Gå til innhold

Bestevenninne død


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Idag er det en uke siden. Min aller beste venn døde for en uke siden. Begravelsen fant sted i dag, og det har vært den værste uka i mitt liv! Ho ble bare 21 år.. Hva forventes det av meg videre? Når skal jeg begynne på skolen igjen? Er selvfølgelig et støtteapparat på skolen, men akkurat nå klarer jeg ikke tanken på skole osv. Hvor lenge kan jeg være borte og har folk forståelse for det?? Har så mange ting jeg lurer på..

Anonymkode: 08f5c...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kondolerer, så alt for tidlig å dø så ung.

Jeg vil anbefale å gå på skolen så fort som mulig, men det er individuelt. Lykke til, klemmer til deg!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer..:troest:.Er det høyskole/universitet du går på? Der er det vel regler for obligatorisk oppmøte du må forholde deg til? Hvis du ikke er sykmeldt da?

Endret av mummu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff - stor klem til deg! Det er aldri lett å miste nære venner, og spesielt ikke når du er så ung. Vil likevel anbefale deg å gå på skolen, og heller involverer lærere, venner eller evt. støtteapparat i sorgen din i forhold til det du har gått gjennom. Snakk gjerne med familien din.

Var venninnen din også elev ved skolen, tror jeg det er ekstra godt å få snakke med lærer, andre venner etc. Kanskje det er laget et opplegg for det.

Husk at ingen sorg er lik, og at den sorgen du føler er reell og noe du må for bearbeide på din måte. Det er din sorg, og du har lov å føle det du føler!! Ikke glem det!! Ikke hør på negative kommentarer her, vi vet ikke hvor nær du var denne venninnen. For alt vi vet, kan du ha vokst opp med henne (så dere som bare MÅ komme med idiotkommentarer; prøv å tenke dere LITT om...... sukk) I din alder, kan det være ekstra tøft å miste en venninne, da det ofte er de som er deg  nærmest akkurat i perioden som ungdom og tidlig voksen. Kondolerer så mye, og håper du finner ut av det! Alt blir lettere, men vanskelig å fokusere på akkurat nå <3 Husk - Bruk venner og familie! Og ta gjerne kontakt med hennes familie etterhvert! De setter garantert pris på det etterhvert som tomheten og virkeligheten melder seg :(

Endret av Tiara07
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mistet min bestevenninne for 1 og et halvt år siden. Det gjør fremdeles vondt, og jeg savner henne hver dag. Jeg gikk på universitetet så kunne ikke ta meg fri fra det obligatoriske, jeg tror jeg hadde hatt godt av å være hjemme et par uker etter dødsfallet, men vi er alle forskjellige. Du må kjenne på hva som er best for deg.

Anonymkode: 1f30a...a89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
18 minutter siden, Maritav skrev:

Kan jeg spørre, hva skjedde? Jeg mistet min bestevenninne for 3 uker siden og kan relatere meg veldig.

Hva har det med saken å gjøre egentlig? Så lenge hun ikke nevner hva dødsårsaken er i sin starttråd, ønsker hun kanskje heller ikke å si hva som skjedde. Det er jo ikke relevant. Hun ber bare om tips og råd. 

Hadde jeg vært denne personen som startet denne tråden og ble spurt om dødsårsak, hadde jeg blitt forbanna. Det 

Anonymkode: 3d560...7b8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maritav
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har det med saken å gjøre egentlig? Så lenge hun ikke nevner hva dødsårsaken er i sin starttråd, ønsker hun kanskje heller ikke å si hva som skjedde. Det er jo ikke relevant. Hun ber bare om tips og råd. 

Hadde jeg vært denne personen som startet denne tråden og ble spurt om dødsårsak, hadde jeg blitt forbanna. Det 

Anonymkode: 3d560...7b8

TS trenger selvfølgelig ikke svare om h*n ikke har lyst til det? Jeg bare lurte fordi det ble skrevet at h*n satt igjen med så mange spørsmål, noe jeg også gjør. Som sagt, mistet min bestevenninne bare en uke før TS så tenkte kanskje å prate litt om det som er vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har det med saken å gjøre egentlig? Så lenge hun ikke nevner hva dødsårsaken er i sin starttråd, ønsker hun kanskje heller ikke å si hva som skjedde. Det er jo ikke relevant. Hun ber bare om tips og råd. 

Hadde jeg vært denne personen som startet denne tråden og ble spurt om dødsårsak, hadde jeg blitt forbanna. Det 

Anonymkode: 3d560...7b8

Det er ganske stor forskjell på å miste noen i en ulykke, etter lang tids sykdom eller gjennom selvmord. Derfor kan det være relevant å vite fordi råd om bearbeiding av sorg vil variere ut fra situasjon.

Jeg synes det er helt greit å spørre på en ok måte. TS behøver ikke å svare. Om ikke TS blir forbannet, synes jeg heller ikke at noen andre behøver å hisse seg opp på hennes vegne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kondolerer på det meste. Jeg også mistet min bestevenninne, og hun også ble bare 21 år. Det er noe av det verste jeg har opplevd, og jeg har opplevd et stort antall dødsfall i nærkretsen min, så jeg vet hvor ille det er.

Selv var jeg borte fra skole en ukes tid etter begravelsen, deretter gikk jeg de dagene jeg følte jeg orket det. Det hendte at jeg dro tidligere hjem også. Tenk på deg selv og ikke på hva andre vil tenke. Det virket som de aller fleste hadde forståelse for det i min situasjon, så antar det samme gjelder din - men det kommer jo såklart an på personene rundt deg også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg må bare kondolere så mye! 

Kan ikke forestille meg dette helt. Men noe sier meg at en bit av meg hadde blitt borte hvis bestevenninna mi gikk bort; mange minner, kjærlighet, latter, glede, sorger - hun er jo en så stor del av meg og den jeg har blitt. Så det hadde tatt tid for meg å komme over noe sånt, innvendig.

Men hold ut ts, få all den hjelpen og støtten du kan få av gode mennesker rundt deg. 

Anonymkode: e2bfc...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...