Gå til innhold

Ny strømmåler avgir stråling?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Geirfuglen

Det skal selvfølgelig tas på alvor når man får psykiske helseproblemer av moderne installasjoner og oppfinnelser.

Slik har det alltid vært. Før i tiden trodde man for eksempel at man fikk skader av å bruke kulepenn i stedet for fjærpenn, eller av å kjøre tog siden det ristet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at jeg kan ikke ha noen slik måler i huset, jeg får hodepine av å bruke datamaskinene på det lokale biblioteket, blir lyssensitiv om jeg sitter i et rom med wifi der det er lysrør, har fått smerter i kroppen når jeg har prøvd å bruke wifi her hjemme (bruker kun kabel), og får prikking i hodet av bare å ha mobilen liggende for nær meg. Snakker jeg i mobil med mobilen intil øret får jeg hodepine. Så disse målerne kan de stikke opp i rævva for min del.

Anonymkode: 11ab9...8f5

Dette er psykisk sykdom, ikke noe fysisk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Geirfuglen skrev:

Det skal selvfølgelig tas på alvor når man får psykiske helseproblemer av moderne installasjoner og oppfinnelser.

Slik har det alltid vært. Før i tiden trodde man for eksempel at man fikk skader av å bruke kulepenn i stedet for fjærpenn, eller av å kjøre tog siden det ristet. 

 

9 timer siden, prt90 skrev:

Dette er jo psykiatri 

 

1 time siden, jabx skrev:

Dette er psykisk sykdom, ikke noe fysisk.

Får håpe dere aldri får plager av trådløse nett da.

Anonymkode: 11ab9...8f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2017 den 16.07, prt90 skrev:

Denne elektrikeren kan umulig være skikket til å utføre jobben sin.
Har han gjort endringer på det elektriske anlegget i hjemmet ditt? Hvis han har gjort det ville jeg ha fått dette sjekket opp av noen som vet hva de driver med. En prat med arbeidsgiveren til denne tullingen hadde nok også vært på sin plass.

Kanskje vi burde sjekke deg litt. Har vi midler til det?

Anonymkode: c773a...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Får håpe dere aldri får plager av trådløse nett da.

Anonymkode: 11ab9...8f5

Jeg får store plager når jeg holder på med noe og det trådløse nettverket tryner.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.1.2017 den 22.01, AnonymBruker skrev:

Vi fikk nettopp melding om at de kommer og bytter strømmåleren vår om et par uker, til en slik som leser av seg selv gjennom hele døgnet. Siden vi nettopp har byttet alle sikringene, har hatt elektriker her som nevnte dette for oss for kort tid siden. Han sa at han ikke ville ha de nye målerne inn i huset sitt på grunn av mer stråling. Vi tenkte at vi hadde god tid til å tenke over dette på, men plutselig er vi visst blant de første i år som skal få installert ny måler, og jeg finner ikke så mye informasjon om målerne og strålingen. Noen som har tanker?

Anonymkode: 0815f...599

Hva slags stråling skal dette liksom være snakk om?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Kim skrev:

Hva slags stråling skal dette liksom være snakk om?
 

Mobiltelefonstråling? Wifi-stråling?

Anonymkode: 11ab9...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mobiltelefonstråling? Wifi-stråling?

Anonymkode: 11ab9...8f5

Greit nok, men hvordan er dette farlig?
Forsket en god del på området og konklusjonene er at slik stråling ikke er farlig. Hele strålingsgreiene fra mobil, wifi osv har blitt en urban myth.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kim skrev:

Greit nok, men hvordan er dette farlig?
Forsket en god del på området og konklusjonene er at slik stråling ikke er farlig. Hele strålingsgreiene fra mobil, wifi osv har blitt en urban myth.
 

Haha, særlig, tro hva du vil da.

Anonymkode: 11ab9...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Får håpe dere aldri får plager av trådløse nett da.

Anonymkode: 11ab9...8f5

Det er faktisk en del av jobben min; å kunne regne på farlig og ufarlig stråling. Og det skal ekstremt mye til å komme opp i farlig stråling i eget hjem, så det er det ikke mulig å få fysiske helseproblemer av. Men som sagt mener jeg at psykiske helseproblemer også skal tas på alvor, så folk bør ikke tvinges til å få disse målerne installert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kim skrev:

Greit nok, men hvordan er dette farlig?
Forsket en god del på området og konklusjonene er at slik stråling ikke er farlig. Hele strålingsgreiene fra mobil, wifi osv har blitt en urban myth.
 

Og kilder til dette finner man her: http://tjomlid.com/2014/09/15/folkets-stralevern-gjor-folk-stralesyke/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Geirfuglen skrev:

Det er faktisk en del av jobben min; å kunne regne på farlig og ufarlig stråling. Og det skal ekstremt mye til å komme opp i farlig stråling i eget hjem, så det er det ikke mulig å få fysiske helseproblemer av. Men som sagt mener jeg at psykiske helseproblemer også skal tas på alvor, så folk bør ikke tvinges til å få disse målerne installert. 

Er det ikke slik da at de reglene for måling, verdier av måling og hva som er godkjent i Norge er høyere enn i flere andre europeiske land. Var meningsytring gjennom flere uker mellom meningmann og ledere og forskere i Stavanger Aftenblad for et lite år siden eller så. Ble ikke overbevist jeg, da alså land vi kan sammenligne oss med, tillater ikke så høye verdier som vi gjør, og har da lover og regler på mye lavere verdier. Jeg vet at Norge følger en felles EU standard eller noe, men greia er alså at den ordningen tillater for høye verdier. 

Stråling skal man gjøre en tanke om, uten at det er bevist, så er det jo ofte slik at det er høyere tilfeller av kreft hos de som bor veldig nær kraft/strømlinjer i lufta. Vi vet om en ulykke i Norges forsvar for mange år siden der hele besetningen på en ubåt fikk kreft, noe de kjempet mot den Norske stat i årevis om, men fikk tilslutt en innrømmelse om sannsynlighetsberegning og at det dermed måtte skyldes stråling på arbeidsplassen, alså ubåten.

Man skal ikke avvise folk som melder om plager når man f.eks bor rett ved en mobilmast. Hvor enn sterk og fantastisk kroppen vår er, så er den meget sårbar for stråling.

Anonymkode: acb0a...db1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Geirfuglen

Vi har absolutt trygge grenser for stråling her i Norge. Det vi er litt usikre, f.eks. ved en spesiell type varmekabler, så velger vi å være føre var. Det til tross for at det sannsynligvis ikke er skadelig. 

Kilde til ubåt-saken? Hva slags stråling var det? 

At kroppen vår er sårbar for stråling er selvsagt sant. Enkelte former for stråling, som UV-stråling, tar mange liv hvert år. Likevel bruker ikke folk solkrem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke slik da at de reglene for måling, verdier av måling og hva som er godkjent i Norge er høyere enn i flere andre europeiske land. Var meningsytring gjennom flere uker mellom meningmann og ledere og forskere i Stavanger Aftenblad for et lite år siden eller så. Ble ikke overbevist jeg, da alså land vi kan sammenligne oss med, tillater ikke så høye verdier som vi gjør, og har da lover og regler på mye lavere verdier. Jeg vet at Norge følger en felles EU standard eller noe, men greia er alså at den ordningen tillater for høye verdier. 

Stråling skal man gjøre en tanke om, uten at det er bevist, så er det jo ofte slik at det er høyere tilfeller av kreft hos de som bor veldig nær kraft/strømlinjer i lufta. Vi vet om en ulykke i Norges forsvar for mange år siden der hele besetningen på en ubåt fikk kreft, noe de kjempet mot den Norske stat i årevis om, men fikk tilslutt en innrømmelse om sannsynlighetsberegning og at det dermed måtte skyldes stråling på arbeidsplassen, alså ubåten.

Man skal ikke avvise folk som melder om plager når man f.eks bor rett ved en mobilmast. Hvor enn sterk og fantastisk kroppen vår er, så er den meget sårbar for stråling.

Anonymkode: acb0a...db1

Kroppen er nok sårbar for stråling, men psyken er mye mer sårbar for svada.

Grenseverdiene som er satt for EU følges også av Norge, og grenseverdiene justeres dersom det blir påvist stråleskade. Smartmålerne gir noe sånt som tusendeler av tillatt grenseverdi.

Anonymkode: 99cd4...a1a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at Norge følger en felles EU standard eller noe, men greia er alså at den ordningen tillater for høye verdier.

Anonymkode: acb0a...db1

I følge hvem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

34 minutter siden, jabx skrev:

I følge hvem?

Antageligvis Folkets Strålevern. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rosalie skrev:

 

1 time siden, jabx skrev:

I følge hvem?

Antageligvis Folkets Strålevern. 

 

For høye verdier i forhold til land som det er naturlig å sammenligne seg med selvsagt.

Jeg skjønner ikke dette behovet for å latterliggjøre, hva er problemet deres? Tror dere i ramme alvor at jeg får smerter i kroppen (som ellers aldri har noen som helst slags form for smerter i kroppen) når jeg er i nærheten av trådløse nett over tid, fordi jeg er psykisk syk? Tror dere jeg unngår wifi hjemme, noe som er mye mere praktisk enn ledninger, fordi jeg har en slags paranoia? Hvorfor slenger dere ut sånt dritt?

Er dere egentlig litt redde for at vi som er sensitive for dette har rett?

Anonymkode: 11ab9...8f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For høye verdier i forhold til land som det er naturlig å sammenligne seg med selvsagt.

Jeg skjønner ikke dette behovet for å latterliggjøre, hva er problemet deres? Tror dere i ramme alvor at jeg får smerter i kroppen (som ellers aldri har noen som helst slags form for smerter i kroppen) når jeg er i nærheten av trådløse nett over tid, fordi jeg er psykisk syk? Tror dere jeg unngår wifi hjemme, noe som er mye mere praktisk enn ledninger, fordi jeg har en slags paranoia? Hvorfor slenger dere ut sånt dritt?

Er dere egentlig litt redde for at vi som er sensitive for dette har rett?

Anonymkode: 11ab9...8f5

Dette er som å få enkelte personer til å bruke ull innerst når det er kaldt, men det skal ikke brukes fordi det klør! Men jeg fikk høre fra en person som sa dette, at drt klør, at det satt mest sannsynlig i hodet. Det samme blir det med det du hevder med dine "plager". Ingen som tror på deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For høye verdier i forhold til land som det er naturlig å sammenligne seg med selvsagt.

Jeg skjønner ikke dette behovet for å latterliggjøre, hva er problemet deres? Tror dere i ramme alvor at jeg får smerter i kroppen (som ellers aldri har noen som helst slags form for smerter i kroppen) når jeg er i nærheten av trådløse nett over tid, fordi jeg er psykisk syk? Tror dere jeg unngår wifi hjemme, noe som er mye mere praktisk enn ledninger, fordi jeg har en slags paranoia? Hvorfor slenger dere ut sånt dritt?

Er dere egentlig litt redde for at vi som er sensitive for dette har rett?

Anonymkode: 11ab9...8f5

Det er nocebo-effekten som slår inn når du føler at du blir syk.

Sitat

Nocebo er det motsatte av placebo. Ved placebo tror du at en behandling vil hjelpe, og dermed hjelper det faktisk. Ved nocebo tror du at noe vil skade deg, og da oppstår faktisk smertene. Nocebo er like effektiv som placebo

https://www.nrk.no/viten/nocebo-effekten-1.7596610

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...