Gå til innhold

Hva fyller dere single og barnløse ukene med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber stort sett litt ekstra de ukene, for å ha mer fleksibilitet de ukene jeg har ungene. Og så trener jeg (4-5 ganger i uka de ukene), og går turer. Ordner alt det jeg ikke rekker når jeg har ungene, både av husarbeid, shoppping m.m. Og om det passer seg sånn så prøver jeg å møte venner. Har et par single venninner, men de bor et stykke unna, så vi tar en helg sammen sånn med jevne mellomrom. Og andre venninner får da alltids til å møtes en kveld en gang i blandt de også, til te og skravling. Ellers så nyyyter jeg å ha tid til å lese bøker, strikke og se film/TV. Jeg kan godt finne på å gå på kino alene også jeg, Jeg syns tida flyr jeg. Hadde faktisk trodd det skulle bli mye verre enn det er. Ja, jeg savner ungene, men det er jammen deilig med egentid også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøver få tid til å lese mer, prøver få tid til å se film, prøver få tid til husarbeid, prøver få tid til trening, prøver få tid til tv-spill. men det går stort sett ikke.

Jeg er på quiz, ser tv-serier, er på kafe, konsert, kino, teater, spill-kvelder, middag med venner, koser med kattene, driver med organisasjonsarbeid, drikker øl med venner, drar på fest, sover, loppemarkeder og shopping. Litt for ofte har jeg ikke tid til å lage meg middag engang.
Har i alle fall ikke tid til hverken barn eller mannfolk (kan godt låne en mann en kveld/natt i blant)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke "barnefri" en hel uke i slengen, da jeg har hovedomsorgen for barnet. Men skilte meg i fjor sommer, og er nå altså "singel" for første gang på mange år. Sønnen vår er 16. Annenhver helg er han hos faren sin. Faren kommer hit og henter han fredag ettermiddag, og så kommer han hjem igjen søndag ettermiddag. Gutten liker å ha litt kveld hjemme foran pc'en sin før han må legge seg søndagen, så derfor kommer de hjem igjen hit med han tidlig på ettermiddagen søndag.

De helgene han er borte, spiser jeg masse grønnsaker :fnise: Da trenger jeg ikke ta hensyn til gutten ved menyvalg. Guttungen er grønnsakshater ("liker ikke"), spiser kun brokkoli, så når han ikke er her, spiser jeg masse wok-grønnsaker (og sjokolade) og koser meg mens jeg kan, med det på menyen. Så pleier jeg av og til å se film og lese bøker. Noen helger passer jeg på å time det sånn at jeg har venninnebesøk eller drar på besøk selv, når guttungen er borte. F.eks. førstkommende helg er guttungen hos faren sin igjen. Da skal jeg ha besøk av en barndomsvenninne som skal overnatte fra fredag til lørdag. Så, om to uker igjen, når det er tid for neste besøk hos faren hans, reiser jeg på besøk på lørdagen til en annen barndomsvenninne som bor et stykke unna. Skal ikke overnatte, men blir der nok ganske lenge og er vel ikke hjemme igjen før midnatt iallfall. Fredagen den helgen slapper jeg av med en bok eller film, tenker jeg. Liker å ha litt "alenetid", der jeg f.eks. kan se en hel film uten å bli avbrutt av at noen roper "MAMMA!" og vil noe :- )

Hvis det ikke passer med venninnetreff de helgene jeg er "ledig", så gjør jeg som først nevnt; leser og ser på film. Det passer meg utmerket, jeg trives i eget selskap. Get-boksen til tv'en er smekkfull av filmer jeg kan leie, eller jeg kan se en av mine egne filmer (som jeg ofte kjøper fysisk disc av, men ofte ikke rekker å se på en stund). Ellers har jeg en far som er filmsamler, han har 2500 forskjellige dvd'er og blu rays hjemme, og han bor rett borti gata. Der kan jeg, om jeg ønsker, låne en film eller to av han om jeg ikke vil betale for en Get leiefilm (Get-leie koster fra 29 til 49 kr pr film, avhengig av hvor ny den er og hvor populær den er). Faren min har bedt meg slutte å kjøpe filmer uten å spørre han først. Ofte har han filmen i biblioteket sitt, så da kan jeg låne gratis av han. Men han har ikke sånne typiske "jentefilmer", så de kjøper jeg likevel (typ "Den engelske pasienten" eller "Notting Hill" med Hugh Grant).

Har hund i tillegg som skal luftes flere ganger for dagen, så det tar også litt tid. Husarbeid, klesvask osv. Føler egentlig at helgene gutten er hos faren sin, går som en røyk. Fort.

 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jobb så spiller jeg TV-spill, leser nyheter og henger på KG og avslutter kvelden med å  onanere. Slik gå nå dagene.... :)

Anonymkode: a60eb...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, O.G. skrev:

Lesing, hund, filmtitting, brodering.

Å ha hund er en livsstil, ikke en hobby man tar frem når man kjeder seg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en million ting jeg liker å gjøre etter jobb, jeg, til tross for at jeg er viggo venneløs. Jeg sliter med å få tiden til å strekke til. 

Jeg trener mye, både organisert og uorganisert. De dagene jeg har karatetrening, går 2,5 timer vekk til det (kjøre til og fra, selve treningen, litt skravling før og etter trening). 

Ellers går det mye i

- trene (karate, styrketrening, løping, yoga)
- lese
- spille instrument
- løse kryssord/kakuro
- se serier/filmer
- game

Med matlaging og husarbeid og ting som må gjøres, føler jeg jeg ikke får tid til alt jeg vil gjøre. Jeg kommer hjem fra jobb ca 15:30, og må legge meg kl 22. Jeg er gjerne ferdig med å lage og spise middag til kl 16:30, og så leser jeg gjerne en halvtimes tid, trener 1-2,5 timer, så skal jeg dusje og herje, og da er det plutselig bare en time eller to til leggetid, hvor jeg må få skviset inn alt annet jeg vil gjøre. 

Anonymkode: 996b3...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innom KG et par ganger om dagen, men ikke mange minuttene i gangen. Jeg er fulltidsstudent, så i tillegg til å lese på fritiden og gjøre innleveringsoppgaver o.l så trener jeg og bruker ca 2 timer på dette hver dag. På kvelden ser jeg på TV. Dagene går så fort, så man rekker ikke så mye mer enn dette. 

Anonymkode: 8179e...718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, perplexed skrev:

Dette kom jeg inn for å si.

På en god dag er jeg hjemme klokken 17, så skal jeg lage mat, spise og rydde opp. Deretter drar jeg ofte på trening mellom 18 og 19 en gang, så er jeg hjemme fra trening til mellom 19:30 og 20:30. Så skal jeg dusje, vaske litt klær, jobbe litt kanskje, eller se på noe på Netflix/surfe litt på nett. Eller så er jeg med venner etter jobb, ut på en pub, ut å spise, inviterer noen på middag. Går turer, er på hyttetur. Jeg skjønner ikke hvordan jeg noen gang skal få en familie til å passe inn i livet mitt.

Kutt ut treningen så får du bedre tid.

Anonymkode: 66eff...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kutt ut treningen så får du bedre tid.

Anonymkode: 66eff...e67

Nei takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, perplexed skrev:

Nei takk :)

Hvorfor ikke trene hjemme istedet? 

Men ellers så har trening liten effekt og er igrunnen ikke noe annet enn å fylle tomrommet for de fleste. 

Gåturer er like effektivt og bra,  i tillegg så koster det ingenting. Samt at en får bedre tid til andre ting. 

Anonymkode: 66eff...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Million skrev:

Jeg har ikke "barnefri" en hel uke i slengen, da jeg har hovedomsorgen for barnet. Men skilte meg i fjor sommer, og er nå altså "singel" for første gang på mange år. Sønnen vår er 16. Annenhver helg er han hos faren sin. Faren kommer hit og henter han fredag ettermiddag, og så kommer han hjem igjen søndag ettermiddag. Gutten liker å ha litt kveld hjemme foran pc'en sin før han må legge seg søndagen, så derfor kommer de hjem igjen hit med han tidlig på ettermiddagen søndag.

De helgene han er borte, spiser jeg masse grønnsaker :fnise: Da trenger jeg ikke ta hensyn til gutten ved menyvalg. Guttungen er grønnsakshater ("liker ikke"), spiser kun brokkoli, så når han ikke er her, spiser jeg masse wok-grønnsaker (og sjokolade) og koser meg mens jeg kan, med det på menyen. Så pleier jeg av og til å se film og lese bøker. Noen helger passer jeg på å time det sånn at jeg har venninnebesøk eller drar på besøk selv, når guttungen er borte. F.eks. førstkommende helg er guttungen hos faren sin igjen. Da skal jeg ha besøk av en barndomsvenninne som skal overnatte fra fredag til lørdag. Så, om to uker igjen, når det er tid for neste besøk hos faren hans, reiser jeg på besøk på lørdagen til en annen barndomsvenninne som bor et stykke unna. Skal ikke overnatte, men blir der nok ganske lenge og er vel ikke hjemme igjen før midnatt iallfall. Fredagen den helgen slapper jeg av med en bok eller film, tenker jeg. Liker å ha litt "alenetid", der jeg f.eks. kan se en hel film uten å bli avbrutt av at noen roper "MAMMA!" og vil noe :- )

Hvis det ikke passer med venninnetreff de helgene jeg er "ledig", så gjør jeg som først nevnt; leser og ser på film. Det passer meg utmerket, jeg trives i eget selskap. Get-boksen til tv'en er smekkfull av filmer jeg kan leie, eller jeg kan se en av mine egne filmer (som jeg ofte kjøper fysisk disc av, men ofte ikke rekker å se på en stund). Ellers har jeg en far som er filmsamler, han har 2500 forskjellige dvd'er og blu rays hjemme, og han bor rett borti gata. Der kan jeg, om jeg ønsker, låne en film eller to av han om jeg ikke vil betale for en Get leiefilm (Get-leie koster fra 29 til 49 kr pr film, avhengig av hvor ny den er og hvor populær den er). Faren min har bedt meg slutte å kjøpe filmer uten å spørre han først. Ofte har han filmen i biblioteket sitt, så da kan jeg låne gratis av han. Men han har ikke sånne typiske "jentefilmer", så de kjøper jeg likevel (typ "Den engelske pasienten" eller "Notting Hill" med Hugh Grant).

Har hund i tillegg som skal luftes flere ganger for dagen, så det tar også litt tid. Husarbeid, klesvask osv. Føler egentlig at helgene gutten er hos faren sin, går som en røyk. Fort.

 

Å ha barnefri én helg hver andre uke er da ikke sammenlignbart med en singeltilværelse som ikke involverer barn i det hele tatt. Det blir som at en person som er i jobb forteller hvordan det er å være arbeidsløs de dagene man har fri. Litt merkelig. 

Anonymkode: cf5f3...405

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å ha barnefri én helg hver andre uke er da ikke sammenlignbart med en singeltilværelse som ikke involverer barn i det hele tatt. Det blir som at en person som er i jobb forteller hvordan det er å være arbeidsløs de dagene man har fri. Litt merkelig. 

Anonymkode: cf5f3...405

Hva snakker du om? Jeg svarte på spørsmålet i overskriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snorkfrøken skrev:

Å ha hund er en livsstil, ikke en hobby man tar frem når man kjeder seg.. :)

Helvetes til pirking på deg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Hemoglobin skrev:

Planlegger framtiden min så har ikke tid til å kjede meg egentlig.

Hva er planene? :)

Anonymkode: d7678...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/18/2017 den 16.42, O.G. skrev:

Lesing, hund, filmtitting, brodering.

hva er brodering ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts. begynne å tren på treningssenter. det sluker garantert mye av tiden din og blir fort avhengi av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...