Gå til innhold

New York City i påsken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi tenkte å dra på en jentetur til New York City og hadde kanskje sett for oss å dra i påskeferien. Da har vi jo ca. 10 dager disponibelt. Hvor mange dager er det å anbefale for at turen ikke skal bli for kort? 5, 7, 10? Er NYC fint i april? Har noen noe fine tips til gode, sentrale (og kanskje aller helst rimelige) hotell? Er det noen som har vært der før som kan komme med noen anbefalinger om ting å gjøre som kanskje ikke akkurat er typisk turistfelle? Ikke alle har fylt 21 år til den tid heller, vil det by på noe problem? Det blir nok litt shopping, sightseeing og gjerne en tur på broadway blant annet. Vil også ta bilde på the rock og gå over Brooklyn Bridge. Setter stor pris på tilbakemeldinger.

Anonymkode: f7531...4c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De to gangene jeg har vært har vi hatt 4 hotell-overnattinger. Det er helt supert- men jeg ville ikke valgt noe mindre. 

Vi har reist herfra onsdag formiddag- og vært framme der sånn at vi har fått masse ut av onsdagen. Flyet lander vel 13 eller noe. Så har vi dratt hjem m flyet søndag kveld-som lander mandag morgen i Oslo.

Vi har valgt å bo dyrt når vi har vært der, så jeg har ikke testet billig og (forhåpentligvis) bra. Men i NY må du betale mye mer for ett ok rom en du må feks i Florida. Vi reiser i juni i år og har valgt hotell som er billigere enn vi har fjort de to gangene før. Det er helt nytt og ser bra ut. Men jeg har jo ikke vært der enda så om det virkelig er bra vet jeg ikke. Hotellet ligger i bydelen Chelsea og heter INNside NewYork NoMad. (Tror jeg.) Eneste som jeg har lest som er negativt er at rommene har frostet glassvegg mellom dusj og soverom. Så du kan ikke være sjenert ;)

April kan være så mange værmessig. Vi var i mars første gangen. Det var det både dritkaldt og surt, og litt ålreit. Ene dagen gikk jeg i genser og sola skinte. Dagen etter var deg jakke, skjerf og hansker som gjalt. Andre gangen dro vi i starten av mai. Da var det også litt sånn både og. Men mye bedre enn mars. Det var stort sett buksevær (hadde skjørt uten strømper på kvelden når vi tok taxi til/fra) og vi hadde jakke på det meste av tiden- men tynnere jakke. 

I år reiser vi første uka i juni så nå håper vi på litt sommer :)

Om du ikke er 21 vil du ikke få kjøpt drinker noe sted ute. Du kan også få problem med å komme inn enkelte steder om de har aldersgrense- men om alkohol ikke er så viktig tror jeg dere likevel vil kose dere masse.

 

Anbefalrr som "alle andre" middag på Buddakan. Og shopping på Woodbury commons Outlet. Pga at kursen er så dårlig er det lite å spare på å shoppe i vanlige butikker syns jeg. Det går buss til Woodbury, eller du kan  betale litt mer for ett selskap som henter deg på hotellet og slipper deg v der igjem etterpå. Kjekt med alle posene ;) det kostet litt ekstra men var verdt det.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under 21 år er ikke et stort problem, det finnes også steder for personer under 21 år :) Noen restuaranter er strengere enn andre, og vil ikke servere alkohol på bordet hvis noen er under 21, men det skulle vel ikke være noe problem tror jeg :) Jeg var 21 da jeg flytta til NYC, og husker jeg ble spurt om legitimasjon noen steder da mannen skulle ha seg en øl, men det er jo lenge siden nå, så ting kan ha endra seg eller bare at jeg så enormt tvilsom ut :P 

De fleste jeg kjenner har syntes 5-7 dager har vært passe, det koster jo litt på hotell tross alt så 10 dager kan fort bli dyrt. Hotwire kan anbefales, man får ofte gode priser der, men vær kritisk til antall stjerner. Bør velge minimum 3, for det er generelt dårlig standard i New York. 

April kan være litt kjølig/surt, litt regn og kaldt.. Men New York er en fin by for det :) Veldig mye å gjøre :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Setter stor pris på erfaringer og tips :) Da tenker jeg det blir 7 dager og mtp reisedager blir det jo i praksis 5 dager. Fant fly hvor vi kommer frem midt på dag første dagen og reiser sent siste dag, så kanskje vi får noe ut av reisedagene også. Vi kunne kommet enda tidligere første dagen, men da er det bare en time på å bytte fly på Heathrow - føler det kan bli litt knapt med tid? Kan også velge mellom flyplassene JFK og Newark, men flygningene til JFK passer bedre sånn sett. Reiser med British Airways. Hotell var veldig dyrt ja, og kjenner jeg er litt skeptisk til de billigste variantene. Har snust litt på secretescapes, men vet ikke hvor seriøst det er. Værmessig var det nok litt sånn jeg så for meg - tenkte å pakke kåpe og skjerf. Woodbury må også sjekkes ut! Det blir som sagt litt shopping på oss :) 

Anonymkode: f7531...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo flere dager, jo bedre spør du meg :D Sist jeg var der var jeg der i 10 dager, og skulle gjerne vært der enda lenger. April er forresten en veldig fin måned mtp. vær og temperatur :)

Anonymkode: 07e22...90d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
1 time siden, AnonymBruker skrev:

 Har snust litt på secretescapes, men vet ikke hvor seriøst det er. 

Anonymkode: f7531...4c6

Jeg har brukt secretescapes et par ganger i England (kun for hotell, jeg har ikke prøvd pakketurene deres), og det fungerte helt fint. Men jeg har lest på internett at det er mange som har vært uheldige av forskjellige grunner. Man kan oppleve at bestillingen avlyses eller at hotellet faktisk ikke har rom osv, men det gjelder for alle rabattsider som f.eks. Hotwire, Priceline osv. osv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er jo forsåvidt enig i at jo flere dager jo bedre - jeg er ennå ikke lei etter 3000 dager, men det er jo noe med kostnaden også, men er dere flere som kan dele rom så kan det være verdt å se på flere dager :) Veldig mange hotell i NYC har double/double, dvs 2 dobbeltsenger på et rom, så da kan man jo være 4 på rommet.. 

Airbnb vil jeg ikke foreslå, siden det faktisk ikke er lov å leie ut leilighet for mindre enn 30 dager i NYC på grunn av boligsituasjonen. Jeg har hørt om folk som har kommet til NY og ikke fått leilighet fordi utleier har blitt avslørt. Så det kan jo være noe å være obs på hvis man vurderer privat leie. 

Hvilket område og prisklasse ser dere i? :)

P.S: Hadde ikke turt flybytte på bare en time på Heathrow :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Hu i byen skrev:

Jeg er jo forsåvidt enig i at jo flere dager jo bedre - jeg er ennå ikke lei etter 3000 dager, men det er jo noe med kostnaden også, men er dere flere som kan dele rom så kan det være verdt å se på flere dager :) Veldig mange hotell i NYC har double/double, dvs 2 dobbeltsenger på et rom, så da kan man jo være 4 på rommet.. 

Airbnb vil jeg ikke foreslå, siden det faktisk ikke er lov å leie ut leilighet for mindre enn 30 dager i NYC på grunn av boligsituasjonen. Jeg har hørt om folk som har kommet til NY og ikke fått leilighet fordi utleier har blitt avslørt. Så det kan jo være noe å være obs på hvis man vurderer privat leie. 

Hvilket område og prisklasse ser dere i? :)

P.S: Hadde ikke turt flybytte på bare en time på Heathrow :)

Hehe, nei føler selv det blir alt for liten tid. Liker å ha god tid på flyplasser. :sjenert: Vi vil gjerne ha noe sentralt på Manhattan og det vi til nå har sett på har hatt en rompris til ca. 10´000-15´000 for 6 netter. Men det hadde jo selvfølgelig vært kjekt å komme over et fint tilbud også - så lenge det ikke går utover standard/sikkerhet. Derav tittingen på secretescapes. Så bra det var noen med positive erfaringer med de - har selv sett noen negative meldinger på siden deres så ble naturlig nok litt skeptisk. Ellers har jeg også sett litt på booking.com/hotels.com. Angående områder så hadde det vært greit å bo litt sentralt i hvert fall. Noen sier at det er slitsomt å bo på feks. Times Square. Jeg vet ikke hvilke av områdene som er best sånn sett av Chelsea, Nedre Central Park, Times Square, Midtown, nedre del av Upper East/West Side... Er det noen steder du kanskje vil anbefale mer enn andre? Eller noen flere vi kanskje burde vurdere? :) 

Masse tusen takk for tilbakemeldinger og erfaringer dere! Jeg setter så mye pris på det. Jeg tror nok vi lander på 7 dager mtp økonomi og tid. Selv om jeg skulle ønske jeg hadde mer tid :) Får se på den positive siden, at det da blir litt større shoppingbudsjett. Hihi. :yvonne:

Anonymkode: f7531...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på jentetur i september 2015. Vi var der i en uke som føltes litt lite til slutt da vi ikke fikk gjort alle tingene vi hadde på ønskelisten. Da var vi heller ikke å shoppet nesten noen ting. Brukte max en halv dag på shopping. Vi bodde i leilighet helt oppe på Upper Westside. Herlig å komme seg bort fra Time Square, samtidig som det ikke var så mange minuttene med metroen for å komme seg rundt. Viktigste rådet er å ha med seg pass hele tiden som legitimasjon. Vi fikk problemer med at de ikke godtok førerkort,  selv om det var opplagt at vi hadde passert 21 med god margin. Ha også nok penger med. Vær forberedt på norske priser pluss litt til på mat og drikke!

Angående Heathrow vil jeg ha minimum 1.5 time mellomlanding. Vi hadde 1 time på vei hjem og det var så vidt vi rakk det. Pass og sikkerhetskontrollen er et mareritt i tillegg til store avstander.

Vi hadde en fantastisk tur og jeg reiser gjerne tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Times Square kan bli litt slitsomt, det er uansett lett å komme seg rundt på Manhattan, så det spiller ikke så stor rolle hvor man bor sånn sett. De fleste blir litt lei av Times Square, det blir been there done that :) Soho-området - West Village pleier å være det dyreste. Jeg ville prøvd å skaffe meg noe mellom 35th og 20th street, det er sånn ca midt på, mange hotell der pleier å være sånn greit kompromiss mellom beliggenhet, standard og pris. Ellers er det en del hoteller på Upper West og Upper East som ikke er så ille i pris, som er i forholdvis rolige områder :) Alle de områdene som du nevener er forholdvis sentrale, Midtown er jo et ganske vidt begrep da, og det er ikke slik at Soho eller det sør på Manhattan er usentralt :)

Sjekk Secret Escapes.. Jeg bestilte engang rom gjennom Amoma.com, fordi hotellet påstod de ikke hadde flere rom på siden deres og jeg skulle reise sammen med noen (etterslenger).. Så begynte jeg å google og fant masse skrekkhistorier om svindel og folk som hadde stått uten rom, så jeg sendte melding til hotellet og spurte om de hadde fått bookingen, og det kunne de bekrefte, selv om jeg hadde booket gjennom tredjepartside :) Ente med at jeg fikk billigere og bedre rom enn de andre og personlig hilsen og gave på rommet siden jeg hadde hatt mailkontakt :P 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Vi endte tilslutt på et firestjerners hotell på Upper West side. Det så bra ut mtp. standard, beliggenhet og pris sammenlignet med andre. Så nå gleder vi oss veldig :)  Så kjekt at du fikk sånn velkomst! Vi tenkte også å sende mail for bekreftelse av opphold i tillegg til noen praktiske spørsmål. Vi leker litt med tanken å ta litt sånn "kjendis" sightseeing, se gata til Carrie og litt sånn. Det kunne jo vært litt artig. Også ta de turistbussene kanskje :P 

Anonymkode: f7531...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...