Gå til innhold

Sportsdelen har ikke full liggestilling


Gjest Sisti

Anbefalte innlegg

Skulle bytte til sportsdelen i dag da baby ikke er glad i bagen, men ser at den har LANGT fra full liggestilling. Dette var ting jeg ikke tenkte over da vi kjøpte vogna, for da var jeg jo mest opptatt av bagen. Det er Britax Go Next det er snakk om. 

Baby er 6 mnd. Dette er jo utrolig upraktisk? Jeg kan jo ikke bruke vogna til soving da? Må vi bare bytte vogn? I tillegg er sportsdelbagen så dyp at baby ikke ser noe som helst til sidene, kun rett frem, så da tror jeg ikke han liker den heller... Låner en billig vogn nå hvor sportsdelen funker veldig bra for oss, men vogna ellers er så dårlig... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ergonomisk sportsdel? Vi har det på vår vogn og barnet har sovet veldig godt i den siden 5 måneder alder.

Anonymkode: baef4...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ergonomisk sportsdel? Vi har det på vår vogn og barnet har sovet veldig godt i den siden 5 måneder alder.

Anonymkode: baef4...80f

Nei. Den vi låner har ergonomisk del, så selv om den heller ikke har full liggestilling ligger baby godt. Men kan ikke bruke den mye lenger nå. 

Er sååå fornøyd med britaxen ellers så er så dritt om vi må ha ny vogn. :(

Forslag noen til vogn? Vil ikke ha bugaboo, Emmaljunga eller trehjuling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Kajal skrev:

Britax go big har full liggestilling. 

Ja fant ut det. Den er jo nesten lik vogna vi har bare at den har full liggestilling pluss andre småting. 

Men det koster jo flesk... 

Åh så irriterende at vi ikke tenkte på det da vi kjøpte vogna! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan ikke ha noe annet enn full liggestilling. Så du må ha ny. Du kan jo spare den til barnet er større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Aamu skrev:

Ja, du kan ikke ha noe annet enn full liggestilling. Så du må ha ny. Du kan jo spare den til barnet er større.

Må prøve å selge den heller, for hvis vi bytter til Go Big er den jo så lik at det ikke er vits i å ha to. Men spørs om noen vil kjøpe en dyr  vogn uten full liggestilling... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sisti skrev:

Må prøve å selge den heller, for hvis vi bytter til Go Big er den jo så lik at det ikke er vits i å ha to. Men spørs om noen vil kjøpe en dyr  vogn uten full liggestilling... 

Det er det nok :) Markedet for sportsvogner er ikke helt mettet. Mange som trenger en vogn som er god å trille til 1-2-åringer også. Nå vet jeg ikke hvordan denne vognen er, i det hele tatt, men du får sikkert solgt den om du legge den ut til rett pris. Men vær obs.. folk er gjerrige.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår kan legges så godt som heltar ned. Den er bittelitt helling, men så lite at det virkelig ikke er noe problem for vår del. 

Er du sikker på at du har fått den helt ned, siden du sier langt fra liggestilling?

Alle jeg kjenner et strålende fornøyd med den og aldri hatt problem med liggestillingen.

Hvor gammel er babyen? Sålenge den ikke er bitteliten, så bør det gå fint med en liten helling. Men ikke enorm som du beskriver. Mistenker nesten at det er noe galt med deres. Mulighet til å dra innom butikken med den og sjekke?

Anonymkode: 31242...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vår kan legges så godt som heltar ned. Den er bittelitt helling, men så lite at det virkelig ikke er noe problem for vår del. 

Er du sikker på at du har fått den helt ned, siden du sier langt fra liggestilling?

Alle jeg kjenner et strålende fornøyd med den og aldri hatt problem med liggestillingen.

Hvor gammel er babyen? Sålenge den ikke er bitteliten, så bør det gå fint med en liten helling. Men ikke enorm som du beskriver. Mistenker nesten at det er noe galt med deres. Mulighet til å dra innom butikken med den og sjekke?

Anonymkode: 31242...efa

Utifra bildet har vi samme helning: britax_go_next_feature_image_2016.png?an

 

Baby blir helt klart "sittende" i vognen når vi prøver. Ingen god sovestilling i det hele tatt... 

Er jo grisefornøyd med vogna ellers, den har jo helt fantastisk demping blant annet, så dette var nedtur. Dyr lærepenge. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har baby begynt å sitte litt selv? Har du prøvd å la den sove der?

Ser flere steder at det ikke skal være noe problem å la baby sove detil når den er såpass stor som 6 mnd og har begynt å få litt muskler.

I USA husker jeg at nesten alle vogner var tilsvarende. Uvanlig med full liggestilling i sittedelen av en eller annen grunn.

Anonymkode: 31242...efa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sisti skrev:

Utifra bildet har vi samme helning: britax_go_next_feature_image_2016.png?an

 

Baby blir helt klart "sittende" i vognen når vi prøver. Ingen god sovestilling i det hele tatt... 

Er jo grisefornøyd med vogna ellers, den har jo helt fantastisk demping blant annet, så dette var nedtur. Dyr lærepenge. :P

Oi, var ikke klar over det. Holdt nesten på å kjøpe den vogna der når vi fikk baby, får vel være glad for at jeg valgte en annen :P uansett. Jeg tviiler på at baby tar noe særlg skade av det. Kan du ikke høre med fysioterapaut ved helsestasjonen eller noe?

Hvis du velger en annen vogn så kan jeg anbefale deg å melde deg inn i gruppa "Barnevogner" på facebook. Der er det alltids noen som vil bytte eller kjøpe :)

Anonymkode: 65093...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aamu skrev:

Ja, du kan ikke ha noe annet enn full liggestilling. Så du må ha ny. Du kan jo spare den til barnet er større.

Jo det kan man. Ikke når baby er nyfødt, men det er ikke denne..

Anonymkode: 31242...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo det kan man. Ikke når baby er nyfødt, men det er ikke denne..

Anonymkode: 31242...efa

Dersom barnet sitter selv, og har kunnet sitte selv en god stund, kan barnet sitte i vogn. Men det er 6 mnd gamle babyer som ikke sitter selv. Vet om en som ikke satt selv før han var 1 år. Ryggen skal klare å bære kroppen før man setter barnet opp. Vet mange slurver med det, dog. Så ja, det kommer an på hvor sterk babyen er i ryggen. 

Noen går jo når de er 7 måneder også, selv om det er uvanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aamu skrev:

Dersom barnet sitter selv, og har kunnet sitte selv en god stund, kan barnet sitte i vogn. Men det er 6 mnd gamle babyer som ikke sitter selv. Vet om en som ikke satt selv før han var 1 år. Ryggen skal klare å bære kroppen før man setter barnet opp. Vet mange slurver med det, dog. Så ja, det kommer an på hvor sterk babyen er i ryggen. 

Noen går jo når de er 7 måneder også, selv om det er uvanlig.

Det er derfor jeg spør om baby har begynt å få muskler/sitte selv :)

Både helsesøster og fysioterapeut har her sagt at det ikke er noe problem at vognen ikke har full liggestilling, ettersom den uansett er såpass liggende og babyen er ca 6 mnd. Sitter ikke selv, men det hadde ingen betydning.  

Anbefaler ts å snakke med helsesøster før vognen selges. Sålenge baby sover i vognen (der fleste sover fint litt skrått men ikke alle), og den har begynt å få muskler så ville jeg fulgt råd fra helsesøster. Mest sannsynlig kan vognen helt fint brukes :)

 

Anonymkode: 31242...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er derfor jeg spør om baby har begynt å få muskler/sitte selv :)

Både helsesøster og fysioterapeut har her sagt at det ikke er noe problem at vognen ikke har full liggestilling, ettersom den uansett er såpass liggende og babyen er ca 6 mnd. Sitter ikke selv, men det hadde ingen betydning.  

Anbefaler ts å snakke med helsesøster før vognen selges. Sålenge baby sover i vognen (der fleste sover fint litt skrått men ikke alle), og den har begynt å få muskler så ville jeg fulgt råd fra helsesøster. Mest sannsynlig kan vognen helt fint brukes :)

 

Anonymkode: 31242...efa

..Så er det andre helsesøstre som er uenige med din helsesøster. Akkurat som at man for 4 år siden fikk beskjed om at babyer skal nattavvennes ved 6 mnd alder, mens i 2016 så var det galt. Da skulle de få spise om natten så lenge de har behov for det. Delte meninger, som også forandrer seg hele tiden. 

Men ja, en kjøreregel er jo at babyen skal kunne sitte selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Aamu skrev:

..Så er det andre helsesøstre som er uenige med din helsesøster. Akkurat som at man for 4 år siden fikk beskjed om at babyer skal nattavvennes ved 6 mnd alder, mens i 2016 så var det galt. Da skulle de få spise om natten så lenge de har behov for det. Delte meninger, som også forandrer seg hele tiden. 

Men ja, en kjøreregel er jo at babyen skal kunne sitte selv. 

Selvfølgelig er det alltid noen som vil være uenige. Det gjelder absolutt alt.

Foreslår uansett at ts tar det med helsesøster. 

I vår krets er det populær vogn og ingen av oss har fått feedback om at den ikke kan liggestilling i, selv om vi får til forskjellige helsestasjoner. 

Som jeg også nevnte over så virker det som vi i Norge er mer opptatt av dette enn andre land.  I USA fant man nesten ikke vogn med full liggestilling engang. Mulig vi har forskjellig bruk.. men uansett rart.

Anonymkode: 31242...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det nytter å spørre helsesøstera vår, hun har ikke så peiling. :P sist jeg spurte om noe vedrørende bilstol begynte hun å google. Ga meg så feil svar (fant jeg ut etterpå). 

Jeg syns jo ikke det er bare LITT helning. Er ca 45 grader. De fleste andre vogner har mindre helning enn denne. Var derfor jeg ble så overrasket. Syns jo ikke han skal behøve å sove sittende, bokstavelig talt... Tenker jo å la han sove i den i barnehage og sånt. 

Skal kikke litt på andre vogner tror jeg og se om vi finner noe rimelig, og om denne lar seg selge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig sitter han ikke selv. Ikke at det er så avgjørende, om en måneds tid sitter han nok, og vi har jo lånevogn i mellomtiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da følger du magefølelsen. Selv om den funker fint for oss og vennene våre så betyr det ikke at den er rett for deg og din baby :)

Men at det er skadelig tviler jeg på. Ville uansett hørt med helsesøster jeg. Kanskje hun glimter til ;)

Google litt også. Leser mange som bruker den helt uten problem. Men som sagt, vil du bytte vogn så gjør det. Best å følge magefølelsen om det føles mest riktig. 

Anonymkode: 31242...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...