Gå til innhold

"Vi kan dessverre ikke se hvem du ringer til..."


slask

Anbefalte innlegg

Av og til kommer denne latterlig tullete feilmeldinga ved forsøk på å ringe noen.

Skjer like gjerne fra Telenor til Telenor, som Onecall(Telia) til Telenor som er de jeg husker nå.
Er det et tegn på at noen teleselskaper har en bug de ikke klarer å finne?

Hvis jeg tolker meldinga bokstavlig så sies det at mottakersystemet ikke kan identifisere oppringer, men hva så - er det ikke lov til å ringe med skjult nummer? Vel - det kan kanskje være noen intern identifikasjon på lavere nivå enn mobilnummer, hva vet jeg....ingenting.

Andre som hører denne økseskaft-beskjeden i blant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et tegn på at den du ringer er opptatt i en annen telefon. 

Anonymkode: a599b...10a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et tegn på at den du ringer er opptatt i en annen telefon. 

Anonymkode: a599b...10a

Nettopp. Opptattsignalet er ikke hva det en gang var. :fnise: Jeg får i blant denne meldingen når jeg ringer faren min, og etter en stund fant vi ut at det skjedde når han var i en annen samtale (han har ikke/har ikke aktivert mobilsvar). 

Anonymkode: d2857...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Opptattsignalet er ikke hva det en gang var. :fnise: Jeg får i blant denne meldingen når jeg ringer faren min, og etter en stund fant vi ut at det skjedde når han var i en annen samtale (han har ikke/har ikke aktivert mobilsvar). 

Anonymkode: d2857...b31

Det er jo en logisk forklaring. Takk.
Men hvorfor fikser man ikke denne malplasserte feilmeldinga. Den gir jo ingen mening.
Må være to år siden jeg hørte den første gang.
Selvfølgelig kunne jeg spurt de som har ansvaret, men gidder jeg bruke tid på å finne et sted å melde feilen? Nei.
Morsommere å spørre steder som her.

Og når en sånn feil kan ligge der i årevis så er nok ikke interessen for å fikse til stede.
Hadde sjefene tapt penger (personlig) på dette hadde det blitt ordnet samme uke naturligvis.

 

Endret av slask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...