Gå til innhold

Noen som har reist til Tarifa? Heelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker å reise en tur til Tarifa veldig snart. Det er visst ingen flyplass der. Hvordan kommer man seg dit enklest mulig? Må man ta buss videre eller kun taxi ? Til dere son har vært i Tarifa før, likte dere byen? Noen tips til hva man skal gjøre der ? 

Takk på forhånd 💜

Anonymkode: 9b12c...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flyr du til Malaga så er det ikke langt til Tarifa. Buss og tog går dit hele tiden. Det er veldig mye vind der og lite tilrettelagt for turister, var der på jobbreise men ville ikke dratt dit på ferie. Men mindre du liker windsurfing eller vil ta en tur over sjøen til Afrika, det er jo ok. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok buss dit fra Malaga. Skal du kite?

Anonymkode: 87467...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buss fra Malaga. Også kan du ta buss fra Tarifa til havna og båt over til Tangier i Marokko😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må komme deg fra flyplassen til for eksempel Málaga, så kan du ta buss derfra til Tarifa. Alternativt så kan du ta tog, men da må du først ta tog fra flyplassen til togstasjonen i Málaga, som bare tar noen minutter, deretter må du ta tog til Antequera, bytte tog der, til Algeciras, så ta buss derfra. Buss fra Malaga til Tarifa går nok like raskt.

Tarifa er eldorado for vannsport, men ikke for bading. Men det er mange koselige campingplasser langs stranden og kysten der, som kan gjøre turen flott, vind eller ikke vind. 

Tarifa by er ikke all verden, men som de fleste spanske byer så har den både historie og sjarm. Gamlebyen er fin, med mye god mat og drikke, men usikker på om det er om man er ute etter skikkelig festing. Går ferge til Tangier i Marokko, men med mindre du har lyst til å gå i Jason Bournes fotspor så er det en by man fint kan hoppe over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tarifa, som i Spania?

Anonymkode: e7e6c...311

Ja riktig :)

Anonymkode: 9b12c...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, palamina skrev:

Flyr du til Malaga så er det ikke langt til Tarifa. Buss og tog går dit hele tiden. Det er veldig mye vind der og lite tilrettelagt for turister, var der på jobbreise men ville ikke dratt dit på ferie. Men mindre du liker windsurfing eller vil ta en tur over sjøen til Afrika, det er jo ok. :) 

Tuusen takk for svar  =) Åja jeg trodde det var flere ting man kunne gjøre der uten om surfing 

Anonymkode: 9b12c...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok buss dit fra Malaga. Skal du kite?

Anonymkode: 87467...295

Hvor lang tid tar bussturen ? Nei men tenkte å reise dit alene. Har hørt den er veldig fin by :)

Anonymkode: 9b12c...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Miklo Velka skrev:

Du må komme deg fra flyplassen til for eksempel Málaga, så kan du ta buss derfra til Tarifa. Alternativt så kan du ta tog, men da må du først ta tog fra flyplassen til togstasjonen i Málaga, som bare tar noen minutter, deretter må du ta tog til Antequera, bytte tog der, til Algeciras, så ta buss derfra. Buss fra Malaga til Tarifa går nok like raskt.

Tarifa er eldorado for vannsport, men ikke for bading. Men det er mange koselige campingplasser langs stranden og kysten der, som kan gjøre turen flott, vind eller ikke vind. 

Tarifa by er ikke all verden, men som de fleste spanske byer så har den både historie og sjarm. Gamlebyen er fin, med mye god mat og drikke, men usikker på om det er om man er ute etter skikkelig festing. Går ferge til Tangier i Marokko, men med mindre du har lyst til å gå i Jason Bournes fotspor så er det en by man fint kan hoppe over.

Tusen takk for svar og nyttig info :D jeg har egentlig ikke tenkt å drive med noe vannsport, men har hørt byen er veldig fin og lite mennesker. Tenkte å dra alene å slappe av der. 

Har du vært der før? Tror du det er trygt å reise alene dit?

Anonymkode: 9b12c...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tuusen takk for svar  =) Åja jeg trodde det var flere ting man kunne gjøre der uten om surfing 

Anonymkode: 9b12c...385

Nja. Det er ikke veldig mye å se der egentlig. Og det er ikke badestrender som passer til bading siden det er så værhardt nede på spissen. Ville helt ærlig heller feriert i nærheten av Malaga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blåser absolutt hele tiden i Tarifa, det er fine strender men drt er en sånn evig pisking av sand over deg på grunn av vinden. Byen er fin og sjarmerende, men ganske liten. Hvis du ikke er interessert i vannsport ville jeg kanskje valgt noe annet...

Anonymkode: e7e6c...311

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/20/2017 den 1.20, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar og nyttig info :D jeg har egentlig ikke tenkt å drive med noe vannsport, men har hørt byen er veldig fin og lite mennesker. Tenkte å dra alene å slappe av der. 

Har du vært der før? Tror du det er trygt å reise alene dit?

Om du bare skal slappe av, ligge på stranden, bade eller lignende så ville jeg valgt et annet sted å feriere. Jeg har vært der flere ganger, og liker å ta inn på camping der og bare slappe av og nyte livet. Men som reisemål om man skal reise alene, og ikke er interessert i vannsport, så finnes det bedre steder å reise til. 

Skal du ta tog/buss, eller kan det være aktuelt å leie bil? Hva ønsker du å gjøre eller oppleve på turen? Storby, mindre by, eller landsbyer? Shopping, restauranter, kultur, sightseeing eller strand og avslapping?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Miklo Velka skrev:

Om du bare skal slappe av, ligge på stranden, bade eller lignende så ville jeg valgt et annet sted å feriere. Jeg har vært der flere ganger, og liker å ta inn på camping der og bare slappe av og nyte livet. Men som reisemål om man skal reise alene, og ikke er interessert i vannsport, så finnes det bedre steder å reise til. 

Skal du ta tog/buss, eller kan det være aktuelt å leie bil? Hva ønsker du å gjøre eller oppleve på turen? Storby, mindre by, eller landsbyer? Shopping, restauranter, kultur, sightseeing eller strand og avslapping?

Åja. Jeg vil egentlig dit for en rar grunn. Jeg har drømt om å reise dit ( altså drømt mens jeg sov) et par ganger og har aldri hørt om den byen egentlig før utenom drømmene. Så derfor lurer egentlig om det er verdt å reise Hehe. Jeg tenkte egentlig å ta det rolig , lese bøker og shoppe litt småting. 

Ja tenker å ta offentlig transport. Har lest at Gibraltar er det nærmeste flyplass, men den ser så skummel ut da Hehe. Men finnes ikke det noe direkte buss fra Malaga?

Anonymkode: 9b12c...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja tenker å ta offentlig transport. Har lest at Gibraltar er det nærmeste flyplass, men den ser så skummel ut da Hehe. Men finnes ikke det noe direkte buss fra Malaga?

Gibraltar er blant de nærmeste flyplassene ja, men dit går det bare fly fra England og Marokko. Flyr du til Malaga så går det direkte fra Oslo, Trondheim, Stavanger og Bergen i høysesongen. Buss går da direkte fra busstasjonen i Malaga, og tar sikkert 3-4 timer.

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så derfor lurer egentlig om det er verdt å reise Hehe. Jeg tenkte egentlig å ta det rolig , lese bøker og shoppe litt småting. 

Om du drar dit så holder det nok med et par dager. Er du først i regionen så er det veldig mye mere å se og oppleve, spesielt med tanke på historien til landet og landsdelen, som er veldig interessant. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Miklo Velka skrev:

Gibraltar er blant de nærmeste flyplassene ja, men dit går det bare fly fra England og Marokko. Flyr du til Malaga så går det direkte fra Oslo, Trondheim, Stavanger og Bergen i høysesongen. Buss går da direkte fra busstasjonen i Malaga, og tar sikkert 3-4 timer.

Om du drar dit så holder det nok med et par dager. Er du først i regionen så er det veldig mye mere å se og oppleve, spesielt med tanke på historien til landet og landsdelen, som er veldig interessant. 

Åja Daså. Tusen takk for svar og mange gode tips. Fikk svar på mange ting. Takker og bukker :lillesky2::ninuskapus:

Anonymkode: 9b12c...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åja Daså. Tusen takk for svar og mange gode tips. Fikk svar på mange ting. Takker og bukker :lillesky2::ninuskapus:

Anonymkode: 9b12c...385

hvis du flyr via Malaga, kan du jo få en kjempefin tur! Noen dager i Malaga, bussen videre og hoppe av i Marbella, ta turen innom Ronda (utrolig vakker og spesiel by,) videre derfra buss til Gibraltar, og så til Tarifa. og evt. båten til Marokko. Så gøy at du drømt at du dro til Tarifa, jeg ville absolutt tatt turen :) 

Anonymkode: e7e6c...311

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

hvis du flyr via Malaga, kan du jo få en kjempefin tur! Noen dager i Malaga, bussen videre og hoppe av i Marbella, ta turen innom Ronda (utrolig vakker og spesiel by,) videre derfra buss til Gibraltar, og så til Tarifa. og evt. båten til Marokko. Så gøy at du drømt at du dro til Tarifa, jeg ville absolutt tatt turen :) 

Anonymkode: e7e6c...311

Åååh det hørtes bra ut, kan ha litt lengre reise og oppleve forskjellige steder. Tuuusen takk :hug:

Anonymkode: 9b12c...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tarifa er oppskrytt! Fin vind men stappfullt. 

Anonymkode: edc5c...939

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder med en dagstur til Tarifa. Ville mye heller bodd i Malaga og tatt en dagstur dit. 

Anonymkode: 6f763...60e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...