Gå til innhold

Sjef som omtaler sine ansatte i Facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Haha, han høres ut som det ultimate facebook troll.

Anonymkode: 6d470...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan konkret gjør man det hvis man ikke har "grupper"i utgangspunktet? 

Hva om man i utgangspunktet bare "liker" og "poster" uten grupper og begrensninger (alle kontakter ser alt) -men vil putte denne ene til "begrenset": hvordan gjøres det? 

Anonymkode: e3b02...669

Gå inn på den personens vegg og klikk der bildet viser, så velger du å legge den personen til gruppen begrenset.

5f1b5dce5cbc4b4691e67a10478d8ea6.png

Anonymkode: 36c46...08d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alltid føre var og blokkerer alle nyansatte, før de begynner på jobb. Så kollegaene mine "vet" at jeg er en av de sære som ikke har Facebook, inkl sjefen. Men jeg har en egen face-konto i forbindelse med jobben som alle kollegaene kan legge meg til. Og har innsikt i deres familier og venner og disse blokkerer jeg også på min private. Det sparer meg for bryderi senere. 

Bare ett lite tips til dere som ikke vil ha sjefen eller kollegaer på Facebook😊

Anonymkode: 0e9a2...db8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎17‎.‎01‎.‎2017 den 18.51, AnonymBruker skrev:

Er det innenfor for en leder (på lavere) nivå å godta FB forespørsler fra ansatte? 

Anonymkode: 131e5...721

Jeg har valgt å  ikke legge til mine ansatte som FB venner. Jeg er gjerne venner med de som jeg ikke har et lederansvar for, og når de slutter. Men så lenge jeg er sjefen deres synes jeg det er mest ryddig å ikke være venn på FB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To av de jeg jobbet med la alle til-untatt meg.

;)

Anonymkode: 6457a...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er alltid føre var og blokkerer alle nyansatte, før de begynner på jobb. Så kollegaene mine "vet" at jeg er en av de sære som ikke har Facebook, inkl sjefen. Men jeg har en egen face-konto i forbindelse med jobben som alle kollegaene kan legge meg til. Og har innsikt i deres familier og venner og disse blokkerer jeg også på min private. Det sparer meg for bryderi senere. 

Bare ett lite tips til dere som ikke vil ha sjefen eller kollegaer på Facebook😊

Anonymkode: 0e9a2...db8

Tåpelig og dessuten imot Facebook sine regler.

Anonymkode: 36c46...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Carrot skrev:

Hvordan reagerer vedkommende han viste til da? 

Tenker du på når sjefen postet til sine "flere tusen" venner at hans ansatte hadde gjort "dit og datt"? Kun noen ytterst få Liket det han postet. 

Anonymkode: e3b02...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Siri_H skrev:

Jeg har valgt å  ikke legge til mine ansatte som FB venner. Jeg er gjerne venner med de som jeg ikke har et lederansvar for, og når de slutter. Men så lenge jeg er sjefen deres synes jeg det er mest ryddig å ikke være venn på FB.

Enig.Det synes jeg var voksent og profesjonelt av deg. 

Anonymkode: e3b02...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gå inn på den personens vegg og klikk der bildet viser, så velger du å legge den personen til gruppen begrenset.

5f1b5dce5cbc4b4691e67a10478d8ea6.png

Anonymkode: 36c46...08d

Takk! :)

Anonymkode: e3b02...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gå inn på den personens vegg og klikk der bildet viser, så velger du å legge den personen til gruppen begrenset.

5f1b5dce5cbc4b4691e67a10478d8ea6.png

Anonymkode: 36c46...08d

Jeg hadde innstillinger på engelsk. Da vil sjefen ikke se hva jeg Liker og poster? Pleier ikke å merke av grupper for hvem som skal se at jeg tagger noen eller poster et bilde på min vegg. Da han er på Restrictet/begrenset så vil han ikke se noe aktivitet? Men hvis han går inn på siden min vil han vel se siste nytt der uansett? Er uansett ganske stille der...

 

Anonymkode: e3b02...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde slettet han fra fb!!

Anonymkode: e9c77...2d2

Da vil han jo lure veldig...der ham jo hele tiden hver dag. Først ble vi kontakter da han spurte - også plutselig skal han bli slettet? Det vil jo bli oppfattet merkelig. 

Anonymkode: e3b02...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da vil han jo lure veldig...der ham jo hele tiden hver dag. Først ble vi kontakter da han spurte - også plutselig skal han bli slettet? Det vil jo bli oppfattet merkelig. 

Anonymkode: e3b02...669

La han lure.. Ingen plikt å må ha sjefen sin på fb. Jeg har ikke min. Har ikke arbeidskollegaene heller. Skiller mellom privat og jobb.

Anonymkode: e9c77...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde innstillinger på engelsk. Da vil sjefen ikke se hva jeg Liker og poster? Pleier ikke å merke av grupper for hvem som skal se at jeg tagger noen eller poster et bilde på min vegg. Da han er på Restrictet/begrenset så vil han ikke se noe aktivitet? Men hvis han går inn på siden min vil han vel se siste nytt der uansett? Er uansett ganske stille der...

 

Anonymkode: e3b02...669

Finnes et fantastisk gode hjelpesider på Facebook.

https://www.facebook.com/help/206571136073851?helpref=faq_content

Anonymkode: 36c46...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at denne type aktivitet fra sjefen ikke er OK. Men jeg her litt forundret over viktigheten av å skille mellom jobb og privat og absolutt ikke ha kollegaer på Facebook. Jeg har flere av mine kollegaer, inkludert en leder (hun som la meg til) og ser ikke noe problem i det. 

Men hadde lederen derimot startet med slike ting som i tråden hadde jeg selvsagt satt han til begrenset tilgang 😊

Anonymkode: 0b17b...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...