Gå til innhold

Den beste serien du har sett?


Josefinel

Anbefalte innlegg

Tittelen snakker for seg selv.

Hvilken serie er din favoritt serie, og hvorfor?

Min er for tiden Stranger things, fordi det er utrolig koselig og spennende serie. Type serie der man sitter med mange usvarte spørsmål når den er ferdig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest New Girl

Er så veldig mange serier jeg liker! Er skikkelig serie-junkie😜 Men den ultimate serien for meg vil alltid være Buffy. Den har alt! Humor, action, romantikk, gode, interessante karakterer, umulig kjærlighet, spenning...Hadde jeg sett serien for første gang nå, så hadde den nok ikke nådd opp, men den bringer frem mange gode minner. Det er noe med de seriene man så første gang når man var tenåring😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Six Feet Under, helt fantastisk serie, enkelt og greit. Har aldri opplevd å bry meg så mye om karakterer på tv før.

Anonymkode: a0d53...d55

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge de nevnte seriene er favoritter hos meg også. 

Men den serien som har blåst meg mest av banen i voksen alder er broen, første sesong var helt utrolig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sherlock Holmes.

West World. 

Det skal mye til for å fenge meg, jeg ser gjerne en episode eller tre for å gi det en sjanse, men stort sett dør det ut da. Disse to vil jeg se mer og mer av. 

Anonymkode: f46b9...0b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode serier, men Game of thrones og Prison break (sesong 1) skiller seg litt ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forandrer seg litt ettersom tror jeg, men lander nok på "The Fall". Ser den egentlig mer som et psykologisk drama enn en krimserie. Synes også "The Affair" og "Bloodline" er knallgode serier som har litt av den samme historien under overflaten som "The Fall".

Anonymkode: 82cfd...287

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spooks er min favorittserie, tillegg til To the Manor Born, Doc Martin og Yes, C.S.I og Minister/Yes, Prime Minister.

Men hvis jeg skal nevne serier som jeg følger med nå, som man venter nye episoder/sesonger på, må det bli Masters of Sex, Broadchurch og Call the Midwife.

Mvh Yvonne :heiajente: 

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis jeg skal velge etter hvilke serier jeg ikke klarte å legge fra meg, men ble helt oppslukt av, så må det bli:

- Mad Men. Prøvde lenge å begynne på den, uten at den fenget meg, men så begynte jeg å se den skikkelig sammen med kjæresten, og ble helt hekta. Så flere episoder hver kveld om jeg hadde mulighet. Var skikkelig lei meg da jeg hadde sett alt, følte aldri jeg kom til å finne en like bra serie igjen.

- Band of Brothers. Ble veldig oppslukt/grepet av denne, og har sett den på nytt (den er jo så kort, bare 10 episoder eller noe)

- The Last Kingdom. Oppdaget denne ved en tilfeldighet. Digger vikingserier, som er litt virkelighetsnære og ikke typisk glorete Hollywood-drama.

- Rome. Igjen, jeg er en sucker for noenlunde autentiske historiske drama med masse action.

- Wolf Hall. Historisk, og filmet veldig autentisk, med fantastiske skuespillere.

- The Crown. Dette er min seneste "må se mer"-serie, gjorde den vel unna på under en uke.

- Orange Is The New Black, sesong 1 og 2. De senere sesongene ble litt for mye, men de to første var supermorsomme og fengende.

..Så har jeg så klart sett mye annet bra, men som ikke førte til seriemaraton på samme måte, og som jeg fint klarte å ta en pause fra. De seriene jeg har nevnt her er serier som virkelig dominerte livet mitt mens jeg så dem :fnise:

Anonymkode: 735fb...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Game of Thrones. Er så utrolig knyttet til enkelte av karakterene!

Sons of Anarchy. Grisegod fra start til slutt.

Six Feet Under. Trenger jeg si mer 😩

Sopranos. L o v e i t

Lie to me. Fascinerende og svært god serie.

Peaky Blinders. Hekta.

Black Sails. Hekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tornefuglene

Mistrals datter

Der elvene møtes

Mot alle vindar

If tomorrow never comes 

Alle disse så jeg da jeg var jentunge, men så If tomorrow.. for et par år siden og selv om den var litt utdatert, var det fortsatt en god story.

Anonymkode: e958c...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...