Gå til innhold

Skal hudfarge og utseende definere hva som er norsk og ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at du bekreftet nettopp det de beskriver og snakker om. 

Anonymkode: ce1e5...fcf

Du bygger deg en stråmann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, kjøttkaker skrev:

Hva i alle dager mener du med dette? At norske verdier og holdninger er konforme,og det skal innvandrere lære seg? Ok, jeg ler. 

Dette er eksempler på norske verdier og holdninger. Du etterlyste dette. Konforme land har generelt veldig lite konflikter og indre uro fordi folk er mer opptatt av stabilitet og å ikke fornærme og folk setter ofte sin egen personlige irritasjon til side for gruppen som helhet. Konforme land er også gjennomgående ærlige land hvor folk har stor grad av tillit til hverandre. Du kan le og kalle det idiotisk alt du ønsker, eller du kan fremstille det som norsk naivitet og noe man må bli kvitt, men faktum er at det FINNES norske verdier og holdninger. Så er det opp til deg å vurdere om holdningene som tas med fra ulike land er bedre enn de norske, men husk på at nordmenn har skapt et godt samfunn basert på disse verdiene, så du bør være forsiktig med å avvise dette.

Anonymkode: b79af...7d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Norske  er jo ikke svarte i huden.  I Chad og Eritrea er man ikke hvite. 

Pigmentene er slik på grunn av hvor sterk sola er på begge de stedene, og hvordan mensket har tilpasset seg dette i tusenvis av år. Isbjørner kommer fra Nordpolen, og pingviner fra sørpolen osv. Selv om det er en andre generasjons isbjørn i en dyrehage i Kairo. Så er den jo ikke akkurat egyptisk?

Anonymkode: 814eb...0cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så himla viktig å være norsk uansett? Verden er full av mennesker som er født i et land og bor i et annet. Min vietnamesiske venninne som bor i Paris er like fullt fra Vietnam, og sliter ikke med det. 

Er det fordi de skammer seg over sitt opphav? Eller er det bare noe som må klages over?

Anonymkode: 3c515...8b3

Jeg er helt enig med deg. Jeg mener også at dette er mediaskapt egentlig. Medier som VG tar frem enkelthendeler og enkeltuttalelser og ønsker å gi inntrykk av at "hverdagsrasisme" er et samfunnsproblem.

Det snakkes om at Listhaug skaper rasisme. Spør du meg så er det norske medier som skaper rasisme ved å være over gjennomsnittet opphengt i etnisitet. Det de fremlegger er også bare bagateller. De aller fleste mennesker går gjennom livet med ubehagelig spørsmål om hvem de er. Kler du deg annerledes, vil du bli lagt merke til, og en eller annen drittsekk vil muligens kommentere det. Dette skjer uavhengig av hudfarge og etnisitet. 

Anonymkode: ed79b...a91

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er eksempler på norske verdier og holdninger. Du etterlyste dette. Konforme land har generelt veldig lite konflikter og indre uro fordi folk er mer opptatt av stabilitet og å ikke fornærme og folk setter ofte sin egen personlige irritasjon til side for gruppen som helhet. Konforme land er også gjennomgående ærlige land hvor folk har stor grad av tillit til hverandre. Du kan le og kalle det idiotisk alt du ønsker, eller du kan fremstille det som norsk naivitet og noe man må bli kvitt, men faktum er at det FINNES norske verdier og holdninger. Så er det opp til deg å vurdere om holdningene som tas med fra ulike land er bedre enn de norske, men husk på at nordmenn har skapt et godt samfunn basert på disse verdiene, så du bør være forsiktig med å avvise dette.

Hæ?? Dette er jo en sosial kode, ikke alle nordmenn som er slik heller. Å være konform handler ikke om en norsk verdi. Så når alle snakker om å ta vare på de norske verdiene mener du at man har tillit til hverandre? Og tillit går vel flere veier? Vet ikke om du skjønner dette helt selv jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsker meg en ny avis. Den hadde jeg gladelig betalt penger for. Jeg er litt sulteforet på papir-avis hvor de ikke bedriver følelsestull og annet tull. Er noe spesielt med papiraviser, fremfor nettbrett, osv.

Er den tiden virkelig over? :(

Anonymkode: bb6c1...f9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det snakkes om at Listhaug skaper rasisme. Spør du meg så er det norske medier som skaper rasisme ved å være over gjennomsnittet opphengt i etnisitet. Det de fremlegger er også bare bagateller. De aller fleste mennesker går gjennom livet med ubehagelig spørsmål om hvem de er. Kler du deg annerledes, vil du bli lagt merke til, og en eller annen drittsekk vil muligens kommentere det. Dette skjer uavhengig av hudfarge og etnisitet. 

Anonymkode: ed79b...a91

Er som narkotikamisbruk, og hvis man påpeker at man vil gjøre noe med narkotikamisbruk så blir hetsen rettet mot personen som vil gjøre noe med rusproblematikken. Er egentlig helt merkelig. Tullete er det og.

Anonymkode: bb6c1...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, kjøttkaker skrev:
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er eksempler på norske verdier og holdninger. Du etterlyste dette. Konforme land har generelt veldig lite konflikter og indre uro fordi folk er mer opptatt av stabilitet og å ikke fornærme og folk setter ofte sin egen personlige irritasjon til side for gruppen som helhet. Konforme land er også gjennomgående ærlige land hvor folk har stor grad av tillit til hverandre. Du kan le og kalle det idiotisk alt du ønsker, eller du kan fremstille det som norsk naivitet og noe man må bli kvitt, men faktum er at det FINNES norske verdier og holdninger. Så er det opp til deg å vurdere om holdningene som tas med fra ulike land er bedre enn de norske, men husk på at nordmenn har skapt et godt samfunn basert på disse verdiene, så du bør være forsiktig med å avvise dette.

Hæ?? Dette er jo en sosial kode, ikke alle nordmenn som er slik heller. Å være konform handler ikke om en norsk verdi. Så når alle snakker om å ta vare på de norske verdiene mener du at man har tillit til hverandre? Og tillit går vel flere veier? Vet ikke om du skjønner dette helt selv jeg. 

Vi snakker om holdninger og verdier. Selvsagt er konformitet en holdning. Det virker ikke som om du forstår at i Norge har man holdninger og verdier som skiller seg fra andre kulturer og land. Betyr det at samtlige nordmenn er slik? Selvsagt ikke, men på gruppenivå så er det slik og dette har enorm betydning for et samfunn. Du motbeviser jo ingenting av det jeg sier.

Anonymkode: b79af...7d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være norsk statsborger betyr ikke at man er norsk. Selvfølgelig vil utseende, etnisk tilhørighet, verdier og holdninger alltid skille dem fra nordmenn. Jeg har bodd her halvparten av mitt liv, men kan aldri i livet kalle meg for norsk. Jeg har europeisk utseende, norsk statsborgerskap, men blir fornærmet hvis folk kaller meg for norsk eller nordmann for det er ikke korrekt. En godt integrert utlending er mer presis. Slutt å være så jævla politisk korrekte, kjære nordmenn!

 

De adopterte som har vokst opp i norske familier - de er en separat gruppe. De kjenner ikke annet enn sin norsk oppvekst og likevel vil deres utseende alltid avsløre deres ikke-norsk opphav og folk kommer alltid til å lure på om de er utlendinger, osv.

 

 

Anonymkode: 71e2a...c28

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi snakker om holdninger og verdier. Selvsagt er konformitet en holdning. Det virker ikke som om du forstår at i Norge har man holdninger og verdier som skiller seg fra andre kulturer og land. Betyr det at samtlige nordmenn er slik? Selvsagt ikke, men på gruppenivå så er det slik og dette har enorm betydning for et samfunn. Du motbeviser jo ingenting av det jeg sier.

Anonymkode: b79af...7d3

Du skriver at konformitet er en holdning nå plutselig? Du blander jo også tydeleigvis begrepene. Konformitet handler blant annet om at innbyggerne i et land har tillit til hverandre. Du skriver at innvandrere har en lang vei å gå når det gjelder verdier og holdninger i Norge. Men du motbeviser seg selv, for tillit skal jo gå flere veier? Skjønner du? Alle innbyggerne må jo vise tillit til hverandre, ikke bare den ene parten. . 

Og jo, jeg skjønner at Norge har sosiale koder og oppførsel og en kultur som er annerledes enn andre land. Men jeg har aldri skjønt hva som er norske verdier og holdninger - og der har heller aldri noen klart å gi meg et godt svar. 

Legger også ved hva noen har sagt om hva som er norsk verdi. Men aner meg at mange synes denne verdien ikke er så viktig når det gjelder de som ikke står de nærmest. Hvordanen  ligger vi nordmenn an når det gjelder dette ovenfor innvandrerne?

Så de to eksemplene jeg trakk frem her viser jo at også nordmenn har et ansvar for å ivareta våre holdninger og verdier ovenfor alle som bor her. Det som irriterer meg, er at mange bruker disse to ordene når de føler seg truet av noe fremmed og er redd for at "norske" skal forsvinne - men man får aldri noe klart svar på hva de mener. Føler heller ikke jeg har fått det nå. 

Du legger ansvaret over på innvandrerne når det gjelder holdninger og verdier, når dette viser seg OGSÅ må være noe som alle tar ansvar for(på enkelte punkter iallfall). 

Screenshot_2017-01-18-07-23-54.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, kjøttkaker skrev:

Du skriver at konformitet er en holdning nå plutselig? Du blander jo også tydeleigvis begrepene. Konformitet handler blant annet om at innbyggerne i et land har tillit til hverandre. Du skriver at innvandrere har en lang vei å gå når det gjelder verdier og holdninger i Norge. Men du motbeviser seg selv, for tillit skal jo gå flere veier? Skjønner du? Alle innbyggerne må jo vise tillit til hverandre, ikke bare den ene parten. . 

Tillit er noe som bygger seg opp over tid. Man bygger opp tillit fordi man har erfaring med at andre også er tillitsfulle. Det er gjort eksperimenter som viser dette. Mister du noe så er det stor sjanse for at en person forsøker å levere den tilbake til deg i Norge. Ikke tilfelle i svært mange andre land. Norge er i verdenstoppen i tillit. Land som innvandrere fra Midt-Østen kommer fra ligger elendig an. Man skal heller ikke gå langt fra Norge før man ser at andre land i Europa også har veldig lav tillit. Kall det gjerne at "nordmenn er de mest naive i verden". Men dette er faktisk kvaliteter som gjør at Norge har utviklet seg som det har gjort. Det samme er holdninger til autoriteter. Norge har en langt mer flatere lederstruktur i arbeidslivet enn andre kulturer. Vi importerer typisk autoritære kulturer til Norge, som krasjer med den mer demokratiske varianten vi kjenner i det norske arbeidslivet. 

Anonymkode: b79af...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tillit er noe som bygger seg opp over tid. Man bygger opp tillit fordi man har erfaring med at andre også er tillitsfulle. Det er gjort eksperimenter som viser dette. Mister du noe så er det stor sjanse for at en person forsøker å levere den tilbake til deg i Norge. Ikke tilfelle i svært mange andre land. Norge er i verdenstoppen i tillit. Land som innvandrere fra Midt-Østen kommer fra ligger elendig an. Man skal heller ikke gå langt fra Norge før man ser at andre land i Europa også har veldig lav tillit. Kall det gjerne at "nordmenn er de mest naive i verden". Men dette er faktisk kvaliteter som gjør at Norge har utviklet seg som det har gjort. Det samme er holdninger til autoriteter. Norge har en langt mer flatere lederstruktur i arbeidslivet enn andre kulturer. Vi importerer typisk autoritære kulturer til Norge, som krasjer med den mer demokratiske varianten vi kjenner i det norske arbeidslivet. 

Anonymkode: b79af...7d3

Nettopp. Helt enig. Derfor må de som allerede bor her bygge opp tilliten. Og det tar tid. Hjelper det på tilliten hvordan enkelte grupper i samfunnet cårt blir karakterisert? Der har (blant annet) ntegreringsministeren et stort ansvar.

Det tar tid for enkelte grupper innvandrere å venne seg til at vårt system er tillitsfullt og til å stole på, og der må vi også ta ansvar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, kjøttkaker skrev:

Nettopp. Helt enig. Derfor må de som allerede bor her bygge opp tilliten. Og det tar tid. Hjelper det på tilliten hvordan enkelte grupper i samfunnet cårt blir karakterisert? Der har (blant annet) ntegreringsministeren et stort ansvar.

Det tar tid for enkelte grupper innvandrere å venne seg til at vårt system er tillitsfullt og til å stole på, og der må vi også ta ansvar. 

Vi har hatt innvandring fra disse landene i 50 år nå. Når nordmenn ser at vår naivitet og tillitsfullhet blir utnyttet så svekker det tilliten i samfunnet som det har tatt århundrer å bygge opp. Selvsagt må man diskutere disse problemene som oppstår uten at noen skal bli hårsåre. Det er en av grunnene til at vi klarer å utvikle oss i Norge. 

Anonymkode: b79af...7d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har hatt innvandring fra disse landene i 50 år nå. Når nordmenn ser at vår naivitet og tillitsfullhet blir utnyttet så svekker det tilliten i samfunnet som det har tatt århundrer å bygge opp. Selvsagt må man diskutere disse problemene som oppstår uten at noen skal bli hårsåre. Det er en av grunnene til at vi klarer å utvikle oss i Norge. 

Anonymkode: b79af...7d3

Nå falt jeg av lasset. Var ikke dette jeg snakket om. Og hvor har tilliten blitt brutt? Hvilken naivitet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis det er slik at vi skal tilpasse oss må vi få et bedre oppsett enn toleranse, integrering og tomme ord.

Gi oss en tjukk bok om hvordan vi skal oppføre oss heller. Sort på hvitt.

Vage antydninger om hvordan vi skal oppføre oss gjør at herserne sitter med all makt.

Hvem hadde godtatt å bli behandlet av en lege som har fått hodet sitt fylt med diffuse ord, egne tolkninger eller tjukke bøker og veiledning/praksis på sin vei? Totalt meningsløst ... Leger som leker leger, for hvem? Seg selv? Er det noen funksjon i det? Blir ikke befolkningen bare syk av det med de enorme konsekvenser det medfører?

Hvis vi virkelig skal gå i gang med integreringsprosjektet krever jeg en tjukk og innholdsrik bok med klare og tydelige regler, samt tydelige definisjoner. Ikke folk som skal "fortelle" meg hva jeg skal gjøre eller hva jeg skal si eller mene.

Retards.

Anonymkode: bb6c1...f9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, kjøttkaker skrev:

Nettopp. Helt enig. Derfor må de som allerede bor her bygge opp tilliten. Og det tar tid. Hjelper det på tilliten hvordan enkelte grupper i samfunnet cårt blir karakterisert? Der har (blant annet) ntegreringsministeren et stort ansvar.

Det tar tid for enkelte grupper innvandrere å venne seg til at vårt system er tillitsfullt og til å stole på, og der må vi også ta ansvar. 

Tilliten vi hadde er omtrent på vei ut av døra. Ikke-eksisterende. Vi later som at den eksisterer. Den har blitt en illusjon.

Anonymkode: bb6c1...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tilliten tar for øvrig flere hundre år å bygge opp. Dumme mennesker.

Anonymkode: bb6c1...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den tilliten tar for øvrig flere hundre år å bygge opp. Dumme mennesker.

Anonymkode: bb6c1...f9e

Og et par generasjoner med uansvarlig innvandringspolitikk å ødelegge helt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...