Gå til innhold

Spørsmål om endt permisjon og ny permisjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynner på jobb igjen i min faste stilling i mars i år, etter 80% lønnet mammapermisjon. Vi har tenkt til å begynne å prøve igjen tidligst juni i år. Hvis det skulle klaffe i juni blir termin i mars 2018. Når NAV skal regne ut permisjonspengene, så vil vel ikke den permisjonen jeg er i nå bli med i regningen? Uansett om jeg jobber hele svangerskapet eller blir sykemeldt? Vet det står man må ha vært yrkesaktiv/likestilt aktivitet i minst 6 av de 10 siste månende, og jeg blir vel innafor der? Skjønner dette er et dumt spørsmål, men jeg må bare være sikker :fnise:

Anonymkode: 49155...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du skal i jobb igjen fra mars av og jobbe i bortimot et år er det den inntekten som blir lagt til grunn:)

Anonymkode: bb4f4...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Siden du skal i jobb igjen fra mars av og jobbe i bortimot et år er det den inntekten som blir lagt til grunn:)

Anonymkode: bb4f4...289

Takk for svar :) det jeg regnet med, men tenkte det var greit å forhøre seg om at jeg har forstått det rett siden vi kommer til å velge 80% dekningsgrad neste gang også, men 80% av 80% blir litt for lite å klare seg på :laugh:

Anonymkode: 49155...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ts, bare en tanke. Når jeg rekner ut hvilken dekningsgrad vi ønsker tjener vi penger på å ta 100% lønn og så ti uker ulønnet permisjon. Tror vi tjener rundt 12000 på det. Har dere tenkt på det i stedet for? Må legge av penger da, og det krever vell litt disiplin, men kanskje det er verdt det? 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hadena skrev:

Hei ts, bare en tanke. Når jeg rekner ut hvilken dekningsgrad vi ønsker tjener vi penger på å ta 100% lønn og så ti uker ulønnet permisjon. Tror vi tjener rundt 12000 på det. Har dere tenkt på det i stedet for? Må legge av penger da, og det krever vell litt disiplin, men kanskje det er verdt det? 😊

Dette er en elendig ide med mindre du er 100% sikker på at du ikke blir syk i den ulønnede permisjonen (og det kan du jo ikke være).

Anonymkode: 99b36...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en elendig ide med mindre du er 100% sikker på at du ikke blir syk i den ulønnede permisjonen (og det kan du jo ikke være).

Anonymkode: 99b36...4fe

Viktig poeng få tenker på at de ved permisjon uten lønn og er uten rettigheter dersom de eller barna blir langvarig eller alvorlig syke.

Anonymkode: a3bae...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Hadena skrev:

Hei ts, bare en tanke. Når jeg rekner ut hvilken dekningsgrad vi ønsker tjener vi penger på å ta 100% lønn og så ti uker ulønnet permisjon. Tror vi tjener rundt 12000 på det. Har dere tenkt på det i stedet for? Må legge av penger da, og det krever vell litt disiplin, men kanskje det er verdt det? 😊

Tusen takk for tips :) vi tenkte tanken før permisjonen jeg er i nå, men som andre nevner her så har man ingen rett på sykepenger hvis noe skulle skje i løpet av de 10 ukene, og det har vi ikke råd til. Fant også ut at vi ville ca sitte igjen med 1000 kr ekstra i mnd etter nødvendig sparing for å ta ulønnet permisjon, og syns ikke det var verdt det :) 

Anonymkode: 49155...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...