Gå til innhold

Assisterende butikksjef


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I hvilken bransje tjener man best i timen på å  være en assisterende butikksjef? 

Vet at i Norgesgruppen / Kiwi er det ufattelig dårlig timebetalt (kanskje 10 kr forskjell på vanlig ansatt vs ass.butikksjef) og mye utbetalt overtid. 

Jeg kommer til å si opp i en salgslønn med fast og provisjon, fordi jeg vil ut av salgsbransjen og over til noe litt annet da gjerne med kun fastlønns-basis. 

 

Noen tips til hvilke andre stillinger jeg kan vurdere enn salgskonsulent? :)

Har en bachelor i markedsføringsledelse med logistikkledelse som fordypning. 

Anonymkode: 348f3...e5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du jobbet i butikk, da? Det pleier å være en fordel.

Anonymkode: 7072c...10b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I hvilken bransje tjener man best i timen på å  være en assisterende butikksjef? 

Vet at i Norgesgruppen / Kiwi er det ufattelig dårlig timebetalt (kanskje 10 kr forskjell på vanlig ansatt vs ass.butikksjef) og mye utbetalt overtid. 

Jeg kommer til å si opp i en salgslønn med fast og provisjon, fordi jeg vil ut av salgsbransjen og over til noe litt annet da gjerne med kun fastlønns-basis. 

 

Noen tips til hvilke andre stillinger jeg kan vurdere enn salgskonsulent? :)

Har en bachelor i markedsføringsledelse med logistikkledelse som fordypning. 

Anonymkode: 348f3...e5e

Jeg er ass i kiwi. Tjener rundt 40 kr mer enn en vanlig låseansvarlig, får også overtidsbetalt og tillegg helg og kveld. Har fastlønn på 32 500kr, pluss tillegg. 

Anonymkode: 8f558...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, av min totale arbeidserfaring har jeg jobba i ca 4 år hos ulike matvarebutikker som medarbeider. Men vil gjerne evt. jobbe en periode som ass.butikksjef i andre steder enn matvare og klesbutikker. Møbelkjeder, Optikere f.eks . 

Men er åpen for andre stillinger og som kan "aksepteres" med min bachelorgrad. 

Anonymkode: 348f3...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, av min totale arbeidserfaring har jeg jobba i ca 4 år hos ulike matvarebutikker som medarbeider. Men vil gjerne evt. jobbe en periode som ass.butikksjef i andre steder enn matvare og klesbutikker. Møbelkjeder, Optikere f.eks . 

Men er åpen for andre stillinger og som kan "aksepteres" med min bachelorgrad. 

Anonymkode: 348f3...e5e

 

Som en over her ser; 32 500, pluss tillegg i matbutikk. I kjeden jeg jobbet i var det 26 980 etter tillegg. 100% med tillegg, overtidsbetaling fikk jeg svært sjeldent, selv om jeg jobbet opp til 45t uka. Jernvare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, av min totale arbeidserfaring har jeg jobba i ca 4 år hos ulike matvarebutikker som medarbeider. Men vil gjerne evt. jobbe en periode som ass.butikksjef i andre steder enn matvare og klesbutikker. Møbelkjeder, Optikere f.eks . 

Men er åpen for andre stillinger og som kan "aksepteres" med min bachelorgrad. 

Anonymkode: 348f3...e5e

Du er litt artig, da. De fleste som blir butikksjefer begynner som vanlige medarbeider før de søker seg videre/blir forfremmet.

Anonymkode: 7072c...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er åpen for andre stillinger og som kan "aksepteres" med min bachelorgrad. 

 

:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du er litt artig, da. De fleste som blir butikksjefer begynner som vanlige medarbeider før de søker seg videre/blir forfremmet.

Anonymkode: 7072c...10b

Du er artig. Jeg sier jo at jeg har jobbet som medarbeider. Nå vil jeg søke videre. 

Anonymkode: 348f3...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du er artig. Jeg sier jo at jeg har jobbet som medarbeider. Nå vil jeg søke videre. 

Anonymkode: 348f3...e5e

Jeg brukte et halvt år på dette da jeg ble ansatt. Det er bare å kjøre på.

Merkelig at du aldri fikk mer ansvar da du jobbet som medarbeider i fire år? Hvis du ikke fikk det har du neppe potensiale til å bli butikksjef.

Anonymkode: 7072c...10b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte et halvt år på dette da jeg ble ansatt. Det er bare å kjøre på.

Merkelig at du aldri fikk mer ansvar da du jobbet som medarbeider i fire år? Hvis du ikke fikk det har du neppe potensiale til å bli butikksjef.

Anonymkode: 7072c...10b

Hvis du leser folks innlegg litt mer tydeligere så har jeg jobbet i ulike matvarebutikker, sikkert ikke lenge nok per sted til å kunne få nok ansvar . Ulike steder på kort tid skyldes butikker som har gått konkurs ect. Har ingenting  å gjøre om meg som potensiale til å bli det eller ei. 

 

Hold deg til rød tråd her, og heller svar på TS sitt spørsmål, eller så lar du være. 

Anonymkode: 348f3...e5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte et halvt år på dette da jeg ble ansatt. Det er bare å kjøre på.

Merkelig at du aldri fikk mer ansvar da du jobbet som medarbeider i fire år? Hvis du ikke fikk det har du neppe potensiale til å bli butikksjef.

Anonymkode: 7072c...10b

Herregud, jeg hater visse brukere på KG. Hvorfor er det alltid så mange surmagrede kommentarer her inne? TS spør om et helt legitimt spørsmål. Fatter ikke hvorfor folk har så mye glede av å skape sur stemning.

_______________

TS, jeg aner ikke hvilke bransjer som er bedre betalt enn andre. Jeg jobber selv som butikksjef i klesbutikk. Gikk fra medarbeider til assisterende til sjef. Assisterende og butikksjef tjener ca. 20 kroner mer i timen enn vanlige medarbeidere. Jeg har ikke fullført utdanninga mi, men du som leder ville fått en høyere timelønn med en bachelor ;) Jeg går tilbake til skolen til høsten kun for å tjene bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du leser folks innlegg litt mer tydeligere så har jeg jobbet i ulike matvarebutikker, sikkert ikke lenge nok per sted til å kunne få nok ansvar .

Tja, det tar jo bare noen måneder å bli skiftleder. Stusser på at TS ikke engang har vært det?

Anonymkode: 7072c...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tibbie skrev:

Herregud, jeg hater visse brukere på KG. Hvorfor er det alltid så mange surmagrede kommentarer her inne? TS spør om et helt legitimt spørsmål. Fatter ikke hvorfor folk har så mye glede av å skape sur stemning.

 

Det er bare så artig når folk mener de skal bli ledere fordi de har en fillebachelor.

De som blir ledere blir sett fordi de står på og får som regel mer ansvar ganske kjapt. TS må da ha hatt mulighet til å viseg seg frem i noen av butikkjobbene?

Anonymkode: 7072c...10b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venninna mi brukte 2 år på å bli daglig leder i en klesbutikk som er av en viss størrelse og i en eksklusiv kjede. Hun har ikke videregående men hun er et arbeidsjern som er flink med folk og rett og slett utrolig dyktig. Hun tar diverse kurs for å bli enda dyktigere i jobben.

Jeg tror de ser på personlighet før de ser på utdannelse fordi ledende stillinger i butikk krever mye når det gjelder å kunne jobbe med kunder, medarbeidere og grossister etc.

Anonymkode: 385bc...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare så artig når folk mener de skal bli ledere fordi de har en fillebachelor.

De som blir ledere blir sett fordi de står på og får som regel mer ansvar ganske kjapt. TS må da ha hatt mulighet til å viseg seg frem i noen av butikkjobbene?

Anonymkode: 7072c...10b

Det er vel ingen her som har sagt det?

TS har jobbet i forskjellige matvarebutikker fordelt på fire år. Synes du at det er logisk at hvis butikksjefen i butikken hun har vært i ett år slutter, så går jobben automatisk til henne?

Kiwi og der der kjedene har gjerne mer enn to ansatte. Om butikksjefen skulle slutte og de velger å ansette internt, så er det ikke en selvfølge at de går for jenta som har vært der et år eller to over de andre sju som har vært der mye lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det assisterende sjef, eller butikksjefens assistent? Er jo to helt forskjellige ting..

Anonymkode: 95565...feb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For et mas på ts. Mulighetene til å bli forfremmet kommer helt an på hvor hun har vært ansatt, både bransje og sted. Spesielt på mindre steder kan det være lite gjennomtrekk, slik at de yngre ikke kommer til. Dessuten finnes det ledere som helst vil beholde ansatte de er fornøyd med på et bestemt ansvarsområde, enten pga en eller annen kompetanse eller at det rett og slett er upopulære atbeidsoppgaver som det er vanskelig å få andre til å gjøre like bra.

Anonymkode: a39b0...9ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2017 den 19.48, AnonymBruker skrev:

Jeg er ass i kiwi. Tjener rundt 40 kr mer enn en vanlig låseansvarlig, får også overtidsbetalt og tillegg helg og kveld. Har fastlønn på 32 500kr, pluss tillegg. 

Anonymkode: 8f558...1f2

32.500 utbetalt?

Anonymkode: 827b7...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ass.butikksjef i en kjederestaurant. Har ca 32 000 før skatt, varierer litt fra mnd til mnd da jeg har timelønn. Har et vaktsjeftillegg på ti kroner på lønna mi, pluss kvelds- og helgetillegg. Fast 100%. Får også betalt ekstra for å holde uniformer rene, men det er ikke mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg nesten litt lurt når jeg leser hva dere andre med ass.butikksjef-stillinger tjener. Jeg fikk 169kr timen (før kveldstillegg) som ass.butikksjef da jeg jobbet i Coop. Med 80 prosent stilling utgjorde det knappe 23000 før skatt. Og jeg har en master i økonomi i bakgrunn. Skal sies at dette var i en liten butikk på et lite sted. Jeg hadde heller ikke erfaring fra butikkdrift før jeg starta der, men fikk høre at det var tariff. Stusselig :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...