Gå til innhold

Fra forskjellige land, bor i et tredje


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forloveden min og jeg er fra to forskjellige land, vi er bosatt i et tredje. Nå er vi veldig usikre på hvordan vi skal løse dette med bryllupsfeiring.

På én måte vil vi gjerne klare å samle alle (venner og familie fra Norge, fra hans hjemland og fra bostedsland), samtidig innebærer jo det veldig mye reising for én av sidene. Holder vi det her må familiene våre og hjemlandsvennene reise, holder vi det i et av hjemlandene så blir det "feil" det også...både familier og venner jeg har luftet dette med er veldig "dette er deres dag, hvor vil dere helst ha det, vi er bare glade for å feire dagen med dere, etc.", og det er veldig hyggelig, men ikke veldig hjelpsomt :)

Vi har såvidt snakket om å gifte oss borgerlig i ro og mak her, så heller holde bryllupsfester i alle tre landene, hvor vi inviterer alle til alle tre sånn at de kan delta på det de vil. Men det betyr enda mer planlegging, enda mer pengebruk...kanskje er det likevel den beste løsningen for gjestene? Det er veldig viktig for meg at de skal ha en hyggelig dag.

Alle destinasjonene har forresten direkteruter til hverandre.

Tusen takk for ethvert innspill!

Anonymkode: c43d3...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes dere skal gjøre det som passer dere best. Ikke tenk på hva andres forventninger og ønsker er. Forloveden min er amerikaner, og vi skjønte at mange ble skuffet når vi har valgt å gifte oss i Norge. Sånn er det, man kan ikke please alle. Vi kommer til å ha en veldig laid back samling i USA en gang etter bryllupet, men selve bryllupet kommer til å være kun her, så får de som vil komme. Vi har sagt at vi ikke vil ha gaver, og at vi skal sørge for at alle som kommer skal slippe å betale for overnatting.

Anonymkode: b5bb0...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er fra forskjellige land, men bor i Norge. Vi valgte å ha et mindre bryllup. Bare de nærmeste ble invitert. Så til slutt ble det 10 pers fra utlandet (vi dekket reise og opphold her for dem da prisnivå er annerledes) og 25 gjester som er fra våre land, men bor i Norge.

Hadde vi tatt det i utlandet, så har det uansett blitt få fra et av landene, sikkert så å si ingen fra Noge og mange fra den ene siden av familien som bor i det landet. Så ikke noe rettferdig løsning heller. Det mest rettferdige var at begge familiene er i sammen båt når det gjelder reising.

Anonymkode: 78104...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det naturlige ville vært å ta det der dere bor. Blir ikke veldig ulikt fra de som kommer fra ulike delr av landet. (Er lenger til Tromsø fra Oslo enn det er til Sveits f.eks)

Anonymkode: e9a1d...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/13/2017 den 9.56, AnonymBruker skrev:

Syntes det naturlige ville vært å ta det der dere bor. Blir ikke veldig ulikt fra de som kommer fra ulike delr av landet. (Er lenger til Tromsø fra Oslo enn det er til Sveits f.eks)

Anonymkode: e9a1d...25f

Hm. Samtidig er det kanskje det vi har minst lyst til da vi først og fremst bor her for å jobbe og er lite integrert i lokalsamfunnet...argh. Ikke lett dette her.

Anonymkode: c43d3...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...