Gå til innhold

MÅ en baby på 5.mnd ha leggerutine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Baby er fem mnd...jeg ville ikke hevet et øyenbryn. Dette er mye enklere å styre med om noen mnd, når baby selv får rutiner, som dere kan følge, og deretter være med på å styre.

Ingen av mine hadde  rutiner ved den alderen - hver dag og uke var ulik. Ved ett og toårsalderen sov begge syv til syv, hver natt. Du er ikke fortapt om ikke rutinene kommer inn ila. de neste fire mnd liksom...

Endret av duplexx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som min unge på 4 mnd.  Til dere som sier at man skal holde ungene våkne etter kl 17, hvordan gjør man det ? Ser for meg at det blir hylskriking frem til leggetid da. 😕

Anonymkode: a98e0...a50

Nei, ikke om man gjør ting gradvis over mange uker. En viss fuzzy overgang må man forvente, men det finnes en mellomting mellom aldri og asap.

Anonymkode: 38d89...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Nei

Gidder aldri å styre med det før de er rundt 10mnd

Med unntak av h*n med kolikk så har de alle da sovd fra ca 21 til 10 med formiddagslur fra 14-1630 frem til korrigeringer når det er bh tid ( 2 1/2 - 3 år)

Forøvrig er leggetid rutiner særs viktige

De fleste barn starter i bhg før de er 2,5-3 år, så det er en fordel å starte før 10 mnd. Min erfaring er at det tok veldig lang tid å justere sakte men sikkert. 

Anonymkode: 38d89...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste barn starter i bhg før de er 2,5-3 år, så det er en fordel å starte før 10 mnd. Min erfaring er at det tok veldig lang tid å justere sakte men sikkert. 

Anonymkode: 38d89...3e6

Vet at i dag begynner de fleste før.

Har barn i alderen 22 år til 11mnd så har merket denne overgangen til at flere og flere tar de tideligere i bh, selv om vi tviholder på det gamle inntil forskning viser oss feil. 

Når det kommer til å endre rutinene så er det gjort på 1-2 uker her i huset (fra å stå opp kl 10 til å stå opp kl 06:30) så vil ikke si at det er så lange tiden. Vi justerer da på formiddagshvilene og slik at de samkjøres med bh's

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så mange som tror at babyen ikke vil ha rutine før senere? Hvorfor vente til man har et problem med å begynne å finne løsninger. Her kjørte vi på med rutiner fra tidlig av. Kanskje det ikke hadde effekt fra starten men babyene våre har hatt god tid på å vende seg til hvordan ting fungerer, og det er faktisk ikke sånn at babyer ikke ønsker å sove! Vi skrudde av tv og dimmet lysene og koste og var rolige med babyene våre fra 1800 fra de var 2 mnd. Nå er de snart 6 mnd og de sovner 1830 hver kveld og har gjort det snart i 3 mnd, uten å klage. Sover hele natta gjør de også! Dessuten har vi faste tidspunkt for måltider og dupper på dagtid! De elsker forutsigbarhet og rutiner! Er aldri overtrøtte og grinete! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...