Gå til innhold

Fæl første fødsel - hvordan ble den andre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1. Fødsel: stjernekikker som ikke kom langt nok ned i bekkenet selv ( de visste ikke at barnet lå med pannen opp dør etter forløsningen:() så det ble sugekopp, navlestreng stramt 2 ganger rundt halsen, de måtte trykke på krisenknappen da det var noe som som som var faretruende med barnet, inn på rommet kommer enda flere fødselsleger, barnelege osv og ro leger drar alt de ksn i sugekoppen for å få ungen ut. Trenger kanskje ikke å nevne all regningen og klippingen.  Så fødsel nr 2 som aldro skal bli lik den første kviet jeg meg veldig for, vurderte keisersnitt- men siden dette sjelden ser 2 ganger hos samme kvinne så ble det vaginaø fødsel- noe jeg angrer dypt og inderlig på:( Denne fødselen endte også med sugekopp og pannen til barnet her også lå opp. Det var ikke fare for liv og helse under fødsler, men jeg endte med avrevede muskler i bekkenet noe som førte til blærefremfall, livmorfremfall, rectocele. Daglig har jeg smerter i hele bekkenet  ( skjelett og muskler), jeg er blitt operert 2 ganger etter fødsel, hvor livmoren ble fjernere via buken i det ene inngrepet og skjedetoppen ble festet til bein i ryggen med et slags nett. Fortsatt gjenstår 1-2 operasjoner flere år etter siste fødsel. Jeg sliter også med urinlekkasjer og nedpress og bilende blære, ødelagt sexliv for alltid og vaginaen er ikle en vagina mere, den er bare et hulrom på en måte. Vær klar over at både instrumentell forløsning og feil hodeleie på barnet går økt risiko for skedet muskulatur som igjen kan føre til prolaps.

 

 

Anonymkode: 7bf5f...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

1. Fødsel: stjernekikker som ikke kom langt nok ned i bekkenet selv ( de visste ikke at barnet lå med pannen opp dør etter forløsningen:() så det ble sugekopp, navlestreng stramt 2 ganger rundt halsen, de måtte trykke på krisenknappen da det var noe som som som var faretruende med barnet, inn på rommet kommer enda flere fødselsleger, barnelege osv og ro leger drar alt de ksn i sugekoppen for å få ungen ut. Trenger kanskje ikke å nevne all regningen og klippingen.  Så fødsel nr 2 som aldro skal bli lik den første kviet jeg meg veldig for, vurderte keisersnitt- men siden dette sjelden ser 2 ganger hos samme kvinne så ble det vaginaø fødsel- noe jeg angrer dypt og inderlig på:( Denne fødselen endte også med sugekopp og pannen til barnet her også lå opp. Det var ikke fare for liv og helse under fødsler, men jeg endte med avrevede muskler i bekkenet noe som førte til blærefremfall, livmorfremfall, rectocele. Daglig har jeg smerter i hele bekkenet  ( skjelett og muskler), jeg er blitt operert 2 ganger etter fødsel, hvor livmoren ble fjernere via buken i det ene inngrepet og skjedetoppen ble festet til bein i ryggen med et slags nett. Fortsatt gjenstår 1-2 operasjoner flere år etter siste fødsel. Jeg sliter også med urinlekkasjer og nedpress og bilende blære, ødelagt sexliv for alltid og vaginaen er ikle en vagina mere, den er bare et hulrom på en måte. Vær klar over at både instrumentell forløsning og feil hodeleie på barnet går økt risiko for skedet muskulatur som igjen kan føre til prolaps.

 

 

Anonymkode: 7bf5f...b62

Huff hadde jeg vært deg hadde jeg angret forferdelig på å ikke ha valgt ks, men enkelte kvinner ønsker vaginal fødsel uansett..

Anonymkode: 86e97...23e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt forferdelig å lese disse utrolige historiene! Jeg skal herved aldri bli gravid🔊 hjelpes!

På den andre siden så må jeg si at jeg føler en dyp medlidenhet for dere som har fått livet ødelagt etter naturlig fødsel, viss jeg blir gravid, så kommer jeg aldri til å tørre å føde. Har hørt historier fra bekjente også, om fødsler der de har fått ødelagt rompehullet, noen har til og med fått utlagt tarm. 

Anonymkode: 447b1...4b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt forferdelig å lese disse utrolige historiene! Jeg skal herved aldri bli gravid🔊 hjelpes!

På den andre siden så må jeg si at jeg føler en dyp medlidenhet for dere som har fått livet ødelagt etter naturlig fødsel, viss jeg blir gravid, så kommer jeg aldri til å tørre å føde. Har hørt historier fra bekjente også, om fødsler der de har fått ødelagt rompehullet, noen har til og med fått utlagt tarm. 

Anonymkode: 447b1...4b5

Det er trist når det blir store skader som ikke lar seg fikse. Men det er heldigvis ikke vanlig å få rupturer som rammer endetarm. Ca 1,5 % av fødende ble rammet i 2015, men under halvparten av dem igjen får problemer med inkontinens. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første fødsel vil jeg beskrive som mitt livs verste mareritt. Var traumatisert i lang tid og ville aldri føde igjen. 

Fødsel nr to derimot ble himmelen i forhold. Husker jeg fikk panikk og skreik når pressriene startet, i frykt av hvordan det var under første fødsel. Skjønte ikke hvordan jeg skulle klare dette enda en gang. Det var så vondt, og jeg ville ikke presse og kjenne det jeg hadde kjent før. To press og noen minutter etterpå var hun ute. Husker jeg tenkte hva i aller dager er det som skjer, når jeg kjente at hodet kom til å skli helt ut. Den følselsen når man kjenner babyen skli ut og at man har klart det er noe jeg aldri kan glemme, også skjedde det når jeg nettopp hadde startet? Det var helt ubeskrivelig, og fikk meg til å totalt endre syn på fødsler! 

Anonymkode: 17545...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...