Gå til innhold

Hvem type smør/margarin på brødskiva?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Husker lærerinna mi på barneskolen sa at "jeg elsket smør på brødskiva, men nå kan jeg jo ikke spise det mer for det er usunt, så nå bruker jeg alltid plantemargarin". Ting har jo endret seg siden den gang, når er smør "in" igjen å bruke, og det er ikke regnet som usunt lenger, i hvert fall ikke ift. margarin.

Jeg bruker Bremykt, samboeren min sverger til Soft Flora, mens mine foreldre faktisk bruker Melange, altså vanlig Melange-margarin, bare at de har det i skapet i stedet for kjøleskapet så det skal være mykt. Mange varianter!

Hva bruker du/dere?

Anonymkode: 2f571...aa6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken type, ikke hvem type...
Og bortsett fra det, så synes jeg margarin smaker dritt og jeg bruker smør eller bremykt.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri margarin. Jeg vokste opp med en kostholdshysterisk mor som aldri noengang ga oss smør, rømme, helmelk, ekte majones eller fullfettprodukter. Det var himmelen å være hos mormor eller tante, som hadde ekte produkter. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bremykt eller setersmør. 

Margarin bruker jeg ikke i det hele tatt, meierismør eller olje til steking og baking. 

Prøver å unngå lettprodukter. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke hverken smør eller margarin. Ikke sønnen min heller, så vi har ikke noe sånt i kjøleskapet. Unødvendig, synes jeg. Tror mange spiser det bare av gammel vane. Vi spiser faktisk ikke brød heller, vi spiser rug-knekkebrød.

 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Million skrev:

Jeg bruker ikke hverken smør eller margarin. Ikke sønnen min heller, så vi har ikke noe sånt i kjøleskapet. Unødvendig, synes jeg. Tror mange spiser det bare av gammel vane. Vi spiser faktisk ikke brød heller, vi spiser rug-knekkebrød.

 

Bruker du ikke smør i matlaging heller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Million skrev:

Jeg bruker ikke hverken smør eller margarin. Ikke sønnen min heller, så vi har ikke noe sånt i kjøleskapet. Unødvendig, synes jeg. Tror mange spiser det bare av gammel vane. Vi spiser faktisk ikke brød heller, vi spiser rug-knekkebrød.

 

Vi spiser både smør, brød og knekkebrød. Fordidet er GODT! :)

Anonymkode: 287d8...654

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bremyk :P prøver mange forskjellige smørtyper til tider, gjerne den sunnere varianten. syns ekte smør smaker digg, men jeg tåler det dårlig. havner alltid tilbake på bremyk fordi det får frem smaken på alt annet så godt :D kan ikke skjønne de som bruker melange på brødskiva, det smaker høgg jo. 

Anonymkode: 638a1...052

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes (meieri)smør smaker stygt, så hvis jeg skal ha tørt pålegg på skiva eller noe der det er best å ha et lite lag under (som f.eks syltetøy) bruker jeg margarin, foretrekker soft flora. Som regel bruker jeg ikke noe, og hvis jeg bruker margarin er det smurt ekstremt tynt utover.

Liker smør i matlaging da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi spiser både smør, brød og knekkebrød. Fordidet er GODT! :)

Anonymkode: 287d8...654

Ikke sant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare Smør er smør.....
Bruker kun Tine Smør på brødskiva. Dersom jeg er steder der de ikke har det klarer jeg meg heller uten.
I matlaging bruker jeg melange i steking og smør til baking.
Syns ikke noe om disse kvasi-produktene som Soft, Bremykt og lignende. Ikke er det margarin og ikke er det smør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, tannfortunge skrev:

Bruker du ikke smør i matlaging heller?

I overskriften er spørsmålet ".....på brødskiva?" så det var det jeg svarte på.

Smør i matlaging bruker jeg, f.eks. i sauser og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Million skrev:

I overskriften er spørsmålet ".....på brødskiva?" så det var det jeg svarte på.

Smør i matlaging bruker jeg, f.eks. i sauser og slikt.

Ok, det var bare det at du skrev at du ikke hadde smør eller margarin i kjøleskapet. Jeg stusset bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, O.G. skrev:

Burde det ikke være Hvilken type smør/margarin på brødskiva?

Det er skremmende hvor mange som ikke greier å skrive den der riktig her inne på KG...! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Million skrev:

Det er skremmende hvor mange som ikke greier å skrive den der riktig her inne på KG...! 

Ja, det er jo helt sjukt når man må rette på voksne folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...