Gå til innhold
elisaday

SOFIE ELISE

Anbefalte innlegg

CecilieX

Synes siste siders diskusjon er interessant. Jeg er ikke riktig sikker på hvem jeg er enig med, synes alle mange har gode argumenter. Hmmmm

Personlig har jeg kritisert SE i flere omganger, særlig knyttet til negativ påvirkning og dobbeltmoral som gjør at man må spørre seg om hva som er hennes agenda. 

Jeg må si meg enig i at dersom SE får unge til å engasjere seg så er det virkelig en bra ting, ditto dersom hun setter saker på dagsorden. Men jeg er usikker på om hun skaper et engasjement der unge mennesker tar egne valg og har egne meninger eller om leserskarens engasjement heller handler om å mene det samme som SE, og forsvare henne. 

Innleggene hennes er ikke preget av en faktabaser orientering slik at du som leser kan gjøre deg opp en mening (det forventer jeg ikke heller), men er ofte følelsesladde salver som hun fyrer av. Jeg oppfatter lesernes engasjement til å handle mer om å heie på Sophie Elise, enn å handle om saken. Er et slikt engasjement positivt? Mange blogglesere har et usunt forhold til sin bloggvenninne, i den forstand at man dyrker dem. 

Jeg tror ikke jeg greier å lande på at man kan rettferdiggjøre bloggens eksistens fordi den i blant er samfunnsnyttig, når man kan lange en enormt lang liste over den negative påvirkningen den kan ha på unge og lettpåvirkelige mennesker. Jeg har dog et håp om at SE sin refleksjon rundt og undertegning av "sunn fornuft" - plakaten på sikt kan gi en positiv endring i forhold til fokus. Det kommer dog altfor sent i forhold til at SE i lang tid har benektet at hun har noe som helts ansvar for de tusenvis av unge jenter som har henne som et forbilde. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

elisaday

Fikk et tips om å sjekke ut instagrammen til SE. Det angrer jeg på at jeg gjorde nå. Dama som nettopp har signert noe som kalles for "sunn fornuft" plakaten viser ikke mye sunn fornuft når hun deler videoer med sine mindreårige følgere...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Soeuh
1 time siden, elisaday skrev:

Fikk et tips om å sjekke ut instagrammen til SE. Det angrer jeg på at jeg gjorde nå. Dama som nettopp har signert noe som kalles for "sunn fornuft" plakaten viser ikke mye sunn fornuft når hun deler videoer med sine mindreårige følgere...

Hjelpes....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
amadine

For fem dager siden la hun ut et ganske smakfullt videoklipp på IG 😒 Norges "mektigste" mediakvinne der altså. 

Endret av amadine

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
gjestgitt

Leste innlegget hvor hun skrev at hun hadde signert sunn fornuft-plakaten og jeg lo høyt. Jenta er blant VERSTINGENE når det gjelder kroppspress.  Selvfølgelig kommer hun også med en stakkars-meg tale som hun gjør med ALT som kan feiles men jeg kjøper det ikke. Jeg ser kun pengemaskin som er villig til å gjøre alt for lønna og publisitet. 

Ryddet for spekulasjon.

Edie, mod.

Endret av Edie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Edie

Ryddet for spekulasjon.

Edie, mod.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

orfeus

Det er ugreit at hun legger ut lenke til en tumblrkonto som inneholder drøye bilder. Tenker det har vært en del småjenter som har blitt litt kvalme i dag.

Ryddet for spekulasjon.

Edie, mod.

Endret av Edie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skravlekråka

Det bilde av Sophie Elise sine nakne bryster syntes jeg ikke var så veldig fint eller artistisk... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
elisaday

Norges mektigste mediekvinne, alle sammen! Så lenge hun bruker den viktige stemmen sin innimellom alt det andre hun driver på med så betyr ingenting av det andre pisset hun gjør n o e n t i n g som helst, tydeligvis.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
orfeus

Antagelig er det noen pubertetsgutter som syns det er kult med sånne bilder, men for meg er det kun et symptom på elendig smak, dårlig med dømmekraft og total mangel på dannelse. Alt for å sjokkere, liksom. Nå vifter vi litt med tampongene, jenter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
gjestgitt

Sunn fornuft er ikke SE sterkeste egenskap. Det "Terry Richardson-esque" bilde på tumblr er bare smakløst. Jeg tåler pupper men for meg er det narsissisme pakket inn i forsøk på photokunst. Samme med innholdet på instakontoen hennes, alt er lov i kunstens navn.

Endret av gjestgitt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LeilaS

Jeg synes mange av bildene hun legger ut er drøye og usmaklige. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lerke987

smakløst å dele den tumblr-en på bloggen. Mange av leserne er veldig unge, og til og med jeg på 22 ble litt småkvalm. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Galaxy X

Synes tumblr-en var som så, ikke noe å sette fingeren på. Tror nok unge jenter finner verre på nett og veldig få av de vil nok synes at denne tumblr-en er interessant. Men jeg syns ikke bildet var "fint", som hun definerer det som og "begrunner" valget med. Sier ikke at mensen er ekkelt. Men blod rennende ned langs låra, jo, det er ekkelt. 

Ryddet for spekulasjon.

Edie, mod.

Endret av Edie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
fuglekvitter__
På ‎16‎.‎01‎.‎2017 den 13.32, skyflakes skrev:

Hun har jo ikke barn engang, så hvilke barn hun skulle ha utnyttet? 😂

Det er vel kanskje typisk barn å mene noe sånt. :ler: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
fuglekvitter__
10 timer siden, Galaxy X skrev:

Synes tumblr-en var som så, ikke noe å sette fingeren på. Tror nok unge jenter finner verre på nett og veldig få av de vil nok synes at denne tumblr-en er interessant. Men jeg syns ikke bildet var "fint", som hun definerer det som og "begrunner" valget med. Sier ikke at mensen er ekkelt. Men blod rennende ned langs låra, jo, det er ekkelt. 

Det er ikke det på bildene av henne, men hvor interessant er det å diskutere ei langt oppi nord som har tatt noen bilder av seg selv og noen fester hun går på? Det er snakk om den 100'ede diskusjonen om Sophie Elise. Så kjedelig.
Hvorfor skriver folk om henne i det hele tatt - hva er interessant med det der? Hvorfor ikke si det direkte til denne jenta i stedet for å holde på sånn med en søt ung jente som henne? Det begrenser seg med hva du kan vite om et menneske basert på 2-3 bilder av denne jenta oppi nord norge. Dere skal liksom vite alt å synse å mene masse om ei dere aldri har møtt i følge dere selv. :klaske: 

Når hun er lei av å bli mobbet så fortsetter dere bare. Og ikke si at hun skal slutte å logge eller blogge (hva enn dere kaller det) - det bestemmer folk selv så lenge det ikke handler om dere. Jantelov.

Ryddet for spekulasjon i sitert innlegg.

Edie, mod.

Endret av Edie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Galaxy X

Ta mobbekortet og gå ut av Rampelys. Om du ikke skjønner hvorfor Sofie Elise blir diskutert her, har du null og niks her å gjøre :goodbye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Cavatina

3 ting:

Endret av Cavatina

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
fuglekvitter__
På ‎25‎.‎01‎.‎2017 den 20.23, elisaday skrev:

Hvor gamle vil dere si at målgruppen til SE er?

I følge seriene hun har vært med på så er noen av dem helt opp i mot 60 år.:P

De fleste som kaller henne sånne ting er på sophie elises alder. Alt i fra 12 år til 20 år antar jeg. Ingen voksne har vel en interesse av å diskutere med og til ei på 15 år slik som beskrevet? "teita, dumma, og andre slemme ord", skriver disse voksne folka visst nok. På en tv-serie hun er med i så har en gammel mann kontaktet henne og sånt, men han er helt uenig. Kan hun ikke få drive med sitt da? Hun plager da ingen.

Endret av fuglekvitter__

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
fuglekvitter__
7 minutter siden, Cavatina skrev:

3 ting:

Ja, og dette har stått skrevet før, og det er jo kjempe bra for henne, men allikevel merker jeg at interessen min for dette er deretter. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Artikler fra forsiden