Gå til innhold

Tips til innredning av hytte på fjellet; hva er din drømmehytte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal til å bygge hytte på fjellet, og jeg trenger hjelp til å planlegge alt fra farge på panel på veggen, møbler, lamper og pynt. Hva er din drømmehytte, og hva kunne du tenke deg av møbler, lamper, pynt, bilder osv? Legg gjerne ved bilder eller link til fine hytter....

 

Anonymkode: 01340...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal til å bygge hytte på fjellet, og jeg trenger hjelp til å planlegge alt fra farge på panel på veggen, møbler, lamper og pynt. Hva er din drømmehytte, og hva kunne du tenke deg av møbler, lamper, pynt, bilder osv? Legg gjerne ved bilder eller link til fine hytter....

 

Anonymkode: 01340...a61

finn.no og fritidsboliger er vel et sted å begynne i så fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hytte og den er tilnærmet drømmehytta, men kunne fint vært litt større og moderne :)

Det er en laftahytte med gress på taket :PMøblene innendørs går mye i tre, samt vi har diverse dekorasjoner som gamle oljelamper og ski som vi har fått av diverse slektninger. Ellers er det mye mykt saueskinn i sofa og på stoler.

Anonymkode: d27cd...5a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må liksom ta et valg. Det er viktigst. Enten hvit og moderne , eller brun og tradisjonell . 

Vår hytte har laft og gress på taket. Superfluous versjonen. Det går mye i brunt, sort og stein. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal være ei hytte. Ikke bare en forlengelse av huset ditt hjemme. Her skal du slappe av, gå turer, lese ei bok, fyre i ovnen og IKKE sitte med nesa ned i et nettbrett eller se på TV. Det kan du gjøre hjemme. 

Så ikke innlagt strøm, vann osv. Du smelter snø på vedovnen. Fyrer med lys og får virkelig klarnet opp tankene etter en ellers stressende hverdag i det samfunnet vi nå har laget. Ikke rart at det er så innmari mange som sliter med psyken, prestasjonsproblemer og stress. En dag på en slik hytta.- Er bedre enn 100 psykologitimer. 

Her er noen bilder til inspirasjon: 

SKJULT. Godt skjult under et stup ligger Fieldfarerhytta, en tro kopi av hytta som ble brukt av Kompani Linge under krigen. Foto: Peter Longva, DNT

standard_den_norske_turistforening_1_1.jpg

Fjellro3.jpg

320x.jpg

Fjellro.jpg

1cb8bfb5-0642-4350-b852-02c20286a8f3?fit=crop&q=80&w=980

Anonymkode: a3273...457

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, vi ønsker å beise vegger inne  i en gråbrun tone, og vil helst ha en litt mørk stil med mye rustikk. 

Anonymkode: 01340...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje Slettvoll sin katalog kan være til inspo? :) 

Anonymkode: ef69a...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også anbefale en titt på Arkitekt Fossland sin nettside. Jeg finner mye inspirasjon i hvordan de har innredet hyttene i galleriet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2017 den 12.58, AnonymBruker skrev:

Den skal være ei hytte. Ikke bare en forlengelse av huset ditt hjemme. Her skal du slappe av, gå turer, lese ei bok, fyre i ovnen og IKKE sitte med nesa ned i et nettbrett eller se på TV. Det kan du gjøre hjemme. 

Så ikke innlagt strøm, vann osv. Du smelter snø på vedovnen. Fyrer med lys og får virkelig klarnet opp tankene etter en ellers stressende hverdag i det samfunnet vi nå har laget. Ikke rart at det er så innmari mange som sliter med psyken, prestasjonsproblemer og stress. En dag på en slik hytta.- Er bedre enn 100 psykologitimer. 

Her er noen bilder til inspirasjon:

Anonymkode: a3273...457

Dette! Vi har en sånn hytte.

Interiør bryr jeg meg om hjemme, mens på hytta, skal det være hyttete! 

Anonymkode: c777b...49c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nettopp ferdige med hytta vår. Mitt aller beste tips, er å ikke kjøpe alt nytt. Om alle møbler blir kjøpt samtidig, blir det om få år som å gå inn i en møbelkatalog fra et gitt årstall. Bland litt gammelt og litt nytt. Mitt andre tips er å blande interiørbeisene med vann om du er redd det blir for mørkt. Jeg har startet med 50 %vann på de fargeprøvene jeg har prøvd, og blandet meg videre derifra. Min favoritt blandt bevisene vi har brukt er drivved fargen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er hytta ved havet, ville jeg innredet med bilder av seilskuter   kompass osv.

På fjellet ville jeg ikke pyntet særlig, ser for meg et skrekkbilde.

Vever en del, bilder, og de ville fått  plass, utstoppede dyr er jeg ikke glad i, ville hatt det mer fritt på en hytte på fjellet, ved havet villle jeg tenkt mer over det marine 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa

Drømmehytta er ei ekte fjellhytte. Ikke innlagt strøm etc. Det skal være lunt og fint, med tømmer og det skal ikke være malt noen farge på treet. Bjelker og rustikt. En peis og mange skinnfeller. Masse lysestaker til talglys, og ikke TV eller internett, men en bokhylle med mange bøker å lese i, og en stol man kan strikke i. Rutete vinduer. Er det jeg kommer på i farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns tradisjonelle hytter blir så tunge og deprimerende, mørke og dystre og med et hint av edderkopper, støv og ventende arbeid. Uff. Min drømmehytte er lys, har vinduer plassert med tanke på å maksimere utsikt og sollys, er "lett" møblert  (ikke tunge, satte møbler, og hvertfall ikke disse plassbygde sittebenkene med tynne benkeputer i ubehagelig striestoff). På drømmehytta mi skulle jeg slappa av og nyti nærheten til naturen. Om jeg ikke faktisk var ute i den, skulle jeg kunne sitte komfortabelt og drukne øynene i den, enten inne eller ute når været tillater. Det skal være ei så godt som mulig vedlikeholdsfri hytte. Det skulle være skikkelig ferie å komme dit, og ikke "off.. den veggen må beises, og de mørke krokene der har ikke sett støvkluten på altfor lenge". Jeg så drømmehytta mi på finn for en stund siden. Skal se om jeg finner den igjen.

 

Edit: fant den! https://m.finn.no/realestate/leisuresale/ad.html?finnkode=64172939

Foruten spisebordet og den skumle komfyren syns jeg den var helt nydelig innvendig. Ville kanskje nedtona betonglooken litt mer også, forresten. Men sjekk de vinduene! Og de fantastiske uteplassen! Og den luftige, fine stua/allrommet! Her skulle jeg kosa meg.

Endret av kokkos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...