Gå til innhold

Brystforstørrelse og tiden etter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg vurderer å ta en brystforstørrelse men har et par spm om tiden etter som kanskje noen av dere kan svare på :)

For det første vil jeg si at jeg har vurdert dette i ca 10år og har nå mer lyst en noen gang til å få tatt denne operasjonen.

Jeg reiser avgårde på en lang utenlandsreise om ca 1 mnds tid. Er tilbake igjen i mai. Hvis jeg hadde tatt operasjon ca neste uke, kan jeg da gå i vanlig bh og badetøy osv om 1 mnds tid? Kan jeg fly om 1 mnds tid? Er det noe spesielt jeg bør tenke over?

Takk!

Anonymkode: 6eb5c...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bh etter 1 mnd er OK, men må være uten spiler. Tror bading er innafor etter 3 uker, men svømming må du være litt forsiktig med. 

Anonymkode: f1afa...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Jeg vurderer å ta en brystforstørrelse men har et par spm om tiden etter som kanskje noen av dere kan svare på :)

For det første vil jeg si at jeg har vurdert dette i ca 10år og har nå mer lyst en noen gang til å få tatt denne operasjonen.

Jeg reiser avgårde på en lang utenlandsreise om ca 1 mnds tid. Er tilbake igjen i mai. Hvis jeg hadde tatt operasjon ca neste uke, kan jeg da gå i vanlig bh og badetøy osv om 1 mnds tid? Kan jeg fly om 1 mnds tid? Er det noe spesielt jeg bør tenke over?

Takk!

Anonymkode: 6eb5c...b0e

Du får problemer med "spreng" i brystene etterpå. Du skal heller ikke løfte noe særlig i ukene etterpå. I tillegg tviler jeg på om du får en seriøs kirurg til å utføre en slik operasjon på noen dagers varsel. 

Vær og obs på at de fleste inplantater skal byttes ut etter en tid, slik at du kan betale for dette og om åtte til ti år. 

Anonymkode: 1797b...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en smashing ide! Spesielt når man tenker på at infeksjoner post operativt kan komme i noen uker etter operasjonen, av kroppen kan avstøte implantatet, at det kan være trøbbel med å få sårene til å gro, at du i varierende grad vil ha smerter ganske lenge etter operasjonen, at du hovner opp og at du ikke skal belaste armer og brystmuskulatur særlig mye i tiden etterpå. Siden du skal bade antar jeg soling og varme strøk er på sin plass, og da kan det være greit å huske på at arr skal skjerms for sol i laaaang til etterpå. Og ikke minst at de har mye kjekke bakterier i utlandet du ikke vil ha i såret, spesielt siden de er plaget med betydelig mer antibiotikaresistens enn her i Norge. Som du skjønner syns jeg altså dette høres ut som en skrekkelig dårlig ide, er ikke sikker på om du finner en seriøs kirurg som vil operere på en ukes varsel heller. Vent til du kommer hjem, hvis du er lur til over sommeren.

Anonymkode: 72658...6fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ut som en smashing ide! Spesielt når man tenker på at infeksjoner post operativt kan komme i noen uker etter operasjonen, av kroppen kan avstøte implantatet, at det kan være trøbbel med å få sårene til å gro, at du i varierende grad vil ha smerter ganske lenge etter operasjonen, at du hovner opp og at du ikke skal belaste armer og brystmuskulatur særlig mye i tiden etterpå. Siden du skal bade antar jeg soling og varme strøk er på sin plass, og da kan det være greit å huske på at arr skal skjerms for sol i laaaang til etterpå. Og ikke minst at de har mye kjekke bakterier i utlandet du ikke vil ha i såret, spesielt siden de er plaget med betydelig mer antibiotikaresistens enn her i Norge. Som du skjønner syns jeg altså dette høres ut som en skrekkelig dårlig ide, er ikke sikker på om du finner en seriøs kirurg som vil operere på en ukes varsel heller. Vent til du kommer hjem, hvis du er lur til over sommeren.

Anonymkode: 72658...6fd

Dette er jeg enig i. Selv om mange private klinikker har ledig time kort tid etter konsultasjon. 

Men hun som skrev over at de må byttes ut; løgn! Det er lenge siden, og gjelder implantater av den eldre garde. Så lenge man ikke har komplikasjoner kan man trygt ha samme silikon resten av livet. 

Anonymkode: f1afa...431

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg å ta det etter utenlandsreisen din. For det første er det tvilsomt at en seriøs kirurg i det hele tatt har tid til å operere deg om en uke, så lenge det ikke foreligger en kanselering av operasjon. For det andre er ville jeg ikke anbefalt å bade mye før sårene har grodd, og grotid er veldig individuelt. Du kan fint gå med BH uten spiler etter en mnds tid, men de anbefaler vell å bruke sportsbh en del mnd etter operasjonen for å få en penest resultat. Tok selv brystforstørrelse for 5 år siden, så husker ikke helt hvor lenge jeg gikk med det. 

Anonymkode: 2a2f6...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...