Gå til innhold

Fritidsklubber for psykisk utviklingshemmede


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvilke fritidsklubber som finnes for psykisk utviklingshemmede i Oslo eller Akershus fylke? Noen som vet noe, eller vet om noen sider der man kan få videre informasjon? Jeg vet bare om Frysja og Bjølsen, men skulle likt å vite om noen flere. Takk for tips:)

Anonymkode: bb193...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde vært greit om noen kunne svare. 

Anonymkode: bb193...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke folk lar være å svare bare for å være slemme, men rett og slett fordi de ikke vet. Jeg visste bare om Bjølsenklubben. Kan du ikke forhøre deg med kommunen - servicekontoret eller utførertjenesten eller hva det nå heter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pringle skrev:

Jeg tror ikke folk lar være å svare bare for å være slemme, men rett og slett fordi de ikke vet. Jeg visste bare om Bjølsenklubben. Kan du ikke forhøre deg med kommunen - servicekontoret eller utførertjenesten eller hva det nå heter?

 

I Oslo er det også Frysja 33, men jeg fant noen litt utenfor Oslo via autismeforeningen. Det er en på Jessheim, og det var angivelig også en i Vestby, men det var snakk om nedleggelse. Bjølsenklubben er jeg kjent med, men synes det virker som om det er lite tilbud for utviklingshemmede. Eneste var idrett. Der virket det som at det var mer.  Sikkert bra nok, men så er det ikke bare gjennom idrett at folk møtes. Men nå har jeg i hvert fall funnet noen, og når jeg tenker på det kan det hende at Norsk Handikappforbund, autismeforeningen, osv, har noe oversikt, også. Ligger det i Akershus vil det ikke være lang reise- vei, heller. Men kan jo være fint om noen her også har noen tips☺

Anonymkode: bb193...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dog uføretjenesten har jeg aldri hørt om(bare Nav, og de tror jeg jobber mest med arbeidsplasser og uføretrygd, de hjelper utviklingshemmede og andre med jobb, og har såkalte VTA- bedrifter for bl a psykisk utviklingshemmede og andre som av en eller annen grunn ikke kan jobbe på en 'vanlig' arbeidsplass). Men kommunen er nok et bedre alternativ☺

Anonymkode: bb193...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte ikke, fordi jeg ikke har barn som er psykisk utviklingshemmet, og heller ikke bor der du bor. Jeg vil tro at det er derfor folk ikke svarer deg. Ikke for at vi ikke gidder.

Hvis du er medlem av noe forening i forbindelse med diagnosen til barnet ditt, så har de gjerne info om tilbud i ditt område. Evt. nettverk med andre foreldre for deling av erfaringer, sorger og gleder.

Anonymkode: bc5cc...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.1.2017 den 23.45, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hvilke fritidsklubber som finnes for psykisk utviklingshemmede i Oslo eller Akershus fylke? Noen som vet noe, eller vet om noen sider der man kan få videre informasjon? Jeg vet bare om Frysja og Bjølsen, men skulle likt å vite om noen flere. Takk for tips:)

Anonymkode: bb193...9cd

Hva slags type fritidstilbud tenker du på? Hva med Dissimilis?

Anonymkode: 115ce...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ring kommunen du bor i,eller sjekk kommunens hjemmeside.I min kommune ligger det info.om fritidsklubber for mennesker med nedsatt fu ksjonshemminng.

Anonymkode: 51be0...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bydel Grorud finnes det noe som heter Onsdagsklubben på Nordtvet gård, men jeg vet ikke om det kan kalles en fritidsklubb.

Anonymkode: a6236...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Fredagsklubben i Bjølsengata 12 har åpent hver fredag fra 18.30-21.30 for mennesker med ulike diagnoser og behov i alderen 16 og opp:) Her kan man bli kjent med andre  samt danse i diskoteket, spille biljard og bordtennis, playstation, nintendo, kjøpe middag til kostpris. Man kan melde seg på grupper som har ansvar for ulike deler av driften på klubben. Vi har en vakt og miljøgruppe som sørger for at alle har det bra på klubben og vi starter en dj-gruppe snart som får ansvaret for å spille musikk og skape liv i diskoteket! Vi har en gruppe som drifter en kiosk som selger bl.a. popcorn og vafler. Følg med på hva som skjer på Fredagsklubben på Bjølsen eller ring Ole på 90 11 33 75 om du lurer på noe:) 

Vi har plass til mange flere så ta turen om du får lyst eller tips noen du tenker kunne hatt lyst!

Kanskje vi sees:)

Ole

Endret av Ole Fredagsklubben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...