Gå til innhold

Hva med han her? 17 år på en løgn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Denne fyren var åpenbart desperat da han fikk tilbakekallelsen av statsborgerskapet i 2015. Hans strategi var å skape så mye blest om egen sak som mulig. Vel vitende om at profilerte utenlandssaker som regel ender med at utlendingen får bli. 

At han forsøker alt som står i hans makt for å sørge for seg selv er ikke så rart og veldig forståelig. 

Det som derimot vekker oppsikt med denne saken er alle politikerne, journalistene, advokatene ,redaktørene, bloggerne og andre samfunnsprofiler som er villig til å satse sin kredibilitet og politiske kapital på en sak som i beste fall er en 50-50 sak. 

Når dommen er klar og alle detaljene og UDIs beviser blir kjent tror jeg mange vil innse hvor risikabelt det var å satse på denne fyren. De får håpe at denne fyren vinner, ellers vil de tape vanvittig mye kredebilitet.

 

Anonymkode: c718b...72c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det gjorde hun😊 Men det er helt utrolig hvor mye tyn hun får. 

Men veldig merkelig at faren hans sier at han er fra Djibouti. Og hvorfor "investerer" man penger i ett annet land enn sitt eget? Altså, nabolandet. 

Og at han fikk 6 i fransk kort tid etter at han kom til Norge. Hvor mye ressurser han hadde tilgang til i tillegg til å flykte fra krig, når hovedspråket i Somalia er arabisk og somali. Jeg tviler veldig og skjønner at UDI også er det. Jeg snakker riktignok flytende norsk, men jeg har beholdt morsmålet mitt i tillegg til dialekten min. 

Anonymkode: a0ef7...4c9

I  Djibouti snakkes det fransk og somali, så ikke rart at han fikk 6 i fransk etter så kort tid i Norge.

Anonymkode: dd7bc...2ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Carrot skrev:

Hvis man har vært i norge og bidratt på linje med andre i form av at man har jobbet og betalt skatt, gått inn for å integrere seg og blir en del av samfunnet på alle vis syns jeg faktisk denne "kampanjen" for å kaste folk ut er urimelig. De må gjerne gå etter "snyltere" i alle lag i vårt samfunn og røske opp i dem men å gå etter de som bidrar syns jeg bare blir for dumt, spesielt etter så lang tid.

Så det du sier er at loven skal diskriminere basert på hvor bra man greier å gjøre det mens man lyver?

2 timer siden, Bossa Nova skrev:

Håper han får ro og fred snart.

Ja, ro og fred vel hjemme i sitt eget land.

Anonymkode: 4b95a...440

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2017 den 12.26, AnonymBruker skrev:

Neste gang er det du, bleke hvite mann, som fratas statsborgerskapet og kastes ut av Norge. Sitter du på nett og kritiserer regjeringen - adjøss til deg. Du vil bli underlagt undersøkelser av språk- og skriveferdighetene dine, ekskona di vil bli intervjuet og familieforholda dine vil ettergått og du må forvente å svare for deg hos en komite, før du må gi fra deg passet ditt. Løgnere skal ut.

 

- Er det et totalitært samfunn som kaster ut folk uten lov og dom vi ønsker?!

 

Anonymkode: 1058b...b4a

Det var en gang en mann som satt på et gjerde, han sang en liten trudelutt, tralala.

Anonymkode: ed1a2...347

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne fyren var åpenbart desperat da han fikk tilbakekallelsen av statsborgerskapet i 2015. Hans strategi var å skape så mye blest om egen sak som mulig. Vel vitende om at profilerte utenlandssaker som regel ender med at utlendingen får bli. 

At han forsøker alt som står i hans makt for å sørge for seg selv er ikke så rart og veldig forståelig. 

Det som derimot vekker oppsikt med denne saken er alle politikerne, journalistene, advokatene ,redaktørene, bloggerne og andre samfunnsprofiler som er villig til å satse sin kredibilitet og politiske kapital på en sak som i beste fall er en 50-50 sak. 

Når dommen er klar og alle detaljene og UDIs beviser blir kjent tror jeg mange vil innse hvor risikabelt det var å satse på denne fyren. De får håpe at denne fyren vinner, ellers vil de tape vanvittig mye kredebilitet.

 

Anonymkode: c718b...72c

Problemet er at de som støtter asylsvindlere ikke blir stilt til ansvar uansett hvor feil de tar og bare fortsetter som før. 

Anonymkode: 4548b...563

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det du sier er at loven skal diskriminere basert på hvor bra man greier å gjøre det mens man lyver?

Anonymkode: 4b95a...440

Nei jeg sier ikke noe om loven så langt jeg kan se - hvis du ser noe annet må du gjerne vise meg hvor jeg har uttalt meg om lovene?

Det jeg sier er at den som bidrar til fellesskapet på linje med alle andre og ikke er en som "lurer til seg goder" som alle er så redde for bør få være og fortsette bidra, norsøk økonomi kan ikke overleve på "nordmenn" alene uansett hvor gjerne man ønsker det - og jeg sier ikke at en person fra eller til spiller en avgjørende rolle heller før du drar dette ut av proposjoner :fnise: Og når man snakker om å lyve, vis meg det mennesket som aldri har løyet om noe, stort eller smått - ever og du viser meg en løyner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Carrot skrev:

Nei jeg sier ikke noe om loven så langt jeg kan se - hvis du ser noe annet må du gjerne vise meg hvor jeg har uttalt meg om lovene?

Det jeg sier er at den som bidrar til fellesskapet på linje med alle andre og ikke er en som "lurer til seg goder" som alle er så redde for bør få være og fortsette bidra, norsøk økonomi kan ikke overleve på "nordmenn" alene uansett hvor gjerne man ønsker det - og jeg sier ikke at en person fra eller til spiller en avgjørende rolle heller før du drar dette ut av proposjoner :fnise: Og når man snakker om å lyve, vis meg det mennesket som aldri har løyet om noe, stort eller smått - ever og du viser meg en løyner..

Hva signaliserer dette da tror du, om vi bare lar han bli? Det er hundretusenvis av flykninger og migranter som sitter å trykker på ytterdøra vår. Om vi lar han bli vil det signalisere at her er det helt greit å lyve så lenge du greier å holde det skjult lenge nok. Det vil spre seg om hvor latterlig naivt norge er og at enda flere vil prøve seg på det samme. Veldig korttenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Zalo2 skrev:

Hva signaliserer dette da tror du, om vi bare lar han bli? Det er hundretusenvis av flykninger og migranter som sitter å trykker på ytterdøra vår. Om vi lar han bli vil det signalisere at her er det helt greit å lyve så lenge du greier å holde det skjult lenge nok. Det vil spre seg om hvor latterlig naivt norge er og at enda flere vil prøve seg på det samme. Veldig korttenkt.

Det signaliserer at man må jobbe og betale for seg, bidra..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Carrot skrev:

Det signaliserer at man må jobbe og betale for seg, bidra..

Det vil jo bare sende signaler til menneskesmuglerne om at hvem som helst i hele Afrika kan bare dra til Norge, lyve seg til opphold i Norge, stjele studieplasser fra nordmenn og gjøre som de vil. 

Anonymkode: 4548b...563

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Carrot skrev:

Det signaliserer at man må jobbe og betale for seg, bidra..

Nei, det gjør ikke det. Det signaliserer at juks er helt greit så lenge man holder det skjult lenge nok. Dette er en invitasjon til alle som vil få innpass til Norge.

Anonymkode: ca210...303

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man "stjeler" ikke studieplasser? Jeg er "Innvandrer" siden jeg ikke er født her, jeg kom hit, jeg jobber - har jobbet her i over 20 år - riktignok kom jeg fra UK men like fullt. Har jeg da "stjelt" meg en plass i Norge på noen måte? Ville mitt bidrag vært mindre verdt om jeg hadde vært en asylsøker uten papirer? Hvor nøyaktig er forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Carrot skrev:

Men man "stjeler" ikke studieplasser? Jeg er "Innvandrer" siden jeg ikke er født her, jeg kom hit, jeg jobber - har jobbet her i over 20 år - riktignok kom jeg fra UK men like fullt. Har jeg da "stjelt" meg en plass i Norge på noen måte? Ville mitt bidrag vært mindre verdt om jeg hadde vært en asylsøker uten papirer? Hvor nøyaktig er forskjellen?

Når man svindler seg til opphold og tar plassen fra en som skulle hatt den så er man en asylsvindler jo. 

Anonymkode: 4548b...563

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når man svindler seg til opphold og tar plassen fra en som skulle hatt den så er man en asylsvindler jo. 

Anonymkode: 4548b...563

Så lett å dømme når man sitter hjemme i sitt eget lune rede bak en skjerm er det ikke? Det å sette seg inn i hva menneskene bak skjebnene faktisk har opplevd er det tydeligvis verre med...

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Carrot skrev:

Så lett å dømme når man sitter hjemme i sitt eget lune rede bak en skjerm er det ikke? Det å sette seg inn i hva menneskene bak skjebnene faktisk har opplevd er det tydeligvis verre med...

 

Asyl er for de som er forfulgte. Dersom man ikke skal sende ut de som ikke har krav på opphold så kan vi bare legge ned hele asylinstituttet. Hva er da poenget?

Anonymkode: 4548b...563

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og nå: Fakkeltog! :dry:

Anonymkode: 8c549...60f

Blir det? Det hjalp ikke Khalid Ahmed akkurat. 

Jeg er uansett spent på utfallet av denne saken og hva slags bevis UDI sitter inne med. Det er jo mye som skurrer. 

Anonymkode: a0ef7...4c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Asyl er for de som er forfulgte. Dersom man ikke skal sende ut de som ikke har krav på opphold så kan vi bare legge ned hele asylinstituttet. Hva er da poenget?

Anonymkode: 4548b...563

Poenget må jo du komme med og ikke meg siden det er du som bruker "asylsvindel" basert på at det er UDI som nå etter 17 år har endret konklusjon på om han fortjener opphold eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Carrot skrev:

Poenget må jo du komme med og ikke meg siden det er du som bruker "asylsvindel" basert på at det er UDI som nå etter 17 år har endret konklusjon på om han fortjener opphold eller ikke..

UDI har jo endret konklusjon basert på at han angivelig har løyet om hvor han kommet fra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carrot skrev:

Men man "stjeler" ikke studieplasser? Jeg er "Innvandrer" siden jeg ikke er født her, jeg kom hit, jeg jobber - har jobbet her i over 20 år - riktignok kom jeg fra UK men like fullt. Har jeg da "stjelt" meg en plass i Norge på noen måte? Ville mitt bidrag vært mindre verdt om jeg hadde vært en asylsøker uten papirer? Hvor nøyaktig er forskjellen?

Nå gir det mer mening hvorfor du er så pro innvandring, for om man ser til UK så har jo de halt inn tonnevis av innvandrere som de nå har store problemer med å takle. Vil du ha stort innvandring til et land så dra tilbake til UK og få inn flere der heller.

Anonymkode: 4b95a...440

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...