Gå til innhold

Damer: Hvordan bli en "ladies man"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Petra75 skrev:

I call bullshit. Det var ett inlegg hvor damen ville bli påspandert. Resten av damene som har svart har vært inne på helt andre ting enn penger.

Men som vanlig er dere ikke interessert i å lære hva kvinner ønsker, men bare maler videre på det samme, gamle. Det begynner å bli trøttende.

Var ikke før jeg faktisk ble en mannsjåvinist at jeg fikk bedre respons hos damene. Tenk litt på den. 

Sette seg selv først, tenke på seg selv og sine mål, og gi totalt faen i hva dama tenker og mener er veien å gå. Men å skade henne eller såre henne derimot er ikke innafor. Klarer man balansere dette med en god dose humor, så er det gull verdt.

Da jeg holdt på slik det har blitt foreslått i denne tråden, så ble jeg fortalt at "hun som får deg er heldig altså! Bare vær deg selv og fortsett å gjøre sånn her"  (les: jeg er ikke tiltrukket av deg, men jeg liker at jeg kan dra nytte av dine resursser og ferdigheter).

Anonymkode: a3956...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Var ikke før jeg faktisk ble en mannsjåvinist at jeg fikk bedre respons hos damene. Tenk litt på den. 

Sette seg selv først, tenke på seg selv og sine mål, og gi totalt faen i hva dama tenker og mener er veien å gå. Men å skade henne eller såre henne derimot er ikke innafor. Klarer man balansere dette med en god dose humor, så er det gull verdt.

Da jeg holdt på slik det har blitt foreslått i denne tråden, så ble jeg fortalt at "hun som får deg er heldig altså! Bare vær deg selv og fortsett å gjøre sånn her"  (les: jeg er ikke tiltrukket av deg, men jeg liker at jeg kan dra nytte av dine resursser og ferdigheter).

Anonymkode: a3956...fbe

Jaha. Da er du muligens ute etter andre typer damer enn de som har svart i denne tråden. For så vidt jeg kunne se har de fleste svart ut ifra hvilke menn de er i forhold med.

Jeg tror dog det ikke er så mange kvinner som orker et langvarig forhold til en som kun tenker på seg selv og som gir totalt faen i hva de mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Petra75 skrev:

Jaha. Da er du muligens ute etter andre typer damer enn de som har svart i denne tråden. For så vidt jeg kunne se har de fleste svart ut ifra hvilke menn de er i forhold med.

Jeg tror dog det ikke er så mange kvinner som orker et langvarig forhold til en som kun tenker på seg selv og som gir totalt faen i hva de mener.

Utrolig nok så står det kvinner klare for å være i forhold også. Det ene utelukker ikke det andre.

For en kvinne vil heller være med en drittsekk av en vinner, enn en snill og god taper.

Anonymkode: a3956...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig nok så står det kvinner klare for å være i forhold også. Det ene utelukker ikke det andre.

For en kvinne vil heller være med en drittsekk av en vinner, enn en snill og god taper.

Anonymkode: a3956...fbe

Ja, èn kvinne vil sikkert det. Men kvinner flest vil ha en snill og god vinner. Tapere er det ikke så mange som ønsker seg, utrolig nok.

Endret av Petra75
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Petra75 skrev:

Ja, èn kvinne vil sikkert det. Men kvinner flest vil ha en snill og god vinner. Tapere er det ikke så mange som ønsker seg, utrolig nok.

Finnes ikke.

Anonymkode: a3956...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Finnes ikke.

Anonymkode: a3956...fbe

Jo. Jeg er sammen med en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minesveiper

Man må for det første ta mye initiativ. Så må man bli såpass sterk psykisk at man ikke blir brutt ned av avvsininger man ikke kan unngå. Det blir noen avvisninger når man tar initiativ, slik er det bare. 

Det største problemet til mange menn er først og fremst at de er passive, og det har nok litt med den norske kulturen å gjøre. Vi er først og fremst med folk fra ens egen sosiale sirkel og det er litt rart å menge seg med folk man ikke kjenner. Å bli med på diverse aktiviteter er en veldig fin måte å "naturlig" komme i kontakt med andre mennesker.

Når man først klarer å ta initativ så handler det egentlig mest om å utvikle sosial intelligens, sosial intuisjon og sosiale ferdigheter. Konsepter som "eskalering", "lede an",  osv er viktig å forstå eventuelt at man bare gjør det naturlig. 

Det er interessant å se hvorfor noen menn  klarer seg veldig bra, mens andre menn sliter. Menn som er introverte, reserverte, lite sosiale og litt "rare" vil generelt ha langt større problemer enn menn som er utadvente/ekstroverte gitt at de ikke har kjendis-status og eller ser veldig bra ut. Jeg er introvert og var en gang i tiden veldig sjenert når jeg var yngre. Det hjalp ikke at damer likte meg fra avstand når ingen turde å ta initiativ til meg. Det var først når jeg begynte å flørte og ta initativ at damene ble mer frempå. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemoglobin
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var ikke før jeg faktisk ble en mannsjåvinist at jeg fikk bedre respons hos damene. Tenk litt på den. 

Sette seg selv først, tenke på seg selv og sine mål, og gi totalt faen i hva dama tenker og mener er veien å gå. Men å skade henne eller såre henne derimot er ikke innafor. Klarer man balansere dette med en god dose humor, så er det gull verdt.

Da jeg holdt på slik det har blitt foreslått i denne tråden, så ble jeg fortalt at "hun som får deg er heldig altså! Bare vær deg selv og fortsett å gjøre sånn her"  (les: jeg er ikke tiltrukket av deg, men jeg liker at jeg kan dra nytte av dine resursser og ferdigheter).

Anonymkode: a3956...fbe

Å gi totalt faen i hennes tanker og meninger vil føre deg dit at ingen damer vil ha deg i lengden. Du har bare erstattet en oppførsel med en annen uten å skjønne det virkelige poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hemoglobin skrev:

Å gi totalt faen i hennes tanker og meninger vil føre deg dit at ingen damer vil ha deg i lengden. Du har bare erstattet en oppførsel med en annen uten å skjønne det virkelige poenget.

Misforstå meg rett. Jeg bryr meg om meninger og tanker som faktisk er noe av verdi. Men ofte er de verdiløse og jeg kjører på med det jeg bryr meg om. Inn det ene øret og ut det andre heter det. Før satt jeg og faktisk lyttet. Er det noe av verdi så lytter jeg selvsagt. 

Igjen, jeg sårer de ikke eller skader de ikke. Så jeg ser virkelig ikke problemet om jeg får økt oppmerksomhet og resultater av å være sånn jeg er. If it aint broken dont fix it.

Men om jeg ikke har forstått det virkelige poenget, kan du opplyse meg?

Anonymkode: a3956...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemoglobin
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Misforstå meg rett. Jeg bryr meg om meninger og tanker som faktisk er noe av verdi. Men ofte er de verdiløse og jeg kjører på med det jeg bryr meg om. Inn det ene øret og ut det andre heter det. Før satt jeg og faktisk lyttet. Er det noe av verdi så lytter jeg selvsagt. 

Igjen, jeg sårer de ikke eller skader de ikke. Så jeg ser virkelig ikke problemet om jeg får økt oppmerksomhet og resultater av å være sånn jeg er. If it aint broken dont fix it.

Men om jeg ikke har forstått det virkelige poenget, kan du opplyse meg?

Anonymkode: a3956...fbe

Jaha? Og hva er av såkalt verdi for deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha en som viste respekt og omtanke for andre, som hadde litt over middels mye mellom øra, hadde selvtillit uten å være selvhøytidelig og som hadde en god dose humor. Dette, pluss felles interesser og "orden i livet" (jobb, bil, ordnet økonomi osv), var viktig for meg. Ventet lenge på ham, men fant ham til slutt 😊

Så får menn si alt de orker at hva vi sier vi vil ha og hva vi tiltrekkes av er to forskjellige ting.... 🙄 

Anonymkode: a2a94...2e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Derpderp skrev:

Haha, nok en gang blir damenes kommentarer overkjørt av menn som vet mer om damene enn hva damene gjør sjæl. Gratulerer.

Bare fordi jeg er mann så betyr ikke det at jeg vet mer om menn enn deg - og omvendt. For alt du vet så kan det meget vel hende at det finnes menn som har hatt mer kontakt med damer enn deg. Dette er ingen kjønnskamp - velg dine kamparenaer med omhu. 

Det er utelukkende positivt at menn forteller om hva som har fungert og ikke fungert for de på datingfronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Petra75 skrev:

I call bullshit. Det var ett inlegg hvor damen ville bli påspandert. Resten av damene som har svart har vært inne på helt andre ting enn penger.

Men som vanlig er dere ikke interessert i å lære hva kvinner ønsker, men bare maler videre på det samme, gamle. Det begynner å bli trøttende.

Hei Petra75, hyggelig å se deg igjen. :)

Du er oppegående, velformulert, men i dette tilfellet tror jeg du fant spissformuleringen og overså kjernen i innlegget mitt: annet å by på enn pengene sine.

For det er du enig i:  en mann slipper ikke så lett unna at det er nok å spandere både kaffe og champagne. Han har værsågod med å by på seg selv. Men akkurat det med å være generøs, det å vise den evnen til å hegne om, støtte, lytte til og ta vare på de som betyr noe for en, den misforstås av mange til å være lik det å ta den finansielle forsørgerrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det egentlig med KG og fiskemetaforer? "Spør fiskeren, ikke fisken". Kan man dra den enda lengre? "Velg riktig agn", "sveiv raskt inn"? :fnise:  Pass i hvert fall på å spørre riktig fisker så dere ikke ender opp med steinbit mens villaksen glipper :P 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, draug 75 skrev:

Hei Petra75, hyggelig å se deg igjen. :)

Du er oppegående, velformulert, men i dette tilfellet tror jeg du fant spissformuleringen og overså kjernen i innlegget mitt: annet å by på enn pengene sine.

For det er du enig i:  en mann slipper ikke så lett unna at det er nok å spandere både kaffe og champagne. Han har værsågod med å by på seg selv. Men akkurat det med å være generøs, det å vise den evnen til å hegne om, støtte, lytte til og ta vare på de som betyr noe for en, den misforstås av mange til å være lik det å ta den finansielle forsørgerrollen.

Ah. Sorry - my bad :)

Jepp. De fleste bør by på mer enn penger.

Og hyggelig å se deg igjen også :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene gjennomgående egenskapen jeg kan se hos mennene som har klart å fange min interesse er at de er trygge/selvsikre. Ikke nødvendigvis superselvsikre don Juans (langt derifra), men såpass trygge på seg selv og såpass avslappa at jeg har følt meg trygg og avslappet selv. Da flyter samtalene lettere, humoren kommer fortere frem, alt er så mye lettere når folk er trygge på seg selv! Og jeg liker at menn har baller nok til å vise at de er interessert uten for mye pusling rundt grøten. Det krever guts og det må virke ektefølt (en mann som gutser på og prøver seg på alle damene han kommer over blir ikke det samme). Jo, også liker jeg menn som er skikkelig gode på noe, og tenker det kanskje hjelper litt på selvtilliten deres. Det kan godt være at de er gode på å kjøre modelleringer eller hva søren - skills er attraktivt i seg selv.

Anonymkode: b1604...17d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 20.1.2017 den 15.32, Petra75 skrev:

Ah. Sorry - my bad :)

Jepp. De fleste bør by på mer enn penger.

Og hyggelig å se deg igjen også :)

 

<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...