Gå til innhold

Er det på tide at helsevesenet beskytter menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helsevesnet skal ikke måtte ta ansvar for at menn ikke tar ansvar for seg selv. Forventer latterlig måte å stakkarsliggjøre mannfolk.

Anonymkode: 2f7f4...f70

hva har det med at menn ikke tar ansvar for seg...hva har det med tråden å gjøre ? tråden handlet om dna testing av barn for å være sikkre på hvem som er foreldre. her er jo det som oftest fedre som VIL ta ansvar. men det er ikke kjekt å ta ansvar for en unge som er en annen sin fordi hun har horet rundt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På ‎18‎.‎01‎.‎2017 den 0.52, AnonymBruker skrev:

Bør helsevesenet alltid ta DNA-test for å beskytte menn? Mange menn blir lurt til farskap og kaster bort livet sitt, årene og før sannheten kommer fram. Hva synes dere?

Anonymkode: 65957...951

For det første er premisset ditt (påstanden din om at mange menn blir lurt til å tro at de er far) er feil.

For det andre så høres det ut som du ikke ser verdien av å være annet enn biologisk far, noe som heller ikke er riktig. Husk at mange menn ser verdien i å være adoptivfedre eller stefedre. Det er alltid en verdi i gode og nære relasjoner, biologiske eller ei.

 

Anonymkode: 92daf...2ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør kvinner få lov til å teste partneren sin sånn at de får vite om han har pult på seg noen barn mens de har vært sammen. Er ikke bare kvinner som kan lure menn. Menn kan også lure og være uærlige med kvinner.

Anonymkode: 840f7...d5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, O.G. skrev:

Hvorfor det?

Menn har en tendens til å være utro når dama går gravid, så han skal feie for eiga dør.

Nettopp. Derfor bør kvinner få teste mannen sin slik at de får vite om han har pult på seg noen ungen i løpet av forholdet.

Anonymkode: 840f7...d5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har også forekommet at en utro mann har sørget for å gjøre sin kjæreste gravid, ved at han har hatt sex med en annen kvinne som nylig hadde hatt sex med en annen mann, og førstnevnte mann hadde med seg sæd fra mann nr 2 på penisen sin, og deretter hadde sex med kjæresten sin og hun da ble gravid med sæd fra en mann som hun aldri hadde vært i kontakt med.

Anonymkode: c178d...1b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre får selv betale for utgiften til dna-testing, mener jeg.

Anonymkode: c178d...1b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da det er såpass få som oppgir feil far til barna sine er det bare tull at skattebetalernes penger skal brukes til dette, særlig så lenge vi har syke som ikke får livsforlengende behandling fordi det er "for dyrt" (ja, det gjøres faktisk et regnestykke på kostnad delt på forventet økt levetid før det bestemmes om en person får nødvendig behandling) 

Men dersom det ble mulig for far å be om DNA-test, gjerne uten mors viten, og betale for dette selv er det jo greit nok. 

Anonymkode: 1d2d9...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, brownbrown skrev:

hva har det med at menn ikke tar ansvar for seg...hva har det med tråden å gjøre ? tråden handlet om dna testing av barn for å være sikkre på hvem som er foreldre. her er jo det som oftest fedre som VIL ta ansvar. men det er ikke kjekt å ta ansvar for en unge som er en annen sin fordi hun har horet rundt. 

Men har et ansvar om å ikke hore rundt selv. De tre her ikke ha sex med hvem som helst. Ergo deres ansvar å sørge for å ikke gjøre kvinner de ikke vil ha barn med gravide. Etterpå surve de at de er blitt lurt I farskap. Menn tar ikke ansvar.

Anonymkode: 2f7f4...f70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kaster bort livene sine på barn? hyggelig syn du har på det da.. 

Anonymkode: 0f21e...2d9

Er du villig til å ta vare på andre sine barn?

Anonymkode: 65957...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har også forekommet at en utro mann har sørget for å gjøre sin kjæreste gravid, ved at han har hatt sex med en annen kvinne som nylig hadde hatt sex med en annen mann, og førstnevnte mann hadde med seg sæd fra mann nr 2 på penisen sin, og deretter hadde sex med kjæresten sin og hun da ble gravid med sæd fra en mann som hun aldri hadde vært i kontakt med.

Anonymkode: c178d...1b0

Helt sykt det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Tutte skrev:

Er vel ingen som har sagt at det er riktig. Derfor har man mulighet til å ta DNA test hvis man ønsker. Trenger ikke å være obligatorisk for alle menn for det. Mulighetene for private farskapstester er også mange, og trenger ikke informere moren om at man gjør det.

Det er jeg klar over, derfor nevnte jeg også muligheten med en klausul om frafall av farsskap dersom det senere viser seg at barnet ikke er hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Larsern skrev:

Det er jeg klar over, derfor nevnte jeg også muligheten med en klausul om frafall av farsskap dersom det senere viser seg at barnet ikke er hans.

Ja hvordan fungerer det egentlig hvis det viser seg på DNA testen at barnet ikke er hans? Da burde det være slik at han slapp å gå rettens vei, og at farskapet frafalt automatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jevlig tidig at flere kvinner i tråden her prøver å redferdig gjøre det for kvinner som lurer menn i å fostre opp barn som ikke er deres egne.... og legger skjylden over på mannen. så jevlig typisk damer. akkurat som når de blir tatt i å være utro. så skal de snu det om å legge skjylden over på mannen . patetisk. 

¨lure andre til å ta vare på et barn som ikke er deres er så egoistisk og lite gjennomtenkt. skulle hatt en kule i hodet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men har et ansvar om å ikke hore rundt selv. De tre her ikke ha sex med hvem som helst. Ergo deres ansvar å sørge for å ikke gjøre kvinner de ikke vil ha barn med gravide. Etterpå surve de at de er blitt lurt I farskap. Menn tar ikke ansvar.

Anonymkode: 2f7f4...f70

IKKE , legg det over på at dette er mannfolkene sin feil alene! alle har ansvr for seg selv og hvem de har sex med. det gjelder også kvinne. for det er hennes kropp som blir gravid og det er som oftest hun som sier enten JA/NEI til sex.... men denne tråden handlet om ...som jeg igjen må forklare deg ...om menn skulle automatisk tatt DNA test for å bevise farskap....det er mange tilfeller hvor kvinnen er gravid og vet hvem faren er , men vil heller være sammen med han andre, og dermed lurer ham til å tro at det er hans barn , så han bruker tid og energi på å oppfostre et barn han tror er hans, men som er en annen sin. 

syns du det er rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Javisst. Alle kvinner burde mistenkes for å være løgnere ved tvungen DNA-test av barn. På samme måte bør alle menn mistenkes for å være voldtektsmenn og alle gravide damer bør bli ivaretatt av helsevesenet og undersøkt grundig for å sjekke at ikke mannen har voldtatt henne. For flesteparten av kvinner lyver og lurer, og flesteparten av menn er voldtektsmenn. Dersom menn føler seg dårlig behandlet og nekter denne praksisen, har de garantert noe å skjule.

Anonymkode: 501fe...16f

flertallet av menn er voldtektsmenn ? altså jeg vet dette er et kvinneforum , men hvor i huleste har du faktaene fra ? jeg er eller noen av mine venner er voldtektsmennn

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helsevesnet skal ikke måtte ta ansvar for at menn ikke tar ansvar for seg selv. Forventer latterlig måte å stakkarsliggjøre mannfolk.

Anonymkode: 2f7f4...f70

det der var en latterlig påstand. da kan vi også si: nav og skattebetalerne skal ikke ta ansvar for alenemødre som ikke greier å ta ansvar for seg selv. hører du ikke hvor dumt det er ?

tråden handler om DNA testing av unger for å vite hvem faren er....syns du det er greit at kvinner lurer menn til å tro de er faren ? når de vet at han ikke er det ?

hvor kjekt for deg hadde det vært å oppdra et barn som du trodde var ditt eget blod , så var det en annen sin ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har også forekommet at en utro mann har sørget for å gjøre sin kjæreste gravid, ved at han har hatt sex med en annen kvinne som nylig hadde hatt sex med en annen mann, og førstnevnte mann hadde med seg sæd fra mann nr 2 på penisen sin, og deretter hadde sex med kjæresten sin og hun da ble gravid med sæd fra en mann som hun aldri hadde vært i kontakt med.

Anonymkode: c178d...1b0

Hvor har du lest denne vandrehistorien?

Anonymkode: 293ed...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du lest denne vandrehistorien?

Anonymkode: 293ed...399

lurer jeg også på . det er både utro kvinner og menn, men det der tror jeg ikke på. mannen som i tilfellet skulle fått en annen mann sin sperm på sin penis ville jo vasket penisen for lengst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, brownbrown skrev:

flertallet av menn er voldtektsmenn ? altså jeg vet dette er et kvinneforum , men hvor i huleste har du faktaene fra ? jeg er eller noen av mine venner er voldtektsmennn

Tror nok innlegget var ironisk ment. Det er heller ikke tilfelle at de fleste kvinner juger og lurer menn til å bli fedre. Ja noen gjør det, men flesteparten gjør faktisk ikke det. Akkurat som noen menn kan være voldtektsmenn, men flesteparten er det ikke.

Og hvis alle kvinner skal beskyldes for å lyve om slike ting, blir det det samme som at alle menn beskyldes for å være voldtektsmenn.

Endret av Tutte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...