Gå til innhold

Hvordan ligger dere når dere sover?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan ligger dere i senga? Jeg er 33 uker og mister snart vettet fordi jeg ikke får sove! Å ligge på ryggen gjør meg kvalm etter 3 minutter, så om jeg våkner på rygg kaster jeg opp. Å ligge på sidene er så vondt fordi han inne i magen ligger på tverr og trykker utover. Magen er jo ikke et alternativ :( blir gal! Føler jeg må slutte å sove i senga og sette meg opp sovenede i sofahjørnet.. 

Er det normalt at det er så vondt/vanskelig å finne en god sovestilling? Jeg som ønsket 4 barn.. Blir kun han her ol det skal være så lite søvn kjenner jeg:sFun_sleeping:

Anonymkode: 79522...f1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også hatt vondt når jeg har ligget på siden, men synes det løste seg ganske bra med å dytte en dunpute litt under magen. Da former den seg sånn at magen får litt støtte. Bruker også en pute mellom beina og av og til en bak ryggen. Litt mye styr før jeg skal legge meg og vanskelig å snu seg, men synes det er verdt det for å få noen timers god søvn :) 

Anonymkode: 2fa8b...ebd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste ukene av svangerskapet mitt, satt jeg sovende i en myk lenestol i stua. Slo ut fothvileren, la dyna over meg og slappet av. Der greide jeg endelig å sove! Det var helt umulig å få sove liggende i en seng. Bekkenløsning.

Så lenge man får sove, får man ty til alternative løsninger denne vanskelige perioden i svangerskapet. Så om du får sove av å halvveis sitte i sofaen, så gjør du det. Søvn er viktig. Uten skikkelig søvn fungerer man dårlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok bare slik det er. Jeg fikk restless legs i tillegg :P Var oppe og gikk rundt mange ganger hver natt.

Her funket det best på siden. Også hadde jeg en ekstra dyne som jeg hadde mellom beina og støttet opp under magen.

Anonymkode: 398d6...d38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte to hotellputer (sånne enorme, største de har på KID), i tillegg til 2 ekstra tykke puter som jeg hadde i sengen. Her satt jeg som en dronning å sov :P jeg måtte opp i ryggen. Prøvde å ligge etter alle kunstens regler men det var en tapssak. Måtte sitte :) 

har du prøvd å bygge godt opp i ryggen slik jeg skisserer? Ellers er sofahjørne/lenestol samme opplegg. Hold ut, du er snart i mål - selv om de siste ukene virker som et tiår... og søvnproblem på slutten er desverre helt normalt ja.. :( 

Anonymkode: a3e7e...707

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke så lett å finne gode stillinger, nei.. Men er veldig avhengig av Bbhugme-puten! Når jeg sover uten er jeg helt mørbanket.

Anonymkode: a69c4...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er "bare" i uke 14 og har problemer med å finne fornuftig sovestilling nå pga bekkenet, så dette kan bli gøy når det kommer mage itillegg

Anonymkode: d65a1...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bbhugme-puta redder nettene her. Da slipper du å bale med en masse puter og dyner for å få god nok støtte, også er det lettere å bytte side når man slipper å drasse med seg en masse puter for støtte. Men støtte til mage, knær og ankler er viktig, og noe støtte i ryggen. Men her har bekkenløsninga blitt så ille, at det er dårlig med nattesøvn å få uansett. Jeg er i uke 35+1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde liten mage og ingen plager første svangerskap så da sov jeg på siden som normalt, eller på magen. Sov på magen til uke 36, tror jeg det var! :ler: De to siste ukene satt jeg nesten i senga for jeg hadde sånn halsbrann!

Denne gangen har jeg mye større mage og sover mest på siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier bare én ting - BBHug me!! Den redder natta, virkelig!

Anonymkode: de956...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...