Gå til innhold

Bali i februar:-)


Prebs

Anbefalte innlegg

Skudd i blinde her, men reiser til Bali i februar og lurte på om der er noen her inne som holder til der nede, evt har noen venner der som jeg kunne fått noen råd og vink over hva man bør oppleve på Bali. Er en snill og pratsom kar som kommer overens med de fleste foruten mennesker av veldig trangsynt og negative karakter!!! Yoga er allerede krysset av på listen, men kunne tenke meg litt mer innspill fra noen som sitter på litt kunnskap over dette spennende reisemålet:-)

Bare 15 dager igjen;-)......

Takker på forhånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ubud! Vakker by  

Meld deg på tur til vulkanfjell. Stå opp på natta, stek egg på vulkansk varme og få med soloppgang på fjellet. Lyset i Indonesia er helt fantastisk! 

Dykking eller surfing. 

Dra på kaffeplantasjene og få med deg templer. Særlig det største Besakih. 

Drikk masse kaffe. Kaffen der er nyyydelig!

 

Anonymkode: c3047...628

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ubud! Vakker by  

Meld deg på tur til vulkanfjell. Stå opp på natta, stek egg på vulkansk varme og få med soloppgang på fjellet. Lyset i Indonesia er helt fantastisk! 

Dykking eller surfing. 

Dra på kaffeplantasjene og få med deg templer. Særlig det største Besakih. 

Drikk masse kaffe. Kaffen der er nyyydelig!

 

Anonymkode: c3047...628

Takker så meget AB... Skal sjekke ut noen av tipsene dine... Drikker ikke kaffe, men kansje det er på tide å begynne nå I en alder av 34:-p

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Prebs skrev:

Takker så meget AB... Skal sjekke ut noen av tipsene dine... Drikker ikke kaffe, men kansje det er på tide å begynne nå I en alder av 34:-p

 

Da er det nå eller aldri. Liker du ikke kaffen der, så kan du bare glemme det resten av livet. Men nå er jeg kaffeelsker på min hals, da. 

Hvis du er vill og gal av deg og liker utfordringer kan du leie scooter. Trafikken er tett-tett-tett-tett og trafikkregler er ikke til for å følges. 

Kjenner jeg ble litt misunnelig nå. Men ha en god tur og kos deg! :-)

Anonymkode: c3047...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er det nå eller aldri. Liker du ikke kaffen der, så kan du bare glemme det resten av livet. Men nå er jeg kaffeelsker på min hals, da. 

Hvis du er vill og gal av deg og liker utfordringer kan du leie scooter. Trafikken er tett-tett-tett-tett og trafikkregler er ikke til for å følges. 

Kjenner jeg ble litt misunnelig nå. Men ha en god tur og kos deg! :-)

Anonymkode: c3047...628

Jeg tar heller sjangsen ang Kaffien contra å bevege meg ut på 2 hjul i trafikken der nede. Det eneste jeg har lovet min kjære mor er å sende noen meldinger undervei og å IKKE leie scooter der nede og det tenker jeg å holde!!!! Har selv motorsykkel så er godt vandt med å ferdes på to hjul men det er ikke verdt risikoen i mine øyne....Tar heller taxi og bruker penger på det enn å sette meg på en scooer der nede. Brorparten av turister som skader seg på Bali gjør nettopp det på en slik farkost....

Takker (igjen) for tipset... Har du noen anbefalinger ang Yoga??? Skal forøvrig bo i Canggu så det er jo ikke akkurat midt i "lysløypen"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoga gjør du bl.a i Ubud. Eat, pray and love. :-)  Husker noe som het Yoga Barn i alle fall. Men prøvde ikke yoga selv. Er også en park med aper der. Litt moro selv om jrg ikke er superfan av aper. Og så har du balinesisk dans. Spesielt og kult, men så liker jeg å se på dans også. :-)

Lurt å holde seg til taxi. Kjenner ikke Canggu, jeg var ikke der. Lyset i Indonesia er heeeeeeelt fantastisk! Solnedgangene... bare wow! 

Anonymkode: c3047...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen tips i tillegg til de du allerede har fått :)

 

  • Besøk noen flotte templer, f eks Uluwatu eller Tana Lot. Vi tok en dagstur fra Seminyak til Uluwatu som inkluderte bil med sjåfør, stopp for å smake den besømte luwak kaffen samt stopp på middag på vei hjem igjen på en kjent bukt/strand. Dropp sistnevnte middagsstopp, det er en turistfelle.
  • hvis du er i Ubud, sjekk ut monkey forest.
  • i Seminyak, heng på stranden rundt solnedgang og rett etter. Vakkert, stemning og live musikk på stranden
  • ta en dag på Potatohead beach club i Seminyak hvis du liker slikt. Drinker og mat er overpriset, men én dag kan man jo tillate seg.. kom tidlig (rett etter at de åpner) hvis du vil ha OK plass
  • Har du 3-4 dager til overs og vil oppleve paradis på jord, ta en tur til en av Gili Islands (går båt dit fra Bali). Helt rolige og stille øyer, ingen biler. Litt mer livat på Trawagan enn Air. Om kvelden settes barbecuen frem, og du velger hva du vil ha, kanskje en av de fargerike fiskene du snorklet med tidligere på dagen? Og se solnedgangen, virkelig den vakreste av de vakreste.. 

God tur :) 

Anonymkode: 498be...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i Indonesia nå på backpackingtur!

har vært på Bali i 10 dager hvor vi drev med surfing og møtte veldig mange andre backpackere. Vi startet på et hostell ved Legian rett nedenfor Denpasar men forflyttet oss videre til Canggu. Det er jeg VELDIG glad for! Likte meg ikke så godt på det første stedet, med veldig masete selgere. Canggu er et roligere sted og menneskene er fantastisk hyggelige, fikk et mye bedre inntrykk av Bali da.

Det eneste minuset på denne siden av Bali er at vannet er fylt med søppel som kommer fra Java. Lokalbefolkningen er veldig oppgitt over dette, og det er tydeligvis noe som foregår i januar, vet ikke hvordan det er i Februar.  

Nå er jeg på Gili Trawangan, en liten øy med bare hester og sykler til trafikk. Strendene er kjempefine og idylliske men det er mye koraller så er ikke over alt det er like bra å bade. Anbefaler likevel en tur hit for å se kulturen her. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...