Gå til innhold

Dieselforbud i morgen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjelder dette bare Oslo sentrum? Altså innenfor ring 2? Eller gjelder dette alle kommunale veier i HELE Oslo? 

Anonymkode: f3e3d...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forbudet gjelder hele det kommunale veinettet. Det betyr at statlige veier som deler av ring 1 samt ring 3, E6, E18, RV4 Trondheimsveien, RV 163 Østre Aker vei, RV 190 Strømsveien, ikke er omfattet. Transport til og fra Oslos S, Vippetangen og Hjortneskaia vil fortsatt være mulig.

Anonymkode: 9e1ee...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder overalt. jeg kan feks fint kjøre på e6 ut av oslo, siden jeg jobber utenfor byen, men selv om jeg bor i utkanten kan jeg ikke kjøre TIL e6.

Men hvor strengt vil dette bli overholdt, egentlig? Vil det være kontroller?

Anonymkode: 92911...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk. Jeg skal til Oslo imorgen, vet dere om jeg kan kjøre Sinsen-Bjølsen? Har prøvd å finne informasjon, men er ikke så godt kjent der.

Anonymkode: 03005...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjelder overalt. jeg kan feks fint kjøre på e6 ut av oslo, siden jeg jobber utenfor byen, men selv om jeg bor i utkanten kan jeg ikke kjøre TIL e6.

Men hvor strengt vil dette bli overholdt, egentlig? Vil det være kontroller?

Anonymkode: 92911...659

Jeg parkerer ihvertfall både bilen og vedovnen i morgen. Det er folk som dør av så forurenset luft, og det vil ikke jeg ha på samvittigheten.

Anonymkode: 41754...28f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor lenge dette varer? Jeg skal til Oslo tidlig torsdagsmorgen og har legetime midt i Oslo sentrum. Jeg skulle bli kjørt av et familiemedlem som bor der. Hva skjer om det enda er forbud?

Anonymkode: 59fa0...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varer mest sannsynlig tirs og ons. Tors regner de med det skal være ok å kjøre igjen, men man får beskjed.

Anonymkode: 92911...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet hvor lenge dette varer? Jeg skal til Oslo tidlig torsdagsmorgen og har legetime midt i Oslo sentrum. Jeg skulle bli kjørt av et familiemedlem som bor der. Hva skjer om det enda er forbud?

Anonymkode: 59fa0...b19

Sjekk unntakene, står jo at legetime eller sykehusbesøk gir unntak. 

Anonymkode: 0eff7...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det varer mest sannsynlig tirs og ons. Tors regner de med det skal være ok å kjøre igjen, men man får beskjed.

Anonymkode: 92911...659

Jeg håper det! Takk :)

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sjekk unntakene, står jo at legetime eller sykehusbesøk gir unntak. 

Anonymkode: 0eff7...050

Slik jeg forstod det gjaldt det kun for ambulanser eller taxier som kjører pasienter? Jeg har et familiemedlem som skal kjøre meg så vet jo ikke om det er gyldig nok?

Anonymkode: 59fa0...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper det! Takk :)

Slik jeg forstod det gjaldt det kun for ambulanser eller taxier som kjører pasienter? Jeg har et familiemedlem som skal kjøre meg så vet jo ikke om det er gyldig nok?

Anonymkode: 59fa0...b19

Det eksisterer mer enn nok kollektivtrafikk i Oslo. Du overlever å ta det. 

Anonymkode: a8aaa...af0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det eksisterer mer enn nok kollektivtrafikk i Oslo. Du overlever å ta det. 

Anonymkode: a8aaa...af0

Jeg er syk og reiser fra et annet sted i Norge samme morgen. Jeg er ikke frisk nok til det.

 

Anonymkode: 59fa0...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er syk og reiser fra et annet sted i Norge samme morgen. Jeg er ikke frisk nok til det.

 

Anonymkode: 59fa0...b19

Ta taxi som går på bensin og søk refusjon med pasientreiser etterpå. Det finnes løsninger bare man er litt løsningsorientert. 

Anonymkode: a8aaa...af0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta taxi som går på bensin og søk refusjon med pasientreiser etterpå. Det finnes løsninger bare man er litt løsningsorientert. 

Anonymkode: a8aaa...af0

Jeg skulle i utgangspunktet bli kjørt av et familiemedlem. Jeg har ikke råd til taxi og det er neimen ikke sikkert at jeg får det dekket av pasientreiser.

 

Anonymkode: 59fa0...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...