Gå til innhold

Hvor mye leser dere på denne tiden av semesteret?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selv har jeg foreløpig ikke klart noe mer enn å gå i forelesning. Har ikke nærmet meg lesesalen, og har heller ikke kjøpt bøker eller lest noe pensum. Føler jeg burde gjort litt mer, men er såå lite motivert. I dag var jeg i forelesning frem til 10, så dro jeg rett hjem og la meg i senga i over 2 timer :P Hva med dere? Er det flere som meg der ute? 

Anonymkode: 29f2b...b58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har første eksamen om en drøy måned, så jeg gjør lite annet enn å forholde meg til den. Merk at forberedelse til denne eksamenen legger vekt på øving, og ikke selvstudium. Jeg gjør med andre ord ikke noe fornuftig om dagen annet enn å vente på at den er ferdig. :dry: Jeg kjenner meg selv så godt at jeg ikke kommer til å lese til de eksamenene jeg har i mai før denne eksamenen er overstått. Dette kommer jeg selvfølgelig til å angre på når den tid kommer. 

Jaja, er det en periode av semesteret det er "best" å være en dårlig student er det i begynnelsen. 

Anonymkode: 79f25...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ekstremt lite motivasjon siden jeg strøk i to fag før jul. Til nå har jeg har bare lest 1 kapittel i ene faget. Har ikke vært på noen forelesninger enda, men tenker å dra imorgen. Blir en utfordring siden jeg ikke står opp før 11-12 tiden, og vi begynner kl 8.15 .  Vi har bare ett fag nå, så forelesning en dag i uken ca. Skal også begynne på bachelor oppgaven, siden vi har første bachelor seminar neste uke. Har ikke gjort noe før denne uken , så gjør ekstremt lite i begynnelsen av semesteret :fnise: Skal skjerpe meg ! Første eksamen er i slutten av februar. 

Anonymkode: 912e8...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser jevnt hele året gjennom. Jeg holder meg alltid ajour med forelesningene. Det må man nesten, det er obligatoriske innleveringer ørten ganger i semesteret. Når jeg leser hvordan dere holder på, så skjønner jeg veldig godt hvorfor de innførte mer obliger...

Anonymkode: ebb7e...c22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke begynt... Mye å ordne etter jul. Satser på å starte i februar, så blir det intens jobbing frem mot eksamen. 

Anonymkode: ff51e...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye nå fordi vi har kun en hjemmeeksamen dette semesteret. Vanligvis leser jeg nesten hver dag hele semesteret. 

Anonymkode: 192e5...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hittil har jeg kun vært i forelesninger, begynt på en innlevering, og sett litt på programmeringen vi begynner med i morgen. Kodefag liker jeg å forberede meg litt på. Ellers har jeg ikke kjøpt inn noe pensum eller lest meg opp i alle fagene. I begynnelsen av semesteret er det alltid litt startvansker for min del :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer litt, men vanligvis minst et par timer til dagen. I dag har jeg jobbet med studiet seks timer til nå (inkludert seminar). I går ble det mellom et kvarter og en halvtime, men da hadde jeg mye annet å tenke på.

Anonymkode: 51f35...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser ca 2-4 timer dagen i tillegg til forelesningene. Jeg er forkjølet for tiden og synes det er tungt, men håper at det blir bedre nå som sola kommer tilbake. 

Motivasjonen er at jo mer bakpå jeg kommer jo mer jobb blir det for meg. Forelesningene blir umulige å forstå og selvstudium er mer krevende enn å følge forelesningene.

Så lenge jeg holder meg ajour får jeg utbytte av forelesningene (gratis repetisjon), og oppgavene gjør seg omtrent av seg selv. Liker det bedre.

 

 

Anonymkode: dc75b...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med å komme i gang etter jul. Har såvidt åpnet to av bøkene, men har vært på alle forelesningene. Får veldig mye ut av dem, så selv om jeg ikke har lest henger jeg med. Jeg gir meg selv litt tid til å komme igang, for stresser jeg blir jeg bare demotivert. I morgon, i morgon, men ikkje i dag...

Anonymkode: 97fd5...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lite :P to timer i uken kanskje. Men er på mye forelesninger. Går på sykepleie så lesingen er vel ikke den drøyeste å hente seg inn på, men det er mye obligatorisk og innleveringer og styr å følge med på så det gjelder å komme seg på skolen og være tilstede fra begynnelsen. 

Anonymkode: 0069d...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere i samme båt ja :) Jeg har ikke gjort så mye enda, men vi har ikke kommet skikkelig i gang. Allikevel vet jeg at jeg må komme meg i gang. Vi skal ha flere innleveringer, både i gruppe og selvstendig, og da er det greit å ha en viss snøring på hva det går i. I tillegg har vi også obligatoriske seminar dette semesteret. Foreleser er også av typen som plukker ut folk på forelesning og gir seg ikke før en har et svar å komme med. Føler på presset siden det blir intenst frem til påske og etter det har vi tre uker på å skrive ferdig semesteroppgaven.

Jeg hadde lite motivasjon i begynnelsen av forrige semester også, men det gikk bra når jeg kom i gang og gikk på forelesninger og begynte å lese litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earlgrey

Jeg leser myyye mer i starten av semesteret enn på slutten fordi jeg takler ikke å ikke ha oversikt og kontroll på pensum. Har satt av de neste par ukene til å lese, notere og gjøre ferdig arbeidskrav, så blir resten av året kun repetisjon :) får også mye mer ut av forelesningene når jeg gjør det på denne måten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, earlgrey skrev:

Jeg leser myyye mer i starten av semesteret enn på slutten fordi jeg takler ikke å ikke ha oversikt og kontroll på pensum. Har satt av de neste par ukene til å lese, notere og gjøre ferdig arbeidskrav, så blir resten av året kun repetisjon :) får også mye mer ut av forelesningene når jeg gjør det på denne måten

Det er jo egentlig veldig lurt, men vanskelig å gjennomføre for skippertaksentusiastene. Du er flink! Satser på å kjøpe bøker i morgen, og bruke helga til å sette meg litt inn i pensum. Det er jo sant det du sier, at man får mye mer igjen for forelesningene når man har gått gjennom pensum på forhånd :) 

Anonymkode: 29f2b...b58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earlgrey
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo egentlig veldig lurt, men vanskelig å gjennomføre for skippertaksentusiastene. Du er flink! Satser på å kjøpe bøker i morgen, og bruke helga til å sette meg litt inn i pensum. Det er jo sant det du sier, at man får mye mer igjen for forelesningene når man har gått gjennom pensum på forhånd :) 

Anonymkode: 29f2b...b58

Ja, anbefaler virkelig denne metoden, men skjønner at folk blir demotivert når det enda er 5-6 måneder til eksamen :) Man må jo gjennom pensum uansett, så det er jo egentlig bare å hoppe i det ;) Det går som regel greit bare man kommer i gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser like mye som jeg vanligvis gjør.. AAAaalt for lite! 

Heldigvis har det gått bra likevel, har ingen karakterer dårligere enn C, og har flere ganger fått B og A også (og jeg går ikke et spesielt enkelt studie eller noe.. :P)

Det evige skippertaket! Nå er det mitt siste semester, heldigvis. Men selv om jeg altid lover meg selv å starte lesingen tidligere, henger jeg allerede etter... Ja, ja. 

Vi får vel bare komme i gang, bedre før enn senere!

:ac::ac::ac:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En del år siden jeg var ferdig studert. Leste 9-15 hver dag, eks forelesninger. Lørdager i eksamensperioden, ikke ellers. Alltid fri søndag og dagen etter eksamen. Ingen eksamensperiode eller lange kvelder. Gikk ut med A-B på master på NHH, og rett inn i drømmejobben. Uten å noen gang ha hatt en stressende eksamensperiode eller føle at jeg ikke hadde kontroll. 

Anonymkode: a50d3...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye, fordi vi kun har eksamen en gang i året (det er i mai) og ingen andre vurderinger som øvinger, prosjekter osv.. Leser jevnt og trutt og går i de fleste forelesningene. Etter hver forelesning lager jeg flash cards, ordner notatene mine og forbereder meg på neste dag. Det er slitsomt å holde på sånn hver dag, men det hjelper å gjøre det til en rutine :) Noen vil si at jeg har begynt veldig tidlig med å lese, men det har jeg altså ikke; noen i et høyere kull begynte ikke å lese før i april og strøk dermed på den ene eksamenen vi har. Men ja vil si at fra april og utover blir det enda mer intenst.. mase lykke til!

Anonymkode: e1bf1...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye, fordi vi kun har eksamen en gang i året (det er i mai) og ingen andre vurderinger som øvinger, prosjekter osv.. Leser jevnt og trutt og går i de fleste forelesningene. Etter hver forelesning lager jeg flash cards, ordner notatene mine og forbereder meg på neste dag. Det er slitsomt å holde på sånn hver dag, men det hjelper å gjøre det til en rutine :) Noen vil si at jeg har begynt veldig tidlig med å lese, men det har jeg altså ikke; noen i et høyere kull begynte ikke å lese før i april og strøk dermed på den ene eksamenen vi har. Men ja vil si at fra april og utover blir det enda mer intenst.. mase lykke til!

Anonymkode: e1bf1...9c2

Det er også flere som har begynt lesingen i mars/april og fortsatt bestått. Det er fint at du har en fin rutine innarbeidet allerede, men det er ikke krise å være en litt dårlig student frem til månedene før eksamen når man har en slik eksamensform som dette. Det er gjerne ikke noe som snakkes høyt om på 1. året, men det kommer mer og mer frem jo lenger du kommer i studiet.  

Anonymkode: 79f25...aca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser ikke annet enn hva jeg må til oppgaver, seminarer eller en spesiell forelesning. Størstedelen av pensum leser jeg sjeldent før eksamenstiden. Til nå har jeg hatt alt før i andre fag, og da leser jeg ikke noe i det hele tatt :ninja: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...