Gå til innhold

"Nylige" erfaringer med Malaga?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sitter å ser på sydenturer til sommeren, og sliter mildt sagt  med å finne ut hvor vi vil. Kom over Malaga, som virker som en super plass for oss med både shopping og strand, samt relativt billig.
Noen steder står det at Malaga er en kjempefin plass med fine strender, bra uteliv, billig mat og drikke og alt det. Andre skriver at det er en skitten by, at det er relativt dyrt både for mat og drikke og anbefaler folk å ikke reise dit, så jeg blir litt forvirret. Lurer på om noen har erfaringer? Og da ikke fra typ 2008, helst..... Eventuelt andre plasser å anbefale! Vi er 22 og 23 år, og kanskje to stk til på samme alder blir med. Damen vil ha shopping og strender og varme, mens mannen vil ha litt action, mulighet for å dra ut på kveldene og vannscooter og litt sånn. Er forresten ikke interessert i å betale 30k for hotell, i tillegg til at maten og drikken skal være tilnærmet norske priser på restauranter.

Anonymkode: 2e50d...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Linaria

Var der sommeren 2014. Synes det er helt fint der, fant billig overnatting og brukte ikke alt for mye på mat. Synes ikke byen er spesielt skitten i forhold til andre europeiske storbyer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan linker man til andre tråder? Uansett, det var en tråd her om Malaga i fjor høst med litt tips. Det er en flott by!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Benalmadena i fjor (utenfor Malaga) og var storfornøyd. Fantastisk ferie. 

Anonymkode: ffb88...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her! Blir bare mer og mer sikker på at valget faller på Malaga, så tusen takk for svar :-) Eneste jeg lurer på da er prisnivået på mat, drikke og taxi? 

Anonymkode: 2e50d...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa

Taxi er rimelig! Husker ikke avstandene, men fra flyplassen på natt med taxi til hotellet som var midt i byen, kom det seg på ca 30 euro tror jeg. Til buss-stasjonen ca 6 euro. Flyplassen på Malaga er fantastisk, rett utenfor står det folk som finner en taxi til deg. 

Maten er veldig rimelig i forhold til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malaga er en herlig by som jeg anbefaler på det varmeste! Det går bane (tog) mellom Fuengirola og Malaga som er lettvint å ta. Den stopper bl.a. på flyplassen.  Ellers er sentrum ganske kompakt, så om man bor sentralt slipper man taxi. Vi har også leid syker; det er flotte sykkelstier i hele byen. Synes faktisk Malaga er en ganske så ren by, sett i forhold til f.eks. Torrevieja. 

Anonymkode: b8f6c...8ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spania, spania, spania -eg er en som ikke skjønner hvorfor ikke folk fra Norge drar til Portugal i stedet, spesielt på sommeren. Mye finere folk, mer avslappet og bedre musikk, bedre uteliv, sørover har de fantastiske strender, mye-mye billigere.

Malaga er...helt greit. Høy luftforurensning, helt ok uteliv (om du ikke drar på et sted for å se flamenco så er livemusikken/jam-sessions ganske dårlige greier..), forferdelig mye turister, forholdsvis dyrt. Mange fine gateartister da, men de finner du i alle byer på denne tiden av året. Som for Spania generelt er gamlebyen ganske fin, men da ville jeg heller dratt til f.eks Granada for å se. Surfing/dykking vet jeg lite om i Malaga, men vet at det finnes -der som i alle andre byer med strand rundt middelhavet.

Anonymkode: e4497...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der for et par år siden, men ikke så mange dager. Shoppingmulighetene er ok, det er butikker i selve sentrum (nær stranden om dere bor på hotell der) eller så finnes det større sentre litt utenfor. Husker ikke navnet på senteret jeg var på, men det var et bra kjøpesenter. 

Malaga ligger jo heller ikke så langt unna mange andre og mindre spanske byer. Så dere har jo et hav av muligheter, feks ta en dagstur eller ta noen overnattinger et annet sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spania, spania, spania -eg er en som ikke skjønner hvorfor ikke folk fra Norge drar til Portugal i stedet, spesielt på sommeren. Mye finere folk, mer avslappet og bedre musikk, bedre uteliv, sørover har de fantastiske strender, mye-mye billigere.

Malaga er...helt greit. Høy luftforurensning, helt ok uteliv (om du ikke drar på et sted for å se flamenco så er livemusikken/jam-sessions ganske dårlige greier..), forferdelig mye turister, forholdsvis dyrt. Mange fine gateartister da, men de finner du i alle byer på denne tiden av året. Som for Spania generelt er gamlebyen ganske fin, men da ville jeg heller dratt til f.eks Granada for å se. Surfing/dykking vet jeg lite om i Malaga, men vet at det finnes -der som i alle andre byer med strand rundt middelhavet.

Anonymkode: e4497...88f

Det er jo mulig DU synes Portugal har bedre musikk, folk, uteliv etc., men det betyr ikke at det er noe fasit. 

Jeg har vært i Málaga mange ganger og synes byen er nydelig. Kjempekoselig gamleby for eksempel, og lett å komme seg rundt om man vil oppleve litt mer av Spania. Go for it :)

Anonymkode: e8c29...f33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2017 den 17.39, AnonymBruker skrev:

Spania, spania, spania -eg er en som ikke skjønner hvorfor ikke folk fra Norge drar til Portugal i stedet, spesielt på sommeren. Mye finere folk, mer avslappet og bedre musikk, bedre uteliv, sørover har de fantastiske strender, mye-mye billigere.

Malaga er...helt greit. Høy luftforurensning, helt ok uteliv (om du ikke drar på et sted for å se flamenco så er livemusikken/jam-sessions ganske dårlige greier..), forferdelig mye turister, forholdsvis dyrt. Mange fine gateartister da, men de finner du i alle byer på denne tiden av året. Som for Spania generelt er gamlebyen ganske fin, men da ville jeg heller dratt til f.eks Granada for å se. Surfing/dykking vet jeg lite om i Malaga, men vet at det finnes -der som i alle andre byer med strand rundt middelhavet.

Anonymkode: e4497...88f

fordi  maten er kjip og vannet er kaldt?

 

Malaga er veldig fint. Jeg var der om vinteren, så skal ikke uttale meg om strendene, men god mat og relativt rimelig. Pen by :) 

Anonymkode: a7dad...4bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linaria

Vær litt forsiktig med taxier der forresten. Vi ble svindla i en taxi. Ikke noe big deal, men han sa det kosta 10 euro, og vi ga ham to femmere, også plutselig kom han etter oss og sa han bare hadde fått én femmer. Vi VET at vi ga ham to, men det var ikke noe å krangle om.Det er vel en sånn ting man på passe seg for de fleste steder i verden. Ellers er taxi ganske billig der, så det er helt greit å ta rundt omkring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo mulig DU synes Portugal har bedre musikk, folk, uteliv etc., men det betyr ikke at det er noe fasit. 

Jeg har vært i Málaga mange ganger og synes byen er nydelig. Kjempekoselig gamleby for eksempel, og lett å komme seg rundt om man vil oppleve litt mer av Spania. Go for it :)

Anonymkode: e8c29...f33

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

fordi  maten er kjip og vannet er kaldt?

 

Malaga er veldig fint. Jeg var der om vinteren, så skal ikke uttale meg om strendene, men god mat og relativt rimelig. Pen by :) 

Anonymkode: a7dad...4bf

Ehm, jeg skrev bare min mening, akkurat som dere gjorde -og deres mening er vel ikke noe mer en "fasit" enn min? Det er jo bare personlige erfaringer vi snakker ut i fram ikke noe å reagere spesielt på.:P Dere kan vel heller tenke at det er bedre for Ts at hun får svar fra flere enn bare "enstemmig vedtatt" og "udelt positiv", det er ikke så enkelt for en så stor by å få til, -og det gir Ts muligheter for refleksjon i stedet for ren massesuggesjon tenker nå jeg.

Og når jeg nevnte musikken så handler det om at jeg med mine personlige erfaringer føler at vanlige jam sessions i malaga holder et ganske lavt nivå, og de meningene har jeg fordi jeg aktivt oppsøker slike steder og levende musikk generelt når jeg reiser. I Malaga opplever jeg fryktelig høy bakgrunnsmusikk, og lite fokus på selve den levende musikken, og flere steder med typisk "popmusikere" som synger på dårlig engelsk. Men jeg nevnte at gatemusikken er ganske bra, og flamencoen -og med det så kunne jeg jo f.eks sagt at jazz miljøet er ganske stort der også, og at det var folk fra jazz-miljøet blant annet som kjempet for at det skulle bli lov å spille på gata uten å måtte registrere seg for lisens og betale for det. De fikk endret loven i fjor og nå har de 20 (eller om det var 25) spotter rundt om i byen (mest gamlebyen) som bystyret har godkjent for gatemusikk uten lisens, og det er et kjempestort fremskritt for en såpass stor og mye besøkt by. Skulle dog ønske de kunne gjort noe mer med den "elva", og jobbe mer med luftforurensingen som virkelig er ille midt i sentrum (de gjør de også, er flere bilgater som har blitt gjort om til gågater, og det samme skjer i Portugal flere steder f.eks), de to tingene er mine to største negative ting med sentrum..

Anonymkode: e4497...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VI har vært i Malaga flere ganger de siste årene, og jeg synes det er blitt finere og finere der. Det virker som det er investert ganske mye i oppgradering av byen, og spesielt havneområdet er blitt veldig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Málaga er en av mine favorittbyer, så jeg har ikke mye negativt å si om byen. Elsker gamlebyen, havneområdet, som ble pusset opp og modernisert for noen år siden, og maten og drikken. Jeg bodde midt i sentrum av Málaga for noen år siden, og synes det var et helt magisk sted å bo. I tillegg så er hele regionen fullstappet av rik historie og kultur, så jeg har blitt skikkelig bergtatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...