Gå til innhold

Føler meg ignorert av kvinner på Tinder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt Tinder en lengre tid nå, og har kanskje hatt rundt 50 matcher totalt. Av disse har jeg sikkert skrevet til halvparten. Men det virker helt umulig å ha en samtale på Tinder. Ofte blir det 1-2 meldinger, og ikke noe mer. Kun 1 gang har jeg klart å ha en lengre og morsom samtale (men vi fant vel ut at vi bodde for langt fra hverandre).

Som oftest blir det 1-2 meldinger, og ofte av den korte typen som gjør at jentene virker helt uinteressert i å prate videre. Litt som om du prater til noen og de svarer kort for å få deg bort. Når jeg sender melding kommenterer jeg alltid noe ved bildene eller teksten på en løs og spøkefull måte, som kan initiere til videre meldinger (uten å være frekk, nedlatende eller seksuell selvsagt).  

Men mitt inntrykk etter å ha brukt tinder er at nesten alle jentene (som jeg har matchet med hvert fall) har en holdning som tilsier "Du har 1 sjanse til å imponere meg, ellers så gidder jeg ikke". Hadde håpet å treffe flere med et åpent sinn og som var interessert i å føre en samtale, men den gang ei.

Så hvorfor gidde å matche med noen om man ikke er interessert? For meg virker det som om nesten alle jentene like gjerne kunne sveipa meg til venstre. Jeg har sikkert en matchprosent på 4-5% også, så da skulle man tro at jenter var veldig selektive i hvem man gidder å sveipe på (sveiper selv på rundt halvparten).

Kan legge til at jeg er 23 og matcher med folk som er 19-25.

Noen som har gode svar?

Anonymkode: 53bd8...05c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan hende noe av koden er å gidde å komme seg forbi de to setningene selv om jentene virker uinteresserte. Inntrykket mitt er at de to første spørmålene ofte er veldig like, og det blir kjedelig å svare på gang på gang (type "hva skjer" "hva jobber du med" o.l.), men når man kommer litt ut i samtalen så oppdager man det som kjennetegner den man prater med og blir kanskje mer interessert. Det var bare min teori, er ikke særlig aktiv på tinder, så er ikke sikker. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt intrykke er at de aller fleste damer på tinder (jeg kan ikke snakke for mennene for jeg har aldri matchet med en mann) har store utfordringer med å føre en samtale over tekst. De bruker tinder som ren underholdning, og det eneste de vil ha ut av appen er å se på stakkars menn som desperat forsøker å være morsom og sjarmerende, samtidig som han ikke skal virke desperat eller creepy, men han må være direkte og virke interessert, men er han for ivrig på å møtes så blir det skummelt og man må ignorere vedkommende (ikke slette match, bare ignorere slik at han står på matchlista som enda et trofé blandt alle de mennene som ikke nådde opp, kun ved hjelp av max 6 bilder og en tekstboks.)

Jeg gjør det slik at jeg skriver maks 5 meldinger før jeg spør om det blir date (trenger ikke avtale tidspunkt eller sted) Om en dame bruker mer enn 12 timer på å svare så mister hun sjansen og får prøve noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Svinepels skrev:

Mitt intrykke er at de aller fleste damer på tinder (jeg kan ikke snakke for mennene for jeg har aldri matchet med en mann) har store utfordringer med å føre en samtale over tekst. De bruker tinder som ren underholdning, og det eneste de vil ha ut av appen er å se på stakkars menn som desperat forsøker å være morsom og sjarmerende, samtidig som han ikke skal virke desperat eller creepy, men han må være direkte og virke interessert, men er han for ivrig på å møtes så blir det skummelt og man må ignorere vedkommende (ikke slette match, bare ignorere slik at han står på matchlista som enda et trofé blandt alle de mennene som ikke nådde opp, kun ved hjelp av max 6 bilder og en tekstboks.)

Jeg gjør det slik at jeg skriver maks 5 meldinger før jeg spør om det blir date (trenger ikke avtale tidspunkt eller sted) Om en dame bruker mer enn 12 timer på å svare så mister hun sjansen og får prøve noen andre.

Jeg synes du selger damene kort her, slik spekulering i motiver er ganske usexy.

Når jeg tindra hadde jeg en selvpålagt regel som tilsa at jeg til enhver tid ikke kunne ha mer en fem matcher, og dersom jeg ville sveipe til høyre på en ny mann måtte jeg slette en eksisterende match. Førte til mange kvalitetssamtaler, gode dater og til slutt en  bra mann.

De gangene jeg valgte å ikke snakke mer med en mann var det som regel fordi det var lite kreativitet, virket lite genuint eller de traff bare ikke merket. Alle grunner er helt legitime. Jeg er ikke skyldig noen tiden og energien min, og de er ikke skyldig meg sin tid og energi. Dersom man har snakket lenge og blitt litt nærmere føler jeg det er ufint å ghoste, men blir ikke sur om noen slutter å svare etter et par meldinger eller dager. Det må man nesten bare tåle når man velger tinder som datemediet sitt.

Kan du si noe mer konkret om hvordan du byr på deg selv gjennom profilen din og åpningssamtalen?

Endret av Derpderp
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at mange menn ser på tinder som en "hore app" og damene der er nok generelt ganske skeptiske, hvertfall er jeg det. 

 

Anonymkode: 32e75...7f1

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme gjør jeg av mennene. Eller jeg føler meg lurt! Jeg har mange matcher. Tar ofte kontakt først, er ærlig, interessert, stiller spørsmål, godt humør, morsom (prøver i hvert fall). Hver gang jeg tror jeg har møtt en fyr som det kan bli noe mer med så skal det snakkes om sex og spørres om nakenbilder. Snakk om å sløse bort andres tid med å late som man er seriøs.
Jeg kunne også ønske menn sveipet meg bort i stedet for å late som de er der inne for å date når de bare vil ha sex.

Jeg skjønner frustrasjonen din, for jeg er også frustrert over å legge inn innsats i noe som aldri resulterer i noe. Føler jeg sløser bort tid ved å svare og være hyggelig. Kanskje Tinder rett og slett ikke passer for noen av oss?

Anonymkode: a3807...cf8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring med Tinder og nettdating generelt er stort sett bare negativt. Og jeg har fått lignende inntrykk som TS, alt handler om å underholde damene med en gang ellers så skjer det ingenting. Det gjør at jeg fort mister interessen også siden de virker jo totalt uinteressert i hvem jeg er og tar aldri initiativ til å starte en samtale. Er alltid jeg som fører samtalene, og jeg får veldig lite tilbake å gå på. Jeg prøver så godt jeg kan med å finne ut hvem personen på andre siden er, hvordan de tenker og ja om det er noe som gjør at jeg vil spørre henne ut på date. Men ofte så blir jeg bare slengt de samme spørsmålene tilbake som om det var et ork å prate med meg, og det er vel kanskje noe i det. For hvis jeg ikke stiller noen spørsmål i det hele tatt, da blir det slutt på samtalen med en gang.

Jeg er desidert ferdig med alt som heter nettdating og slikt, er bare en bortkasting av tid og penger. Synes det også er veldig unaturlig måte å føre en dialog på siden man kan jo ikke se hvordan en person reagerer på det man sier. Verste jeg vet er når folk bare ignorerer meg, er da mye bedre å bare si ifra om man ikke er interessert. Har alltid vært veldig takknemlig til de som sier det rett ut. Slipper å kaste bort mye tid på meningsløs dialog med noen som ikke en gang er interessert.

Anonymkode: 5a550...b4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring med Tinder og nettdating generelt er stort sett bare negativt. Og jeg har fått lignende inntrykk som TS, alt handler om å underholde damene med en gang ellers så skjer det ingenting. Det gjør at jeg fort mister interessen også siden de virker jo totalt uinteressert i hvem jeg er og tar aldri initiativ til å starte en samtale. Er alltid jeg som fører samtalene, og jeg får veldig lite tilbake å gå på. Jeg prøver så godt jeg kan med å finne ut hvem personen på andre siden er, hvordan de tenker og ja om det er noe som gjør at jeg vil spørre henne ut på date. Men ofte så blir jeg bare slengt de samme spørsmålene tilbake som om det var et ork å prate med meg, og det er vel kanskje noe i det. For hvis jeg ikke stiller noen spørsmål i det hele tatt, da blir det slutt på samtalen med en gang.

Jeg er desidert ferdig med alt som heter nettdating og slikt, er bare en bortkasting av tid og penger. Synes det også er veldig unaturlig måte å føre en dialog på siden man kan jo ikke se hvordan en person reagerer på det man sier. Verste jeg vet er når folk bare ignorerer meg, er da mye bedre å bare si ifra om man ikke er interessert. Har alltid vært veldig takknemlig til de som sier det rett ut. Slipper å kaste bort mye tid på meningsløs dialog med noen som ikke en gang er interessert.

Anonymkode: 5a550...b4b

Jeg er kvinne og har mange av de samme erfaringene. Selv syns jeg faktisk jeg er ganske kreativ ang. spørsmål, og har hatt en del fine og morsomme samtaler. Men skjer nesten aldri at mennene selv starter. Jeg prøver også etter hvert å spørre hva de er ute etter, da jeg ikke ønsker noe useriøst. Det er det nesten ingen som responderer på.

Av de jeg har møtt har det egentlig klaffet nokså bra, sikkert fordi de da også har hatt en gjensidig interesse for å bli kjent. Men har dessverre ikke vært nok til å bli noe mer.

Anonymkode: aeaee...682

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne og har mange av de samme erfaringene. Selv syns jeg faktisk jeg er ganske kreativ ang. spørsmål, og har hatt en del fine og morsomme samtaler. Men skjer nesten aldri at mennene selv starter. Jeg prøver også etter hvert å spørre hva de er ute etter, da jeg ikke ønsker noe useriøst. Det er det nesten ingen som responderer på.
 

Anonymkode: aeaee...682

Da mistenker jeg at du dessverre er blant de damene som ikke er regnet som en klassisk skjønnhet, for å si det på den måten? 

Da stiller man nok samme båt som menn flest. 

Anonymkode: 2c8e5...66f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du får matcher betyr det ikke at du er attraktiv nok. Kanskje noen sveiper deg riktig vei bare for bekreftelsen skyld, og når dere først har matchet har hun innboksen full av meldinger fra mer attraktive menn.

Anonymkode: fded0...9c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lakrisbjørn

Velkommen til Tinder, hvor du er redusert til et par bilder og femti tegn. 

Du har en setning på deg til å gjøre det helt store, men selv om du nailer det, trenger du ikke få suksess. For, mest sannsynlig, har hun fem - ti (minst) andre matcher som fremstår som bedre enn deg uansett. Alt man kan gjøre er å fortsette, glede seg selv og kanskje, om du er skikkelig heldig, klaffer det nok til en date. Om ikke den ble perfekt, men bare bra, så er gresset alltid grønnere på andre siden. Alas, du må prøve på nytt med en ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Svinepels skrev:

Om en dame bruker mer enn 12 timer på å svare så mister hun sjansen og får prøve noen andre.

Den passiv-agressive holdningen der kommer du nok ikke langt med. Om man ikke har svart på 12 timer, så er man "diskvalifisert"? Utrolig merkelig holdning i hvert fall.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen fare ts. Det skjer med de fleste av oss. Men om 20-30 år er vel teknologien på stamceller samt andre områder kommet så langt at kjønnen ikke trenger hverandre lengre. Alt blir så systematisk og mekanisk i datingverden at ingen finner en kjæreste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da mistenker jeg at du dessverre er blant de damene som ikke er regnet som en klassisk skjønnhet, for å si det på den måten? 

Da stiller man nok samme båt som menn flest. 

Anonymkode: 2c8e5...66f

Pffff, man har gode sjanser om man ikke er en klassisk skjønnhet. Jeg er ingen "klassisk skjønnhet" og var i tillegg overvektig, og jeg snakka med herlige menn og hadde flotte dater - også med mange menn som var "klassisk kjekke". Det at tinder er så shallow er tull. Det krever kjappere tegn til kjemi eller attraksjon indeed, men det er ikke sånn at man må være en GQ eller Glamourmodell for å overleve. Det blir for slapt å skylde på at man ikke ser bra nok ut.

Anonymkode: 0ba2a...b17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pffff, man har gode sjanser om man ikke er en klassisk skjønnhet. Jeg er ingen "klassisk skjønnhet" og var i tillegg overvektig, og jeg snakka med herlige menn og hadde flotte dater - også med mange menn som var "klassisk kjekke". Det at tinder er så shallow er tull. Det krever kjappere tegn til kjemi eller attraksjon indeed, men det er ikke sånn at man må være en GQ eller Glamourmodell for å overleve. Det blir for slapt å skylde på at man ikke ser bra nok ut.

Anonymkode: 0ba2a...b17

Når jeg skrev "ingen klassisk skjønnhet" så var det fordi jeg prøvde å pakke det pent inn, ikke sant? Når ei DAME ikke får noen respons på tinder så må hun ha stått ganske langt bak i køen da man delte ut utseende. Fatter du nå?

Anonymkode: 2c8e5...66f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Kanskje du ikke er nok frempå? Uansett om man mener at Tinder kun er for raske ligg eller for noe mer så er det jo ikke akkurat laget for å bruke lang tid på å bli kjent med hverandre før man tar neste steg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg skrev "ingen klassisk skjønnhet" så var det fordi jeg prøvde å pakke det pent inn, ikke sant? Når ei DAME ikke får noen respons på tinder så må hun ha stått ganske langt bak i køen da man delte ut utseende. Fatter du nå?

Anonymkode: 2c8e5...66f

Jeg er enig med deg i at kvinner generelt får mye respons, men TS klager på dårlig kommunikasjon og lite spennende samtaler. DER tror jeg ikke kvinner har det noe lettere. Nesten alle matcher kommer med noe hyggelig/morsomt de første 3 meldingene, men så skjønner man at de kun var ute etter et ligg. Da er man jo egentlig like langt om man som kvinne kun er ute etter et forhold. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Det er en viss type personligheter som i det hele tatt bruker tinder

2. Personlighet har mye å si. De kan gjerne få inntrykk av at du har en personlighet som ikke passer dem, og det kan stemme. Men det sier bare noe om hva preferansene til damene på tinder er. La oss si du er veldig smart, men damene på tinder ser etter andre ting som statusjobber, iq på nivå med dem selv osv. Da vil du ikke klare holde en samtale selv om du har positive kvaliteter.

Personlig tror jeg ikke de type menn jeg liker er på tinder så bruker det ikke selv. Syns også tinder virker noe cancer

Anonymkode: 502ef...77d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk av tinder: Enten er menn ute e/ sex, kjedelige eller desperate. Blir sliten av de som blir sur fordi jeg ikke gidder føre timeslange samtaler over nett. Eller fordi jeg brukte timer på å svare. Har et hektisk liv med barn, jobb og studie og det er jeg åpen om. Tanken med tinder var å holde øynene åpen, bruker det mer som tidsfordriv.. Har vel rundt 80 matches 

Anonymkode: fd914...c6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt inntrykk av tinder: Enten er menn ute e/ sex, kjedelige eller desperate. Blir sliten av de som blir sur fordi jeg ikke gidder føre timeslange samtaler over nett. Eller fordi jeg brukte timer på å svare. Har et hektisk liv med barn, jobb og studie og det er jeg åpen om. Tanken med tinder var å holde øynene åpen, bruker det mer som tidsfordriv.. Har vel rundt 80 matches 

Anonymkode: fd914...c6d

Det er nok likt med deg som med andre. Hvorfor ikke be ut på date når samtaler på skjermen ikke er nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...