Gå til innhold

Vekt vs høyde


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg så tykk, og vet egentlig at jeg ikke er det, er ikke kjempe slank, men heller ikke tykk. Likevel er det det eneste jeg tenker på når jeg ser meg i speilet, eller skal prøve klær på klesbutikker. Jeg er 1,68 høy og veier nok rundt 62 kg. Hvor mye kan jeg gå ned uten at det blir for mye? Ideelt sett hadde jeg ønsket å veie rundt 55-56 kg, men lurer på om jeg fortsatt hadde vært like missfornøyd. 

Anonymkode: 48078...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man blir aldri helt fornøyd! Synes du heller skal prøve å være fornøyd med den du er og gjøre det beste ut av det! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er like høy som du og veide det samme og, innimellom mer, da jeg var yngre. Nå har jeg i flere år veid litt mindre enn målvekten din og er så utrolig mye mer komfortabel med meg selv. Men som du sier, det er ingen garanti for at du blir fornøyd, og det kan være skummelt å sette i gang med en slankekur når man allerede er normalvektig.

Anonymkode: 705a0...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gå ned et par kilo og se om du ikke får det bedre? Jeg gikk ned til min idealvekt i fjor og ble superfornøyd, fra 65 til 58 kg (er 166 cm). Hadde vært misfornøyd med vekta lenge, men aldri giddet å gjøre noe med det, litt sånn som med deg at jeg trodde ikke det ville hjelpe uansett. Er veldig glad i mat så orket ikke tanken på noen streng diett, så økte treningsmendgen og kuttet godteri en periode. 

Ikke bare vektnedgangen, men også treningen har gjort at jeg ser strammere og bedre ut og føler meg vel i kroppen for første gang på veldig lenge. 

Anonymkode: 8d514...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du blir mer fornøyd vet du ikke. Synes vekten din høres flott ut til høyden din. Jeg er bare 161 cm, men kommer jeg ned til 55 kg, så ser ikke det bra ut. Jeg har store pupper, stor rumpe og kraftige lår. Og da jeg går ned i vekt, så forsvinner alt fra ansikt og mage. Så da jeg veier 55 kg, så synes alle ribbein godt, og jeg er helt uthula i ansiktet. Men jeg har fortsatt stor rompe, pupper og kraftige lår. Så jeg trives best rundt 60-63 kg. Men har en venninne som er like høy som meg, og veier 53 kg, og hun ser flott ut, da hele hun er spinkel. Hun hadde nok sett kraftig ut med 10 kg til. Så det er så stor forskjell fra person til person.

Anonymkode: b05ed...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antakeligvis kommer du til å være like misfornøyd med en lavere vekt. Jobb med selvfølelsen din isteden.

Normal vekt er normalt. Det er det som er sunnest for de aller fleste. "Slank" betyr i mange tilfeller "undervektig", og det er ikke sunt å være undervektig. Å bekymre seg over vekta er heller ikke sunt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du blir mer fornøyd vet du ikke. Synes vekten din høres flott ut til høyden din. Jeg er bare 161 cm, men kommer jeg ned til 55 kg, så ser ikke det bra ut. Jeg har store pupper, stor rumpe og kraftige lår. Og da jeg går ned i vekt, så forsvinner alt fra ansikt og mage. Så da jeg veier 55 kg, så synes alle ribbein godt, og jeg er helt uthula i ansiktet. Men jeg har fortsatt stor rompe, pupper og kraftige lår. Så jeg trives best rundt 60-63 kg. Men har en venninne som er like høy som meg, og veier 53 kg, og hun ser flott ut, da hele hun er spinkel. Hun hadde nok sett kraftig ut med 10 kg til. Så det er så stor forskjell fra person til person.

Anonymkode: b05ed...efb

Slikt re jo veldig individuelt. Jeg er 158 og ser sunn ut helt ned på 50kg - med rumpe og lår og alt. Det er så individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...