Gå til innhold

48 åring med 30 åring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Hemoglobin skrev:

Så, du syns det er helt ok med så stor aldersforskjell? For det er tross alt det som er tema. 

Tja, samma for meg, whatever floats your boat. Men tror det kan sette kvinnen i en avhengig / mindreverdig posisjon, så passer nok best for de som vet at de ikke er så opptatt av /har mulighet for likestilling. Tror likestilling krever en del økonomisk, sosial og kulturell kapital fra kvinnens side for å være oppnåelig.

 

Som for det meste annet som diskuteres med hjernedød sovjetisk ensidighet her inne på KG: Sosiale forskjeller spiller en svært stor rolle for om "noe er OK".

Endret av Hurepoix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hemoglobin
Akkurat nå, Hurepoix skrev:

Tja, samma for meg, whatever floats your boat. Men tror det kan sette kvinnen i en avhengig / mindreverdig posisjon, så passer nok best for de som vet at de ikke er så opptatt av /har mulighet for likestilling. Tror likestilling krever en del økonomisk, sosial og kulturell kapital fra kvinnens side for å være oppnåelig.

 

Som for det meste annet som diskuteres hjernedød ensidig her inne på KG: Sosiale forskjeller spiller en svært stor rolle for om "noe er OK".

Likestilling krever sitt fra alle parter. Om de er kvnner, menn, hetero eller homofile. Det blir egentlig for teit å diskutere kjønn/legning når det egentlig handler om gjensidig respekt og likeverd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sterk kvinne finner en mann på ca. samme alder og holder på ham i et monogamt ekteskap.

En svak kvinne lar seg bli funnet av en mann, gjerne en eldre mann, og nedverdiger seg til å bli en del av haremet hans.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke blitt sammen med en som var 18 år eldre, men så føler jeg meg yngre enn 30 selv. Går veldig godt overens med de rundt 50 i venne/jobbsammenheng, men ikke forholdsmessig. 
Men jeg ville neppe reagert noe om jeg møtte ett par med den aldersforskjellen heller. 

Men han har barn fra før, hvor gammel er dem? For du kan jo faktisk være yngre enn barna hans om han startet tidlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hemoglobin skrev:

Likestilling krever sitt fra alle parter. Om de er kvnner, menn, hetero eller homofile. Det blir egentlig for teit å diskutere kjønn/legning når det egentlig handler om gjensidig respekt og likeverd.

 

Likestilling krever at kvinner står på krava og straffer menn for dyrisk oppførsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemoglobin
1 minutt siden, Hurepoix skrev:

Likestilling krever at kvinner står på krava og straffer menn for dyrisk oppførsel!

Jeg melder meg ut av denne samtalen. Den blir for kryptisk og merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er den kognitive kapasiteten på disse folkene da? Både den eldre mannen og de yngre kvinnene? Neppe de skarpeste knivene i skuffen. Litt moderat svikt i frontallappene er nok en forutsetning for både menn som går etter yngre kvinner og kvinner som tar til takke med eldre menn. 

Anonymkode: 0e6f2...eba

Snakk om å lage stereotyper! Takk for den liksom.

Liker å tro at vi begge har hjernecellene riktig plassert. 

Det er forskjell på folk. Jeg vet om 50-åringer som ser ut som, og oppfører seg som 80-åringer. Jeg vet om 85-åringer som kunne passert som 55.

Jeg er 35 og sammen med en på snart 53, han er sprek både til sinns og til beins, ruller på gulvet sammen med ungene sine som hvilken som helst pappa. For meg, et realt mannfolk og absolutt den rette. Å påstå at vi mangler noe i hodet siden vi er sammen synes jeg er ganske trist å høre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, _popcorn_ skrev:

Jeg ville ikke blitt sammen med en som var 18 år eldre, men så føler jeg meg yngre enn 30 selv. Går veldig godt overens med de rundt 50 i venne/jobbsammenheng, men ikke forholdsmessig. 
Men jeg ville neppe reagert noe om jeg møtte ett par med den aldersforskjellen heller. 

Men han har barn fra før, hvor gammel er dem? For du kan jo faktisk være yngre enn barna hans om han startet tidlig. 

Barnet er 12 år gammel. Så er heldigvis et stykke mellom 12 åringen og meg på 30 :) 

TS

Anonymkode: 5c9b3...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere begge er ferdige med barn, evt ikke ønsker barn, så er det vel opp til deg/dere. Ønsker du deg derimot barn så bør du definitivt finne noen yngre! Men også greit å huske på at når du blir 40 og fortsatt er i din beste alder så er han nesten pensjonist... Kikk litt på 60-åringer rundt deg og se om det er noe du syns er ok å ha rundt deg.

Anonymkode: 370b5...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Hemoglobin skrev:

Typisk.

Bland inn litt matematikk og plutselig er purunge jenter helt greit for menn..

14/2+7 er 14. Og etter samme regel går 22 og 18. Det er vel ikke helt galt. Ikke er 31 helt purungt heller.

Og så har jeg vel ikke sagt at det bare gjelder menn heller.

Så langt, så vel. Men som jeg sier, det blir aldersforskjell og når man kommer inn i to forskjellige aldere, f.eks middelalder og alderdom, så kan det bli vanskelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemoglobin
11 minutter siden, draug 75 skrev:

14/2+7 er 14. Og etter samme regel går 22 og 18. Det er vel ikke helt galt. Ikke er 31 helt purungt heller.

Og så har jeg vel ikke sagt at det bare gjelder menn heller.

Så langt, så vel. Men som jeg sier, det blir aldersforskjell og når man kommer inn i to forskjellige aldere, f.eks middelalder og alderdom, så kan det bli vanskelig.

Hvis jeg var 48 ville 31 virkelig vært purungt. 

Middelalder? Det er ikke noe som heter middelalder ang alder i et menneskes livsløp. Du tenkte vel på ordet middelaldrende?

Endret av Hemoglobin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2017 den 22.31, AnonymBruker skrev:

Nei, det er jeg som er yngst. Både han og jeg har barn fra før og vil ikke ha flere. 

Skal sies at jeg møtte han på Tinder.. har litt dårlig erfaring derfra fra før, men det betyr jo ikke at han er lik. Datet en 38 åring lenge, men han ville ikke ha noen forpliktelser med en "Tinder jente".. Så jeg ble dumpa så fort han møtte en dame utenom Tinder. 

TS

Anonymkode: 5c9b3...e3d

Jeg er samboer med min seneste tindermatch. Så det er forskjell på folk der også. Dessuten får man vel et litt snevert marked om man skal ha en som ikke har vært på tinder? De aller fleste single jeg kjenner er på tinder eller har vært innom en gang. 

Når det er sagt kommer aldersforskjellen helt an på hvordan dere er som personer. Synes det blir feil å si at du skal se på 60åringene rundt deg. Innen den tid har dere isåfall levd sammen endel år og da tror jeg ikke det har så mye å si. Dessuten har du sikkert et helt annet syn på 60 åringer innen den tid. 

Jeg er 28 og datet bare yngre menn en god stund. Har endel yngre venner også, i tillegg til at det er et ungt miljø på jobb og jeg var ferdig med studiene for 2 år siden. Jeg levde helt klart yngre enn hva jeg var og tenkte en yngre mann ville passet min livssituasjon. Jeg skulle iallefall ikke bli sammen med noen på over 30. Så møtte jeg samboeren, mest som et tidsfordriv. Jeg kjedet meg, han ville møtes. Jeg hadde også fått han som match som et tidsfordriv da tinderen min egentlig ikke gikk høyere enn 30, men jeg kjedet meg på jobb og trengte flere å sveipe. Noe jeg er utrolig glad for i dag. Jeg lever veldig fint med min 34 åring. Og selv om livet har roet seg betraktelig er vi på helt samme sted mentalt.

Klar over at dette er en mindre aldersforskjell, men jeg var som sagt fast bestemt på å ikke date over 30, helst skulle fyren være 23-26.

Endret av Inwe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig dårlig råd å skulle se på andre 60-åringer. Hvordan skal man sammenligne disse menneskene?? Er alle 60-åringer like? Alle 30-åringer? Petter Pilgård er 36 og lever et liv en lykkelig 18-åring drømmer om. Betyr det at alle 36-åringer lever samme livet som Petter Pilgård?? Verste rådet i hele tråden!

Anonymkode: fd0fc...1c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Darkannie skrev:

Snakk om å lage stereotyper! Takk for den liksom.

Liker å tro at vi begge har hjernecellene riktig plassert. 

Det er forskjell på folk. Jeg vet om 50-åringer som ser ut som, og oppfører seg som 80-åringer. Jeg vet om 85-åringer som kunne passert som 55.

Jeg er 35 og sammen med en på snart 53, han er sprek både til sinns og til beins, ruller på gulvet sammen med ungene sine som hvilken som helst pappa. For meg, et realt mannfolk og absolutt den rette. Å påstå at vi mangler noe i hodet siden vi er sammen synes jeg er ganske trist å høre. 

I rullator da eller? :fnise: Ærlig talt, synes synd på deg når du som 35-årig kvinne har nedverdiget deg selv til å ta til takke med en gammel mann på 53. Det er bregrenset hvor sprek en 53-åring kan være. Forfallet er kommet langt i den alderen på menn. Har du ikke sjans på jevnaldrende menn? 

Anonymkode: 0e6f2...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I rullator da eller? :fnise: Ærlig talt, synes synd på deg når du som 35-årig kvinne har nedverdiget deg selv til å ta til takke med en gammel mann på 53. Det er bregrenset hvor sprek en 53-åring kan være. Forfallet er kommet langt i den alderen på menn. Har du ikke sjans på jevnaldrende menn? 

Anonymkode: 0e6f2...eba

Takk, men jeg trenger ikke medlidenheten din.

Faktisk, så kan jeg nesten garantere at jeg er lykkeligere i mitt ekteskap enn du noen gang har vært eller kommer til å bli, for hvem vil vel dele livet med en drittsekk? 

But I digress. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Darkannie skrev (På 18.1.2017 den 20.29):

Min mann er 18 år eldre enn meg. For oss fungerer det veldig bra. Merker ikke aldersforskjellen. Det kommer helt an på om dere passer sammen, ikke hvor stor aldersforskjell det er mellom dere.

Er dere fremdeles sammen, og hvor gamle er dere?

Anonymkode: cf3e3...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 19.1.2017 den 15.05):

Hva er det med kvinner og eldre menn, eller eldre menn og yngre kvinner?  Virker som om mannfolka "lever livet" i yngre år.?  Og så når de blir 45-50 år så finner de seg en 20 år yngre dame å gifte seg med...Har sett flere eksempler av det. Han ene var 50 og dama 29 år da de gifta seg og nå har de tre barn...Det andre paret planlegger å få barn nå når han nærmer seg 50...hun er 25 år....

Anonymkode: 7c9e0...cce

Jeg TROR ikke det er dette som er normalen, altså.

Anonymkode: df9b0...232

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.1.2017 den 18.05):

I rullator da eller? :fnise: Ærlig talt, synes synd på deg når du som 35-årig kvinne har nedverdiget deg selv til å ta til takke med en gammel mann på 53. Det er bregrenset hvor sprek en 53-åring kan være. Forfallet er kommet langt i den alderen på menn. Har du ikke sjans på jevnaldrende menn? 

Anonymkode: 0e6f2...eba

Gammel når han er 53? Forfall? Ærlig talt. Du mener at f.eks Jon Almaas ikke er sprek nok? Johann Olav Koss? Bare for å nevne noen jeg kommer på i farta. Veldig mange holder seg i svært god form i både 30, 40, 50 og 60-åra. Min bror er snart 65 år, og løper maraton, går Wasaloppet, sykler Birken osv. Han er nok sprekere enn veldig mange unge, som aldri trener overhodet.

Så lenge begge er voksne, passer sammen, og ønsker å være sammen, er 35 og 53 helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...