Gå til innhold

Kan vel ikke være gravid??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette høres sikkert veldig tåpelig ut, men er nødt til å høre om andre har erfart det samme.

Etter ubeskyttet samleie og glemt p pille (for ca 2 måneder siden) har jeg tatt 2 graviditetstester som har vært negative og har hatt menstrasjon (går dog på p piller så ikke ekte mens). Så jeg burde jo i teorien absolutt ikke være gravid.

MEN: jeg har alle symptomene! Merket det først ved at brystene vokser en god del og er ømme. Har vært mer sliten enn vanlig. Og har gått opp i vekt uten at jeg har forandret livsstil... Men er spesielt bekymret for at brystene er ømme og vokser mye. (opplever aldri dette ellers i syklus. Er 28 år og vært stabile i størrelsen i mange år)

Kan jeg virkelig være gravid selvom testene sier at jeg ikke er det? Noen som har opplevd det selv?? Har sett på tidligere tråder at en del har opplevd å ha mensen selv om de er gravide feks...

 

Anonymkode: f490b...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge siden er det du tok test? Ventet du til du skulle hatt mensen? 
Hvis du f.eks skulle vært 2 mnd på vei, skulle en test vært soleklar positiv. Er den negativ er du altså IKKE gravid (med mindre prevensjonen har sviktet, veldig nylig). 

De symptomene du nevner er langt fra alle symptomene man kan ha på en graviditet, og det kan være symptomer på andre ting. F.eks hormonforstyrrelser, mensen i gjære, kreft. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke bekymre deg for kreft nå iallfall da, mange har uregelmessig mens også. Min veninne hopper noen ganger over 3 måneder uten å gjøre det med vilje, ikke no farlig

Anonymkode: 94b06...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en tur til legen, så får du bekreftet eller utelukket både graviditet eller om det skulle være noe annet feil. 

Anonymkode: cb609...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette høres sikkert veldig tåpelig ut, men er nødt til å høre om andre har erfart det samme.

Etter ubeskyttet samleie og glemt p pille (for ca 2 måneder siden) har jeg tatt 2 graviditetstester som har vært negative og har hatt menstrasjon (går dog på p piller så ikke ekte mens). Så jeg burde jo i teorien absolutt ikke være gravid.

MEN: jeg har alle symptomene! Merket det først ved at brystene vokser en god del og er ømme. Har vært mer sliten enn vanlig. Og har gått opp i vekt uten at jeg har forandret livsstil... Men er spesielt bekymret for at brystene er ømme og vokser mye. (opplever aldri dette ellers i syklus. Er 28 år og vært stabile i størrelsen i mange år)

Kan jeg virkelig være gravid selvom testene sier at jeg ikke er det? Noen som har opplevd det selv?? Har sett på tidligere tråder at en del har opplevd å ha mensen selv om de er gravide feks...

 

Anonymkode: f490b...14d

Mennesket er et underlig vesen. Dersom du har fått for deg at du er gravid så kommer du til å se "tegn" på det stadig vekk. Helt normalt, og det betyr ikke annet enn at hjernen er ekstremt enkel å lure. Vektoppgang? Normalt i tilknytning til jul. Du har nemlig den siste måneden byttet livsstil, sammen med resten av landet. Bryster? Det ER normalt at de endrer fasong med alderen, så trolig er det så enkelt at bh-ene din ikke lengre sitter rett og de er hovne av feil/manglende støtte. Eller av vektoppgang. Hadde du ikke hatt ubeskyttet sex så ville tanken på gravid ikke falt deg inn med desse symptomene.

 

Uansett: er du urolig og det er krise om du er gravid og det går mer enn 12 uker: kom deg til legen.

Anonymkode: dc7cb...162

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan være symptomer på kreft

Anonymkode: 97111...422

Kreft hvor?

Anonymkode: f490b...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Aamu skrev:

Hvor lenge siden er det du tok test? Ventet du til du skulle hatt mensen? 
Hvis du f.eks skulle vært 2 mnd på vei, skulle en test vært soleklar positiv. Er den negativ er du altså IKKE gravid (med mindre prevensjonen har sviktet, veldig nylig). 

De symptomene du nevner er langt fra alle symptomene man kan ha på en graviditet, og det kan være symptomer på andre ting. F.eks hormonforstyrrelser, mensen i gjære, kreft. 

Tok en 2 uker etter samleie (mensen var en uke etter samleie, og hadde blødning med liten). Tok test nr 2 etter 1 måned. Hormonforstyrrelser og mensen føles ikke som grunner da jeg har gått på samme p piller i 10 år og aldri hatt noen problemer der. 

Skal ta en ny test igjen denne uka for å se. 

Men det jeg kanskje egentlig lurer på er om testene fra apoteket kan vise feil og at det derfor kan være lurt å dra på legen. Men ønsker jo selvsagt ikke å dra på legen hvis disse testene er helt sikre- da er det jo tydeligvis noe annet på gjære.. 

Anonymkode: f490b...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mennesket er et underlig vesen. Dersom du har fått for deg at du er gravid så kommer du til å se "tegn" på det stadig vekk. Helt normalt, og det betyr ikke annet enn at hjernen er ekstremt enkel å lure. Vektoppgang? Normalt i tilknytning til jul. Du har nemlig den siste måneden byttet livsstil, sammen med resten av landet. Bryster? Det ER normalt at de endrer fasong med alderen, så trolig er det så enkelt at bh-ene din ikke lengre sitter rett og de er hovne av feil/manglende støtte. Eller av vektoppgang. Hadde du ikke hatt ubeskyttet sex så ville tanken på gravid ikke falt deg inn med desse symptomene.

 

Uansett: er du urolig og det er krise om du er gravid og det går mer enn 12 uker: kom deg til legen.

Anonymkode: dc7cb...162

Føler ikke at vektoppgangen er stor nok til at den forklarer hvor mye brystene vokser (vokser  uproporsjonalt  mye), men jo kanskje... Uansett takk for svar- kan godt være at brystene bare endrer seg pga aldren. 

Anonymkode: f490b...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok en 2 uker etter samleie (mensen var en uke etter samleie, og hadde blødning med liten). Tok test nr 2 etter 1 måned. Hormonforstyrrelser og mensen føles ikke som grunner da jeg har gått på samme p piller i 10 år og aldri hatt noen problemer der. 

Skal ta en ny test igjen denne uka for å se. 

Men det jeg kanskje egentlig lurer på er om testene fra apoteket kan vise feil og at det derfor kan være lurt å dra på legen. Men ønsker jo selvsagt ikke å dra på legen hvis disse testene er helt sikre- da er det jo tydeligvis noe annet på gjære.. 

Anonymkode: f490b...14d

Testene på apoteket er bedre enn dem de bruker på urin hos legen som regel. Men legen kan ta hcg på blodprøve, som er det mest nøyaktige. 

Jeg ville testet på ny. Selv. Ikke pga vektoppgangen som kan skyldes hva som helst, men fordi brystene vokser. Noe som er hormonelt betinget og kan skyldes graviditet. 

Anonymkode: 7945c...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Ja, du er garantert gravid!

 

 Det er sikkert tvillinger...

Anonymkode: c650c...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her:

Tatt enda en test som var negativ- så da utelukker jeg graviditet.

Tror kanskje jeg har funnet ut årsaken til symptomene og tenkte jeg skulle nevne det for andre som kan være i samme situasjon.. Jeg har i det siste spist en del soyabønner (aldri hatt dette i dietten min før)-- og soya skal visst ha en en østrogenlignende effekt har jeg lest. Har ikke spist soya på en uke nå og symptomene er borte..

Noen andre som har opplevd denne effekten av soya? :klo:

Anonymkode: f490b...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...