Gå til innhold

Hva fyller dere single og barnløse ukene med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, brownbrown skrev:

ts. begynne å tren på treningssenter. det sluker garantert mye av tiden din og blir fort avhengi av det :)

Jeg gjør det allerede. 

Anonymkode: c6620...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør det allerede. 

Anonymkode: c6620...0b9

hvor mange ganger i uken ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, brownbrown skrev:

hva er brodering ?

Sying for hånd. Prosjektet mitt nu er en diger duk 220-95, som skal bli 45 årsgave og passer på stuebordet hennes når det er slått helt ut. Her er mønsteret. Blå korssting på hvitt.

 

https://www.epla.no/media/u/shops/5004/products/520220/3b24483f-142a-4ed4-b6cc-03d0504add36_org_medium.jpg

 

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobb, trening, lesing, turer, bøker, KG (!) og annen nettsurfing. Dessuten må jeg gjøre litt husarbeid innimellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener, bruker tid på hunden min, er med venner, gjør husarbeid, slapper av med tv, bok eller nettsurfing. Kveldene er ikke såååå lange at man rekker å kjede seg etter jobb, synes jeg.

Anonymkode: ec9c2...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting. Hvis man ikke har så mange venner fordi alle vennene var "par"venner, hva gjør man da når man ikke har barna? Er det noen seriøse vennegrupper el.lignende der ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Varma skrev:

Lurer på en ting. Hvis man ikke har så mange venner fordi alle vennene var "par"venner, hva gjør man da når man ikke har barna? Er det noen seriøse vennegrupper el.lignende der ute?

Selv venninner som er samboere/gift har da tid til å møtes av og til, det bare krever en smule planlegging kanskje. Hvis man syns man har lite venner så er gjerne de enkleste stedene å få ny venner gjennom jobb eller interesser. Eller gjennom ungene. Her er det bare å ta litt initsativ. Inviter noen du liker på en kopp kaffe eller et glass vin. Eller inviter til Homeparty, her er det utallige muligheter fra hudpleie, interiør, tupperware, barnetøy, undertøy osv.

Anonymkode: 70299...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke trene hjemme istedet? 

Men ellers så har trening liten effekt og er igrunnen ikke noe annet enn å fylle tomrommet for de fleste. 

Gåturer er like effektivt og bra,  i tillegg så koster det ingenting. Samt at en får bedre tid til andre ting. 

Anonymkode: 66eff...e67

Gå turer er supert det, men med mindre man går sammen med noen så mister man jo et sosialt aspekter der da. Jeg både går turer og løper alene, men treningen på treningssenteret eller annen organisert trening er like mye for det sosiale som selve treningen. Treffer alltid kjente der, og får skravlet litt i tillegg til å trene. Treningen i seg selv har også mange effekter på meg, mye mer overskudd, takler jobbstress bedre, bedre humør og bedre selvbilde. Jeg trener du ukene jeg har ungene også jeg, men da har jeg naturlig nok litt mindre tid til det. Sier ikke at alle skal/må trene, men det er absolutt mer enn å bare fylle tomrom for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemoglobin
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv venninner som er samboere/gift har da tid til å møtes av og til, det bare krever en smule planlegging kanskje. Hvis man syns man har lite venner så er gjerne de enkleste stedene å få ny venner gjennom jobb eller interesser. Eller gjennom ungene. Her er det bare å ta litt initsativ. Inviter noen du liker på en kopp kaffe eller et glass vin. Eller inviter til Homeparty, her er det utallige muligheter fra hudpleie, interiør, tupperware, barnetøy, undertøy osv.

Anonymkode: 70299...dba

Homeparty? Nei. Nei. Nei. Det er virkelig helt ut, harry og jeg vet ikke hva annet ord jeg skal bruke for å gjøre klart at dette er en virkelig elendig løsning for en som søker nye venner.

Det er ingen som virkelig blir kjent med nye på ting som handler om kjøpspress og dårlig skjult forsøk på å få "vertinnegave". I tillegg er produktene rådyre! Seriøst, jeg ville hvertfall ikke valgt å ha venner som synes homeparties med noe av det nevnte er "digg!"

Beklager at jeg er krass, men herlighet.

Endret av Hemoglobin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv venninner som er samboere/gift har da tid til å møtes av og til, det bare krever en smule planlegging kanskje. Hvis man syns man har lite venner så er gjerne de enkleste stedene å få ny venner gjennom jobb eller interesser. Eller gjennom ungene. Her er det bare å ta litt initsativ. Inviter noen du liker på en kopp kaffe eller et glass vin. Eller inviter til Homeparty, her er det utallige muligheter fra hudpleie, interiør, tupperware, barnetøy, undertøy osv.

Anonymkode: 70299...dba

Det blir nok sjeldnere og sjeldnere på Ts ja, gifte/samboende kvinner er ikke så interessert i å omgåes sine single venninner, de kontakter dem mest når de vil ha tjenester, men unnlater å invitere når det er noe sosialt som foregår pga de vil ikke ha en singel dame i nærheten av fyren sin. Det er min erfaring i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger med venner og familie,leser bøker og surfer på nettet. Trener og går turer i marka. Involverer meg frivillig,studerer på nett og jobber. Har også noen diy prosjekter på gang.

Er derimot aldri ute på byen så fredag og lørdag er jeg enten hjemme eller med venner☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Engel skrev:

Gå turer er supert det, men med mindre man går sammen med noen så mister man jo et sosialt aspekter der da. Jeg både går turer og løper alene, men treningen på treningssenteret eller annen organisert trening er like mye for det sosiale som selve treningen. Treffer alltid kjente der, og får skravlet litt i tillegg til å trene. Treningen i seg selv har også mange effekter på meg, mye mer overskudd, takler jobbstress bedre, bedre humør og bedre selvbilde. Jeg trener du ukene jeg har ungene også jeg, men da har jeg naturlig nok litt mindre tid til det. Sier ikke at alle skal/må trene, men det er absolutt mer enn å bare fylle tomrom for oss.

Det er jo det det handler om,  fylle tomrommet.  Nå snakker jeg ikke generelt kun om deg.  Trening er blitt et hysterisk samfunnsproblem.

Hvorfor ikke møte kjenninger andre steder?  I tillegg så er det gratis.  Å bruke tusenvis av kroner i året for å være sosial høres helt på trynet ut.

Jeg jobber garantert mer enn deg og mange andre her, likevel så har jeg mye bedre tid på fritiden enn dere.  Mange er jo så stresset at det eneste de har tid til når en møtes er å si hei og ikke mer. 

Anonymkode: 66eff...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobben tar mye (mest) tid, ellers bruker jeg tid på trening, matlaging, husarbeid (fordelen med å bo alene er at huset kan se ship-shape ut og ingen andre enn meg roter det til), gå ut og spise med venner, besøke familie (og venner) av og til, gå på konserter, spillkvelder - ja, alt jeg gjorde når jeg var i forhold. Men stort sett, i ukedagene, går tiden med til jobb, trening, matlaging, husarbeid og litt nettsurfing og / eller se på tv hvis jeg har tid til det før leggetid

Edit: jeg ser at flere snakker om et tomrom som må fylles, men for meg så oppleves det ikke sånn, jeg trives veldig godt på egenhånd

Endret av Nana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Thursday, January 19, 2017 den 20.19, O.G. skrev:

Sying for hånd. Prosjektet mitt nu er en diger kuk 220-95, som skal bli 45 årsgave og passer på stuebordet hennes når det er slått helt ut. Her er mønsteret. Blå korssting på hvitt.

 

https://www.epla.no/media/u/shops/5004/products/520220/3b24483f-142a-4ed4-b6cc-03d0504add36_org_medium.jpg

 

Dette var det jeg leste...:fnise:

Anonymkode: 1f6cb...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette var det jeg leste...:fnise:

Anonymkode: 1f6cb...4ce

Da hadde hun ikke blitt fornøyd, min venninne er dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎20‎.‎01‎.‎2017 den 19.22, AnonymBruker skrev:

Det er jo det det handler om,  fylle tomrommet.  Nå snakker jeg ikke generelt kun om deg.  Trening er blitt et hysterisk samfunnsproblem.

Hvorfor ikke møte kjenninger andre steder?  I tillegg så er det gratis.  Å bruke tusenvis av kroner i året for å være sosial høres helt på trynet ut.

Jeg jobber garantert mer enn deg og mange andre her, likevel så har jeg mye bedre tid på fritiden enn dere.  Mange er jo så stresset at det eneste de har tid til når en møtes er å si hei og ikke mer. 

Anonymkode: 66eff...e67

Så fint at du syns du har så god tid da! Hvorfor mener du da at folk stresser så fælt om de bruker et par timer på trening? Da bør jo de som jobber mindre enn deg ha enda bedre tid? For du har kanskje ikke barn heller?

Når det gjelder det å fylle et tomrom så er det litt sånn i starten når man har barn at man føler man får veldig mye fritid de ukene man ikke har ungene, så akkurat i starten så er man nok ute etter å fylle et tomrom ja. Men det går seg til ganske raskt når man blir vant til den nye hverdagen. Men det er en overgang. For unger holder deg beskeftiget til tider døgnet rundt. Så når de ikke er der føler man plutselig at man har et hav av tid. Slik som TS kanskje føler akkurat nå. Derfor er hun ute etter å finne ut hva hun kan fylle tiden med. Men å beskylde alle som trener for at de bare gjør det for å fylle et tomrom er å bomme fullstendig.

Det er godt mulig du jobber mer enn meg, det er da vel ingen konkurranse? Jeg jobber i snitt bare 100% (40 timer i uka), siden jeg avspaserer det meste av overtidsjobbingen i skoleferiene og på ungenes planleggingsdager (og en sjelden gang om jeg drar på tur med venninner e.l.) i tillegg til at jeg jobber kortere dager de ukene jeg har ungene for å rekke levering/henting på SFO og kjøring av ungene til fritidsaktiviteter. Med 3 barn i skolealder så går det tidvis i ett de ukene jeg har ungene, og det hender ofte jeg stiller som sjåfør eller må på foreldremøter m.m. de ukene de er hos faren også. Jeg er mamma 100% av tiden selv om ungene bor hos meg bare 50%. Og det tar tid.

Og selvfølgelig møter jeg kjente mange steder jeg, møter ofte venninner hjemme hos hverandre eller ute, og er rett som det er sosial med kollegaer utenom arbeidstiden også. Eller skravler med kjente på butikken, eller i forbindelse med ungenes aktiviteter. Men ja, jeg har tidvis en travel hverdag, så det er ikke alltid jeg har tid til mer enn et hei. Men som regel er det fordi at et barn skal leveres på trening, eller hentes i bursdag, eller lignende. Ellers har jeg innimellom masse fritid som jeg også bruker på å lese bøker, strikke og se film/TV.

Men saken er at siden jeg har en relativt stillesittende jobb så MÅ jeg trene for å motvirke problemer med skuldre rygg, i tillegg til det jeg skrev om at trening gir meg overskudd til hverdagen. Så å droppe fysisk aktivitet er totalt uaktuelt for meg. Og når jeg i tillegg kan kombinere noe som er gunstig for kropp og helse med å være sosial (og gjøre noe jeg faktisk syns er veldig gøy), så ser jeg bare fordeler med det. Og jeg har fint råd til det. Jeg prioriterer nemlig heller det enn å gå ofte på cafe eller fly på byen som en del andre gjør. (selv om jeg har råd til det også)

Nå skal jeg være enig i at noen overdriver det med trening, men det gjelder et fåtall. Så å si at trening er blitt et hysterisk sammfunnsproblem er å dra den langt. Jeg er helt enig i at å gå en tur er minst like positivt som en time på treningssenter, det viktige er at man gjør noe man trives med og er i aktivitet. Man når man ser at det er et stor samfunnsproblem i dag at folk er inaktive, da er det ingen grunn til å rakke ned på de som faktisk liker å trene, og prioriterer å bruke tid og penger på det. At du velger å ikke gjøre det er helt greit for meg. Så kanskje det kan være greit for deg at mange av oss faktisk ønsker å trene på treningssenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...