Gå til innhold

Hvordan motiverer du deg til å gjøre husarbeid? Jeg føler (serrrriøst) at jeg mister livslysten!


Gjest supernova_87

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, tannfortunge skrev:

Oi. Plutselig følte jeg meg som en elendig husmor. :)

Jeg har sånne helt skinnende blanke dusjsdører som etter et par uker blir matte og skjoldete. Jeg hater det, så da må jeg vaske. Hvor skittent man kan ha det før man får fnatt og det går ut over trivselen varierer jo fra person til person, jeg vet om personer som ville synes jeg er skikkelig ekkel fordi jeg ikke vasker hver uke også :P 

Anonymkode: 5d67f...017

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Mayana skrev:

Jeg orket ikke lese hele tråden men ja jeg bare gjør det, bestemmer meg for det og så setter jeg i gang. Setter på radioen på kjøkkenet og vips så er jeg i gang med noe. Bruker ca 1-2 timer på husarbeidet hver dag så er som regel strøkent her. Beste tipset er vel egentlig å ikke tenke så mye over hva man skal gjøre, men bare gjøre det med en gang man kommer på ting. Da slipper man den dårlige samvittigheten og jeg synes også det hjelper å tenke på andre ting mens man holder på med noe. Prøve å fjerne den negative tankegangen rundt husarbeidet og gjøre det til noe hyggelig i stedet.

Har du veldig mange kjæledyr eller unger/mann som bare bidrar med gris og rot og ikke hjelper til? Vi er to voksne, uten dyr og unger, og vi bruker vel i snitt 20 min daglig på ting som klesvask/vaske opp store ting/oppvaskmaskin/forefallende smårydding og -vasking. Og så oppimot en time pr uke på den ukentlige husvasken. 

Anonymkode: 5d67f...017

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du veldig mange kjæledyr eller unger/mann som bare bidrar med gris og rot og ikke hjelper til? Vi er to voksne, uten dyr og unger, og vi bruker vel i snitt 20 min daglig på ting som klesvask/vaske opp store ting/oppvaskmaskin/forefallende smårydding og -vasking. Og så oppimot en time pr uke på den ukentlige husvasken. 

Anonymkode: 5d67f...017

Må innrømme at jeg stusset selv. 1-2 timer hver dag er enormt mye tid brukt på husarbeid.

Anonymkode: efb54...4b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

What?! Hva er det jeg leser her @Rainstorm Jeg som så for meg at du hadde alt sånt på stell! 😜😊 uansett; jeg kjenner meg godt igjen. Mine råd er: 1.) Kjøp blomster/planter/stearinlys og/eller andre billige men pene pynteting på "vaskedagen". Jeg kjøper alltid en bukett med blomster, fordi da tenker jeg at jeg skal "pynte rundt dem". Det blir liksom feil med den flotte buketten i et bomba horehus. Jeg liker også å ommøblere eller flytte på ting, så ofte kan jeg samle alle pyntegjenstander og bilder på en plass samtidig som jeg tørker støv, så blir rommet som et tomt lerret, og jeg kan begynne å dandere og pynte når alt er vasket. 2.) MUSIKK. Lydbok ?!? Det forstår jeg ikke! Jeg må ha musikk med litt power i. (Gjerne så høyt at du overdøver bassen til naboen.) 3.) som noen allerede har nevnt; inviter gjester. Det gjør jeg ofte. Dessverre litt foe ofte, så nå har de sett hvor rotete huset kan være til tider og både jeg og gjestene føler seg komfortabel med hybelkaninene og støvet 😜 Men som regel gjør man en liten ekstra innsats da, når man vet at det kommer noen. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker litt sånn:

Vil jeg leve i dritt!?
Eller vil jeg leve et rent sted? 

Så blir jeg motivert. For jeg vil jo ikke leve i dritt, selv om det sikkert på sin måte hadde vært avslappende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg, men her kan bakeboller stå på benken i flere uker med inntørkede deigrester oppi. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎12‎.‎01‎.‎2017 den 17.00, Rainstorm skrev:

Hei! 

Jeg hater husarbeid. Det kjennes som at hjernen min sprenger av kjedsomhet. Jeg blir fylt med en intens følelse av motvilje. Jeg vet, jeg vet, jeg er voksen, og voksne må gjøre mye man ikke vil, så jeg gjør jo det. Og det beste hadde jo vært å bare gjøre det, "just do it" som man sier. Gjør det, bli ferdig med det, og ha det fint etterpå med god samvittighet og alle tanker om "burde, måtte, skulle" ute av verden. Men av en eller annen grunn fyller slikt arbeid meg med ... antipati? Det er en slags smertefull følelse i brystet. En midlertidig depressiv tilstand. Jeg har mer lyst til å skyte meg i foten enn å gjøre husarbeid av og til. Jeg kunne heller gjort den mest kjedsommelige papirjobben i verden i en time enn 45 minutter med husarbeid.

Så hva gjør jeg? Hva gjør dere? Hvordan motiverer dere dere til å få unnagjort husarbeid? 

Altså, det er ikke sånn at leiligheten min ser ut som et helvete (eeh, OK, noen ganger har det hendt), men mer at det aldri ser så fint og strøkent og er så deilig og ryddig som jeg vil ha det. Som at ikke har ryddet vekk julepynten enda. At jeg ikke har betalt regningene. At jeg egentlig er 1 klesvask på etterskudd. At jeg burde støvsuget for lengst. At den gryta jeg kokte vann i fremdeles står på platetoppen. Og at noen bakeingredienser fremdeles står på kjøkkenbenken fordi jeg ikke har funnet et sted å sette dem. Og jeg skjønner at jeg høres ut som verdens lateste menneske, men jeg velger å påstå at det gjelder kun husarbeid. :vetikke: 

Hjelp meg! :grine: 

Regel nummer en er å ta regningene først, lage seg en kopp te. Gå ut en tur og glemme husarbeidet. Smårydde. Når man orker og ser rotet. Ikke gape over for mye på en gang. Rotet forsvinner jo ikke og kommer tilbake.

Ryddet bort julepynten på torsdag, men det har hendt nissene har fått dele selskap med meg til omtrent påske. (har ikke mange og de er små og okkuperer ikke stua)

At en gryte du kokte vann i står på plata? Det betyr vel at du kommer til å få bruk for den igjen. Jeg har det litt sånn fra og til på kjøkkenet, noen rene gryter kan få stå der til neste bruk.

Mitt råd er å kjøpe par planter og ha mer fokus på dem enn selve rotet.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12. januar 2017 den 17.00, Rainstorm skrev:

Hei! 

Jeg hater husarbeid. Det kjennes som at hjernen min sprenger av kjedsomhet. Jeg blir fylt med en intens følelse av motvilje. Jeg vet, jeg vet, jeg er voksen, og voksne må gjøre mye man ikke vil, så jeg gjør jo det. Og det beste hadde jo vært å bare gjøre det, "just do it" som man sier. Gjør det, bli ferdig med det, og ha det fint etterpå med god samvittighet og alle tanker om "burde, måtte, skulle" ute av verden. Men av en eller annen grunn fyller slikt arbeid meg med ... antipati? Det er en slags smertefull følelse i brystet. En midlertidig depressiv tilstand. Jeg har mer lyst til å skyte meg i foten enn å gjøre husarbeid av og til. Jeg kunne heller gjort den mest kjedsommelige papirjobben i verden i en time enn 45 minutter med husarbeid.

Så hva gjør jeg? Hva gjør dere? Hvordan motiverer dere dere til å få unnagjort husarbeid? 

Altså, det er ikke sånn at leiligheten min ser ut som et helvete (eeh, OK, noen ganger har det hendt), men mer at det aldri ser så fint og strøkent og er så deilig og ryddig som jeg vil ha det. Som at ikke har ryddet vekk julepynten enda. At jeg ikke har betalt regningene. At jeg egentlig er 1 klesvask på etterskudd. At jeg burde støvsuget for lengst. At den gryta jeg kokte vann i fremdeles står på platetoppen. Og at noen bakeingredienser fremdeles står på kjøkkenbenken fordi jeg ikke har funnet et sted å sette dem. Og jeg skjønner at jeg høres ut som verdens lateste menneske, men jeg velger å påstå at det gjelder kun husarbeid. :vetikke: 

Hjelp meg! :grine: 

OK, la meg spørre deg dette: må du gjøre husarbeid? I så fall: hvorfor? :vetikke: 

 

De fleste jeg kjenner (meg inkludert) som hater alt eller deler av husarbeid har for lengst sluttet med det. Hater du å støvsuge? Det finnes roboter som gjør en helt ok jobb mens du er på jobb. Plenklipp? Fjern den eller leig inn naboen eller skaff deg robot. Hater du å vaske badet? Det finnes rengjøringsbyråer som kommer og fikser det. Det finnes til og med folk der ute som tar klesvasken for deg, om du er villig til å betale for det. Oppvasken? Kjøp kun gryter som går i maskinen. 

Ingen som trenger gjøre husarbeid i 2017 om de hater det. Bytt det bort med en kveld overtid. Vi bor i verdens rikeste land, ts. Utnytt det.

Anonymkode: bf5d0...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2017 den 17.00, Rainstorm skrev:

Hei! 

Jeg hater husarbeid. Det kjennes som at hjernen min sprenger av kjedsomhet. Jeg blir fylt med en intens følelse av motvilje. Jeg vet, jeg vet, jeg er voksen, og voksne må gjøre mye man ikke vil, så jeg gjør jo det. Og det beste hadde jo vært å bare gjøre det, "just do it" som man sier. Gjør det, bli ferdig med det, og ha det fint etterpå med god samvittighet og alle tanker om "burde, måtte, skulle" ute av verden. Men av en eller annen grunn fyller slikt arbeid meg med ... antipati? Det er en slags smertefull følelse i brystet. En midlertidig depressiv tilstand. Jeg har mer lyst til å skyte meg i foten enn å gjøre husarbeid av og til. Jeg kunne heller gjort den mest kjedsommelige papirjobben i verden i en time enn 45 minutter med husarbeid.

Så hva gjør jeg? Hva gjør dere? Hvordan motiverer dere dere til å få unnagjort husarbeid? 

Altså, det er ikke sånn at leiligheten min ser ut som et helvete (eeh, OK, noen ganger har det hendt), men mer at det aldri ser så fint og strøkent og er så deilig og ryddig som jeg vil ha det. Som at ikke har ryddet vekk julepynten enda. At jeg ikke har betalt regningene. At jeg egentlig er 1 klesvask på etterskudd. At jeg burde støvsuget for lengst. At den gryta jeg kokte vann i fremdeles står på platetoppen. Og at noen bakeingredienser fremdeles står på kjøkkenbenken fordi jeg ikke har funnet et sted å sette dem. Og jeg skjønner at jeg høres ut som verdens lateste menneske, men jeg velger å påstå at det gjelder kun husarbeid. :vetikke: 

Hjelp meg! :grine: 

Ja, du er lat. Jobber du?

Anonymkode: 9222a...f51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2017 den 17.00, Rainstorm skrev:

Hei! 

Jeg hater husarbeid. Det kjennes som at hjernen min sprenger av kjedsomhet. Jeg blir fylt med en intens følelse av motvilje. Jeg vet, jeg vet, jeg er voksen, og voksne må gjøre mye man ikke vil, så jeg gjør jo det. Og det beste hadde jo vært å bare gjøre det, "just do it" som man sier. Gjør det, bli ferdig med det, og ha det fint etterpå med god samvittighet og alle tanker om "burde, måtte, skulle" ute av verden. Men av en eller annen grunn fyller slikt arbeid meg med ... antipati? Det er en slags smertefull følelse i brystet. En midlertidig depressiv tilstand. Jeg har mer lyst til å skyte meg i foten enn å gjøre husarbeid av og til. Jeg kunne heller gjort den mest kjedsommelige papirjobben i verden i en time enn 45 minutter med husarbeid.

Så hva gjør jeg? Hva gjør dere? Hvordan motiverer dere dere til å få unnagjort husarbeid? 

Altså, det er ikke sånn at leiligheten min ser ut som et helvete (eeh, OK, noen ganger har det hendt), men mer at det aldri ser så fint og strøkent og er så deilig og ryddig som jeg vil ha det. Som at ikke har ryddet vekk julepynten enda. At jeg ikke har betalt regningene. At jeg egentlig er 1 klesvask på etterskudd. At jeg burde støvsuget for lengst. At den gryta jeg kokte vann i fremdeles står på platetoppen. Og at noen bakeingredienser fremdeles står på kjøkkenbenken fordi jeg ikke har funnet et sted å sette dem. Og jeg skjønner at jeg høres ut som verdens lateste menneske, men jeg velger å påstå at det gjelder kun husarbeid. :vetikke: 

Hjelp meg! :grine: 

Jeg jobber med renhold, men er en forferdelig rotekopp. For min del nå er at jeg ikke har fått i orden skap på boden for å legge bort ting. Så kanskje tips for deg og? Flere lagringssteder så det ikke er så mye fremme av gangen? 

Anonymkode: 6cda2...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, herlighet, her var det litt av hvert av både det ene og det andre. Mange gir nyttige tips, andre har det helt for j.... skriver dem.

Jeg orker ikke ha rot rundt meg i dagevis av gangen. Rydder jevnlig gjennom dagen, og på kveldstid tar jeg a l l t i d  stuebordet for jeg synes det er så koselig å våkne og se at det er ryddig der da jeg kommer ut i stua. Men så var det klær da, der har jeg ikke vært flink, men nå vil jeg at klær skal slenge toppen tre dg. Da vil jeg rett og slett ikke se dem der lenger, det er et ork men herregud, et must i mine øyne. Også har jeg det sånn at den dagen jeg hater å rydde har jeg tatt i bruk den metoden om at  du rydder på plass  3 og 3 ting mens jeg går forbi eller kommer inn i rommet. Da går det greit, da blir det ikke så tungt. Støvsuging en gng i uka her og gulvvask om ikke annet behøves. Det lukter så godt og rent etterpå.

Endret av tussi680
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir mannevond når jeg skal vaske leiligheten. For jeg hater det så intenst. Og det er min oppgave, da mannen min gjør det meste forefallende, lager middag hver dag, handler og slikt. Derfor gjør jeg det helst når jeg er hjemme alene, og det hjalp virkelig å skaffe trådløst headset. For da hører jeg på favorittmusikken når jeg vasker, og da går alt så meget bedre. Jeg hater det fortsatt, men jeg går ikke rundt og freser som ei mannevond bikkje når jeg holder på...

Jeg har for øvrig bestemt meg for å skaffe vaskehjelp annenhver uke. Ja, leiligheten er bare 60 kvm, og ja, vi er kun to voksne, men allikevel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
På 13.1.2017 den 8.03, Raven.WritingDesk skrev:

What?! Hva er det jeg leser her @Rainstorm Jeg som så for meg at du hadde alt sånt på stell! 😜😊 uansett; jeg kjenner meg godt igjen. Mine råd er: 1.) Kjøp blomster/planter/stearinlys og/eller andre billige men pene pynteting på "vaskedagen". Jeg kjøper alltid en bukett med blomster, fordi da tenker jeg at jeg skal "pynte rundt dem". Det blir liksom feil med den flotte buketten i et bomba horehus. Jeg liker også å ommøblere eller flytte på ting, så ofte kan jeg samle alle pyntegjenstander og bilder på en plass samtidig som jeg tørker støv, så blir rommet som et tomt lerret, og jeg kan begynne å dandere og pynte når alt er vasket. 2.) MUSIKK. Lydbok ?!? Det forstår jeg ikke! Jeg må ha musikk med litt power i. (Gjerne så høyt at du overdøver bassen til naboen.) 3.) som noen allerede har nevnt; inviter gjester. Det gjør jeg ofte. Dessverre litt foe ofte, så nå har de sett hvor rotete huset kan være til tider og både jeg og gjestene føler seg komfortabel med hybelkaninene og støvet 😜 Men som regel gjør man en liten ekstra innsats da, når man vet at det kommer noen. 😊

Haha! :sjenert: 

Sorry å måtte skuffe deg, men jeg har nok ikke alt på stell! Jeg mener noen ville kanskje sagt "pft, dette er jo ikke ille", men sammenlignet med min svigerinne som har støv på hjernen og virkelig er litt av et eksempel å se opp til når det gjelder husarbeid, så er jeg elendig! 

Men du, ekstra planter og lys og sånt gir jo bare merarbeid? :P Men jeg skjønner hva du mener, jeg blir jo også motivert av å lage det til fint, og å tenne lys og sånt. Jeg skal prøve denne med ommøblering, hvis jeg har litt å velge i kan jeg bytte ut hver uke, og må dermed ta en skikkelig rengjøring en gang i uka, og da er det ikke sånn flytte på, det er bare å ta alt vekk fra plassen sin og så dandere på nytt etterpå. Skal testes! 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du er lat. Jobber du?

Anonymkode: 9222a...f51

Hvorfor gidder du engang å bruke tid å kommentere bare for å være kjip? :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest supernova_87
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber med renhold, men er en forferdelig rotekopp. For min del nå er at jeg ikke har fått i orden skap på boden for å legge bort ting. Så kanskje tips for deg og? Flere lagringssteder så det ikke er så mye fremme av gangen? 

Anonymkode: 6cda2...8c2

Jeg har faktisk ordnet med mer oppbevaringsplass. Skal faktisk fikse dem til i kveld. På denne måten blir det kanskje enklere. Det var noen andre også som sa at hver ting har sin faste plass! Jeg holder meg til dette nå. Ikke noe "den kan bare ligge her litt", eller "denne gymbagen skal jeg jo bruke igjen om to dager så den kan bare ligge i gangen så lenge"! 

Tusen takk for mange gode råd! Leiligheten ser ganske flott ut for tiden, og alle regninger er betalte. Jeg har gjort noen bestemmelser utifra det dere har foreslått. Syntes spesielt AB_017 kom med mange praktiske råd som jeg skal ta til meg.
Jeg skal alltid 

  • betale regninger den dagen jeg får dem
  • sette oppvask i vaskemaskina eller vaske gryter og panner med det samme
  • rydde bort gymbag, pannebånd, o.l. som man bruker innimellom, selv om jeg snart skal bruke det igjen

Jeg har tatt i bruk lydbokforslaget, hvis jeg hører mye på bøker så blir det veldig ryddig og fint her hos meg! (Før dreiv jeg med vaskedansing til musikk, men klarte ikke å være motivert nok til det.) 

Godt å lese at andre også sliter med husarbeidet og finner det like kjedelig som meg, jeg måtte le av beskrivelsen din @Rosalie, men hallo liksom, det er såååååå kjedelig, så jeg skjønner deg! 

Jeg kommer nok aldri til å begynne å ELSKE husarbeid, slik @Minlilleskyforeslo. Jeg klarer ikke engang å brette hjernen min rundt det konseptet. Og det med å sette av 10 minutter til husarbeid, så pause og deretter 10 minutter høres direkte smertefullt ut, hvorfor dra det ut!? 

Som du @Aamu spør om man vil leve i dritt, vel her er det vel aldri tilfellet å leve i dritt, det er mer nivå av renslighet og rydding. For meg er det stor forskjell på rot og gris. Jeg er kanskje rotete, men ikke grisete. Og du @penny_trenger kanskje like mye lykke til som jeg selv gjør! Deigrester i ukesvis!? 

Håper 2017 blir mitt ryddigste år hittil (tenk på alle bøkene jeg får hørt på!)!
Mest av alt skal jeg jobbe med innstillingen min slik at jeg slipper å dø av kjedsomhet hver gang jeg må gjøre husarbeid! Kjenner jeg blir helt stressa av tanken, menmen, jeg skal bli flinkere! Så tusen takk for oppmuntring og forslag og råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns husarbeidet er kjekt. God følelse etterpå, er det som motiverer meg. Når alt rotet er ryddet opp, alle klærne vasket og kjøkkenbenkene rene så føles livet mye lettere. :P 

Anonymkode: 2cbe4...43e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2017 den 17.00, Rainstorm skrev:

Som du @Aamu spør om man vil leve i dritt, vel her er det vel aldri tilfellet å leve i dritt, det er mer nivå av renslighet og rydding. For meg er det stor forskjell på rot og gris. Jeg er kanskje rotete, men ikke grisete.

Lar du rot ligge, blir det gris. Støvlus, sølvkre, hybelkaniner, døde edderkopper, og i noen tilfeller mugg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Aamu skrev:

Lar du rot ligge, blir det gris. Støvlus, sølvkre, hybelkaniner, døde edderkopper, og i noen tilfeller mugg..

Herregud. Det er en mellomting mellom å ha tellekanter i skapene og å ikke ha boevne. 

Her er det også til tider fryktelig rotete, med rydding etter skippertaksmetoden kanskje ukentlig. Det rekker ikke å bli grisete av rotet på såpass kort tid. 

Anonymkode: 344ae...f59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du råd så invester i vaskehjelp👍🏻 Da må du rydde dagen før hun/han kommer, har aldri hatt det mere strøkent hjemme som nå😋 Og jeg er et skikkelig rotehue!

Anonymkode: 5c3b0...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gammeldags?

Hvis jeg har dager der jeg er fryktelig umotivert lager jeg meg en oversiktlig og enkel liste :) Bryter ned oppgavene i noe som er mer overkommelig. I stedet for "Rydde kjøkkenet", skriver jeg "Tørke av skap", Vaske stekeovn", "Sette unna rene kopper" osv. Det ser ut som det er enorme mengder arbeidsoppgaver som må gjøres, men de er overkommelige :) Setter på litt god musikk, og krysser av på lista hver gang jeg har fullført noe., Det er tilfredsstillende å se at arbeidsoppgavene minker!

Og ikke minst: belønn deg selv når du er ferdig! Sett deg ned, drikk en god kopp te, sitte på pcen eller lese en bok for eksempel.

Ser du har fått mange gode tips i denne tråden, så håper du finner mer motivasjon i noen av dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
På 12.1.2017 den 17.00, Rainstorm skrev:

Hei! 

Jeg hater husarbeid. Det kjennes som at hjernen min sprenger av kjedsomhet. Jeg blir fylt med en intens følelse av motvilje. Jeg vet, jeg vet, jeg er voksen, og voksne må gjøre mye man ikke vil, så jeg gjør jo det. Og det beste hadde jo vært å bare gjøre det, "just do it" som man sier. Gjør det, bli ferdig med det, og ha det fint etterpå med god samvittighet og alle tanker om "burde, måtte, skulle" ute av verden. Men av en eller annen grunn fyller slikt arbeid meg med ... antipati? Det er en slags smertefull følelse i brystet. En midlertidig depressiv tilstand. Jeg har mer lyst til å skyte meg i foten enn å gjøre husarbeid av og til. Jeg kunne heller gjort den mest kjedsommelige papirjobben i verden i en time enn 45 minutter med husarbeid.

Så hva gjør jeg? Hva gjør dere? Hvordan motiverer dere dere til å få unnagjort husarbeid? 

Altså, det er ikke sånn at leiligheten min ser ut som et helvete (eeh, OK, noen ganger har det hendt), men mer at det aldri ser så fint og strøkent og er så deilig og ryddig som jeg vil ha det. Som at ikke har ryddet vekk julepynten enda. At jeg ikke har betalt regningene. At jeg egentlig er 1 klesvask på etterskudd. At jeg burde støvsuget for lengst. At den gryta jeg kokte vann i fremdeles står på platetoppen. Og at noen bakeingredienser fremdeles står på kjøkkenbenken fordi jeg ikke har funnet et sted å sette dem. Og jeg skjønner at jeg høres ut som verdens lateste menneske, men jeg velger å påstå at det gjelder kun husarbeid. :vetikke: 

Hjelp meg! :grine: 

1. Senk kravene til deg selv.

2. Kast, selg eller gi bort absolutt ALT du ikke trenger, ikke har brukt på en stund eller har for mye av.

3. Rydd og vask skikkelig EN gang.

4. Små rydd bittelitt hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...