Gå til innhold

Hva om du ikke liker forlovelsesringen din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det høres jo ut i denne tråden som at menn ikke har forlovelsesringer? Hvis han frir på kne til damen, har han jo med seg en diamantforlovelsesring til henne, så hun får jo ring, men hva med han?

Jeg og eksen brukte glatte gifteringer i gull som kombinert forlovelses- og giftering. Gikk med ringen bare noen dager før vi giftet oss da, hehe. Hentet ringene på en mandag, og giftet meg fredagen samme uke. Under vielsen (ambassade i utlandet) tok vi bare av oss ringene i forkant, og satte dem på igjen som gifteringer under vielsen. Sånn gjorde vi det, og iflg. de vi spurte, var det helt vanlig.

Endret av Million
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Calleia skrev:

Jeg lurer litt på dette.. Altså om man blir fridd til med ring (typ diamant eller noe) , kjøper man da forlovelsesringer etterpå? Altså like ringer? 

Har man da to ringer som dame?

Skjønner det er lenge siden jeg har gått med ring..haha

Forloveden min ville ha en alliansering. Ser ut som vanlig giftering i hvitt gull, men med en diamant som er "innebygd". Når vi gifter oss så kommer hun til å bruke samme ringen, bare at jeg setter på flere diamanter slik at hun har den samme ringen, men allikevel "ny". Jeg har ikke forlovelsesring, men før vi gifter oss kjøper jeg inn en enkel giftering i hvitt gull som kommer til å matche godt med den.

For å svare på spørsmålet så er det vanlig at dama har en typisk diamant/frierring under forlovelsen og deretter får en giftering i gull hvor hun da bruker begge. Enten på samme finger om de går fint sammen, eller en på hver hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør være ærlig om man ikke liker den ja, men om man tror at et frieri kan komme kan man jo begynne å hinte litt aggressivt om hva man synes er stygt da. Det gjorde jeg :fnise: var veldig tydelig hver eneste gang jeg så en ring jeg synes var stygg. Fikk en kjempefin ring!

Hos oss er det bare jeg som har forlovelsesring på. Blir ikke noe ring på han før vi er gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir vel fridd til med en ring gubben har plukket ut, og SÅ går man sammen å kjøper GIFTERINGER sammen.

Anonymkode: f59e4...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.1.2017 den 15.46, Million skrev:

Det høres jo ut i denne tråden som at menn ikke har forlovelsesringer? Hvis han frir på kne til damen, har han jo med seg en diamantforlovelsesring til henne, så hun får jo ring, men hva med han?

Jeg og eksen brukte glatte gifteringer i gull som kombinert forlovelses- og giftering. Gikk med ringen bare noen dager før vi giftet oss da, hehe. Hentet ringene på en mandag, og giftet meg fredagen samme uke. Under vielsen (ambassade i utlandet) tok vi bare av oss ringene i forkant, og satte dem på igjen som gifteringer under vielsen. Sånn gjorde vi det, og iflg. de vi spurte, var det helt vanlig.

Jeg fridde til typen forrige uke, og brukte da ring. Så noen bruker det, men har også inntrykk av at det ikke er like vanlig for menn. (Vi skal også bruke forlovelsesringen som gifteringer da). 

Vi plukket ut min sammen, så jeg slapp "bekymre" meg for dette. Hvis han hadde fridd, tror jeg kanskje han hadde bedt om hjelp av en venninne av meg som han vet har god smak. Eller så stoler jeg på at han hadde funnet noe "meg". :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Jeg ble fridd til med en kombinert gifte og forlovelsesring. Gult gull, helt glatt med noe mønster og IKKE pen i mine øyne. Typen synes den var fin vell og merke. Så når jeg så ringen og han spurte ble jeg såå sjokkert, ikke fordi han fridde får jeg så den litt komme, men fordi ringen var en skuffelse.. Jeg har hinta om ringer jeg har likt og slikt. Som selvdølgelig er diamant ring.. men han hadde ikke husket det, så han tenkte at siden  hadde et smykke i gult gull så var det å foretrekke. Men jeg foretrekkee hvitt gull. 

Til min skuffelse, betyr ringen langt fra alt så jeg sa selvfølgelig ja, men var helt ærlig når han spurte om hva jeg tenkte om ringen. IKKE noe problem, for jeg fikk bytte den til hva jeg ville når jeg uansett måtte dra å måle og bestille. Nå venter jeg spent på ringen som jeg får til lørdag! Skal sies at jeg følte meg ganske utakknemlig. Men det er viktig å like ringen man skal gå med masse år. Og da skal man ikke trenge å ta til takke med noe man ikke liker.  Ærlighet varerlengst. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, giirly95 skrev:

Jeg ble fridd til med en kombinert gifte og forlovelsesring. Gult gull, helt glatt med noe mønster og IKKE pen i mine øyne. Typen synes den var fin vell og merke. Så når jeg så ringen og han spurte ble jeg såå sjokkert, ikke fordi han fridde får jeg så den litt komme, men fordi ringen var en skuffelse.. Jeg har hinta om ringer jeg har likt og slikt. Som selvdølgelig er diamant ring.. men han hadde ikke husket det, så han tenkte at siden  hadde et smykke i gult gull så var det å foretrekke. Men jeg foretrekkee hvitt gull. 

Til min skuffelse, betyr ringen langt fra alt så jeg sa selvfølgelig ja, men var helt ærlig når han spurte om hva jeg tenkte om ringen. IKKE noe problem, for jeg fikk bytte den til hva jeg ville når jeg uansett måtte dra å måle og bestille. Nå venter jeg spent på ringen som jeg får til lørdag! Skal sies at jeg følte meg ganske utakknemlig. Men det er viktig å like ringen man skal gå med masse år. Og da skal man ikke trenge å ta til takke med noe man ikke liker.  Ærlighet varerlengst. 

Joda, det skal føles riktig med ringen du skal gå med i "masse år", men er du egentlig moden for et giftermål? 

Anonymkode: e3e39...12e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, det skal føles riktig med ringen du skal gå med i "masse år", men er du egentlig moden for et giftermål? 

Anonymkode: e3e39...12e

Unnskyld meg. Å med det mener du? Fordi du kjenner ikke meg og vet ingenting om meg eller mitt forhold. Jeg er mer enn moden nok for giftemål jeg. Jeg er ikke en typisk jente i 20 årene og jeg har funnet personen jeg vil dele livet mitt med. Hva du mener med moden for giftemål er urelevant for meg. 🤣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Vi var på ferie i utlandet og fant en ring jeg likte veldig godt, men vi var litt redd for å ende opp med å bruke masse penger på en ring som kunne være fake. Har lest noen skrekkhistorier, så fant vi det vi trodde var samme ringen i nettbutikken til en norsk butikk og billigere. Jeg ble skeptisk til at det var samme ring og ville se i Norge, men min forlovede bestilte uten at jeg viste om det. 

Han fridde uten ring også kom denne i posten da vi kom hjem. Vi ble begge skuffet da vi så ringen, den var mye mindre enn den vi hadde sett på. Så noen dager senere dukket ringen jeg har ønsket meg opp på salg og kostet da ca det samme som den han hadde bestilt. Da spurte jeg han om jeg kunne bytte og det var helt greit. Følte meg litt dritt, men vi smiler av det nå. Og samtidig som vi kjøpte ringen til meg så fikk vi tilbud om å få 50% på ring til han og da fikk han en ring han likte også. 

Jeg vet at det er overfladisk, men jeg skal gå med ringen og da ville jeg være fornøyd med ringen❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg mistet min :fnise: ble ikke lei meg.. Fælt å si, men sant. 

Anonymkode: 23f10...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte forlovelsesringer sammen. Da hadde han fridd uten ring først. Behøver ikke å være så amerikansk for min smak, med svær diamantring til mangfoldige tusen. Man skal ikke blakke seg på smykker. 

Anonymkode: 2c357...14f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎09‎.‎01‎.‎2017 den 20.08, Torgeeeir skrev:

Det er fortsatt vanlig med frieri i Norge (heldigvis). Og da er det greit å bli overrasket også.

Fortsatt vanlig? Frieri med stor diamantring i amerikansk Hollywood-stil er noe som har kommet de siste årene. Før ble man gjerne enige om å gifte seg og så stakk man innom en gullsmed og kjøpte glatte gullringer (Eller tilsvarende) som senere ble brukt som gifteringer. Sannsynligvis er det dette de fleste i Norge fremdeles praktiserer. Det er bare ikke så mye å skrive om på KG... ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Leo skrev:

Fortsatt vanlig? Frieri med stor diamantring i amerikansk Hollywood-stil er noe som har kommet de siste årene. Før ble man gjerne enige om å gifte seg og så stakk man innom en gullsmed og kjøpte glatte gullringer (Eller tilsvarende) som senere ble brukt som gifteringer. Sannsynligvis er det dette de fleste i Norge fremdeles praktiserer. Det er bare ikke så mye å skrive om på KG... ;)

Akkurat sånn gjorde vi det i hvert fall. Ble enige om å gifte oss og brukte glatte gullringer som vi så tok av før vielsen da vi skulle gifte oss og satte dem på igjen under vielsen.

Anonymkode: 7eb20...121

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er du bortskjemt. Din kommende mann har kjøpt denne til deg fordi han elsker deg og fordi han likte ringen.

Synes du er utakknemlig

Anonymkode: 09020...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo ikke gå med den så lenge da :P Vi kjøpte nye forlovelsesringer like etterpå som vi også skal bruke som gifteringer. De færreste går med diamantringer til vanlig.. 

Anonymkode: 27158...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må jo ikke gå med den så lenge da :P Vi kjøpte nye forlovelsesringer like etterpå som vi også skal bruke som gifteringer. De færreste går med diamantringer til vanlig.. 

Anonymkode: 27158...c45

Er da mange som gjør det.

Anonymkode: 5dac3...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 9.1.2017 den 20.11, Torgeeeir skrev:

Det er jo noe spesielt med det å gå ned på kne med en ring da. Ikke sitte i sofaen å snorke "skal vi gifte oss a tro, kan gå på bjørklund imorra"

Det var i hvert fall ikke vanlig da jeg var ung, noen av delene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Leo skrev:

Fortsatt vanlig? Frieri med stor diamantring i amerikansk Hollywood-stil er noe som har kommet de siste årene. Før ble man gjerne enige om å gifte seg og så stakk man innom en gullsmed og kjøpte glatte gullringer (Eller tilsvarende) som senere ble brukt som gifteringer. Sannsynligvis er det dette de fleste i Norge fremdeles praktiserer. Det er bare ikke så mye å skrive om på KG... ;)

Nettopp, slik var det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2017 den 12.43, AnonymBruker skrev:

Noen som har vært borti dette? Det er jo noe du skal gå med og se på hver dag, er det noen somhar erfaring med å få en ring de rett og slett syntes er stygg?

Anonymkode: 54282...919

Haha, den er vel neppe enkel sølv da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med min eks ble vi enige om å kjøpe forlovelsesringer, og vi valgte de ut sammen - gult gull med liten fasettkant, og vi satte på oss ringene samme kveld. Vi var forlovet i mange år før han fridde med en diamantring (den var ikke "meg", men jeg kunne aldri fått meg til å bytte den inn..). Etter hans ønske ble det nye ringer i bryllupet, fordi han ikke likte den gamle forlovelsesringen lenger. Hvitt gull, med 3 små diamanter i min.

Om det skulle bli ekteskap med drømmemannen jeg har endelig har funnet, så tenker jeg at for meg så spiller det så utrolig liten rolle hva slags ringer det blir og når vi setter dem på.. Unntatt under ekteskapsinngåelsen da kanskje ;) Så forelsket er jeg kanskje, at slike ting blir små. Tanken om at jeg kanskje en dag kommer til å tilhøre ham på alle måter gir meg tårer i øynene, og symbolet i det vi gir hverandre mye mer viktig enn hvor vi er og størrelsen på diamanter. Kan hende det at man har vært i bryllupsboblen før skaper mindre stress og man overser eventuelle forventninger, og nå har mer fokus på at dette er noe vakkert mellom to mennesker som gir hverandre livene til hverandre gjennom et evig "Ja" :hjerte:

Anonymkode: 34540...b98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...