Gå til innhold

Venner i voksen alder


Tiden

Anbefalte innlegg

Plutselig ble vi sittende alene sammen, venner begynte å flytte vekk for jobb, skole, kjærlighet osv og plutselig var det bare meg og samboeren. Vi har fortsatt masse kontakt med de som har flyttet vekk, men det er ikke så lett å droppe inn i døren for en kopp kaffe når de plutselig bor på andre siden av landet. Hvordan i all verden får vi venner i en voksen alder? 
Vi er ikke de som drar på fest så utrolig mye, hvor jeg arbeider er vi bare 2 stk så er ikke så mye kontakter å hente der heller og samboeren er privatist for øyeblikket, så hvor drar vi og hva gjør vi for å få venner i en voksen alder? 

Hos meg har alltid vennskap oppstått på skolen og utviklet seg der ifra. 
Savner virkelig noen å stikke innom i døren til å for å drikke litt kaffe, noen å gå tur med, noen å invitere på middag osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der høres ut som noen utrolige kjedelige vennskap. Sitte i en stol hos noen en time eller to for å drikke kaffe... Det genererer ikke venner i mitt hode. 

Så jeg hadde nok ikke endt opp som din venn. Slik er ikke min omgangskrets. Jeg er opptatt av å gjøre noe sammen med mine venner. Dra på turer osv. Jo flere turer og arrangementer jeg drar på. Jo flere venner drasser jeg på meg. Man møter mye folk slik. Så la oss si at 5% får jeg god kjemi grunnet samme interesser. I f.eks. musikk, jobb, hobbyer osv. De får jeg kontakt med senere på facebook osv. Så blir det gjerne slik at vi gjør noe sammen senere som begge har intr. av. Eller de blir en del av den gjengen som drar på turer. Konserter, arrangement osv. 

Filosofien min er at venner kommer ikke å oppsøker deg i sofaen. Du må opp i fra den og oppsøke folk. Regner med at dere kanskje har noen interesser hver for seg. Samt noen sammen? Da er det sikkert et lag eller forening i nærheten som driver med noe alla det. F.eks turistforeningen som arrangerer turer. Det er et lavterskel tilbud som alle kan bli med på. Ikke tro at du har en kortstokk med venner etter første turen. Men gi det litt tid. Etterhvert som du blir kjent med folk. Lærer du om hobbyene deres og om dere har en kjemi begge kan være tjent med å ta litt videre i et vennskapsforhold. Kanskje de også liker å sitte stille i en stol å drikke kaffe? Finnes sikkert noen som har denne felles interessen i masse lavterskeltilbud rundt dere. Dugnadsgjenger, Lions klubb, DNT, orientering, biljard, jegerkurs m.m.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det å drikke kaffe bare et eksempel, ønsker selvfølgelig alt det andre.. Men jo jeg savner å kunne ta døren innom en venn ta en kaffe å ha noen andre å prate med utenom samboeren min, betyr verken at jeg eller mine venner er kjedlige. Problemet er at jeg vet ikke hvordan jeg går frem eller hvor jeg skal oppsøke folk. Turistforeningen er forsåvidt en god ide. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Sånn er det med oss og. 
Mine venner flytte til andre byer for å studere - endte opp med å finne kjærligheten der - flyttet og fikk jobb på mannens bosted, og dertil blir det mest  kontakt på facebook.

Min mann er innflytter - og i voksen alder er det vanskelig å finne nye venner, særlig når man jobber så mye som han.

Så blir vi sittende der da - og savner venner vi kan grille med f.eks. 
Kanskje har dere også barn - så kan de leke sammen mens vi voksne skravler om løst og fast :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 10 måneder senere...

Leser litt rundt her, (ny bruker) og det som slår meg er at folk ikke oppgir sin alder. hvordan kan man forvente relevante svar, innlegg om man ikke vet den?

Forstår utmerket at man føler seg ensom i voksen alder, men hva ER voksen alder?  Selvsagt er en  eks 37 åring voksen, men for oss som er "skikkelig voksne" er det jo for en ungdom å regne. :) 

Selv ble jeg født på femtitallet og har venner i flere aldersgrupper, men selvsagt har man mest til felles med de som  er så noenlunde samme aldersklasse.

Og ja, jeg er også interessert i å komme i kontakt med nye mennesker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...