Gå til innhold

Trener ig-modeller og victoria secret modeller med lette eller tunge vekter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Som overskriften tilsier, trener victorias secret modeller og instagram stjerner med tunge eller lette vekter? Jeg ønsker å se ut som dem.. Jeg er 175 cm og 58 kg.

F.eks. Lena Walstad og Sarah Stage (ig: lenawalstad, sarahstage). De er superslanke og vel-proposjonerte. På videoene deres trener de jo bare med lette vekter eller kroppsvekt. Er det slik de virkelig trener?

 

Anonymkode: 30fdf...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, exictence skrev:

Ville tro med lette vekter eller ingenting

Og likevel kan de få en så bra kropp? Er det bare helt naturlig?

Ut ifra det jeg har lest tidligere om trening, virker det jo som om lette vekter/kroppsvekt ikke kan forme eller forandre utseendet? Men det kan altså det?

Anonymkode: 30fdf...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei treningsvenninne som er modell i utlandet. På grunn av cm-kravene kan hun ikke trene tung styrke, tidvis ikke styrke overhodet. Hun trener kondisjon, men også noe med kroppsvekt, mye yoga og lignende for å tøye. Kosthold er nøkkelen til en kropp med så lav fettprosent samtidig som du ikke kan bygge muskler. Pent på bilder - tja, smak og behag. Sunt - nei.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på dem. De er syltynne, og til tross for at de knapt har fett på kroppen, kan man ikke se et eneste snev av muskler. Jeg kan garantere deg: de trener IKKE med tunge vekter... Hvorfor noen har lyst til å se slik ut, er utenfor min fatteevne. Jeg vil mye heller ha en sunn og sterk kropp, som ikke utvikler beinskjørhet før jeg er 50 pga alt for lite muskelmasse... 

Anonymkode: bc012...5be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og likevel kan de få en så bra kropp? Er det bare helt naturlig?

Ut ifra det jeg har lest tidligere om trening, virker det jo som om lette vekter/kroppsvekt ikke kan forme eller forandre utseendet? Men det kan altså det?

Anonymkode: 30fdf...42e

Man bygger svært lite muskler av tøysevekter/egen kroppsvekt. Disse modellene har veldig lite muskler. Du kan forme kroppen ved å bygge muskler, fylle ut skuldre, lår etc. Du kan trene masse kondisjon/trene med tøysevekter om du IKKE vil ha muskler, og bare bli tynn og kantete. 

Anonymkode: bc012...5be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Se på dem. De er syltynne, og til tross for at de knapt har fett på kroppen, kan man ikke se et eneste snev av muskler. Jeg kan garantere deg: de trener IKKE med tunge vekter... Hvorfor noen har lyst til å se slik ut, er utenfor min fatteevne. Jeg vil mye heller ha en sunn og sterk kropp, som ikke utvikler beinskjørhet før jeg er 50 pga alt for lite muskelmasse... 

Anonymkode: bc012...5be

 

Hvis du ser på lenawalstad og sarah stage sin instagram, så har de sprettrumpe og er definerte

Alt ligger på "rette" plassen hos dem... Mens modeller (som du kanskje snakker om?) har jo flate rumper...

Anonymkode: 30fdf...42e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse modellene er nok tynne/slanke fra før og trener for å holde seg i form. Blir veldig dumt å si at de ikke har en sunn kropp, for det skal jeg love dere at de har. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se på dem. De er syltynne, og til tross for at de knapt har fett på kroppen, kan man ikke se et eneste snev av muskler. Jeg kan garantere deg: de trener IKKE med tunge vekter... Hvorfor noen har lyst til å se slik ut, er utenfor min fatteevne. Jeg vil mye heller ha en sunn og sterk kropp, som ikke utvikler beinskjørhet før jeg er 50 pga alt for lite muskelmasse... 

Anonymkode: bc012...5be

Syns Lena så godt trent ut jeg:S hun har tydelige mageuskler og en rumpe du ser at nok har endel muskulatur mtp at den er såpass sprett på en så tynn kropp. Tipper hun har mer muskelmasse enn gjennomsnittsnordmannen. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, fannyfab skrev:

Disse modellene er nok tynne/slanke fra før og trener for å holde seg i form. Blir veldig dumt å si at de ikke har en sunn kropp, for det skal jeg love dere at de har. 

Hvordan vet du at de har sunn kropp? Eller ikke sunn i andre tilfeller?

 

De eksemplene til ts har jo en del rumpe, muligens genetisk eller det eneste de trener. Den andre, lene walstad hadde litt mer muskler all over, på bilder iaf. Men noen er jo flinke til å fremheve/skjule rumpe/kroppsdeler uten å ha dette egentlig. Google it!

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Hvordan vet du at de har sunn kropp? Eller ikke sunn i andre tilfeller?

 

De eksemplene til ts har jo en del rumpe, muligens genetisk eller det eneste de trener. Den andre, lene walstad hadde litt mer muskler all over, på bilder iaf. Men noen er jo flinke til å fremheve/skjule rumpe/kroppsdeler uten å ha dette egentlig. Google it!

 

Ja rumpe har de, kan også godt hende at de har operert den større. Men de holder seg jo i form, og de spiser sunt. Man kan jo ikke si at bare fordi noen er superslanke så kan man ikke være sunn

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se på dem. De er syltynne, og til tross for at de knapt har fett på kroppen, kan man ikke se et eneste snev av muskler. Jeg kan garantere deg: de trener IKKE med tunge vekter... Hvorfor noen har lyst til å se slik ut, er utenfor min fatteevne. Jeg vil mye heller ha en sunn og sterk kropp, som ikke utvikler beinskjørhet før jeg er 50 pga alt for lite muskelmasse... 

Anonymkode: bc012...5be

Absolutt. Tviler på at de jogger så mye også, da man får lårmuskler av å trene mye løping. Tviler på at de har så mye energi til å trene uansett siden de sulter seg selv. Å se sånn ut (som jeg ikke synes er særlig pent) er viktigere for dem enn å ha god helse og et langt og godt liv. Jeg skjønner det absolutt ikke. 

Anonymkode: e24b1...213

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ser på lenawalstad og sarah stage sin instagram, så har de sprettrumpe og er definerte

Alt ligger på "rette" plassen hos dem... Mens modeller (som du kanskje snakker om?) har jo flate rumper...

Anonymkode: 30fdf...42e

 

15 minutter siden, WinterDawn skrev:

Har ei treningsvenninne som er modell i utlandet. På grunn av cm-kravene kan hun ikke trene tung styrke, tidvis ikke styrke overhodet. Hun trener kondisjon, men også noe med kroppsvekt, mye yoga og lignende for å tøye. Kosthold er nøkkelen til en kropp med så lav fettprosent samtidig som du ikke kan bygge muskler. Pent på bilder - tja, smak og behag. Sunt - nei.

Ja, det tror jeg ofte er svaret.

Synes de to jentene du refererte til er flotte jenter som ser spreke og sunne ut. De trener sikkert en del, men ikke med veldig tunge vekter, vil jeg tro.

Men husk de på reklamebilder er ofte retusjerte bilder. Bena blir forlenget og midjen smalere. Ofte gjort enda tynnere enn det de er. Mange av bloggerne retusjerer bilder også, og/eller tar bildene i rett vinkel, bruker sminke osv. Alt håret på en side. Mye man kan gjøre med bilder for å få det til å se flott ut.

2 minutter siden, Overrasket skrev:

Det de nok trener tyngst på er hvordan de skal ta det perfekte bildet, vil jeg tippe. 

Ha, ha, ja, det kan godt være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, fannyfab skrev:

Ja rumpe har de, kan også godt hende at de har operert den større. Men de holder seg jo i form, og de spiser sunt. Man kan jo ikke si at bare fordi noen er superslanke så kan man ikke være sunn

Jo, det kan man absolutt si. Undervekt er skadelig for kroppen og gir en betydelig økt risiko for sykdommer som osteoporose (beinskjørhet). Kvinnekroppen skal rett og slett ikke ha lav fettprosent, og når man er så tynn at man mister menstruasjonen så sier det seg selv at det er usunt når kroppen tenker at den må spare på alt den har og ikke kan bruke noe energi på noe ekstra. Vi trenger det også for nervesignaler i hjernen, så å være undervektig medfører i mange tilfeller at man tenker saktere eller ikke klarer å tenke så mye i det hele tatt. Derfor kan for eksempel ikke pasienter med anoreksi som kommer inn første gang bli behandlet med terapi, fordi de må få næring en stund først for at hjernen skal fungere skikkelig igjen. 

 

Anonymkode: e24b1...213

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, fannyfab skrev:

Ja rumpe har de, kan også godt hende at de har operert den større. Men de holder seg jo i form, og de spiser sunt. Man kan jo ikke si at bare fordi noen er superslanke så kan man ikke være sunn

Dette uthevede som jeg lurte på, hvordan du vet det.

Nå kjenner jeg ikke til disse modellene, så aner ikke hva de spiser/ikke spiser. Hva de viser på instagram er jo en sak, noe annet bak lukkede dører.

 

Og motsatt kan man også si, at fordi de er slanke med rumpe, så er de sunne og friske. :) 

For kroppen er det bedre med noe høyere bmi enn lav bmi, lett overvekt er altså på et generellt grunnlag sunnere en for lav vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Dette uthevede som jeg lurte på, hvordan du vet det.

Nå kjenner jeg ikke til disse modellene, så aner ikke hva de spiser/ikke spiser. Hva de viser på instagram er jo en sak, noe annet bak lukkede dører.

 

Og motsatt kan man også si, at fordi de er slanke med rumpe, så er de sunne og friske. :) 

For kroppen er det bedre med noe høyere bmi enn lav bmi, lett overvekt er altså på et generellt grunnlag sunnere en for lav vekt.

Svært mange modeller har spiseforstyrrelser og går på epledietter og tar avføringstabletter og alt mulig. Det er naturligvis ikke sunt, men mange unge jenter har ikke helt innsikt i dette dessverre, og blir lurt av hva de ser i sosiale media. Ikke rart så mange unge jenter får spiseforstyrrelser heller.. 

Anonymkode: e24b1...213

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NorahLudoAllis

Er jo ganske velkjent at det går mer på oppkast, operasjoner, røyking og avføringstabletter.

Også for dem.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Overrasket skrev:

Det de nok trener tyngst på er hvordan de skal ta det perfekte bildet, vil jeg tippe. 

og så trener de ikke minst viljestyrken ved å sulte seg hver dag...

Anonymkode: 70517...eb0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NB: jeg kikket ikke på eksemplene du linket til. De modellene du har skrevet opp er sannsynligvis fitnessmodeller, det kan ikke sammenlignes med VS-modeller. Skal du bli fitnessmodell må du trene styrke, skal du bli som VS-modellene må du trene noe kondisjon, bruke kostholdet i større grad for å holde fettprosenten nede og ikke trene med vekter (viser til tidligere innlegg).

14676593_1072245399563161_5629135162072629248_n.jpg

VS-modell.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...