilsett fløte, parmesan og masse spinat og la det trekke til laksen er ferdig og spinaten har falt sammen.

Kyllingrett med mais og salat.
Skjær kylling i biter og brun godt sammen med salt og pepper, samt spisskumin, Sett til side. Finhakk løk, purre, sjampinjong og evt. andre grønnsaker etter eget ønske. Stek dette sammen med en boks mais. Tilsett kyllingen og en dæsj sweet and sour-saus, og la det putre litt. Server sammen med salat, og evt. ris. Ris kan også kokes opp og tilsettes i selve "gryta". :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://aichasmat.no/kylling-sitron-og-lok-tagine/ . Utrolig god og enkel . 

Pasta med røkelaks : purre, chili, hvitløk , rød paprika surres . En boks tomater , bittelitt sukker, halv boks fløte . Salt og pepper . Strimlet røkelaks oppi før du serverer. Flatpersille om du har . Server med f. Tagliatelle .

Trines matblogg har også en med røkelaks , kapers og sitron som jeg lager ofte.

Mariner kyllinglår med balsamico, sennep, hvitløk , stek i langpanne med rotgrønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...