Gå til innhold

Jegertvillingene


Million

Anbefalte innlegg

Gjest TomineB
9 timer siden, Ranunkelen skrev:

Ja vel, og hvordan tror du det hadde vært dersom ingen hadde jaktet!? Da hadde nok tonen blitt en annen, du. 

Javel?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, TomineB skrev:

Enig! Hater folk som jakter! 

Jaktet har man gjort siden det kom mennesker på jorda.Og maten vi kjøper på butikken kjøtt og fisk ble drept også på en brutal måte.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jakt må man ha i Norge,og friluftsliv er en fin hobby,så jeg ser i utgangspunktet ikke noe galt med disse jegertvillingene. Det jeg derimot ikke liker ved dem,er at jeg syns de mangler sosiale antenner og normal folkeskikk. I tillegg til at de kan veldig lite om alt annet enn akkurat jakt og friluftsliv. Sikkert ikke noe vondt med dem,men ikke min type folk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lage underholdning av å drepe dyr er jeg ingen fan av, samme hvem som gjør det og hvordan det gjøres.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Galaxy X

Jeg syns de bare var barnslige og umodne når jeg så traileren til serien deres. Hvem hatet ikke skolen og ville slitte løpet av tenårene? De aller, aller fleste holdt ut. Mange har gjort det de elsket, selv om det ikke krevde utdannelse, men de fleste skjønte at det var en grei ting å ha. I det minste grunnskolen. 

Jeg visste ikke at det var lov å ikke fullføre grunnskolen i Norge, og undrer om det kan gå under en form for omsorgssvikt? Som flere har nevnt mangler de sosiale antenner og normal folkeskikk, banner og røyker som skorsteiner, og så videre. Og at det har blitt noe av de likevel er ikke et argument, for de har strengt tatt bare vært heldige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skjære

Hehe, hvem bryr seg om sosiale normer og "normal folkeskikk". Om man er et godt menneske i bunn som ikke mobber og trakasserer, så kan de gjerne banne og uttrykke seg på den måten de liker best for alt jeg bryr meg. Forfriskende å ha litt større spekter av personligheter enn programlederjenta på TV2 med høye hæler, fin sminke og stivt smil

Når det gjelder jakt så ser jeg ikke at de som spiser kjøtt har noe de skulle sagt. Tipper mye av dyra de jakter på opplever mindre stress enn frysediskdyra som må reise i trang lastebil i flere timer, samt høre lydene av de andre titalls eller mer andre dyra som stresser i slaktehuset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Arabella3 skrev:

Noe jakt må man ha i Norge,og friluftsliv er en fin hobby,så jeg ser i utgangspunktet ikke noe galt med disse jegertvillingene. Det jeg derimot ikke liker ved dem,er at jeg syns de mangler sosiale antenner og normal folkeskikk. I tillegg til at de kan veldig lite om alt annet enn akkurat jakt og friluftsliv. Sikkert ikke noe vondt med dem,men ikke min type folk.

Hva mener du når du sier at de mangler sosiale antenner? Tenker du bare på hvordan de snakker? Det er en helt normal talemåte i mange miljøer (der oppe og sikkert lenger sør også for den saks skyld). Det er liksom en del av kulturen og humoren. Banning er hverken uhøflig eller nødvendigvis tegn på at man er sint.

Endret av penny_
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, TomineB skrev:

Enig! Hater folk som jakter! 

Jaktet har man gjort siden det kom mennesker på jorda.Og maten vi kjøper på butikken kjøtt og fisk ble drept også på en brutal måte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er Norge alle skal være like hvis dem er ikke som andre da har man ikke sosiale anntenner .Skjerp dere folkens.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, penny_ skrev:

Hva mener du når du sier at de mangler sosiale antenner? Tenker du bare på hvordan de snakker? Det er en helt normal talemåte i mange miljøer (der oppe og sikkert lenger sør også for den saks skyld). Det er liksom en del av kulturen og humoren. Banning er hverken uhøflig eller nødvendigvis tegn på at man er sint.

Det er i beste fall mangel på et rikt ordforråd, de framstår som meget umoden.

Ble pinlig berørt når de spurte Otto om han hadde pult før han kom, rett og slett flaut...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, *Prøver igjen* skrev:

Det er i beste fall mangel på et rikt ordforråd, de framstår som meget umoden.

Ble pinlig berørt når de spurte Otto om han hadde pult før han kom, rett og slett flaut...

Det første er også noe jeg har hørt, men finnes det forskning som beviser det? Eller er det bare noe folk sier for å fornærme folk som banner fordi de rett og slett ikke har noen andre argumenter enn at det er stygt? 

Ved et kjapt Google-søk finner jeg ut at den første som skriver at det skyldes dårlig ordførråd er Pilotfrue. Hun er vel ikke akkurat en troverdig kilde. På førsteplass ligger derimot en artikkel fra side2 som sier det motsatte. https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=banning dårlig ordforråd 

Selv ville ikke jeg spurt en voksen mann om han har pult for å få fiskelykke, men noen er litt mer åpne enn andre og syns ikke sånt er tabu. 

Endret av penny_
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, penny_ skrev:

Det første er også noe jeg har hørt, men finnes det forskning som beviser det? Eller er det bare noe folk sier for å fornærme folk som banner fordi de rett og slett ikke har noen andre argumenter enn at det er stygt? 

Ved et kjapt Google-søk finner jeg ut at den første som skriver at det skyldes dårlig ordførråd er Pilotfrue. Hun er vel ikke akkurat en troverdig kilde. På førsteplass ligger derimot en artikkel fra side2 som sier det motsatte. https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=banning dårlig ordforråd 

Selv ville ikke jeg spurt en voksen mann om han har pult for å få fiskelykke, men noen er litt mer åpne enn andre og syns ikke sånt er tabu. 

Og visse typer mennesker sier sånne ting utelukkende for å provosere og få oppmerksomhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass bør en voksen mann tåle. Hun ene hadde da fått seg noe også. Ble det noe fisk på de da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, miagunda skrev:

Såpass bør en voksen mann tåle. Hun ene hadde da fått seg noe også. Ble det noe fisk på de da?

Tror episoden vises på torsdag for de som ikke har Dplay.

Endret av penny_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, elisaday skrev:

Og visse typer mennesker sier sånne ting utelukkende for å provosere og få oppmerksomhet.

Og det er det som gjør programmet morsomt å se på :) Eller... jeg blir ikke provosert, men de får oppmerksomheten min fordi de har humor.

Endret av penny_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, penny_ skrev:

Tror episoden vises på torsdag for de som ikke har Dplay.

Må nesten se den :fnise: Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, *Prøver igjen* skrev:

Det er i beste fall mangel på et rikt ordforråd, de framstår som meget umoden.

Ble pinlig berørt når de spurte Otto om han hadde pult før han kom, rett og slett flaut...

Og du framstår her som meget dømmende.

I nord er det vanlig å spørre på fleip om fiskerne har fått "haill" før et sjøvær. Haill skal gi bedre fiskelykke spesielt når det er dårlig med fisk. Det med Otto ble bare ekstra morsomt siden han ikke skjønte bæra av hva tvillingene egentlig spurte om.  "Hall"- er det en dram?" :fnise:  Jeg synes det var helt konge at en voksen sinnasnekker ble satt ut av jentene. "Jeg går å pakker" :ler:

Otto er voksen og han visste nok helt sikkert hva han gikk til ved å stille opp i en serie med jegertvillingene. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, elisaday skrev:

Og visse typer mennesker sier sånne ting utelukkende for å provosere og få oppmerksomhet.

No har jeg bodd i nord Norge noen år, og det er på skøy dem sier sånn om dem har fått pult. Det er ikke noe jeg sier men

for fise fine fruer er det vel helt forferdelig at noen har et annet språk enn dem selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, usa94 skrev:

No har jeg bodd i nord Norge noen år, og det er på skøy dem sier sånn om dem har fått pult. Det er ikke noe jeg sier men

for fise fine fruer er det vel helt forferdelig at noen har et annet språk enn dem selv.

Det er da for faen ikke fisefint å mene at det er unødvendig å mene at spørsmål om puling er litt for drøyt til å bli sett på som morsomt for mesteparten av befolkningen.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, usa94 skrev:

No har jeg bodd i nord Norge noen år, og det er på skøy dem sier sånn om dem har fått pult. Det er ikke noe jeg sier men

for fise fine fruer er det vel helt forferdelig at noen har et annet språk enn dem selv.

Og husk denne lille detaljen: hele norges befolkning bor ikke i nord norge. Herregud. Må være lov å synes sånt er vulgært.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...