Gå til innhold

Hun sier hun er frisk. Men er det vanlig å lyve etter man har vært innlagt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter at man har vært innlagt på psykiatrisk avdeling (sjukehus) i 2-3 måneder, også kommer man ut og forteller til venner at man er frisk igjen nå, kan dette stemme? 

Er det vanlig at de som er innlagt "lyger" om at det er frisk igjen?  Har ei venninne som jeg ikke stoler helt på.

Anonymkode: 1f429...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan stemme ja. Og det kan og være at hun ikke stoler på deg.

Anonymkode: 2a3df...95f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Jeg bruker å være rimelig frisk når jeg kommer ut. Det er utrolig hva man får til med riktige medisiner og riktig behandling. Jeg håper ikke vennene mine tror jeg lyver om dette!

Anonymkode: e7129...0dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Hvilken betydning har det om hun er heeeelt frisk, eller «frisk nok til å være utskrevet, men ikke 100% kurert», egentlig? Det er jo ikke akkurat smittsomt det hun har vært innlagt for. 

Når man har en sykdom, psykisk eller fysisk, som er mer eller mindre kronisk, kan man bli temmelig lei av å svare på spørsmål om man er helt frisk nå o.l. (Som kreftsyk med masse ettervirkninger av behandling kan jeg i alle fall relatere til akkurat det. Jada, jeg har ikke lenger den aktuelle kreftsykdommen, men nei, jeg er på ingen måte frisk igjen. Slik kan det også være med andre diagnoser.) 

Endret av Margit Spat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er masse diagnoser. Hvorfor skulle hun lyve om sånt? Hun har vel innsett at du ikke er særlig smat. 

Hadde du google,  så hadde du sett at folk kan bli friske raskt.

Tror du folk lyver når de kommer ut fra annet sykehus også?

Anonymkode: dabb3...fbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer vel litt an på hvilken diagnose vedkommende har? Og hvor lenge hun har vært syk.

Mange som lever med psykisk sykdom går inn og ut av gode perioder, og det er derfor vanskelig å "friskmelde" dem helt i den forstand. 

Jeg tror ikke venninna di har noe intensjon om å lyve til deg, men det er godt mulig hun er i en bedre periode nå som hun nettopp har vært til behandling.

 

Og ja, det kan også være at hun er fullt og helt friskmeldt :)

Anonymkode: 3f594...6c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan hende at hun er relativt frisk eller i en god periode. Eller ikke orker mas.

Anonymkode: 6f12f...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan stemme ja. Og det kan og være at hun ikke stoler på deg.

Anonymkode: 2a3df...95f

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette kommer vel litt an på hvilken diagnose vedkommende har? Og hvor lenge hun har vært syk.

Mange som lever med psykisk sykdom går inn og ut av gode perioder, og det er derfor vanskelig å "friskmelde" dem helt i den forstand. 

Jeg tror ikke venninna di har noe intensjon om å lyve til deg, men det er godt mulig hun er i en bedre periode nå som hun nettopp har vært til behandling.

 

Og ja, det kan også være at hun er fullt og helt friskmeldt :)

Anonymkode: 3f594...6c2

Diagnosen er dypt deprimert + hørt stemmer. 

Jeg har IKKE spurt henne noe om hykdommen, jeg legger meg ikke oppi det, når jeg snakker med personen så er det om andre ting.  

Jeg har aldri spurt henne om noe, det er hun selv som forteller meg alt.

-ts

Anonymkode: 1f429...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan stemme ja. Og det kan og være at hun ikke stoler på deg.

Anonymkode: 2a3df...95f

Det er ikke viktig for meg om hun stoler på meg eller ikke. 

Jeg forteller ikke så mye uansett, men hun forteller meg mye. 

-ts

Anonymkode: 1f429...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...